Heroes of Might and Magic: Olden Era (Demo Steamissa, Early Access 2026?)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BMofB
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
148

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Gamescomissa julkistettiin 10 vuoden tauon jälkeen jatkoa klassiselle HoMM-sarjalle. Uutisen ja ensimmäisten kuvien perusteella vaikuttaisi olevan ihan täysverinen jatko-osa joka ottaa inspiraatiota HoMM3:sta.

Onhan tämä itselle ylivoimaisesti se nostalgisin pelisarja jota on tullut tahkottua paljon, mutta varovaisen optimistisesti tätä silti odottelee... sarja on mennyt aikamoista alamäkeä Ubisoftin hypättyä kelkkaan. Meni kuitenkin heittämällä wishlistille.

Edit: Demo löytyy nyt Steamista, itse pelin julkaisu viivästyy ainakin 2026 puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostelee ja HOMM3 nostalgialla pääsee kyllä pitkälle. MUTTA, aivan kuten Settlers, myös HOMM on mennyt aivan hunnignolle uudempien osien myötä yhtä matkaan yhteiskunnan kanssa. Traileri onneksi näytti niitä mukavia HOMM3 juttuja. Ei kai tätä voi enää kusta?
 
ss_548367faf1cfa549c88585cb9b01f13b05b05ab7.1920x1080.jpg


HOMM3 https://shared.akamai.steamstatic.c...cb9b01f13b05b05ab7.1920x1080.jpg?t=1699009789

MMH7_Stronghold_Explore_1442862097.bmp


HOMM7 https://venturebeat.com/wp-content/uploads/2015/09/MMH7_Stronghold_Explore_1442862097.bmp

Värikkäät grafiikat oli tosiaan HOMM3:ssa aivan mahtavat, eikä HOMM7:n 3D kartta näkymä ole ollenkaan kiinnostava. Pelasin tuota HOMM7 kymmenisen tuntia ja se oli myös pelillisesti harmittavan tylsä. Laskin tuosta HOMM3 screenshotista, että siinä näkyi 39 kpl erilaisia kiinnostavia juttuja joihin mennä seuraavalla vuorolla. Sen pelaaminen on vähän kuin Civilizationin, että aina on jotain kiinnostavaa mitä odottaa ja kiinnostus säilyy. HOMM7:n screenshotissa taas on reilut 10 juttua ja nekin näyttää kliinisiltä ja ovat aina matkan varrella. Napsutellaan vain hiirtä ja kerätään, ei joudu tekemään valintoja, eikä kerättävillä asioilla ole sinänsä tarkoitusta.

Onneksi tämä "HOMMOE" näyttää menevän takaisin HOMM3 suuntaan. Näin ensinäkemältä pistää silmään varovainen värien käyttö, ei näytä niin pirteältä kuin HOMM3, mutta ainaki tuo näyttää kiinnostavalta.

HoMM_Olden_Era_map_and_objects3_Temple__City__Sawmill_Crystals_LionsShieldOfCourage__Objects_.jpg
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tuossa previkassa on aika paljon lisää pelikuvaa.

Värikkäät grafiikat oli tosiaan HOMM3:ssa aivan mahtavat, eikä HOMM7:n 3D kartta näkymä ole ollenkaan kiinnostava. Pelasin tuota HOMM7 kymmenisen tuntia ja se oli myös pelillisesti harmittavan tylsä. Laskin tuosta HOMM3 screenshotista, että siinä näkyi 39 kpl erilaisia kiinnostavia juttuja joihin mennä seuraavalla vuorolla. Sen pelaaminen on vähän kuin Civilizationin, että aina on jotain kiinnostavaa mitä odottaa ja kiinnostus säilyy. HOMM7:n screenshotissa taas on reilut 10 juttua ja nekin näyttää kliinisiltä ja ovat aina matkan varrella. Napsutellaan vain hiirtä ja kerätään, ei joudu tekemään valintoja, eikä kerättävillä asioilla ole sinänsä tarkoitusta.

Tuo 7:n kuva on kyllä hyvä malliesimerkki, tuotahan se oli. On kyllä hyvä paluu vanhaan, about jokainen uuden kartan objekti on tunnistettavissakin saman tien.
 
Kerkesin jo innostumaan, mutta äh. Early accessiin vasta. Toisaalta hyvä, koska silloin testataan ja kuunnellaan pelaajien mielipiteitä. Saataisiin oikeasti hyvä HOMM kolmosen jälkeen.
 
Homm 2:sessa oli viellä värikkäämmät graffat kuin verrattuna Homm 3:seen.
Alkaa olla jo aika harmaat muistikuvat. HOMM2 oli kyllä HOMM4 ohella omat lempparit. HOMM5 jälkeen en olekaan koskenut sarjaan, mutta katsotaan taas olisiko tästä uudesta sytyttämään peli-intoa.
 
Vaikeeta kuvitella, miten tää vois olla tänä vuonna viimeksi päivitettyä (epävirallista HoMM3) Horn of the abysia parempi. Mutta toivottavasti olen väärässä. :-)
 
Tekijät venäläisiä, ei jatkoon.

Olihan HoMM5 venäläisten tekemä ja ihan ok tuotos. Mut enpä ala tässä maailman tilanteessa venäläisiä tukemaan. Ubisoft ei halua nähtävästi panostaa liikaa Heroes sarjaan, sääli. Tosin kattoo firman pelejä, ei strategiapeli taitoa talon sisältä löydy.
 
Lisäjuttua. Näiden perusteella näyttää lupaavammalta kuin alkuun.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ihan mielenkiintoinen Kyrahan haastis:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Näyttäs siltä, että yhteisöä kuullaan.
 
Early access siirtynyt ensi vuoden puolelle mutta demo sentään löytyy nyt steamista.
 
^ samaa mieltä.

Tuollaiset karkki/sarjakuvamaiset grafiikat on geneerisen näköisiä.

HoMM III on edelleen yksilöllisen näköinen kiitos sen omalaatuisen tyylin.
 
Pari mappia pelannut, fiilis puuttuu ja jotenkin just muovinen. Songs of conquest oli miellyttävempi, mutta Hota hd versiota parempaa heroessia ei ole
 
Tämä kyllä kiinnostaa, enkä huomannutkaan aikaisemmin tätä lankaa... :)
HoMM3 ja Chroniclesit olivat kyllä todella hyviä ja niitä tuli aikoinaan tahkottua!
Pitääkin tätä testata jossain välissä, jos saa Macillä pyörimään jotenkin...
Törmäsin myös tälläiseen eilen, mikäli joku tahtoo Homm3:a pyöritellä macos koneella: GitHub - vcmi/vcmi: Open-source engine for Heroes of Might and Magic III
Saa myös linux ja windows koneeseen pyörimään isommilla resoilla...
 
Joo, samaa mieltä että näyttää muoviselta. Vielä kun itellä nyt 1080p-näyttö ja kaikki uutta niin sekavaa on. Silti sitä mieltä muutaman kymmenen tunnin jälkeen, että tästä tulee tosi hyvä peli (jos pystyy sivuuttamaan homm3-nostalgiaa).
 
Sain vihdoin pelattua demoa reilut 7 tuntia ja sehän oli aika iso, vain Kampanja ja Moninpeli puuttui. Ihan hyvältä tuntuu, mutta tietenki on valitettavaa.

+Todella lähellä HOMM3:sta
+Joukkojen päivitysrakennuksien jälkeen voi valita kahdesta uudesta yksiköstä, esim. ampuuko jousimies kaksi kertaa vai tuleeko siitä tarkka-ampuja jolle ei tule miinuksia etäisyydestä.
+Sankareiden xp-päivitykset myös monipuolistaa pelaamista
+Pelattavana 4 eri rotua
+1vs1 Battle Mode, jossa valitaan sankari, sen päivitykset, joukot ja mennään tappelemaan 5 minuutiksi heksaruudukolle
+Classic Mode eli single skenaario mode. Useamman tunnin perus HOMM3 rupeama jossa tutkitaan karttaa, rakennetaan kaupunkia ja ostellaan uusia sankareita.
+Classic Single Hero, kuin Classic mutta vain yhdellä sankarilla. Tykkäsin tästä monesta syystä. Classic menee aina vähän turhauttavaksi kliksutteluksi kun sankareita tulee enemmän, mutta silti ne on vain joukkojen/tavaroiden kuljetusta ja tiettyjen kartalla olevien kaivosten viikottaista tyhjentämistä varten. Tässä singlessä oli vain muutama joka viikko tyhjennettävä asia ja lisäksi silloin tällöin löytyi teleporttirakennuksia mihin tahansa omistamaan kaupunkiin. Sujuvoitti pelaamista paljon!
+Mukana myös käteviä taikoja jolla voi matkan päästä vaihtaa joukkoja lähikaupungin tai sankarin kanssa, mutta koska ikoneista puuttuu tooltipit niin taika menee hukkaan kun epähuomiossa lähtee eri ikkunasta tarkastamaan mikä yksikkö se oikein olikaan.
-En pidä kliinisestä Civilization-tyylisestä tyylistä valikoiden osalta, missä sarjakuvamaisuus ja paksut ääriviivat!? Oisin kyllä karttanäkymässäki pitänyt enemmän sarjakuvameiningistä.
-Hiirellä osoittelu on yhtä vaikeaa mitä HOMM3:ssa ja karttaa pitää monesti zoomata lähemmäs jotta näkee mitä siellä on. Alussa jäi monta esinettä poimimatta kun en vain huomannut niitä.
-Tooltip puuttuu monesta paikasta!????? Aivan mahdoton tietää ikonista mitä mikäkin tekee. Jopa omista joukoista on vaikea sanoa mikä yksikkö se edes on, ja mikä versio siitä yksiköstä esim. sarjatuli vai tarkka-ampuja?
-En tajunnu kunnolla miten taiat toimii, ja kaupungissa kun tutkii sitä Mage Toweria niin kyllä vetää mielen matalaksi kun näkyy vain turhia kuvioita ja pitää siirtää hiiri päälle että ilmestyy tooltip kertomaan mikä on taian nimi ja mitä se tekee. Eikö ne vois lukea heti siinä ruudulla.
-Ehkä taiat myös bugittivat ja se lisäsi hämmennystä, kun yhdelle yksikölle tehtävä suojaustaika toimikin koko porukalle. En löytänyt toolpittiä kertomaan yksikön tarkempia tietoja, että tapahtuiko edes mitään.
-Taistelussa vaikea nähdä mikä yksikkö sieltä lähtis liikkumaan vaikka on oma vuoro! Värejä saattaa olla liikaa päällekkäin ja yksiköt tulee niin paljon ulos heksoista, että eipä.

Nyt haluttais käynnistää demo taas uudestaan ja vetästä eri rodulla Classic Single Hero. Ihan hyvä tuosta tulee kunhan keskittyvät käytettävyyteen.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 879
Viestejä
4 976 587
Jäsenet
79 898
Uusin jäsen
JuliusC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom