Hiirimatot

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
596
Kukaan jo kokeillut Endgame Gear:n MPC cordura mattoja?
Lieneekö liian nopeita langattomalle hiirelle (viper ultimate)? Nykyinen matto Goliathus, joka tuntuu aavistuksen tahmealta pienissä liikkeissä.
Muuten tuossa MPC:ssä olisi haluamani speksit (pöydän täyttävä koko, ommellut reunat, kestävyys ja lian hylkiminen)
Tuli nyt sitten hommattua tuo MPC-1200.
Ei tuntumaltaan massiivinen muutos Goliathuksesta vaihtaa tähän. Mielestäni uusi on vain vähän nopeampi. Ei siis ole missään tapauksessa itselle liian nopea matto.
Mikroliikkeiden tahmeus parani. Ei kuitenkaan vielä ihan täydelliseksi. Hiiri kaipaa selvästi Hyperglideja, mutta niitä ei ole vielä saatavilla
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 832
Laitoin tuon Endgame Gear MPC-1200 kanssa tilaukseen Jimmsiltä. Katsotaan miltä tuntuu Logitech G305 alla. Nykyinen Asus rog sheath matto ollut kanssa hyvä. Toiselta puolelta vähän hidastunut tässä asuksen matossa hiiren liukuminen, muuten ei mitään ongelmaa ole ollut. Tarkkuus kuitenkin pysynyt samana koko ajan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mulla on 140x90cm pöytä ja nykyisin käytössä Steelseries QcK 90x40cm hiirimatto, mutta haluaisin isomman. Kaikissa hiirimatoissa vaan tuntuu olevan nuo punotut laidat eikä kuten tässä steelseriesissä. Ainakin yhdessä HyperX punotussa matossa noi punonnat painoi käsiin todella voimakkaasti eikä ollut mitenkään mukavaa käyttää, mutta vaihtoehtoja ei taida olla joten joutuu sellaiseen tyytymään. Isoimpia mitä löysin jimmsistä oli: Corsair MM500 Premium Anti-Fray Cloth -peliihiirimatto, Extended 3XL, musta - 44,90€ Onko jotain parempaa markkinoilla? Koonpuolesta 130cm saa maksimissaan olla leveä ja 75cm syvä ja tuon kokoinen olisikin täydellinen.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Onko noi laajat hiirimatot (näppäimistön alle menevät) yhtä hyviä kuin standardin malliset?
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Onko noi laajat hiirimatot (näppäimistön alle menevät) yhtä hyviä kuin standardin malliset?
Mulla on kokemusta vaan noista SteelSeriesin Heavy-matoista ja niissä ainakin toiminu sekä pienempi että toi XXL yhtä hyvin. Oon erittäin tyytyväinen ollu tuohon isompaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Turtle beach driftiä kun ei saa enää, niin mitä tommosessa isossa koossa vastaavana? Nyt on tuo perus 25x40cm versio ja hyvä ollut, mutta houkuttaisi kokeilla jotain 30x70-90cm koossa olevaa isoa versiota. Spekseinä tuo koko about sekä liukas kangas ja mahdollisesti punotut reunat, että kestää pesua hyvin. Paksuus on tässä driftissä ollut erittäin hyvä.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
52
Turtle beach driftiä kun ei saa enää, niin mitä tommosessa isossa koossa vastaavana? Nyt on tuo perus 25x40cm versio ja hyvä ollut, mutta houkuttaisi kokeilla jotain 30x70-90cm koossa olevaa isoa versiota. Spekseinä tuo koko about sekä liukas kangas ja mahdollisesti punotut reunat, että kestää pesua hyvin. Paksuus on tässä driftissä ollut erittäin hyvä.
Mulla on ollut käytössä pari eri kokosta Steelseries QCK:ta tässä vuosien varrella. Mulla ollu noita malleja joissa ei ole punottuja reunoja ja kestäny silti hyvin pyykinpesukoneessa pesun.
Aluksi oli normaalikokonen QCK, jonka vaihdoin isompaan tuossa vuosi sitten enkä nähny mitään syytä eri merkkistä mattoa kokeilla..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Ilmiantakaa hiirimatto seuraavilla spekseillä:

- 1200mm leveä, 400-440mm syvä
- musta, ei kuvioitu
- Samankaltaisella kankaalla kuin tän hetkinen Logitechin G640
- järkihintainen


Tälläinen mesta löytyi, mut oisko muita vaihtoehtoja?
Itse koittanut etsiä myös. Aina tuppaavat olemaan sen 600-650 korkeita, jolloin ainakin itseltä loppuu pöytä :D
 
Liittynyt
03.10.2020
Viestejä
117
Itse koittanut etsiä myös. Aina tuppaavat olemaan sen 600-650 korkeita, jolloin ainakin itseltä loppuu pöytä :D
Mulla jäis kajarit keikkumaan maton puoleen väliin ni näyttäis visuaalisesti ihan helvetin typerältä eikä mun ei-diagnosoitu-OCD kestäis sitä:D
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Itsellä ollut aina ties minkä merkkisiä, mutta parhaiten on kestänyt pankkien jne. ilmaiset mainoshiirimatot.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Logitech G240 -hiirimatto ei vakuuttanut. Uudesta saakka yksi reuna oli aina ilmassa, vaikka kuinka taitteli ja nyt alkoi rispaantua useammasta reunasta. Ikää vasta 11 kuukautta tällä. Jopa edellinen halpa Akasan pelihiirimatto kesti useita vuosia paljon paremmassa kunnossa.

Nyt hain Prismasta kympillä Corsair MM100 -hiirimaton ja vaikuttaa ainakin jämäkämmältä ja on paksumpi kuin tuo Logitech. Toivottavasti kestää. Juuri sopivan kokoinen, pysyy tiukasti pöydässä ja hiiri liukuu hyvin. Hiirenä Logitech G502.
 
Liittynyt
03.10.2020
Viestejä
117
Totesin taas, että taaloja tiskiin ja lopetetaan se ihmettely ja tilasin tuolta aiempaa linkkaamastani kaupasta 1200x420x3 kokoisen maton, hintaa tälle jäi nopeamman express toimituksen jälkeen $77 eli reilu 60€. Jos vastaavan kokoisen olisi halunnut 5mm paksuna olisi hinta pompsahtanut jo lähes sataan euroon.

Express-toimitus sen vuoksi että toimitusajaksi luvattiin 5-10 päivää, kun standardille muistaakseni 4-8 viikkoa eikä hintaeroa ollut kuin n. $10. 16. päivä tilasin ja äsken soi ovikello.

Pinta on hyvin samankaltainen mitä tuossa aiemmassa logitechin omassa ja otin tähän myös punotun reunan.

Näillä kokemuksilla pystyn suosittelemaan kyllä kyseistä kauppaa jos haluaa custom-kokoisen maton. Onnistuu tuolla myös printtimatot näköjään.

IMG_20210122_165813.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
ADX Lava pelihiirimatto (XL) - Pelihiirimatto <- tommonen ollut käytössä jo tovin ja muuten suht tyytyväinen, mutta kaksi asiaa arsyttää. ADX:n matto likaantuu suh helposti ja etureuna on lähtenyt jo rullautumaan. Oisko näistä isoista matoista sellaista mallia, ettei lika tarttuisi niin helposti kiinni ja reuna olisi ommeltu?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
ADX Lava pelihiirimatto (XL) - Pelihiirimatto <- tommonen ollut käytössä jo tovin ja muuten suht tyytyväinen, mutta kaksi asiaa arsyttää. ADX:n matto likaantuu suh helposti ja etureuna on lähtenyt jo rullautumaan. Oisko näistä isoista matoista sellaista mallia, ettei lika tarttuisi niin helposti kiinni ja reuna olisi ommeltu?
Asus ROG Sheath - PNK LTD, kankainen XL-kokoinen pelihiirimatto, pinkki (Tarjous! norm. 32,9€) - Jimms.fi
Piranha Rush hiirimatto (leveä) - Hiiret ja näppäimistöt - Gigantti

Hanki teippiharja millä puhdistat mattoa ajoittain. Punotuilla reunuksilla olevat matot voi myös heittää pesukoneeseen matalalla lämpötilalla.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Asus ROG Sheath - PNK LTD, kankainen XL-kokoinen pelihiirimatto, pinkki (Tarjous! norm. 32,9€) - Jimms.fi
Piranha Rush hiirimatto (leveä) - Hiiret ja näppäimistöt - Gigantti

Hanki teippiharja millä puhdistat mattoa ajoittain. Punotuilla reunuksilla olevat matot voi myös heittää pesukoneeseen matalalla lämpötilalla.
Teppiharja-tekniikkaa voisi jatkossa kokeilla, toki teippiharjoja löytyy jo ennestään, mutta eipä ole tullut maton putsaukseen käytettyä. Tähän asti lähinnä pesuvedellä ja sienellä hinkkaillut mattoa. No pitää lähteä ostamaan tollanen tikattu-/ommeltureunainen matto testiin. HyperX Fury hiirimatto (XL) - Hiirimatot <- tollanen malli.

EDIT: on muuten hyvä matto! Suosittelen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
236
Onko noilla brändituotteilla oikeasti isokin ero ns merkittömään valmistajaan? Kestävyys? Pitäisi ostaa 900x400 matto ja haluaisin luonnollisesti kestävän ratkaisun. Nykyinen corsairin matto pienempi alkaa rispaantumaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Onko noilla brändituotteilla oikeasti isokin ero ns merkittömään valmistajaan? Kestävyys? Pitäisi ostaa 900x400 matto ja haluaisin luonnollisesti kestävän ratkaisun. Nykyinen corsairin matto pienempi alkaa rispaantumaan.
Jos nyt ihan rehellisesti sanotaan niin nykyinen vs minkä ostin amazonista niin ei noissa nyt 5x eroa varmaankaan ole. Tosin syy miksi nykyisen mattoni hankin oli bundle missä se käytännössä tuli hiiren mukana.

Lähes saman kokoinen (440x350 vs tuo ylempi on 460x400) ja hinta noin 10€, pesukonepesun kestävä. Uskoisin että tuo kestää kuitenkin VÄHINTÄÄN vuoden kun sen käyttöön otan (tämä nykyinen on kestänyt kohta 5v) käyttöä jolloin se tulisi saman hintaiseksi kuin ylläoleva.

En tosin harrasta kilpapelaamista (saati tee sitä työkseni) joten en osaa vastata tuleeko nanosekunttien eroja CS:ssa eri matoilla.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
302
Endgame Gear MPC-890 tuli tilattua Jimmsin synttäritarjouksesta. Millä hevon helvetillä tämän maton saa tasaiseksi? Koettanut painoja pitää, kastella ja sitten ladonnut painoja päälle, mutta mikään ei auta. Matto on siis kauttaaltaan alaosastaan ihan kupruilla suorastaan, joka on todella ärsyttävää.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
385
Endgame Gear MPC-890 tuli tilattua Jimmsin synttäritarjouksesta. Millä hevon helvetillä tämän maton saa tasaiseksi? Koettanut painoja pitää, kastella ja sitten ladonnut painoja päälle, mutta mikään ei auta. Matto on siis kauttaaltaan alaosastaan ihan kupruilla suorastaan, joka on todella ärsyttävää.
Outoa, oma MPC450 lepäsi samantien litteänä pöydällä, samoin kaverin MPC890. Olisiko sattunut maanantaikappale?
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
491
Tilasin kokeilumielessä Jimmsiltä myös tuon MPC450 kun oli niin halpa ja vanha GSR alko olemaan jo siinä kunnossa että oli aika vaihtaa. Yllätyin kuinka paljon paremmin molemmat hiiret luisti vanhaan verrattuna... Kesti jonkun päivän että totuin ja ei ole kyllä paluuta enää noihin "hitaisiin" mattoihin. Vähän kun tönäsee hiirtä niin liukuu melkein maton laidasta laitaan. :D
 
Liittynyt
15.03.2021
Viestejä
659
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Korvasin 4-5 vuotta palvelleen Artisanin Asuksen Sheathilla ja nämähän tarraa hiireen kiinni niin pahasti että tuli ikävä Artisania ihan työpöytä käytössä.
Tilanne kun on mitä on niin Artisan Shidenkaita ei ole juuri siinä koossa ja värissä minkä haluaisin mutta joku Speed hiirimatto pitäisi pöydälle saada ja äkkiä, onko suosituksia?
 
Liittynyt
11.05.2021
Viestejä
34
Ite käyttänyt halpoja mattoja missä on kumipohja ja yleensä niin iso kuin mahdollista . Saa näppiksen yms siihen myös. Razor……ihan sama. Ja logitechin hiiriä käytän niin kuhan kalibroi maton softassa niin toimii hyvin. Muistakaa siis kalibroida matto jos vasn softassa on semmonen niinkuin logitechilla. Auttaa valtavasti jos on ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 832
Pitäs itsellekkin joku liukkaampi matto saada tämän Asus sheathin tilalle. Onko ehdotuksia? Koko vähintään sama kuin tässä sheathissa.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Suositelkaas jotain perushyvää mutta edullista kangasmattoa. Nykyinen Turtle Beach Drift 4535 alkaa olla aikansa elänyt, vähintään tämän kokoinen saisi olla (nimensä mukaisesti 45x35cm tän koko). Hiirenä Logitech G400s.
Tilasin tämän 9,32€ hintaan 19 tammikuuta 2021: Titanwolf Mouse Mat XL Speed Gaming - 440 x 350 mm - Comfort Mouse Pad - Table Mat Head - Improves Precision and Speed: Amazon.de: Computer & Accessories
"
The mouse pad can be washed with warm water and can even be machine washed at 30-40 degrees. Mouse pad dimensions: 440 x 350 x 3 mm | weight: 210 g | colour: black | material: textile surface / rubber underside (non-slip) | box contents: Titanwolf speed gaming mouse pad
"

Toki jos haluat isompaa olisi 900x400mm halvimmillaan 12,85€
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
302
Suositelkaas jotain perushyvää mutta edullista kangasmattoa. Nykyinen Turtle Beach Drift 4535 alkaa olla aikansa elänyt, vähintään tämän kokoinen saisi olla (nimensä mukaisesti 45x35cm tän koko). Hiirenä Logitech G400s.
Hae Prismasta, tai tilaa Prisman nettikaupasta tai suoraan Havulta Havun Kuusi -hiirimatto. En ois uskonut että ruokaostosten yhteydessä tulee ostettua se itselle ainakin paras hiirimatto mutta niin vain kävi. Todella hyvä ja edullinen matto, voin suositella lämpimästi.


Tässä vielä videolla samasta matosta juttua:
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
385
Komppaan, Havu-matto on erittäin hyvä. About 15 mattoa on laatikossa ja vakuutti kyllä minut.
 
Liittynyt
29.04.2021
Viestejä
15
Hieman hävettää myöntää mutta olen huomannut että minusta on tulossa Razer fanboy, aikanaan pidin turhan kalliina brändin nimellä ratsastavana yrityksenä mutta asiat alkoivat muuttua kun kokeilin ja ostin Ultimate Viperin, todella hyin liukuva ja mukava omalle kädelle, mutta sitten itse asiaan.
Testailin gigantissa vanhemmalla viperilla eri hiirimattoja ja koin tämän todella hyvän tuntuiseksi. Pehmeä eikä liian sileä että hiiri suorastaan liikkuu itsestään siinä, saattaa johtua tuon viperin pohja liuttimista mutta olen ollut tyytyväinen(varsinkin hintaan), kovasti koitti tyrkyttää kalliimpaa logitechia tilalle. Koitin kyllä molempia ja koin sen siinä hetkessä ehkä hiukan liukkaaksi, tykkään pelata low-medium nopeudella.

Vielä olisi aikaa käydä vaihtamassa ja kokeilla liukkaampaa mattoa mutta voin antaa tälle ensin mainitulle plussan, edullinen ja hyvin tarkka. Minkäänlaisia virheitä en ole tähän mennessä havainnut! Enkä tykkää jos matto tuntuisi muoviselta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Mistäs saisi laadukkaan maton hiiren ja näppiksen alle pöytämatoksi? Nyt kun näppisharrastus lähtenyt täysin lapasesta, täytyy toki pöytäkin saada siistiksi.
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
27
Hei, mitkäs on hyviä hiirimattoja nykyään?

noin 25 x 18-25 kokoinen itsellä hakusessa.

Ulti-Mat ei ainakaan pysy paikoillaan viilupinnalla, lisäksi omasta alkaa jo pohja murenemaan joten se on tiensä päässä.
TeknoR, jos yhä tarvitset hyvää hiirimattoa, suosittelen tutustumaan 'Mousepad Master Sheet by Hoya' -taulukkoon. Se löytyy osoitteesta Mousepad Master Sheet by Hoya. Nuo lihavoidut mallit ovat siis suositeltuja. Itselläni on valitettavasti paljon kokemusta vain Aorus AMP300 -hiirimatosta. Se on käsittääkseni samanlainen kuin Aorus AMP500; vain pienempi. En voi suositella kumpaakaan. AMP300 on nopeapintainen, mutta siinä ei ole hallintaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Endgame gear:n mattoon olen ollut tyytyväinen.

Tarkempi malli MPJ-890 , eli peittää itellä koko pöydän.

Kuuluu vissiin hitaamman pään, hyvin hallittaviin mattoihin.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
169
Onko kukaan kokeillut leikellä XXL matosta useampaa pienempää? Vetäis vaikka roudarilla reunat :)
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itse pistin vanhan icemat lasisen hiirialustan eläkkeelle ja ostin roccat sense 85x33 kokoisen maton mutta on turhan liukas ja saa olla jatkuvasti olla säätämässä jos siirtää näppäimistöä.
Voiko kukaan suositella saman kokoluokan mattoa missä olisi hieman pitävämpi alusta?
 
Liittynyt
01.05.2020
Viestejä
58
Itse pistin vanhan icemat lasisen hiirialustan eläkkeelle ja ostin roccat sense 85x33 kokoisen maton mutta on turhan liukas ja saa olla jatkuvasti olla säätämässä jos siirtää näppäimistöä.
Voiko kukaan suositella saman kokoluokan mattoa missä olisi hieman pitävämpi alusta?
Ah, lasinen Icemat. Omani on säilynyt ehjänä kaiken maailma muutoista ja elämän mullistuksista sen 15-20v, mitä olen myöhemmin ihmetellyt. Ei ole lapset vahingossa rikkoneet tai itse tullut kolautettua siihen mitään kovempaa. Muistan kun olin vähän harmissani, kun saatavilla oli hankintani aikoihin vain se lasin "värinen" versio kun näin netissä kuvia mustasta vastaavasta, se oli niin nätin näköinen. Laitoin omani kanssa eläkkeelle alkuperäiseen styroksilaatikkoonsa tuossa joskus 3v sitten, kun oli hieman äänekäs tässä olkkarin nurkassa suhinoineen.

Tuli rakennettua työpöytä pandemian alussa ja ajattelin, että tarvitsen jotain isompaa mattoa suojaamaan tuota tammipintaa. Ostin itse jostain Verkkiksen alesta herätostoksena tämän 90x40cm Asus ROG Sheathin, mahtuu näppäimistö kanssa maton päälle. Tässä tehdään päivät töitä, illat pelataan ja monesti jopa ruokaillaan vaihtelevasti, pessyt olen maton ehkä kerran vuodessa ohimennen kun mitään isompia loiskumisia ole tapahtunut. Näin jo vuosien päivittäisen käytön jälkeen, ei kangasmatossa rispaantuneita reunoja, ei kulumaa hiiren alla tai värien lähtemistä, matto ei ole liukas kuin jääpala hiiren alla (sitähän taisit kysyä?) ja muutenkin todella tyyvyäinen olen ostokseeni. Onko näitä kooltaan pienempiä kuin tämä lakanamalli, luulisin.
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Ah, lasinen Icemat. Omani on säilynyt ehjänä kaiken maailma muutoista ja elämän mullistuksista sen 15-20v, mitä olen myöhemmin ihmetellyt. Ei ole lapset vahingossa rikkoneet tai itse tullut kolautettua siihen mitään kovempaa. Muistan kun olin vähän harmissani, kun saatavilla oli hankintani aikoihin vain se lasin "värinen" versio kun näin netissä kuvia mustasta vastaavasta, se oli niin nätin näköinen. Laitoin omani kanssa eläkkeelle alkuperäiseen styrokislaatikkoonsa tuossa joskus 3v sitten, kun oli hieman äänekäs tässä olkkarin nurkassa suhinoineen.

Tuli rakennettua työpöytä pandemian alussa ja ajattelin, että tarvitsen jotain isompaa mattoa suojaamaan tuota tammipintaa. Ostin itse jostain Verkkiksen alesta herätostoksena tämän 90x40cm Asus ROG Sheathin, mahtuu näppäimistö kanssa maton päälle. Tässä tehdään päivät töitä, illat pelataan ja monesti jopa ruokaillaan vaihtelevasti, pessyt olen maton ehkä kerran vuodessa ohimennen kun mitään isompia loiskumisia ole tapahtunut Näin jo vuosien päivittäisen käytön jälkeen, ei kangasmatossa rispaantuneita reunoja, ei kulumaa hiiren alla tai värien lähtemistä, matto ei ole liukas kuin jääpala hiiren alla (sitähän taisit kysyä?) ja muutenkin todella tyyvyäinen olen ostokseeni. Onko näitä kooltaan pienempiä kuin tämä lakanamalli, luulisin.
Icemat muuten kestänyt hyvin mutta musta väri on herkkä irtoamaan taustasta ja olen sitä paikannut monta kertaa.
Itse pidän näpäimistöä ulosvedettävän hyllyn kanssa mitä olen kustomoinut hieman suuremmaksi ja on omasta mielestä luontevampi kirjoitella kun on hieman alempana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Onko kenelläkään mitään qi lataavia hiirimattoja usb pass trough:lla suositella? Tai mistä noita ylipäätään enää saa? Corsairin MM1000:a halajaisi mieli, mutta sitä ei ole ollut enää aikoihin missään, ja logitechia en haluaisi sotkea tähän kuvioon.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Onko kenelläkään mitään qi lataavia hiirimattoja usb pass trough:lla suositella? Tai mistä noita ylipäätään enää saa? Corsairin MM1000:a halajaisi mieli, mutta sitä ei ole ollut enää aikoihin missään, ja logitechia en haluaisi sotkea tähän kuvioon.
Kannatta ihan sopiva hiirimattio ostaa ja sitten Qi laturi viereen tai vaikka integroida pöytään jos tekee mieli nikkaroida.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Aika miettiä hiirimattoasioita. Skene jota en oikein ole juuri seurannut. Nykyinen Compadin kovamuovinen lätty on varmaan 15 vuoden takaa. Siinä on sellainen karhea kova pinta. Todennäköisesti alan tietäjät itkisivät säälistä sen nähdessään. Pelaan läppärillä enimmäkseen War Thunderia, ja Battlefield -sarjan pelejä. Toki myös strategioita. Mitään sen hetkisempiä tonttuhyppelöitä en. Sellaiset puolipöytää vievät käärinliinat voi jättää pois laskuista. Samoin kuin kaikkein kalliimmat hig-end artesaanimatot. Ihan sellainen pieni kompakti riittäisi. Mitäs arvon raati suosittelisi?
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Muuten en väliä, kulkeeko Rotta matolla hyvin tai ei, kun en pelaa Netissä, mutta jostain syystä nää SteelSeries matot tuntuu just oikeilta. Juuri se kankainen tuntuma ilman metallia. Just pistin tulemaan 5XL, Mitat: 1600 mm x 800 x 3 mm. Täytyy myöntää, onhan se vähän pieni, ei täytä edes koko pöytää, mutta parempaa ei ollut tarjolla. Maksaa se Saatanoita, mutta voivoi...

Kyllähän näytin Vanhalta Pervolta muutama vuosi sitten, kun hieroin hiirimattojen pintaa Verkkokaupan myymälässä :vihellys:, mutta missä edes pääkaupunkiseudulla pääsee testaamaan mitään? Joku Gigantti tai Power, jos on mallia tarjolla.

Ai niin, Nykyinen on SteelSteries XL
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
661
Juuri se kankainen tuntuma ilman metallia.
Pakko kysäistä että missä on metallia tullut vastaan? Itselle ei tule mieleen nyt kuin jostain 15v takaa Ulti-mat, silloin ku oli hienoa nämä teflon lätyt ja Icemat lasimatot :D

Itte olen tällä hetkellä tullut siihen tulokseen että turha edes lähteä enää kokeilemaan muita hiirimattoja, kun aina vaan silti palaan tähän X-raypadin Equate Plus:aan, vaikka mitä tuleekin testattua.
Aluksi tuntuu aina että uusi matto on niin kiva, mutta kun hetken käyttää niin huomaa että tuntuma on aivan erilainen päivien tai viikkojen käytön jäljiltä. Eikä auta edes pesut tuomaan sitä alkuperäistä tuntumaa takaisin.
Samaten tuntuu että monen kanssa ongelmaa, jos ilma kosteampaa (kesäisin) niin on tuntumakin eri kuin kuivalla (talvella).

Equate Plussan kanssa tätä ei ole ollenkaan tapahtunut ja matto on pysynyt aina yhdenmukaisena. Nyt tullut jopa parikin tilattua omalla designilla, niin saa Equaten mätsäämään setuppiin, oli sitten mikä hiiri tai näppis koskakin aina käytössä.
Ja yllätyin myös erittäin positiivisesti miten matto toimii Superlight+Superglide (so many super) combon kanssa. Tuntuu että ainakin itselle tässä on aivan täydellinen, tracking on sujuvaa kuin mikä, mutta löytyy myös hyvä hallittavuus jotta flickshotit onnistuu myös ongelmitta.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
Pakko kysäistä että missä on metallia tullut vastaan? Itselle ei tule mieleen nyt kuin jostain 15v takaa Ulti-mat, silloin ku oli hienoa nämä teflon lätyt ja Icemat lasimatot :D

Itte olen tällä hetkellä tullut siihen tulokseen että turha edes lähteä enää kokeilemaan muita hiirimattoja, kun aina vaan silti palaan tähän X-raypadin Equate Plus:aan, vaikka mitä tuleekin testattua.
Aluksi tuntuu aina että uusi matto on niin kiva, mutta kun hetken käyttää niin huomaa että tuntuma on aivan erilainen päivien tai viikkojen käytön jäljiltä. Eikä auta edes pesut tuomaan sitä alkuperäistä tuntumaa takaisin.
Samaten tuntuu että monen kanssa ongelmaa, jos ilma kosteampaa (kesäisin) niin on tuntumakin eri kuin kuivalla (talvella).

Equate Plussan kanssa tätä ei ole ollenkaan tapahtunut ja matto on pysynyt aina yhdenmukaisena. Nyt tullut jopa parikin tilattua omalla designilla, niin saa Equaten mätsäämään setuppiin, oli sitten mikä hiiri tai näppis koskakin aina käytössä.
Ja yllätyin myös erittäin positiivisesti miten matto toimii Superlight+Superglide (so many super) combon kanssa. Tuntuu että ainakin itselle tässä on aivan täydellinen, tracking on sujuvaa kuin mikä, mutta löytyy myös hyvä hallittavuus jotta flickshotit onnistuu myös ongelmitta.
No ehkä Metallinen oli hieman kärkkäästi ilmaistu. Lasinen tai metallinen, lähinnä se kova tuntuma pinnassa ei maistu, liian liukas.

Jokainen meistä löytää ajan kanssa just sen omansa ja kun siihen sopeutuu, niin siitä pidetään sitten kiinni hampaat irvessä :angry: vaikka olisi parempaakin tarjolla. Ihminen on mitä on :asif:.
 

Atamon

Make ATK Great Again
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
2 420
No niin. Uusi Steelseries QCK 5XL saapui viimein Tanskan maalta huomiota herättömässä paketissa. Ei tuo kokematta aukea millainen "Lötkö" :asif: sieltä tuleekaan, sen verran monta MS Mousea tuolle on varmaan syötetty, että on kasvanut kokoonsa. Tämä saa osan pyyhkeistäkin häpeämään :giggle: , lakanaksi ei ihan taivu, mutta aika lähelle jumppamattoa. Jos hiiret potevat Agorafobiaa, ne kannattaa vaihtaa.

Muttamutta, kasvun varaa on silti vielä, milloinkas maailma olisi valmis?

Leveys voisi olla about 395mm ja syvyys 150mm suurempia, eikä tämä ole Heavy matto, joten paksuutta on vain se 3mm vs XXL maton 4mm. Pohjan pintamateriaali on minusta myös hieman muuttunut, vanhemmassa vähän karheamman kuminen ja uusi matto liikkuu pöydän pinnalla herkemmin.
Tämä tuskin on ongelma, koska päälle mahtuu nyt näyttöä, konetta, vahvaria ja ties mitä painoa, niin ei se sieltä yön pimeydessä liu'u lattialle. Pinnan karheuden ero menee jo tunto-aistin virhemarginaaliin tai sitten kulutus/aika on liukastanu vanhaa, päällinenhän on kangasmainen ja kerää käytössä X määrän :poop:. Kulmien pyöristys olisi voinut olla myös kevyempi, mutta tämä menee jo lähinnä niuhottamiseksi.

Ihan hintansa arvoinen, koska muistaakseni noiden Custom made koon mattojen pelkät toimituskustannukset ovat hiuksia nostattavia.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Kellään tietoa koska näitä IO-TECHin hiirimattoja saisi?

@Sampsa tuu nyt itte kertoo mikä kestää? :)
Onhan se ollut oma prosessinsa, ensin suunnittelukilpailu, sitten voittajan valinta, pienet muokkaukset, ensimmäisen testikappaleen tilaaminen, värit eivät miellyttäneet, muokkaukset suunnitelmaan ja väreihin, toinen erä testikappaleita, tuotantoon menevän maton päättäminen.

Tietojeni mukaan valmistuivat maaliskuun puolivälissä ja ovat parhaillaan matkalla Kiinasta Tanskaan laivarahdilla (5-7 viikkoa) eli odotetaan myyntiin toukokuussa (?)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 468
Viestejä
4 163 131
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom