Hell Let Loose: Vietnam

Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
264
Tällainen peli julkistetaan luultavasti pian. Joku oli löytänyt viime yönä linkin YouTubessa piilotettuun videoon josta teaser trailerin kerkesi nopeimmat nähdä. Nyt video on yksityinen…

Kerkesikö muut nähdä trailerin? Itsellä nousi jopa suurempi kiinnostus tähän kuin normi HLL.

Trailerissa M16A2 laulo ja kranaatinheittimet viskeli murkulaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


EDIT: Päivittelen ketjua sitä mukaan mitä informaatiota tulee.

Julkaistaan 18.6.2026
 
Viimeksi muokattu:
It ain't me, it ain't me
I ain't no senator's son, son

Kuulostaa hyvälle👍
 
Klo 21 ish pitäisi tulla tietoa.
Näyttökuva 2025-08-20 192742.png


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Saa nähdä mikä on aikataulu. Sen verran tullut tahkottua HLL:ää, että varmaan hankintaan menee sitten aikanaan. Ois vaan hieno juttu jos jotenkin integroisivat tuon nykyiseen.
 
Saa nähdä mikä on aikataulu. Sen verran tullut tahkottua HLL:ää, että varmaan hankintaan menee sitten aikanaan. Ois vaan hieno juttu jos jotenkin integroisivat tuon nykyiseen.
Täytyy toivoa et tulisi jonkunlaisena lisärinä.Hankintaan menee sata varmasti.Voi kyllä tulla nopeallakin aikataululla.
 
Saa nähdä mikä on aikataulu. Sen verran tullut tahkottua HLL:ää, että varmaan hankintaan menee sitten aikanaan. Ois vaan hieno juttu jos jotenkin integroisivat tuon nykyiseen.
itse toivoisin, että tulisi aivan uutena erillisenä pelinä, koska Hell let loosessa on kuitenkin melko paljon elementtejä, jotka tekevät pelistä melko tönkön aina välillä. Jos sellaiset oltaisiin saatu korjattua uuteen peliin, niin olisi jo melko hieno juttu.
 
Näyttäis olevan ihan erillinen peli. Mutta aikataulu on kerrottu hyvin laveasti, eli vaiheessa kehitys on, kun eivät halua sanoa tuon tarkemmin. Ilmeisemmin loppuvuodesta -26.


Toisaalta hieman tylsä ympäristö, näitä on nähty ja koettu.
 
Toisaalta hieman tylsä ympäristö, näitä on nähty ja koettu.
Mutta mielenkiintoisena pelimekaniikkana NVA pystyy rakentamaan pelissä tunneleita, jotka toimivat garrisonien tavoin. Ymmärtääkseni tämä tulee tavallisten garrisonien lisäksi, ei korvikkeeksi ("These tunnels expand on the existing Garrison system from Hell Let Loose, allowing troops to redeploy quickly across the map through player-constructed tunnel entrances. These underground systems provide significant strategic advantages, enabling surprise attacks, hidden troop movements, and rapid redeployment. For the NVA, mastering underground tactics will be essential to securing victory.")

Vastaavasti Yhdysvalloilla käytössään helikopterit ja panssaroidut veneet. NVA:lla taas hiljaiset jokiveneet.

Tähänastisissa peleissä (Bad Company 2: Vietnam, RS2: Vietnam) molemmat osapuolet ovat kuitenkin lopulta eronneet toisistaan vain aseiden ja skinien suhteen, joten uskon että HLL voi tarjota jotain uutta, jos tiimien pelityylitkin eroavat toisistaan merkittävästi.
 
Mielenkiintoista että traileriin valittu tuollaista run&gun toimintaa. Eikö se ww2 versio ollut enemmän sellaista suojasta toiseen syöksymistä ja kyttäilyä?
 
Tässä pelissä voisi olla fiilistä, mutta voin jo kuvitella miten huijarit ampuu heduja mapin toisesta päästä kaiken kasvillisuuden läpi.
 
Tässä pelissä voisi olla fiilistä, mutta voin jo kuvitella miten huijarit ampuu heduja mapin toisesta päästä kaiken kasvillisuuden läpi.
onko se sama kun laittaa foliage asetuksista low tai kääntäjällä null.. Grafiikoilla ei ole merkitystä, kun aletaan tappelemaan virtuaalirintamalla. :cool:
itte haluaisin maksimoida fps, että edes tekstuureilla ole kalsareita.

Toivottavasti on sama palkinto kilahdus kun höllissä jo nyt. :giggle:
 
onko se sama kun laittaa foliage asetuksista low tai kääntäjällä null.. Grafiikoilla ei ole merkitystä, kun aletaan tappelemaan virtuaalirintamalla. :cool:
itte haluaisin maksimoida fps, että edes tekstuureilla ole kalsareita.

Toivottavasti on sama palkinto kilahdus kun höllissä jo nyt. :giggle:
Toivottavasti laittavat tuohon foliageen liittyen, että edes low-asetuksilla ne pusikot eivät katoa kauempaa katsottuna.

Eipä tässä pelissä onneksi voisi tapot vähempää kiinnostaa. Ymmärrän grafiikkaoptimoinnin jossain Counter Strikessä, mutta vaikea kuvitella että tässä pelissä tarvitsee hikoilla. Mielummin laitan grafiikat niin kaakkoon kuin kone sallii ja upotan itseni toisen maailmansodan tunnelmaan, kuin pelaan tarkoituksella pikselimössöä.
 
Oliko tuo Discord pakollinen ilmoittautuessa betaan? Jotenkin typerästi avaa vain Discordin sivun selaimessa, jossa kertoo "you need to verify account". Sitten kun koittaa Discordin sivuilta avata selaimeen jo olemassa olevilla tunnuksilla, niin valittaa että sähköposti on jo käytössä, eli koittaakin vain rekisteröidä käyttäjää.

edit: Koitin varsin Edgellä (Bravella aina välillä sekoiluja formseissa), ja siellä olikin "Get started by connecting one of the below accounts".
 
Onkohan mitään paikkaa mistä kysyä koska olen Linuxilla että tuleeko heti bannit vai onkohan tässä betassa esimerkiksi EAC-tuki jo Linuxille? Vai käyttääkö vielä edes mtn. Anti-cheat ohjelmistoa?
Win11 myös asennettuna eli Dual-boot kone mutta primaryna kyllä Linuxilla olisin voinut kokeilla.
 
Jonkun ensituntumia suljetussa testissä, mm. pelimekaniikkaa käy paljon läpi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/IN1D2SONu2Y?is=Un9GYZ8mqQBpB5k5
Itseä tuossa videossa ainakin häiritsee värimaailma.
Tuossa kentässä kaikki näyttää kuin olisi Saharassa ja viidakon kasvillisuuden vihreyttä ei ole, puhun videosta enkä tuosta videon kansikuvasta jossa näkyy vihreyttä.

Aivan kuin olisi joku hiekkamyrsky Reshaderi käytössä koko maailmassa.
Ei mikään maailma näytä tuolta oikeasti, edes lähellä oleva kasvisto ei ole luonnollisen vihreää.
 
Viimeksi muokattu:
Jonkun ensituntumia suljetussa testissä, mm. pelimekaniikkaa käy paljon läpi.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/IN1D2SONu2Y?is=Un9GYZ8mqQBpB5k5
Itseä tuossa videossa ainakin häiritsee värimaailma.
Tuossa kentässä kaikki näyttää kuin olisi Saharassa ja viidakon kasvillisuuden vihreyttä ei ole, puhun videosta enkä tuosta videon kansikuvasta jossa näkyy vihreyttä.

Aivan kuin olisi joku hiekkamyrsky Reshaderi käytössä koko maailmassa.
Ei mikään maailma näytä tuolta oikeasti, edes lähellä oleva kasvisto ei ole luonnollisen vihreää.

Videon perusteella suurimmat pelkoni pelistä näyttävät käyvän toteen. Varjojen vilkkuminen, ja yksityiskohtien ja varjojen pop-in on aika pahalla tasolla, minkä hiukan saattoi arvata kun tietää pelimoottorin. HLL oli jo melko ongelmainen näiden ja blurrin kanssa. Sen sai kuitenkin jotenkin pelittämään siedettävästi, varsinkin ajan saatossa kun päivityksiä tuli. Nyt kun mennään Vietnamiin niin vähemmän yllättävästi kaikki nuo ongelmat korostuvat ja nousevat toiseen potenssiin.

HLL oli pelillisesti niin hauska, että siinä sieti noita ongelmiakin, ehkäpä se voi olla tässäkin se pelastus. Tulisi nyt ihan koodi että pääsis kokeilemaan itsekin niin osaisi jo sanoa varmuudellakin että osuuko ja uppoaako itelle. HLL kuiteskin yksi mun lemppareita ikinä.
 
Aika nopeesti tulee PC:lle kun julkaisu reilun kuukauden kuluttua, 18. Kesäkuuta. Normiversio 39.90€.

Avoin betatesti jo 2 viikon kuluttua, 29.5. eli testaavat servereitä tuon pari viikkoa ennen julkkaria.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyään pelit kun julkaistaan aina beta vaiheessa, niin voin kuvitella mikä pökäle sieltä tulee.

Reilu 6v sitten kun HLL ostin niin se oli just pelattava, päivitystä toisen perään jossa paikkaillaan toimimattomuutta ja lisätään paikoin uusia vikoja joita sitten korjailevat. Varmaan joskus 2021-22 se alkoi olla ok vikoineen.
Edelleen siellä jtn. vikoja jotka ovat itse tehneet joskus 2024-25..

HLLV tulee olemaan sama homma, silli-salaatti josta ansaitseekin tulla huonoja arvosteluja.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/R1-hj2Zx_90?si=-X3KksBNrxqIvExx


Varmaan pelattavassa kunnossa, jossa mekaniikka, mapit, tasapaino, optimoitu engine yms...toimivat, ei erinomaisesti vaan Ok tasolla on joskus reilun 1.5v päästä kun betasta (kaikki Early Access julkaisut) pääsevät eroon joskus 2028.
 
Eilisestä lähtien ollut useita pelivideoita tubessa, esim. Operator Drewskilta 56min pelivideo.

On DLSS ja Lumen ainakin käytettävissä, hänen videollaan vastarannalta hävis varjot, näytti kuin BF1942 yli 20 vuoden takaa kun yksinkertainen puusto vaan näkyi, Snipulle selvät sävelet..

No, 2 tunnin päästä pääsee latailemaan.
 
Napalmi-pommituksen ainakin jossakin videossa näin, ei kuulunut Creedenceä. :)
Winukka puolella olin tunnin ja poistin jo asennuksen. En tuolta mitään odottanutkaan kun kuulin tuosta, ei ole Vietnam jutut olleet eivätkä tule olemaan mun juttuja. Jatkakaa.

Aluksi kun peli oli ladattu, vaihdoin heti Swapperilla DLSS 4.5 (310.6.0) ja peliin. No eipä ollut koko DLSS asetusta, vain OFF, TRS ja FXAA.
Tein sitten tiedostojen verifioinnin ja latasi uudelleen vaihdetut 3 tiedostoa ja sitten oli DLSS saatavilla. Frame Generationia en kokeillut.

Pelattavasti pyöri, tosin hyvällä koneella: 9800x3D+5080 @CPU 5450, GPU 3100-3140Mhz: 3440x1440 DLSS balanced ja EPIC asetuksella 100-120fps, High asetuksella ~120-140fps.
 
Tuli hieman kokeiltua. Peli tuntui hyvältä mutta FPS jumissa 60 tasossa, oli asetukset sitten tapissa tai minimissä.
 
Tuli hieman kokeiltua. Peli tuntui hyvältä mutta FPS jumissa 60 tasossa, oli asetukset sitten tapissa tai minimissä.
Minulla pyörii 40 kieppeillä. Windowed OK mutta ei siltikään ok. Fullscreen windowed taasen nykii vielä pahemmin vaikka fps sama. 5700x & 9060xt
Otetaampa takas. Käytin pelin kiinni nii tämähän alko pyöriä 100 paremmallapuolen
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni hienot grafiikat valaistuksineen ja mukavasti puskaa jossa piilotella. Parin kentän pelaamisella ei ole kyllä mitään liian häiritseviä bugeja ainakaan tullut vastaan.
Todella raskas ja kaipaa reilua optimointia. 4K ja kaikki high niin jotain 35-50fps. 11700K ja RTX 5080. 4K resoluutio toki vie veronsa.

Muoks. kaukaata katsottuna pelaajien liike on tökkivää joten hankala osua. Grafiikassa myös jotain piirto-ongelmia välillä.

1780079587439.png
 
Viimeksi muokattu:
Peli tuntui hyvältä mutta FPS jumissa 60 tasossa, oli asetukset sitten tapissa tai minimissä.
Prossu (+muistit) pullonkaulana jos ei FPS nouse kun tiputtaa detailit esim. High/Epic:ltä > Low:lle. CPU ei vaan kykene tuottamaan enempää piirrettävää vaikka GPU jaksaisi.
 
Prossu (+muistit) pullonkaulana jos ei FPS nouse kun tiputtaa detailit esim. High/Epic:ltä > Low:lle. CPU ei vaan kykene tuottamaan enempää piirrettävää vaikka GPU jaksaisi.
Toki näinkin, mutta prossun käyttö alle 10 % eli lähtökohtaisesti syytän pelin huonoa optimointia. Hell let loose kärsii samaisesta optimoinnin puutteesta, josta syystä osassa nettiä vilahtee termi "low fps simulator". Ehkä kehittäjä joskus paneutuu enemmän moottorinsa optimointiin ja saadaan hyviä tuloksia. Alkuperäiseen HLL muistaakseni tuli jossakin vaiheessa sen elinkaarta nimenomaan pelkästään optimointiin tähtäävä patchi, joka paransi asiaa.
 
Sulla voi olla prossun käyttöaste vaikka 5% ja silti se voi olla pullonkaulana.
Total Usage kertoo vain KAIKKIEN säikeiden keskiarvon vaikkei niitä käytetäkään.

Kuvittele että sulla on vaikka 100 ydintä käytettävissä, ja jos peli käyttää 3 ydintä ja muut about idlaa niin keskiarvo prossusi käyttöasteelle on 3%, kuten sanot, et ymmärrä kuinka tietokoneemme toimii. Sulla siis 100 ydintä, ja silti prossu 100% pullonkaulana koska niin tuhnut yksittäiset ytimet.

Hauska oli kuulla kun 5090 porukka vinkuu kun paskasti toimii, jokukin vinkui 5090 + DLSS: Performance.. vai Quality ja sama onko LOW vai EPiC asetukset niin FPS vain 100+ fps hänellä..

Tässä itse laitan 5080 DLSS: DLAA ja 3440x1440 resolla, EPIC Asetukset ja FGx2 avg. 130fps. Sama on myös online, miten?

Koska pelaan Linuxilla enkä Windowsin stutterointi-koneella.

Avg. 130fps ja 1% ~110fps. EI STUTTEROI vaikka mennään No Limit FPS:llä. Kun laitan 120fps Capin niin 1% on myös 119-120fps, yhtä sulavaa silkkiä pelaaminen kun ei pätki tippaakaan käyttiksen takia.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kuka sylkee FG:lle, jota ei 2x juurikaan huomaa, niin tässä ilman FG:tä, Balanced koska en juurikaan tykkää Performancesta, Balanced on niin paljon terävämpi:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, Offline on helpompaa koneelle.
No, tässä on täydellä servulla menoa. Kun on Avg. on 120+, videoni myöhemmässä vaiheessa ~130fps ja silti 1% on yli 110fps (Winukassa varmaan 50) niin se pelkästään kertoo tietäjille jotain mikä on käyttiksen merkitys sulavuuteen.

Ja noi kaikki ilman FPS cappia, jos laitan 120fps Capin niin 1% myös liki koko ajan 119-120fps eli täyttä sulavuutta.

- FG-Low (=2x Frame Generation)
- DLSS > DLAA (=Native 3440x1440) eikä mikään Balanced saati Performance.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Edit. Näköjään unohtui tuossa videossani 3440x1440 Windowed mode päälle eikä Full Screen Windowed (=Automatic 3440x1440), eipä tuolla juurikaan ole eroa pyörivyyteen.

Normaalilla 16:9 näytöllä eli 2560x1440 > Olisi +20% lisää FPS eli Avg. ~150 ja 1% 130...
 
Viimeksi muokattu:
Peliä päätettiin nyt lykätä elokuun puoliväliin.
Tähän taisi isoin syy olla tuo suorituskyky, sen jälkeen vakaus. Kolmosena tais olla bugit. Ite en törmännyt kuin kerran pahaan bugiin, joka oli sama koko serverille. Kukaan ei siis kyseisellä serverillä saanut M16 tai AK otettua, jolloin mähinää käytiin pistooleilla. Ei sillä tuokin pistoolimatsi oli aika hauska erilainen käänne tavalliseen :D
 
Tulihan muuten hätäisesti steamistä rahat takaisin kun pyysin. Olisivat pitäneet tuon alkuperäisen julkaisupäivän ja laittaneet early access.
 
Joskus täytyy hämmästellä sitä, että eivätkö he ihan itse (pelinkehittäjät ylipäätään ) huomaa näitä ongelmia ? Hieman noloa aina ilmoittaa julkaisupäivä, sitten perua se, kun "löytyy" vakavia suorituskykyongelmia ja bugeja.
 
Joskus täytyy hämmästellä sitä, että eivätkö he ihan itse (pelinkehittäjät ylipäätään ) huomaa näitä ongelmia ? Hieman noloa aina ilmoittaa julkaisupäivä, sitten perua se, kun "löytyy" vakavia suorituskykyongelmia ja bugeja.
Voiko olla (en siis tiedä), että siellä kehittäjätiimillä on testikoneineen vain huippuluokan tai vähintään ylemmän luokan pelikoneita? Eli pelejä testataan tyyliin RTX 5070< & 7800X3D < luokan raudalla ja ajatellaan, että joo nyt "peruskoneella" toimii tarpeeksi hyvin?

Mutta tuntuisi kyllä järjettömältä, etteivät testaile peliään vaikkapa Steam hardware surveyn tulosten mukaan kasatuilla koneilla.
 
Voiko olla (en siis tiedä), että siellä kehittäjätiimillä on testikoneineen vain huippuluokan tai vähintään ylemmän luokan pelikoneita? Eli pelejä testataan tyyliin RTX 5070< & 7800X3D < luokan raudalla ja ajatellaan, että joo nyt "peruskoneella" toimii tarpeeksi hyvin?

Mutta tuntuisi kyllä järjettömältä, etteivät testaile peliään vaikkapa Steam hardware surveyn tulosten mukaan kasatuilla koneilla.
Ehkä niillä on noita testikoneita, mutta sitten sokeutuu sille suorituskyvylle kun ei hetkeen pelaile oikeasti hyvin pyöriviä pelejä.
 
Vietnamiin sijoittuvia pelejä ei voi olla koskaan liikaa, joten ostoon taitaa mennä tämä. Pitänee kaiketi bugien takia odottaa ensi vuoden alkuun, jospa olisivat siihen mennessä saaneet tämän korjattua pelattavampaan kuntoon.
RS2 Vietnam (2017) on jo sen verran vanhentunut, että tälle pitäisi saada jo korvaava peli ja tässä näyttäisi olevan potentiaalia siihen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 079
Viestejä
5 239 763
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom