Hiljainen, energiatehokas ja pieni pelitietokone valmiiksi koottuna?

Mitäs täällä suositeltaisiin pienen jalanjäljen pelitietokoneesta, joka olisi hiljainen ja energiatehokas? Tähän saakka pärjäisin pelaamiseen tarkoitetulla miniPC:llä (Intel NUC Hades Canyon). Energiatehokas se ainakin on (läppärikomponentteineen) ja äänetön työpöytäkäytössä, mut kovaääninen pelatessa. Kun samaa olisi odotettavissa ajan tasolla olevalta ASUS ROG NUC:lta, joka halvimmillaan irtoaisi 2600 eurolla, niin ajattelin, että pitäiskö sietää perinteisempää PC:tä mahd pienessä koossa. Suorituskyvyn ei tarvi olla lähelläkään parasta, mitä rahalla saa, sillä minulle kelpaa se, jos korkeilla asetuksilla pystyy 1440p:llä pelailemaan, kunhan framerate pysyy yli 60FPS:ssä. Näyttiksessä soisi kuitenkin olevan edes 12GB:tä VRAM:ia ja keskusmuistia soisi olevan 32GB (nykyiset 16GB kyllä uhkaa olla täysin käytettynä monen sovelluksen väliä liikkuessa).

Tällaisia vaihtoehtoja olen miettinyt:

HP Omen 16L (5060Ti, 32GB RAM)

Dutzo Gaming Mini (5070 Prime OC, 32GB RAM)

Takomo Graphite (9070 XT OC, 32GB RAM)

Hintahaitari näyttää olevan 1800-2600eur, joskin tuo Proshopin Dutzo näkyy olevan joskus useammankin sadan euron alennuksessa. Oikeastaan en haluaisi ylittää 2000 euron kipurajaa ja jos Takomoon lähtisin, niin pyytäisin kevyempää kokoonpanoa tohon koteloon. Unelmahan olisi löytää kone alle 1600 euron, mutta nykyhinnoilla ei liene mahdollista ellei halua joustaa kriteereissäni.

Onko näihin mietteitä? Olisiko lisävaihtoehtoja?

Ainahan on mahdollista itse ostella osia ja koota, mutta etsin tässä ehdottomasti valmiiksi koottua.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 231
Jäsenet
82 642
Uusin jäsen
Villetzka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom