Hiirimatot

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Hei, mitkäs on hyviä hiirimattoja nykyään?

noin 25 x 18-25 kokoinen itsellä hakusessa.

Ulti-Mat ei ainakaan pysy paikoillaan viilupinnalla, lisäksi omasta alkaa jo pohja murenemaan joten se on tiensä päässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Itse suosittelen metallista teflonpintaista "hiirialustaa". Semmoinen jossa on kumipohja liukuesteenä.

Mutta kyllä tämmöinen Turtle Beach Drift mousepad myös ajaa asiansa (saa Prismasta). Alapuoli on kumia:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
633
Itse koitin aikanaan ensin razerin exactmattia, ajoi asiansa mutta aika pian vaihtui juuri mainitsemaasi Ulti-Mattiin. Sillä oli tosiaan se ongelma ettei oikeen pysynyt paikallaan. Pari vuotta kuitenkin sillä pelailin kun jotenkin oli semmonen kuva ettei nuo kankaiset matot sopisi pelaamiseen. Toisin kuitenkin oli. Ostin Roccat Sense maton ja en vaihtaisi enää mistään hinnasta mihinkään teflon/muovi/lasi tms "mattoon". Pysyy paikallaan ja hiiri liikkuu varsin sujuvasti.

Noita kankaisia on tarjolla pilvin pimein eri valmistajilta. Roccat, Steelseries, Razer ym. joten varmasti löytyy joku silmää miellyttävä ja oikean kokoinen jos vaan kankainen kelpaa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Mulla on tälläisiä kaupan jos joku on vailla puoli-ilmaisia testikappaleita. :) (Kiinnostuneet voivat laittaa yv:tä.)

Turtle Beach Drift XL
- Hyvässä kunnossa
HP: 10€


Mionix Propus 380
- Hyvässä kunnossa
HP: 10€

Mionix Ensis 320
- Lähes uusi
HP: 10€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 543
Noita kankaisia on tarjolla pilvin pimein eri valmistajilta. Roccat, Steelseries, Razer ym. joten varmasti löytyy joku silmää miellyttävä ja oikean kokoinen jos vaan kankainen kelpaa.
Jep, itse olen tykännyt tuosta Steelseriesin QcK -matosta, halpakin tuollainen on. Pölyä ja muut liat saa helposti pestyä ihan vedellä ja jättää yön yli kuivumaan.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 156
Jos kankaista halajaa, niin suositukseni menee Logitech G240 - matolle. Pysyy paikallaan, loistava tuntuma ja helppo pitää puhtaana/pestä tarvittaessa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
18
Minä ihastuin verkkokauppa.com:in Blackstorm Destructoriin. Kovamuovinen, hyvin ohut ja liukaspintainen toimii ainakin Logitechin G502:n kanssa. Helppo puhdistaa vesihanan alla ja pyyhkii kuivaksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
7
Minulla on ollut käytössä metallinen pinnoitettu Bilteman versio ja hyvänä haukkunut. Hyvin pysyy pöydällä paikoillaan, en tosin tiedä myykö ne sitä enään kun on jo jokunen vuosi kun sen hankin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117

Hartze

Järjestelmäasiantuntija
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
112
Itellä toi perus SteelSeries Qck ollu kovassa käytössä, ja tykännyt kyllä siitä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Ostin viime viikolla ton Turtle Beachin Drift XL -maton ja ei oikein oma, pari vuotta vanha, Logitechin G400s tykännyt sen kuvioidusta pinnasta, vaan otti tosi paljon häiriötä matosta. Maanantaina laitoin Jimmsille kyselyä, että voiko tolle jotain tehdä ja neuvoivat täyttämään RMA:n tuosta matosta, jos hiiri toimii muuten. Eilen lähetin maton Turkuun ja tänään tuli viestiä, että hyvittävät maton rahana.

Harmi kyllä, että osui itselleni jokin maanantaikappale tai sitten ei vain tykkää G400s tollaisesta kuviosta. Nyt pitäisi jonkinlainen matto hommata sitten tilalle. o_O

Kellään kokemuksia vaikkapa tästä matosta ja erityisesti, jos on aiemmin ollut käytössä Steelseriesin QCK mattoja?
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Itsellä sama ongelma. G400 sensori ei osaa lukea mustaa ja tummanpunaista aluetta oikein. G402 sensorilla taas ei ollut mitään ongelmia. Matossa on muuten tekstiilimatoksi erinomainen pinta.
 
Viimeksi muokattu:

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Itsellä on Qpadin musta kumimainen matto, joka toimii hyvin pöytäkoneella, mutta läppärin hiirellä ei millään tahdo kursori liikkua, tai liikkuu se, mutta aivan liian hitaasti.

Sitten huvikseen kokeilin läppärin mukana tulleella kangasmaisella suojakotelolla niin kyllä vain toimii sille hiirelle kuin ajatus.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
68
SteelSeries QcK Mini Aikoinaan lähti se kangas irtaantumaan/repeilemään reunoilta mutta kyllä siihen useampi vuosi meni. Että hintaansa nähden kestää mainiosti.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
näitä Allsopin "pisara" mattoja tullut itse käyteltyä, saatavuus on vain nykyisin aika vaihteleva.

http://www.allsop.com/mousepads-and-wrist-rests/mouse-pad-xl-raindrop/
Ristus mikä legenda 2000-luvun alkupuoliskolta. :D

Nykyisin itselläni käytössä törkyhintainen Logitech G640 sekä SteelSeries QCK+ oli ennen tuota muutaman kuukauden. Molemmat hyviä, QCK+ luonnollisesti parempi valinta kun yli tuplasti halvempi kuin Logitech. :btooth:

EDIT: tosin eivät oikein mene mitoiltaan ap:lle. :eek:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Ei kahta sanaa, Qck+. Ehdottomasti paras ja omiin tarpeisiin sopiva matto. Hyvin on palvellut jo useita vuosia.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Jos kaipaa jotain hifistelyä, niin itse olen tykännyt oversized matoissa. Kokeilin muutamaa G403 kanssa ja paras tuntuu olevan (ja nyt käytössäkin) Razer Goliathus. Kokoa on, pinnoite hyvää ja itse tykkään siitä et se n. metrin leveä eli näppis mahtuu päälle ja ei muutenkaan lopu kesken. Overwatch teemalla toki jakaa mielipiteitä, mutta SER-nurkkaus on miehen valtakuntaa. Eli kyseessä https://www.amazon.com/Razer-Overwatch-Goliathus-Extended-Gaming/dp/B01DXVKEJY <- tuo. Itse kokeilin Qck+:aa muttei "tuntunut" hyvälle aikoinaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
602
Roccat taito ollut jo 2 vuotta ja sitä ennen Qck mattoja muutama mutta taito vie voiton, pinnaltaan vieläkin kuin uusi kun qck meni pinta huonoksi jo tuossa ajassa
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
178
Itsellä tuli ostettua Gigantin black fridaysta Turtle Beach Traction Wide ja ihan tyytyväinen olen ollut.
Tarkoitus alunperin oli tuota Driftiä kokeilla, mutta kun tämän järkäleen sai 7 eurolla niin valinta oli ilmeinen. Varmaan tuo Drift olis parempi nopeissa FPS peleissä, mutta eipä noita itsellä tule kuin kasuaalitasolla pelattua niin tämä on ihan passeli.

Pintahan tässä on karkeampi, mutta yllättäen ei paljoa eroa kitkassa vanhasta kuluneesta Ulti-mat Breathe matosta. Ilmeisesti tämä karkeus myös vaikuttaa hiirien toimivuuteen, koska luin mm. Murosta ettei Logitechin G400 (siis vanha, ei-s malli) toimi kunnolla Drift-matolla, mutta tällä Tractionilla ei ole itsellä ollut minkäänlaista ongelmaa edes tuon punaisen kuvion päällä.
Ainoa pieni ongelma on että oikea reuna on vielä hieman kuprulla kun matto oli rullalla paketissa. Olen yrittänyt taivutella ja pitää raskaita esineitä sen päällä, mutta vielä se jaksaa vastustaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Kylläpä on hankalaa valita hiirimatto. Sanokaas mikä olisi paras matto Logitechin G602 hiirelle? Koko max noin 35cm x 30cm.
Itse katsonut että QCK Mass, Logitechin G240 tai Razer Goliathus Medium Speed voisi olla hinnan puolesta sopivia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 663
QCK Heavy ollut muutaman vuoden käytössä ja olen tykännyt. Voi tarvittaessa painaa hiirtä mattoa vasten kun matto joustaa sopivasti. Jos joskus uuden maton ostan niin valitsen QCK XXL:n.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
147
Noin euron maksanut meemimatto omalla kuvalla on korvannut tässä taloudessa razerin goliathus extendedin :comp:
all hail kauppisen maan siirto firma
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Täällä on myös käytössä tuo Goliathus lähes koko pöydän mitaisena ja on kyllä yksi parhaista matoista. Pöydällä on ollut ties mitä Ulti-matin teflonteräsmattoa ja tuo vie voiton. Töihin roudasin vanhan Ulti-mat Breathin ja ihan samalla hiirellä se tuntuu tökkivämmältä. Voi tietenkin olla ettei G502 toimi kunnolla Macissa tai sitten vika on vain hiirimatossa.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
SteelSeries DeX löytyy itseltä ja hyvin toimii Rivalin kanssa. Löytyi alennuksesta joskus vuosi sitten. Sitä ennen oli saman merkin Qck malli joka oli omaan käyttöön hyvä mutta liian 'liukkaan' tuntuinen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Minulla nyt Razer Goliathus Control Edition mutta parin vuoden käytön jälkeen jotenkin se pinta muuttunut sellaiseksi rasvaisen tuntuseksi ja välillä epämiellyttävää käyttää.

Miten tuon voisi pestä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 532
QCK+ XL helposti rispaantuva ja kuluva pölymagneetti, ylihypetetty matto. Komponentien mukana tullut silentiumpc -hiirimatto huomattavasti parempi, ovh taitaa olla 3€.

Nyt testissä:
Kkmoon 900*300*3mm Large Size Plain Black Extended Water resistant Anti slip Rubber Speed Gaming Game Mouse Mice Pad Desk Mat-in Mouse Pads from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group
2kk nyt ollut käytössä ja ei voi muuta kuin kehua, 10€ hiirimatoksi lyömätön. Jos jotain negatiivistä täytyy sanoa, niin jätä matto yöksi ulos tuulettumaaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Vähän täytyy ihmetellä Logitechin hiirimaton kestävyyttä. Alle vuosi sitten ostin Logitechin maton VK:sta ja tämä on tälläinen kova malli koska sellaisen mielsin paremmaksi kaveriksi G502:lle. Aluksi matto toimikin kuin unelma ja toimii edelleen osaksi. Kohta jossa pääasiassa pidän hiirtä tuntuu nyt "tökkivän" kun hiirtä liikuttaa nopeasti. Vähän jäi paha maku suuhun jos näin nopsaa kuluu matto, kun FPS peleissä tarvii nimenomaan tuota tarkkaa liikettä.

Mielestäni matto on G440, mutta tuo G oikeassa alakulmassa on valkoisella.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Itse tykkään kohtuu pienistä matoista missä on geelirannetuki.
Esim:


Yleensä alle 10€ ja kestää useamman vuoden. Kun tuo alkaa keräämään likaa / alkaa läsähtämään kasaan tms. niin nakkaa pellolle ja hankkii uuden.

Edit: jotkut ovat joskus ihmetelleet miten tälläistä voi käyttää. Itse käytän ihan siten että kun ranne on kerran tuohon laitettu sitä ei siitä nosteta. Hiireen sen verran että käytössä G500s missä 8000DPI herkkyys asetettuna + 1440p monitori joten ei hirmuisesti tarvitse rannetta taivuttaa sivuttain että hiiri liikkuu toisesta laidasta toiseen. Peukalon ja pikkurillin pienillä liikkeilla saa helposti aikaan ympyrän mikä kattaa kutakuinkin koko ruudun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Minä viis veisaan hiirimatoista ja käytän vanhaa ruokailupöytää konepöytänä :D ei kyl maailman tarkin puupinnalla ampua mutta toimii
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
2kk nyt ollut käytössä ja ei voi muuta kuin kehua, 10€ hiirimatoksi lyömätön. Jos jotain negatiivistä täytyy sanoa, niin jätä matto yöksi ulos tuulettumaaan.
Mulle tuli just postissa samanlainen. Olisko ollu jopa samalta myyjältä :) Mikäs tossa matossa tekee että pitäis öisin tuulettaa?
 
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
2kk nyt ollut käytössä ja ei voi muuta kuin kehua, 10€ hiirimatoksi lyömätön. Jos jotain negatiivistä täytyy sanoa, niin jätä matto yöksi ulos tuulettumaaan.
Itsellä myös tommonen matto ollut nyt kuukauden käytössä, syy siihen että kannattaisi aluksi tuulettaa on yksinkertaisesti sen haju:D
Jees kiitos vinkeistä. Olihan siinä vähän semmonen tuoreen kumin ominaistuoksu. Lähti sillä kun paketista ottaessa pistin sen suoraan parvekkeelle pakkaseen tuulettumaan pariksi pakkaspäiväksi. Ei haise yhtään. Positiiviset fiilikset kyllä täälläkin, laadukasta materiaalia ja mukava kun reunat on punotut niin ei lähde rispaantumaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 532
Mulle tuli just postissa samanlainen. Olisko ollu jopa samalta myyjältä :) Mikäs tossa matossa tekee että pitäis öisin tuulettaa?
Tarkoitin juurikin tuota karseaa lemua mikä siitä lähtee uudenkarheana, eli yöksi tuulettumaan ennen käyttöonottoa. :tup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
897
Mutta kyllä tämmöinen Turtle Beach Drift mousepad myös ajaa asiansa (saa Prismasta). Alapuoli on kumia:
Itellä kans tuommonen ja jotain häikkää on MX518:n kans. Välillä kun tekee hidasta liikettä esim. alhaalta ylös niin kursori kulkee sahalaitaisesti. Matto ollut käytössä varmaan vuoden ja nyt pari viikkoa sitten aloin huomaamaan. Kokeeksi laitoin käyttöön Roccatin Taito-maton ja sen kanssa mitään ongelmaa ei ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom