Hinta.fi ostoskori - java-ohjelma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Täällä ainakin yksi halusi hinta.fi sivulle ostoskoria ja minulla on tämmöinen ohjelma koneella.

lähdekoodi: GitHub - Apenderix/hintahaku

Itse suoritettava jar-tiedosto: https://drive.google.com/open?id=0B-IiGQgU5YxrT205YmhSRnU5cVE

Ohjelmaan siis laitetaan hinta.fi url (esim: http://hinta.fi/966112/intel-core-i7-6700k) niin ohjelma hakee kaupat ja laskee halvinta hintaa. Antaa myös mahdollisuuden poistaa kauppoja listasta, hakea kaupasta (poistaa postikulut) ja tallentamaan XML muodossa ostoskori.

Tuo tämänhetkinen on Tuupertunut tekele, versio tästä kehitteillä itselläni.


Kaikki tuleva keskustelu tuonne:
Hintahaku - ostoskori- ja hakuohjelma hinta.fi:lle [Virallinen julkaisuketju]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Hmm, näyttää yllättävän tutulta. Hetkinen, eikös tämä ole minun ohjelmani... :D

Uusi versio tästä on parhaillaan tekeillä. Julkaisen sitten, kun valmis. Ihan sattumalta tosiaan törmäsin tähän viestiketjuun ja aloin ihmettelemään.:p
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Juu tosiaan on sun tekele :D Laitoin nyt vaa tänne kun joku sitä halusi ja sä et näyttänyt täällä olevan vielä. Ja tosiaan mielelläni päivittelen sitä tuohon aloituspostiin jos haluat.

ps. jos haluut apua siihen nii sul on mun puh.no. (*******020)
 
Viimeksi muokattu:

jpjantti

I/O-moduuli
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
161
On hyvien tapojen mukaista mainita aloitusviestissä, että kyseessä ei suinkaan ole oma ohjelma vaikka kuinka avointa koodia jaossa onkin. Jos tekijä on tiedossa, krediitit tekijälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
On hyvien tapojen mukaista mainita aloitusviestissä, että kyseessä ei suinkaan ole oma ohjelma vaikka kuinka avointa koodia jaossa onkin. Jos tekijä on tiedossa, krediitit tekijälle.
Nyt taas huudellaan ilman että tiedetään kaikkea. Kun sain tuon koodin niin minulle annettiin lupa levittää "kuin omaani." Lähdekoodisivulla on myös krediitti ja "syyt" tähän :tup: Kyllä se on kohteliasta, mutta jos tekijä ei niitä halunnut niitä niin laitoin ne silleen että sen löytää jos haluaa löytää pienellä vaivalla.

Edit: pientä fixausta sanajärjestykseen ja ulkoasuun.
 
Viimeksi muokattu:

jpjantti

I/O-moduuli
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
161
Nyt taas huudellaan ilman että tiedetään kaikkea. Lähdekoodin readmessa olen krediittanut ja kun sain tuon koodin niin minulle annettiin lupa levittää "kuin omaani."
Kehittäjän kertominen on paitsi hyvien tapojen mukaista, auttaa se muita löytämään oikean kontaktin ongelma ja kehitysideoiden ilmaantuessa. Kuten muissakin ketjuissa, aloitusviestistä puuttuu muuten erittäin oleellinen tieto eikä sitä pitäisi tarvita kaivaa sen syvemmältä.

Kehitätkö ohjelmaa aktiivisesti, vai vain @Tuupertunut ? Tiedon voisi päivittää aloitusviestiin, että kontakti on kaikille selvä. Ymmärsitkö pointtini?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Juu tosiaan on sun tekele :D Laitoin nyt vaa tänne kun joku sitä halusi ja sä et näyttänyt täällä olevan vielä. Ja tosiaan mielelläni päivittelen sitä tuohon aloituspostiin jos haluat.
Enköhän tee ihan oman ketjun sitten kun sen aika tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Tämä softa on erittäin hyödyllinen, ehkä sen toiminnallisuudessa voisi esim. olla listaus prosessorit, muistit, näytönohjaimet jne..
Listauksesta sitten saa suoraan kaivettua halutun komponentin ettei tarvitsisi aina kopioida linkkejä Hinta.fi:stä (XML / SQLite -filuun linkit kategorioineen?)

Katoin niin voisiko valuutan parsia NumberFormat -olion avulla sen sijaan että käyttää replacea?
Lisäksi projekti varmaan kannattaa pistää Maven -projektiksi, niin saa nuo Dependencyt suoraan ladattua (Olettan että ne löytyvät Maven -reposta).

Muuten koodi näyttäisi olevan oikein mallikasta, miten nyt käpistelijänä itse tulkitsen. Tarkoitukseni ei ollut kuitenkaan arvioida tätä niinkuin jotain koulutyötä,
mutta katotaan mihin tämä projekti etenee :) Hienoa työtä!
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
59
Tämä softa on erittäin hyödyllinen, ehkä sen toiminnallisuudessa voisi esim. olla listaus prosessorit, muistit, näytönohjaimet jne..
Listauksesta sitten saa suoraan kaivettua halutun komponentin ettei tarvitsisi aina kopioida linkkejä Hinta.fi:stä (XML / SQLite -filuun linkit kategorioineen?)

Katoin niin voisiko valuutan parsia NumberFormat -olion avulla sen sijaan että käyttää replacea?
Lisäksi projekti varmaan kannattaa pistää Maven -projektiksi, niin saa nuo Dependencyt suoraan ladattua (Olettan että ne löytyvät Maven -reposta).

Muuten koodi näyttäisi olevan oikein mallikasta, miten nyt käpistelijänä itse tulkitsen. Tarkoitukseni ei ollut kuitenkaan arvioida tätä niinkuin jotain koulutyötä,
mutta katotaan mihin tämä projekti etenee :) Hienoa työtä!
Joo, kaikkea kivaa on tulossa seuraavassa versiossa. Tulet yllättymään sitten. Ehkei kuitenkaan noita kategorioita, koska aikomukseni ei ole toistaa koko hinta.fi:n toimintaa tässä ohjelmassa.

P.S. Tämä ohjelma on joskus ollut koulutyö ja arvioitu sellaisena. ;)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 399
Viestejä
4 197 452
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom