Hiljainen all-around mITX

Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
95
Budjetti: Avoin
Käyttö: Pelaamista pääosin, mutta pitäisi pystyä myös paljon muutakin tekemään (CAD, 3D-mallinnus, videoeditointi, kuvaeditointi, VR, louhinta etc.)
Oheislaitteet: Näytöksi tarkoitus hommata myöhemmin 1440p 144hz (freesync/gsync), toistaiseksi 1080p 60hz. Muut oheiskomponentit löytyy.

Tavoitteena olisi kasailla pieni ja hiljainen mylly millä pystyisi tekemään vähän kaikkea ja mielipiteitä kaipailisin. Tarkoitus ei tosiaan ole rakentaa kalleinta mahdollisinta (vaikka budjetti onkin avoin), vaan hyvällä hintalaatu-suhteella riittävän tehokas mylly. Hiljaisuus on ehkäpä se tärkein ominaisuus, kun tulisi pyörimään pienessä asunnossa todennäköisesti ympäri vuorokauden. Eli toisinsanoen myös lämmöntuottoon pitänee kiinnittää huomiota.

Kotelona eniten miellyttää silmää Bitfenix phenom, mikä ei taida ihan paras vaihtoehto ilmanvaihdon kannalta kuitenkaan olla. Näihin saa ilmeisesti ritilällisen sivupaneelin mikä auttaisi jonkun verran. Onko tähän kokoluokkaan esittää hyviä, tyylikkäitä vaihtoehtoja?

Näyttiksenä oli alun perin tarkoitus ostaa vega 56/64, koska freesync näytöt paljon halvempia. AMD näyttisten hinnat kuitenkin tällä hetkellä pilvissä joten taitaa tulla edullisemmaksi ostaa 1070/1080 (esim. msin gaming 8x). Taitaa gtx:t tuottaa myös huomattavasti vähemmän lämpöä.

Prossuna olin ajatellut i7 8700k, mutta löytyyköhän amd:ltä tässä hintaluokassa kilpailukykyisiä vaihtoehtoja? Ilmeisesti ryzenit eivät ole niin kovia tuottamaan lämpöä kuin aiemmat AMD:t ja emolevyissä ainakin syntyisi säästöä?

Powereita en ole juurikaan vielä tutkinut, hiljaisia ehdotuksia kuuntelen mielelläni. Samoin prossujäähy ja kotelotuulettimet vielä työn alla.

Kiintolevyksi 512gb/1t ssd ja muistia 16gb. Nämä aattelin valita tilaushetkisten tarjousten mukaan.

Erityisesti näyttiksen, prossun ja powerin suhteen mielipiteet kiinnostavat.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
346
Ryzen 1700 ja gtx 1070 yhdistelmä on tosi hiljanen ja viileä maltillisesti kellotettuna. Toki itsellä iso atx kotelo.

Ei oo kyl itsellä tietoa noista am4 itx emoista, jossain vaiheessa tarjonta oli kyl huono. Voi olla että parantunu nyt jo.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
95
Taidan laittaa harkintalistalle myös i5 8400 ja ryzen 1600. Pääosin kuitenkin tulee pelailtua niin jos säästyneen rahan laittaisi parempaan näyttikseen.

Ryzeneissä myös cpu:n päivitys taitaa onnistua tulevaisuudessa helpommin.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Kuulostaa niin minun ensimmäisiltä ajatuksiltani, niin laitanpa linkin oman koneeni ketjuun. Oon todella tyytyväinen lopputulokseen.

Pelikone

Eli Node 304 ja itx oli minulle oikea suunta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 418
Viestejä
4 332 830
Jäsenet
72 208
Uusin jäsen
Perhana00

Hinta.fi

Ylös Bottom