HBO Max (Nordic)

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Nyt kun kotona kokeilin niin lähtee päälle lentokone-moodissa. Täytyy sitä käyttää.
Ja olen tietenkin junassa kokeillut jakaa wifin puhelimelta mutta kun ei ole verkkoa niin ei sitä silloin ole.
Netflixin kanssa ei ole ollut samanlaisia ongelmia.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Successionin 4. kausi, joka alkaa 27.3., jää viimeiseksi. Loistava sarja on ollut.

Ehkä paras sarja ikinä tai ainakin hyvin lähellä sitä. Hyvä, että tajuavat lopettaa. Alkoi tulemaan samat juonenkäänteet yhä uudestaan ja uudestaan. Jotenkin tuntuu siltä, että voisivat yleisestikin lähteä paketoimaan sarjoja aikaisemmin vs. yrittäisivät tehdä niistä ikuisia niin kuin ennen muinoin.

Usein se ensimmäinen kausi on ollut sellainen, että joku on tehnyt ajatuksella pitkän ajan puitteissa (westworld ensimmäisenä mielessä) ja sen jälkeen ollut sarjatyötä, että jotain saadaan ulos. Huomaa ihan dialogistakin kuinka rappeutuu mitä pidemmälle mennään. Pitäisivät ainakin kunnolla breikkiä ennen seuraavaa kautta ja eivätkä yrittäisi miellyttää katsojaa ihan väkisin pukkaamalla jatkoa heti. Toki ymmärrän käytännön haasteet esim. näyttelijöiden suhteen, mutta joskus parempi olla tekemättä mitään kuin pilata elämäntyönsä.

Näyttelytyö on ollut tässä fantastista. Ketään en ennalta tuntenut, mutta suoritukset on kenen tahansa mittapuulla eeppisiä. Tämän jälkeen toki katsonut melkein kaikki mitä kyseiset näyttelijät ovat ikinä tehneet.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Juu itsekin olen tyytyväinen että eivät venytä keinotekoisesti. Oleellinen tuli sanottua melkeinpä jo ekalla kaudella, mutta on se säilynyt viihdyttävänä ainakin tähän asti. Mutta selkeästi ei tuota suunniteltukaan äärettömiin kestäväksi vaan nelisen kautta on aika optimi.

Katsoin tähänastiset 3 kautta yhteen palaan kahdessa viikossa reilu vuosi sitten, ja erinomaista viihdettähän se oli. Mielissäni olen nyt että jatkoa ja lopetus tulee ihan kohta.
 
Liittynyt
24.11.2019
Viestejä
399
Yhdyn edellisiin viesteihin. Liian usein hittisarjoja lähdetään venyttämään, vaikkei olisi järkevää tarinaakaan kerrottavaksi. Ymmärrettävää, mutta ärsyttävää etenkin, kun samalla vähän vesitetään mahdollisesti aiempaa laatua.
TLoU:n 3. jakson näyttelijäsuorituksista innostuneena aloin katselemaan White Lotus -sarjaa. Eka kausi oli hyvä, joten tottakai katsomaan 2. kautta ja pari jaksoa katsottuani niin tulee pahasti läpi pakollisen jatkokauden maku, mutta ehkä tuo tulee loppuun katsottua, kun ei ole montaa jaksoa. Toivottavasti löytyy joku punainen lanka, kun on ollut aika köyhä kausi tähän mennessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Yhdyn edellisiin viesteihin. Liian usein hittisarjoja lähdetään venyttämään, vaikkei olisi järkevää tarinaakaan kerrottavaksi. Ymmärrettävää, mutta ärsyttävää etenkin, kun samalla vähän vesitetään mahdollisesti aiempaa laatua.
TLoU:n 3. jakson näyttelijäsuorituksista innostuneena aloin katselemaan White Lotus -sarjaa. Eka kausi oli hyvä, joten tottakai katsomaan 2. kautta ja pari jaksoa katsottuani niin tulee pahasti läpi pakollisen jatkokauden maku, mutta ehkä tuo tulee loppuun katsottua, kun ei ole montaa jaksoa. Toivottavasti löytyy joku punainen lanka, kun on ollut aika köyhä kausi tähän mennessä.
Kyllä tuo White Lotuksen toinenkin kausi oli ihan katsottava, hitaasti se alko ja lopussa sitten tapahtuukin. Ei toki ensimmäisen tuotantokauden veroinen, mutta ei IMO huonokaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055

Kauan välttelin, mut rupesin vihdoin katsoon, kun olen lie jossain hbon komedia-putkessa (mm. Our flag means death oli loistava ja toinen mitä pitkään välttelin, "what we do in the shadows" on huippu kans). Ehkä vähän köpösti alkoi, mut hyvinhän tää uppoaa. Puolessavälissä ekaa kautta piti käydä kertaan Katariina suurta ym. kumppaneita ja ei tosiaan mee "ihan" historian kirjojen mukaan, mut enemmänki otettu mausteita sarjaan (hevosesta on vitsiä). Lisäksi naurattaa viimeaikaisten venäjä-uutisten myötä, ku porukkaa ehdotetaan "pudotettavan ikkunasta", ku murhaa pitää peitellä ja "veitsi oli jotenki tapaturmaisesti hänen selässään" jne. Satiirista siis kyse, mut ei mitää överiä. Juonta ja punaista lankaaki on.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 702
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 854
Talouselämän jutussa myös: "Sisäpiirin lähteiden mukaan tarkoituksena on lisätä runsain mitoin sisältöä ilman hinnankorotusta."

Varmaan suomeksi "tuodaan Discovery+:n realityt HBO-asiakkaille". Ei voi kuin toivoa että testaavat hinnankorotukset kotimarkkinoilla ja antavat eurooppalaisen periferian olla nykyisellään. Mikä ei ole täysin mahdotonta, esim. Kohde oli vuodenvaihteen/alkuvuoden poistolistalla mutta eipä hävinnytkään Suomen valikoimasta.

Pomon palkka on kuitenkin kohdallaan, kyllä kestää kuunnella asiakkaiden valituksia yöunia menettämättä.
Wikipedia sanoi:
Zaslav's executive compensation package includes an annual salary of $3 million with an annual $22 million bonus. In his contract extension, Zaslav also received stock options valued at $190 million
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Nyt kun kotona kokeilin niin lähtee päälle lentokone-moodissa. Täytyy sitä käyttää.
Ja olen tietenkin junassa kokeillut jakaa wifin puhelimelta mutta kun ei ole verkkoa niin ei sitä silloin ole.
Netflixin kanssa ei ole ollut samanlaisia ongelmia.
Minun mielestäni HBO:n offlinekatselu vaatii nimenomaan, että yhteyttä ei aidosti ole. Mikäli jonkinlainen yhteys on, se yrittää toistaa nimikkeet verkosta, mutta käytännössä yhteys ei toimi jolloin tulee virhe. Sen sijaan kun yhteys on kunnolla poikki, offline toimii ongelmitta. Junassa vastaavien ongelmien kanssa paininut ja kun katkaisee yhteydet kokonaan, offline toimii. Vaikka HBO Max on teknisesti kohtalaisen hyvä ja aivan eri tasolla sen aiemman kauhean Nordicin kanssa, tässä huomaa näitä eroja kun vertaa vaikka Netflixiin, joka yksinkertaisesti vain toimii.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Alkuun ihan hyvä, mutta alkoi pahasti hyytymään ja puuduttamaan loppua kohti. Toinen tuotantokausi oli jokseenkin kokonaan aika heikko minusta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Jaa että jatkossa tämäkin sitten varmaan 20 eur/kk...pitihän se arvata. Elinikäinen tarjous jäi lyhyeksi. Ei ollut kyseessä ilmeisesti ihmisen elinikä? Hiiri?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
591
Alkuun ihan hyvä, mutta alkoi pahasti hyytymään ja puuduttamaan loppua kohti. Toinen tuotantokausi oli jokseenkin kokonaan aika heikko minusta.
Toinen tuotantokausi oli vähän yliampuvaa sekoilua. Jos aiemmin esim. Pietari oli hassu, niin toisella tuotantokaudella aivan täysin sekopää. Muutenkin kaikki meno kaistapäistä ja seksi seksi seksi vouhkausta. Ei siinä mitään jos tykkää, mutta itselle liikaa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Jaa että jatkossa tämäkin sitten varmaan 20 eur/kk...pitihän se arvata. Elinikäinen tarjous jäi lyhyeksi. Ei ollut kyseessä ilmeisesti ihmisen elinikä? Hiiri?
Se tarkoittaa yleisesti ottaen palvelun/alustan elinikää, ei ostajan. Ja eihän sen puolen hinnan lopettamisesta ole muutenkaan vielä mitään tietoa saati varmuutta.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Jaa että jatkossa tämäkin sitten varmaan 20 eur/kk...pitihän se arvata. Elinikäinen tarjous jäi lyhyeksi. Ei ollut kyseessä ilmeisesti ihmisen elinikä? Hiiri?
En nyt ihan rehellisesti muista / tiedä kuin yhden tuotteen (keittiöveitsi ruotsista) jonka vanhempani omistavat missä on oikeasti se toimiva "ikuistakuu". Kolmeen kertaan saaneet uuden, puinen kahva ja metallia terä. Varmaan päälle 50 vuotta käyttäneet.

Mutta yleensä nuo "elinikäiset" tai "ikuiset" takuut tietysti tarkoittavat vain tuotteen elinikää mikä voidaan vetää markkinoilta tai korvata uudella aika nopeasti. Ainakin vielä itselläni toimii tämä 50% hinta joten en (vielä) valita. Mutta jos oikeasti se hinta tulee nousemaan 20€+ (eli 50% alennuksella 10€+) uskon että sekin riittää karkottamaan monet käyttäjät (ainakin itseni).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Luulen että tuohon 20 dollarin tilaukseen sisältyy jotain striimipalvelun ulkopuolisia etuja jotka on todennäköisesti tarkoitettu vain Pohjois-Amerikkalaisille ja näin ollen koko tilausmuotoa ei tule Eurooppaan. En usko että täällä tapahtuu isompia muutoksia, nimi saattaa muuttua ja hinta vähän nousta mutta ei sen ihmeempää. Mitä tulee -50% aleihin niin luulen että tuotakin saa jatkettua tavalla tai toisella, joko vanhoille tilaajille annetaan alekoodit tai sitten uudelleenlanseerauksen yhteydessä kaikki voi tilata taas palvelun -50% alella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
569
Itse olen pitänyt koko (-50%) hbo:ta viime kuukaudet siinä toivossa, että saisi nuo discoveryn ja eurosportin hömpätkin jatkossa edullisesti. Eli juurikin joku 15€ -50% tyyppinen tarjous koko roskasta olisi ihan mieleinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Itse luulen, että HBO Maxin taru loppuu, ehkä myös Skyshowtimen. Sitten tulee tuo 20€/kk palvelu ja sen ostaa tai ei. Itse en tule ostamaan tuolla hinnalla.

Niinhän se Paramount+ loppui ja nousi uudella nimellä ja "uudella" sisällöllä. Samalla päästään eroon näistä -50% tilaajista, jotka ovat liian halvalla mukana.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Luulen että tuohon 20 dollarin tilaukseen sisältyy jotain striimipalvelun ulkopuolisia etuja jotka on todennäköisesti tarkoitettu vain Pohjois-Amerikkalaisille ja näin ollen koko tilausmuotoa ei tule Eurooppaan. En usko että täällä tapahtuu isompia muutoksia, nimi saattaa muuttua ja hinta vähän nousta mutta ei sen ihmeempää.
Tuossa pistää silmään se, että kalliimmassa olisi vasta se 4K striimi. Kyllä ne osaa....rahastaa. Lopputulema lienee netflixin tapainen ja hintainen systeemi.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
292
Niin, oli vajaan vuoden discovery+, kun tuli Eurosportin kylkiäisenä. En löytänyt sieltä yhtään mitään katsomisen arvoista. Tuntuu että näiden naitettavien palvelujen kohderyhmät eivät kohtaa juuri ollenkaan, joten pakkoliitto on mysteeri.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
449
Tuossa pistää silmään se, että kalliimmassa olisi vasta se 4K striimi. Kyllä ne osaa....rahastaa. Lopputulema lienee netflixin tapainen ja hintainen systeemi.
Osaa rahastaa kyllä mutta tuskin sielläkään ollaan niin tyhmiä että laitetaan tilaukselle lähellekään parin kympin kuukausihintaa. Palvelu olisi täysin kuolleena syntynyt. Itse veikkaan että kaiken kattavan tilauksen hinta asettuu johonkin 10-13e välimaastoon mikäli hintaa nostetaan.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Se pitää huomioida, että jenkeissä on aina ollut mielettömät kaapelitvmaksut. Helposti peruspaketti ollut yli 100 dollaria jo kymmenen vuotta sitten. Sikäläisille tuollainen bundlattu paketti 20+ dollarilla voi olla ihan siedettävä. Saman syyn takia vaikea uskoa, että Euroopassa yrittäisivät ainakaan pakottaa ihmisiä siihen malliin.

Hbo kyllä kaipaisi parempaa kuvanlaatua. Olen itse ollut pitkäksi venähtäneellä sapatilla ja katsonut about kaikki katsomisen arvoiset (white lotus ja ehkä euphoria vielä jäljellä), mutta ilman sitä voisin kuvitella maksavani tuon 20 euroa jos saisin paremman kuvanlaadun. Toisaalta en pitäisi jatkuvassa tilauksessa samalla tapaa.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Hbollahan on parempi kuvan laatu. Sehän oli ihan ripulia vielä vuosi sitte?
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Hbollahan on parempi kuvan laatu. Sehän oli ihan ripulia vielä vuosi sitte?
Referenssikohdan rima ei ollut korkealla.

Nyt varsinkin kun kierrossa AppleTv+, niin hbon laatu on ihan surkea. Usein netflixkin peittoaa 10-0. Ihmiset kuulemma warettaa TLOU jaksoja, koska saavat siten paremman kuvanlaadun.

En ole niin perehtynyt, että osaisin sanoa mistä johtuu, mutta ihan silminnähden löytyy eroa. Toisaalta HBO sarjoissa on sellainen tummanpuhuva tyyli, jossa väreillä ei leikitä, joten tulee helposti siitäkin mielikuva, että kuva olisi huono.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 160
Onhan toi HBO toisiksi paras vaikka kyllä jo vuonna 2023 pitäisi olla kaikilla tarjoajilla Apple TV laatu joka on kyllä hyvä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Hbollahan on parempi kuvan laatu. Sehän oli ihan ripulia vielä vuosi sitte?
Munki mielestä iha hyvä laatu. Ei 4k:ta, mut hyvä bitrate mutulla. Nordic-aikoina oli surkea. En oo tosin testannu esim. GoTin jaksoilla, jossa pirun pimeetä. Siellä ne palikat näkyy, jos näkyy.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Oonkohan mä sitten väärässä. Vertasin ennemmin parhaisiin sarjoihin, eli tekniseen huippuun, mutta kuitenkin...

Siis näppituntumalla joku netflixin Crown tms. on ihan superpaljon edellä mitään mikä löytyy hbomaxista?
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Kyllähän HBO:n uudet isot sarjat on 4k HDR:ää ainakin. En ole huomannut että olisi kuvanlaadussa vikaa.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Kyllähän HBO:n uudet isot sarjat on 4k HDR:ää ainakin. En ole huomannut että olisi kuvanlaadussa vikaa.
En tarkoita, että olisi vikaa, mutta mun käsitys erosta täydellisen ja hbomaxin kuvanlaadun välillä on ilmeisestä suurempi kuin muilla.

Mun mielestä jopa TLOU:ssakin on jotain vikaa. Jotkut laajakuvaperspektiivit lumimaisemista oli superhienoja ja sellaisia, että löytyi kuvasta "massaa". Ehkä mä tarkoitan jotain cinematographyn juttua ennemminkin kuin kuvanlaadullista asiaa (täysin maallikkona ja perehtymättömänä) kun netflixia ja hbota on vaikeaa verrata vierekkäin (jollain leffalla voisi kyllä onnistua).

Niin moni on eri mieltä, joten jättäydyn pois tästä keskustelusta. Mulla ei ole OLED-telkkaria (2021 Sony LCD) ja joku tuollainenkin saattaa vaikuttaa vertailuun.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Niin moni on eri mieltä, joten jättäydyn pois tästä keskustelusta. Mulla ei ole OLED-telkkaria ja joku tuollainenkin saattaa vaikuttaa vertailuun.
ihan turha jättäytyä pois, onhan HBO edelleen suurimmaksi osaksi huonohkolla laadulla. GoT:n 4K oli katsottavaa mutta ei mitään mullistavaa. Aika paljon kiinni myös kiinni mitä mistäkin katsoo, esim. Disney+:lla uusimmat Marvelit on aika silmäkarkkia, mutta ei kaikki. En kyllä nykysisällöllä jaksanut pitää tilausta aktiivisena HBOlle koska sisältö ei ole mieleen mitä sieltä nykyään pusketaan ulos. Ns. Classic osastohan on kova ja vakuuttava, Sopranos, BoB jne.

Ei sillä, tuntuu, että lähes kaikilla on nyt suvantovaihe kiinnostavan sisällön suhteen. Sen takia katsonutkin kotimaisia sarjoja Ruutu+ ja Cmoresta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
En tarkoita, että olisi vikaa, mutta mun käsitys erosta täydellisen ja hbomaxin kuvanlaadun välillä on ilmeisestä suurempi kuin muilla.

Mun mielestä jopa TLOU:ssakin on jotain vikaa. Jotkut laajakuvaperspektiivit lumimaisemista oli superhienoja ja sellaisia, että löytyi kuvasta "massaa". Ehkä mä tarkoitan jotain cinematographyn juttua ennemminkin kuin kuvanlaadullista asiaa (täysin maallikkona ja perehtymättömänä) kun netflixia ja hbota on vaikeaa verrata vierekkäin (jollain leffalla voisi kyllä onnistua).

Niin moni on eri mieltä, joten jättäydyn pois tästä keskustelusta. Mulla ei ole OLED-telkkaria (2021 Sony LCD) ja joku tuollainenkin saattaa vaikuttaa vertailuun.
Ehkäpä. Tästä postauksesta on jo tovi, mut jo tuolloin hbo max aikalailla samaa kastia muiden kanssa ja hetkittäin jopa piikkaa bitrateltaan korkeimmalle. apple tv+ tässäkin keskiarvoltaan omaa luokkaa. e: tietty sisältö vaikuttaa bitrateen (ja olettaen, että samoilla koodekeilla menevät), mut ei hbo max kuite mitenkää poikkea listalla. Toisaalta 4k/HDR ja 11Mbps ei hurraahuutoja aiheuta..ainut joka poikkeaa on applen tv+ ja hulu.

HBO Max: WW84: avg. bitrate video: 11.63 Mbps, peak 32.41 Mbps (Dolby Vision)

Disney +: Soul: avg. bitrate video: 16.89 Mbps, peak 26.87 Mbps (Dolby Vision)

Amazon Prime: I'm Your Woman: avg. bitrate video: 9.26 Mbps, peak 12.19 Mbps (HDR10)

Netflix: Midnight Sky: avg. bitrate video: 15.65 Mbps, peak 24.13 Mbps (Dolby Vision)

Apple TV+: Greyhound: avg. bitrate video: 22.07 Mbps, peak 30.25 Mbps (Dolby Vision)

Hulu: Run: avg. bitrate video: 12.72 Mbps, peak 20.01 Mbps (SDR)


 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
HBO Maxissa on edelleen ainakin se ongelma, että matsku on järjestään nopeutettua 25 fps:ää (4K-materiaalia lukuunottamatta), mikä on selkeä miinus maksullisessa palvelussa. Nopeutetun matskun sävelkorkeutta ei myöskään ole korjattu normaaliksi, kuten Yle tekee.

24->25 fps nopeutettu matsku on tavallista useimmissa täkäläisissä palveluissa, mutta ei Netflixissä, Disney+:ssa, Apple TV+:ssa eikä SkyShowtimessa. Myös Prime Videossa valtaosa sisällöstä (perstuntumalta; en tiedä tarkkoja lukuja) on nopeuttamatonta. Eli tuossa asiassa HBO Max häviää noille muille palveluille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Tlou katsonut niin laatu on kyllä ollut virheetöntä. Ei ole pitkään aikaan netflix 4K ollut niin ei tiedä onko se parantunut, mutta joskus 2v sitten se oli aivan palikkaa tasaisella mustalla ja pilasi täysin oled kokemuksen. Ja kaikessa sama mitä tuli katsottua.
 

Kamis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
588
Tulee kyllä todella nihkeästi uutta katsottavaa tuonne jos vertaa kilpailijoihin, muutama sarja ja elokuva kuukaudessa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Tulee kyllä todella nihkeästi uutta katsottavaa tuonne jos vertaa kilpailijoihin, muutama sarja ja elokuva kuukaudessa.
Iha hyvin tulee ja vanhoissaki on paljon katsottavaa. Primelle tulee kans aika vähän, applelle tosi vähän, disneylle ehkä vähä enemmän ja netflixille paljon, mut 99% roskaa. Netflix tunkkkaa jotain helvetin tositeevee paskaaki kokoajan..itseasiassa ihan kaikkea ja välillä sit osuu kohdalleen.

Kantsii vain kierrättää näitä eikä pitää kii yhdessä palvelussa tai tilata kaikkea yhtäaikaa ellei ole iha sama taloudellisesti. Itselläki oli netflix kuukausia kii ja nyt vaihdoin hbon siihen. Eipä siellä ole pahemmin mitää uutta katsomisen arvoista tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
HBO Maxissa on edelleen ainakin se ongelma, että matsku on järjestään nopeutettua 25 fps:ää (4K-materiaalia lukuunottamatta), mikä on selkeä miinus maksullisessa palvelussa. Nopeutetun matskun sävelkorkeutta ei myöskään ole korjattu normaaliksi, kuten Yle tekee.

24->25 fps nopeutettu matsku on tavallista useimmissa täkäläisissä palveluissa, mutta ei Netflixissä, Disney+:ssa, Apple TV+:ssa eikä SkyShowtimessa. Myös Prime Videossa valtaosa sisällöstä (perstuntumalta; en tiedä tarkkoja lukuja) on nopeuttamatonta. Eli tuossa asiassa HBO Max häviää noille muille palveluille.
Menee vähän offtopic, mutta johtuuko tuosta kun kerran vuodessa katsoo telkkarista jonkun leffan ja se näyttää siltä, että se olisi jotenkin nopeutettu (saippuaoopperaekfekti)? Oon telkkarista laittanut kaikki tuollaiset asetukset offille, joten ei johdu siitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 055
Menee vähän offtopic, mutta johtuuko tuosta kun kerran vuodessa katsoo telkkarista jonkun leffan ja se näyttää siltä, että se olisi jotenkin nopeutettu (saippuaoopperaekfekti)? Oon telkkarista laittanut kaikki tuollaiset asetukset offille, joten ei johdu siitä.
Ei ole saippuaoopperaefektistä kyse. Ei tota katsellessa hoksaa, jos ei tiedä. Ehkä leffan musiikista voi hoksata (soi korkeemmalla). Kirjoittamasi perusteella et ole huomannut. "saippuaooppera-efekti" on sitä, ku telkun algoritmit taikoo lisää frameja "pehmentääkseen" liikettä ja se saa helposti liikkeen näyttään epäluonnolliselta.
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 054
Menee vähän offtopic, mutta johtuuko tuosta kun kerran vuodessa katsoo telkkarista jonkun leffan ja se näyttää siltä, että se olisi jotenkin nopeutettu (saippuaoopperaekfekti)? Oon telkkarista laittanut kaikki tuollaiset asetukset offille, joten ei johdu siitä.
Ei varsinaisesti – kuten jo sanottua, sitä framerate-eroa itsessään ei käytännössä erota paljain silmin, jos kummassakin tapauksessa näyttölaite on materiaaliin täsmäävässä hertsiluvussa.

Mutta jos katsot 24 fps -leffoja ja sarjoja normaalisti esim 60 hertsin näyttötilassa etkä 24 hertsin, niin TV voi näyttää siihen verrattuna poikkeuksellisen sulavalta, koska TV-lähetyksen framerate täsmää hertsilukuun.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 160
Mutta ollaan vaan kaikki onnellisia kehityksestä. koitin katsoa 22vuotta sitten cd:lle poltettua kingin sarjaa viikonloppuna 65" oledilla ni täytyy sanoa, että huh huh mutta varmisti sen että heitä jo antiikki ukko ne Cd:t sieltä kaapista roskiin. Kotivideot jätin tosin nekin täytyisi remasteroida.

Mutta tosiaan mennään jo offtopicilla. ite kierrätän kanssa ni riittää aina tuoretta katsottavaa tällä hetkellä showtime ja apple tv ja seuraavaksi disney ja kesäks ei varmaan mitään kun ei paljon nappaa töllöä katsoa. Syksyllä taas HBO tai mikä sit onkaan.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
652
Ei ole saippuaoopperaefektistä kyse. Ei tota katsellessa hoksaa, jos ei tiedä. Ehkä leffan musiikista voi hoksata (soi korkeemmalla). Kirjoittamasi perusteella et ole huomannut. "saippuaooppera-efekti" on sitä, ku telkun algoritmit taikoo lisää frameja "pehmentääkseen" liikettä ja se saa helposti liikkeen näyttään epäluonnolliselta.
Juuh kännissä kirjoittelin. Foxilla ja pienemmillä kanavilla tuntuu olevan joku ihmeversio leffasta, että se nopeutus tulee automaattisesti (tavallaan korostaa, että tulee telkkarista ja voivat saada sen version halvemmalla tms.) ja muistuttaa kovasti sitä telkkarin autoframegeneraattoria, vaikka itsellä se olisi aina pois. Ei koske ollenkaan neljää ensimmäistä kanavaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Tuleekohan Succession season 4 nyt heti tänne pohjolaan ( 26th of March ) vai joudutaanko odottamaan ?



Yksi parhaita sarjoja genressään !
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Olipas mukava tuo Your Honorin kakkoskausi. Hyvät näyttelijät ja tarina eteni tasaisen tappavaan tahtiin.
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
20
Onko muilla tekstitysten kanssa ongelmia ja löytänyt jonkun ratkaisun? Monissa sarjoissa hyppää kaksiriviset tekstitykset tv:n yläreunaan ja yksiriviset taas on oikealla paikalla alareunassa. Kyseessä LG:n tv. Ärsyttävää katsoa tekstitysten kanssa kun vaihtelevat koko ajan paikkaa
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Onko muilla tekstitysten kanssa ongelmia ja löytänyt jonkun ratkaisun? Monissa sarjoissa hyppää kaksiriviset tekstitykset tv:n yläreunaan ja yksiriviset taas on oikealla paikalla alareunassa. Kyseessä LG:n tv. Ärsyttävää katsoa tekstitysten kanssa kun vaihtelevat koko ajan paikkaa
Lienee LG:n käyttikseen optimointibugia kun ainakaan Sonyn Android-tv:ssä oo ollu mitään ropleemaa pl. kun HBO max oli ihan uus niin joskus johonkin sarjaan unohti tekstityksen koko- ja tausta-asetuksen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 464
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom