HDMI-jakaja

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
93
Moro

Elikäs käytössä olisi kolme näyttöä + läppärin näyttö. Tarkoitus olisi saada eri kuva kaikille näytöille, ei peilattuna vaan ns. extended. niin
sopisiko tämä 63,90 € | CLUB3D HDMI 2.0 UHD Splitter 4 Ports moiseen hommaan? Kellään kokemusta? Ja jos muita ehdotuksia niin saa laittaa. Kiitos jo etukäteen :)

ps. Läppärissä tosiaan vain yksi HDMI-liitäntä eikä edes vga tai dvi. Usbeja löytyy muutama kappale. Läppärin malli: Asus G551j
 

mvkorpel

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
149
Moro

Elikäs käytössä olisi kolme näyttöä + läppärin näyttö. Tarkoitus olisi saada eri kuva kaikille näytöille, ei peilattuna vaan ns. extended. niin
sopisiko tämä 63,90 € | CLUB3D HDMI 2.0 UHD Splitter 4 Ports moiseen hommaan? Kellään kokemusta? Ja jos muita ehdotuksia niin saa laittaa. Kiitos jo etukäteen :)

ps. Läppärissä tosiaan vain yksi HDMI-liitäntä eikä edes vga tai dvi. Usbeja löytyy muutama kappale. Läppärin malli: Asus G551j
Minulla ei ole kokemusta kyseisestä jakajasta, mutta hyvin todennäköisesti laite toimittaa saman kuvan kaikkiin lähtöihin. Eikö koneessasi kuitenkin ole myös Mini DisplayPort -liitäntä (linkki manuaaliin, asus.com), jonka kautta todennäköisesti saisit ainakin toisen ulkoisen näytön kiinni? On olemassa myös tekniikka nimeltä Multi-Stream Transport (intel.com), ja jos kone tukee sitä, voi DisplayPortista saada kuvan kahteen tai ehkä useampaankin näyttöön sopivalla jakajalla tai ketjuttamista tukevilla näytöillä. On olemassa myös USB-liitäntäisiä näyttösovittimia tai "telakoita", jotka käyttävät prosessoritehoa ja ajuriohjelmistoa näyttösignaalin pakkaamiseksi (häviöllisesti). Koneen näytönohjaimen tai -ohjaimien kyvyt lopulta asettavat ylärajan yhtaikaa kytkettävien näyttöjen määrälle, paitsi että tuolla USB-ratkaisulla voi rajaa venyttää. Kyseisen Asus-läppärin näyttömäärän ylärajaa en tiedä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
93
Ahaa okei, en nuista HDMI-hommista niin tiedä niin siksi kysyin. Tosiaan oliisi tarkoitus saada ainakin kolmelle näytölle se extented mode päälle tai mikä lie se nyt olikaan, Mutta tulevassa koneessa tulee olemaan 1xhdmi ja 3 displayport. Mutta näytöissä ei ole display portteja. Oon ihan kujalla näistä kaikista ns. uusista jutuista :D. Ja kiitokset vastauksesta
 

mvkorpel

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
149
Ahaa okei, en nuista HDMI-hommista niin tiedä niin siksi kysyin. Tosiaan oliisi tarkoitus saada ainakin kolmelle näytölle se extented mode päälle tai mikä lie se nyt olikaan, Mutta tulevassa koneessa tulee olemaan 1xhdmi ja 3 displayport. Mutta näytöissä ei ole display portteja. Oon ihan kujalla näistä kaikista ns. uusista jutuista :D. Ja kiitokset vastauksesta
(Mini) DisplayPort-lähtöön saa myös varsin yksinkertaisia ja siksi suhteellisen edullisia sovittimia ja sovitinkaapeleita, joilla onnistuu kytkentä HDMI- tai VGA-monitorituloliitäntään.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
93
Onko koneessen usb-c ? Johon voisin liittää telakan, josta sitten ajaa 3 näyttöä.
Enpäs osaa sanoa: Manuaalin mukaan näin:

CPU:
- 1 x USB 3.2 Gen 2 Type-A port (red) on the back panel
- 3 x USB 3.2 Gen 1 ports on the back panel
 Chipset:
- 1 x USB Type-C

port with USB 3.2 Gen 1 support, available through the
internal USB header
- 2 x USB 3.2 Gen 1 ports available through the internal USB header
- 6 x USB 2.0/1.1 ports (2 ports on the back panel, 4 ports available through
the internal USB headers)

JA

1 x USB Type-C

port, with USB 3.2 Gen 1 support
 1 x USB 3.2 Gen 1 header
 2 x USB 2.0/1.1 headers

Kuten huomaat, oon täysin kujalla nykyään näissä asioissa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 039
Mikä tämän läppärin tarkka malli nyt on? Asus G551J -konetta löytyy monta variaatiota. Tai olisiko kuvaa sivuista?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
93
no mä nyt olen kasaamassa konetta jossa yksi rx 6700 xt, eli 1x hdmi ja 3x displayport, joten sillä pitääisi onnistua :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 962
Viestejä
4 215 654
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom