• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

HDMI-jakaja

Moro

Elikäs käytössä olisi kolme näyttöä + läppärin näyttö. Tarkoitus olisi saada eri kuva kaikille näytöille, ei peilattuna vaan ns. extended. niin
sopisiko tämä 63,90 € | CLUB3D HDMI 2.0 UHD Splitter 4 Ports moiseen hommaan? Kellään kokemusta? Ja jos muita ehdotuksia niin saa laittaa. Kiitos jo etukäteen :)

ps. Läppärissä tosiaan vain yksi HDMI-liitäntä eikä edes vga tai dvi. Usbeja löytyy muutama kappale. Läppärin malli: Asus G551j

Moro

Elikäs käytössä olisi kolme näyttöä + läppärin näyttö. Tarkoitus olisi saada eri kuva kaikille näytöille, ei peilattuna vaan ns. extended. niin
sopisiko tämä 63,90 € | CLUB3D HDMI 2.0 UHD Splitter 4 Ports moiseen hommaan? Kellään kokemusta? Ja jos muita ehdotuksia niin saa laittaa. Kiitos jo etukäteen :)

ps. Läppärissä tosiaan vain yksi HDMI-liitäntä eikä edes vga tai dvi. Usbeja löytyy muutama kappale. Läppärin malli: Asus G551j
Minulla ei ole kokemusta kyseisestä jakajasta, mutta hyvin todennäköisesti laite toimittaa saman kuvan kaikkiin lähtöihin. Eikö koneessasi kuitenkin ole myös Mini DisplayPort -liitäntä (linkki manuaaliin, asus.com), jonka kautta todennäköisesti saisit ainakin toisen ulkoisen näytön kiinni? On olemassa myös tekniikka nimeltä Multi-Stream Transport (intel.com), ja jos kone tukee sitä, voi DisplayPortista saada kuvan kahteen tai ehkä useampaankin näyttöön sopivalla jakajalla tai ketjuttamista tukevilla näytöillä. On olemassa myös USB-liitäntäisiä näyttösovittimia tai "telakoita", jotka käyttävät prosessoritehoa ja ajuriohjelmistoa näyttösignaalin pakkaamiseksi (häviöllisesti). Koneen näytönohjaimen tai -ohjaimien kyvyt lopulta asettavat ylärajan yhtaikaa kytkettävien näyttöjen määrälle, paitsi että tuolla USB-ratkaisulla voi rajaa venyttää. Kyseisen Asus-läppärin näyttömäärän ylärajaa en tiedä.

Ahaa okei, en nuista HDMI-hommista niin tiedä niin siksi kysyin. Tosiaan oliisi tarkoitus saada ainakin kolmelle näytölle se extented mode päälle tai mikä lie se nyt olikaan, Mutta tulevassa koneessa tulee olemaan 1xhdmi ja 3 displayport. Mutta näytöissä ei ole display portteja. Oon ihan kujalla näistä kaikista ns. uusista jutuista :D. Ja kiitokset vastauksesta

Ahaa okei, en nuista HDMI-hommista niin tiedä niin siksi kysyin. Tosiaan oliisi tarkoitus saada ainakin kolmelle näytölle se extented mode päälle tai mikä lie se nyt olikaan, Mutta tulevassa koneessa tulee olemaan 1xhdmi ja 3 displayport. Mutta näytöissä ei ole display portteja. Oon ihan kujalla näistä kaikista ns. uusista jutuista :D. Ja kiitokset vastauksesta
(Mini) DisplayPort-lähtöön saa myös varsin yksinkertaisia ja siksi suhteellisen edullisia sovittimia ja sovitinkaapeleita, joilla onnistuu kytkentä HDMI- tai VGA-monitorituloliitäntään.

Onko koneessen usb-c ? Johon voisin liittää telakan, josta sitten ajaa 3 näyttöä.

Enpäs osaa sanoa: Manuaalin mukaan näin:

CPU:
- 1 x USB 3.2 Gen 2 Type-A port (red) on the back panel
- 3 x USB 3.2 Gen 1 ports on the back panel
 Chipset:
- 1 x USB Type-C

port with USB 3.2 Gen 1 support, available through the
internal USB header
- 2 x USB 3.2 Gen 1 ports available through the internal USB header
- 6 x USB 2.0/1.1 ports (2 ports on the back panel, 4 ports available through
the internal USB headers)

JA

1 x USB Type-C

port, with USB 3.2 Gen 1 support
 1 x USB 3.2 Gen 1 header
 2 x USB 2.0/1.1 headers

Kuten huomaat, oon täysin kujalla nykyään näissä asioissa :D

Viimeksi muokattu:
Mikä tämän läppärin tarkka malli nyt on? Asus G551J -konetta löytyy monta variaatiota. Tai olisiko kuvaa sivuista?

no mä nyt olen kasaamassa konetta jossa yksi rx 6700 xt, eli 1x hdmi ja 3x displayport, joten sillä pitääisi onnistua :)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom