Hattrick selainpohjainen jalkapallomanagerointipeli

Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Jos täällä on porukkaa jota kiinnostaa jalkapallomanagerointipelit niin tätä voi varauksetta suositella. Ilmainen selainpohjainen peli jota pelataan toisia ihmispelaajia vastaan. Ei vaadi koneelta oikeastaan mitään, eli jos voit selata nettiä voit myös pelata tätä. Peli on ERITTÄIN hidastempoinen ja kestää vähintäänkin kuukausia, ellei jopa vuosia rakentaa kovatasoinen joukkue. Toisaalta peli ei vaadi suurta määrää aikaa, tunti pari viikossa riittää. Pelissä on käynnissä rekrytointikampanja, jossa uudet pelaajat saavat 3kk kokeilusupportterin peliin ja muutamia muita etuja, joten nyt kannattaa kokeilla jos kiinnostusta virtuaalimanagerointiin löytyy. itse tästä hyödyn senverran jos uusia jäseniä liittyy, että saan palkintopisteitä peliin ja saavutuksen.

Hattrick Football Manager Game | Join the free football world
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Ihan hyvä peli. Tuli joskus nuorempana pelattua aika pitkään ja tuossa muutama vuosi sitten aloitin uudelleen. Nyt kolmosdivarissa ja saapa nähdä riittääkö joukkueessa paukut ylöspäin vai pitääkö jo alkaa uudelleenrakennushommiin. Se ois sitten pari vuotta joukkueen kasausta että pystyy lähteä tavoittelemaan korkeampia divareita. :D Ei ole mikään hätähousujen peli
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Puhelimeen löytyy myös äppi niin ei tarvitse tietokoneellakaan välttämättä istua.
Joo, tuo puhelinappi ei edes tullut mieleen, kun kirjoittelin. Ilman konettakin tosiaan pelit onnistuu. Oma mielipide tosin on, että tuo mobiiliaplikaatio ei ole pelin parasta antia, enkä kyllä itse sitä suosittelisi ensimmäistä kertaa aloittavalle pelaajalle, mutta aikapaljonhan on pelaajia jotka pelaavat pelkästään puhelimellakin ja sekin tosiaan onnistuu.
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Ihan hyvä peli. Tuli joskus nuorempana pelattua aika pitkään ja tuossa muutama vuosi sitten aloitin uudelleen. Nyt kolmosdivarissa ja saapa nähdä riittääkö joukkueessa paukut ylöspäin vai pitääkö jo alkaa uudelleenrakennushommiin. Se ois sitten pari vuotta joukkueen kasausta että pystyy lähteä tavoittelemaan korkeampia divareita. :D Ei ole mikään hätähousujen peli

Sama tarina täällä. Vuonna 2005 taisin aloittaa ekan joukkueen ja pelasin sillä noin 10 vuotta. Kakkosdivarissa pelailin sillä joukkueella parhaimmillaan. Tuli tärkeämpiä hommia ja peli jäi. Sitten oli vuosien tauko ja nyt olen pelannut parisen kautta ja peliä on taas hauskaa pelata. Mutadivarissa vielä mennään, mutta eipä tässä kiirettä ole. Ja niinkuin totesit niin ei tosiaan ole hätähousujen peli tämä :D Monelle liiankin hidastempoinen. Mutta kokeilemisen arvoinen jos manageripeleihin on tykästynyt.
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Sieltähän olikin jo ensimmäinen rohkea lähtenyt kokeilemaan peliä:thumbsup: Puhuin näköjään potaskaa tuossa aloitusviestissä, että kaikille uusille pelaajille olis tarjolla tuo 3kk supporter, mutta ilmeisesti se olikin tarjolla vain ensimmäiselle tuosta mun linkistä liittyneelle. Eli se tarjous on nyt käytetty. Mutta lisää suomalaisia pelaajia kaivataan ja 1kk supporterin saa kaikki uudet pelaajat. Arvostaisin kuitenkin, että jos joku päätää peliä kokeilla niin tekisi sen tuon minun linkin kautta. Mutta jos haluaa liittyä muualta niin sekin on tietty ok :D
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Tai vielä parempi idea. Jos täältä löytyy muitakin hatun pelaajia niin laiittakaa omat kutsuvieraslinkkinne tähän niin uusilla pelaajilla on mahdollista saada tuo 3kk supporter + muu extra mikä on tarjolla tuon kampanjan ajan. Kampanja on voimassa 13.11 asti. Olis kiva nähdä montako meitä täältä löytyy ja saada lisää uusia suomalaisia managereja :)
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
348
2004 vuodesta astihan tuota on tullut tahkottua ilman taukoja. Menestys ei todellakaan päätä huimaa, mutta on tuosta jo alkanut viikkorutiini muodostumaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
2004 vuodesta astihan tuota on tullut tahkottua ilman taukoja. Menestys ei todellakaan päätä huimaa, mutta on tuosta jo alkanut viikkorutiini muodostumaan.
Tuo on kyllä jo kova saavutus. Voisi kuvitella, että vuodesta 2004 asti pelanneita suomalaisia ei enää hirveitä määriä jäljellä ole. Siinä olis taas linkkiä ja 3kk supporteria lisäherkuilla uudelle pelurille tarjolla.
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Pelasin myös joskus aikoinaan, 1999-2002 välillä ehkä. Enää ei kyllä jaksa ja viitsi. :D
Nyt on kyllä jo niin oldschool vuosia kyseessä, etten edes osaa kuvitella millainen peli silloin oli. Todennäköisesti juuri samanlainen kuin nykyisinkin :D Ite ajattelin kans etten jaksa ja viitsi, mutta sitten meni pelimylly purkuun ja jotenkin ei just nyt jaksa ite noita uusia pelejä niin tuli sitten kokeiltua tota Hattrickia. Ei olis kannattanu, nyt täällä foorumilla suosittelen sitä muille :D
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
118
Tätä on tullut kyllä jokunen vuosi itsekkin pelattua kun joukkue on perustettu 14.2.05. Herranjumala jo pitkälti yli 17 vuotta pelattu :D
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Tätä on tullut kyllä jokunen vuosi itsekkin pelattua kun joukkue on perustettu 14.2.05. Herranjumala jo pitkälti yli 17 vuotta pelattu :D
Lisää veteraaneja:thumbsup: Samaa vuosikertaa kun minä (28.10.2005), mutta mullahan tosiaan homma katkesi jo 2016 eli periaatteessa uusi pelaaja Hattrickin näkökulmasta. Käsittämätön putki löytyy sultakin kun ajattelee nykypelejä ja niiden elinkaarta.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Joskus 2006-2010 välillä tuli pelattua, sitten jäi pois. Tavallaan mielenkiintoinen ja mukava peli, mutta kun jalkapallo ei lajina nappaa niin kiinnostus alkoi laskea. Hidastempoisuus on Hattrickin suola, se ei minua haitannut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Joskus 2006-2010 välillä tuli pelattua, sitten jäi pois. Tavallaan mielenkiintoinen ja mukava peli, mutta kun jalkapallo ei lajina nappaa niin kiinnostus alkoi laskea. Hidastempoisuus on Hattrickin suola, se ei minua haitannut.
Minuakaan ei jalkapallo kiinnosta yhtään, mutta jostain syystä ei häiritse yhtään että pelissä on lajina jalkapallo.
 
Liittynyt
02.02.2022
Viestejä
9
2004 vuonna perustettu joukkue, viime vuosina lähinnä vain käynyt kirjautumassa kun on tullut spostiin muistutus. Täytyykin nyt ottaa joukkue taas haltuun ja koittaa nousta pohjalta ylemmäs.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
412
Joskus 2000-luvun taitteessa tuli itse pelailtua aika monta vuotta, mutta kiinnostus kyllä lopahti aikanaan. Aikaa olisi pitänyt käyttää huomattavasti enemmän menestyäkseen eikä sellaisella pikku-pelailulla saanut kuin päänsärkyä. Ja rahantekokonehan tästä on myös sen jälkeen tehtyä eli kaupallisuuskin alkoi harmittamaan.

Aikanaan pelaajat piti ostaa eri maista, eikä niitä voinut etsiä sen enempää laajemmin, jolloin jo ahkerasti jaksoi selata pelaajamarkkinoita jokaisesta pelissä olevasta maasta, niin saattoi löytää aika helmiä. Vei kyllä tietenkin aikaa ja nykyisinhän ei tosiaan tarvitse joka maan markkinoita erikseen katsastaa.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
814
Joskus 2000-luvun taitteessa tuli itse pelailtua aika monta vuotta, mutta kiinnostus kyllä lopahti aikanaan. Aikaa olisi pitänyt käyttää huomattavasti enemmän menestyäkseen eikä sellaisella pikku-pelailulla saanut kuin päänsärkyä. Ja rahantekokonehan tästä on myös sen jälkeen tehtyä eli kaupallisuuskin alkoi harmittamaan.

Aikanaan pelaajat piti ostaa eri maista, eikä niitä voinut etsiä sen enempää laajemmin, jolloin jo ahkerasti jaksoi selata pelaajamarkkinoita jokaisesta pelissä olevasta maasta, niin saattoi löytää aika helmiä. Vei kyllä tietenkin aikaa ja nykyisinhän ei tosiaan tarvitse joka maan markkinoita erikseen katsastaa.
Itsellä meni aikoinaan maku sen takia kun tuli kaikkia työkaluja, joilla esim. excel spreadsheetien avulla katsottiin tuleeko pelaajasta hyvä vai ei. Tottakai kun muut käytti niitä niin oli itsekin pakko. Ja niitä "taustamuuttujia" ei ainakaan siihen aikaan pelaajissa juuri ollut, piti saada yksi treeni viikkoon jne. ja pelaajista tuli juuri sellaisia mitä Excel ennusti. Samoin taktiikoissa oli ne 1-2 mitä kaikki käytti koska ne vaan toimi parhaiten, erityisesti keskikenttään piti siihen aikaan panostaa jos halusi pärjätä. Tästä tuli sitä myöden aika konemaista excel-pelaamista ja kisaamista muiden kanssa saako niitä junnupelaajia ostettua mitä kaikki muutkin havittelee.

Eli ihan hyvä idea sinällään oli mutta syvyyttä jäi puuttumaan. Toki näin Championship/Football Manager pelaajana vaatimustasokin oli aika korkealla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 777
Yllätyin kanssa, että tämä on vielä hengissä. Joskus pelasin tätä kanssa useamman vuoden, mutta sitten sieltä alkoi joukkopako, kun rahastus alkoi. Käyttäjiä ei kuunneltu yhtään ja kaikki uudistukset teki pelistä vaan huonomman. Meillä oli aktiivinen useamman kymmenen hengen porukka tuolla, mutta kun se hupeni muutamaan henkeen, niin oli aika sammuttaa valot. Joskus vielä retroilin ja tein uuden joukkueen, mutta eipä enää jaksanut. Botteja vastaan sai pelailla, kun ei ollut väkeä ja rahaa olisi pitänyt lapioida kunnolliseen pelikokemukseen.

Edit. Taisi olla peräti niin v-mäinen ratkaisu, että sulkivat yhteisöt kokonaan, jos ei ostanut supporteria. Onkohan edelleen noin typerästi? Jos on, niin ei kyllä tartte uudelleen kokeilla,.
Edit2. Kävin kurkkaamassa. Näyttää olevan ihan yhtä typerää meno kuin aiemmin. Supporter tarvitaan, että voi liittyä yhteisöihin, jotka tuon pelin suola on. Ja halvimmalla supporterilla saa liittyä vaan yhteen. :rofl:

Huvittavana yksityiskohtana, uusia supporter-toimintoja pääsee äänestämään vasta platinum-tason supporter, eli 11€/kk maksava käyttäjä. Ja muutenkin näyttää olevan kyllä ihan samanlaista rahastusta ja asiakkaiden aliarvioimista tuo homma edelleen. Ja sitten ihmetellään, kun ei saada käyttäjiä. Voi huokaus. Vähän sama meno kuin eräällä surullisen kuuluisalla foorumilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Yllätyin kanssa, että tämä on vielä hengissä. Joskus pelasin tätä kanssa useamman vuoden, mutta sitten sieltä alkoi joukkopako, kun rahastus alkoi. Käyttäjiä ei kuunneltu yhtään ja kaikki uudistukset teki pelistä vaan huonomman. Meillä oli aktiivinen useamman kymmenen hengen porukka tuolla, mutta kun se hupeni muutamaan henkeen, niin oli aika sammuttaa valot. Joskus vielä retroilin ja tein uuden joukkueen, mutta eipä enää jaksanut. Botteja vastaan sai pelailla, kun ei ollut väkeä ja rahaa olisi pitänyt lapioida kunnolliseen pelikokemukseen.

Edit. Taisi olla peräti niin v-mäinen ratkaisu, että sulkivat yhteisöt kokonaan, jos ei ostanut supporteria. Onkohan edelleen noin typerästi? Jos on, niin ei kyllä tartte uudelleen kokeilla,.
Edit2. Kävin kurkkaamassa. Näyttää olevan ihan yhtä typerää meno kuin aiemmin. Supporter tarvitaan, että voi liittyä yhteisöihin, jotka tuon pelin suola on. Ja halvimmalla supporterilla saa liittyä vaan yhteen. :rofl:

Huvittavana yksityiskohtana, uusia supporter-toimintoja pääsee äänestämään vasta platinum-tason supporter, eli 11€/kk maksava käyttäjä. Ja muutenkin näyttää olevan kyllä ihan samanlaista rahastusta ja asiakkaiden aliarvioimista tuo homma edelleen. Ja sitten ihmetellään, kun ei saada käyttäjiä. Voi huokaus. Vähän sama meno kuin eräällä surullisen kuuluisalla foorumilla.
Discrordiin on tainnut siirtyä keskustelut ja yhteisöllisyys. En ole vielä jaksanut käydä katsomassa että millainen meno siellä on. Hattrickin sisäisissä yhteisöissä vaikutti aika hiljaiselta. Wanhoissa parroissa olin jonkin aikaa kun oli suppoa eikä siellä kovin paljoa keskustelua ollut.

Melkoisisssa hinnoissa on kyllä supporterit. Ainakin kultasupossa on sen verran hyötyjä, että ilman on aika nihkeää olla. Ei taida hinnat tulla enää alaspäin vaan mennään noilla niin kauan kun maksajia löytyy ja sitten palvelimet kiinni kun ei enää ole kannattavaa. Veikkaisin että menee joku 5-10 vuotta niin Hattrick kuolee lopullisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
234
3.1.2004 asti on tätä tullut pelattua. Vaihtelevalla aktiivisuudella. Parhaimmillaan 4-divarissa käyty.
Tämä kausi alkaa 6-divarissa, kolme 20-v hyökkääjää (unohtumaton tasolla) kelvollisia treenattavia, muuten saisi pistää joukkueen uusiksi jos jaksaisi.
15M kassassa.
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Tänne olikin näemmä ilmaantunut keskustelua aiheesta ja hyviä pointteja. Yksi on tuo supporterin hinta joka on tosiaan ihan liian kallis. Yksi syistä siihen, että peli jäi aikoinaan mulla telakalle oli se, että tuplasivat supporterin hinnan suunnilleen sille tasolle, millä se on nyt. Mutta itse en koe tuota supporteria niin tärkeäksi. Se on kyllä harmi ettei yhteisöihin voi liittyä ilman sitä, mutta omat kokemukset on että Wanhoja Partoja lukuunottamatta ei kyllä siinäkään missaa juuri mitään. Mutta toki kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin minä.

Pelissä on tietenkin muitakin ongelmia, mutta en vielä ole löytänyt sellaista peliä jossa ongelmia ei olisi. Joku mainitsi, että on ainoastaan muutama toimiva taktiikka ja keskikenttä on kuningas. Pitää paikkansa edelleen tosin tuo johtunee aikapitkälti siitä, että suurinosa kasaa joukkueensa samaan muottiin. Muillakin kun hallintapelillä olisi mahdollisuus pärjätä, mutta harva sitä tosissaan on edes kokeillut.

Sitten noihin työkaluihin. Itse pidän yhtenä pelin parhaista osista tuota että kaikenlaisia käyttäjien itse kehittämiä apuohjelmia ja työkaluja löytyy ja niitä on mahdollista kehittää. Tuo tekee tuosta supporterista aika turhakkeen jos ei pidä logoa, peliasuja ja yhteisöllisyyttä tärkeänä.

Hyviä puolia pelissä mielestäni on tuo että pelataan ihmisiä eikä koneälyä vastaan ja se että peli on sopivan yksinkertaistettu versio manageroinnista eikä siinä tarvi selata ja säätää miljoona eri asiaa, niinkuin aika monessa muussa manageripelissä. Osalle tuo yksinkertaisuus voi tietenkin olla myös turnoff. Joku tykkää siitä että pääsee päättämään minkäväriset kalsarit manageri valitsee aamulla.

Itse tykkään manageripeleistä ja olen pelannut oikeastaan kaikkia, mitä olen parinkymmenen vuoden aikana löytynyt ja kaikessa yksinkertaisuudessaan ja ongelmiensa kera pidän tätä yhtenä parhaista tuotoksista tuohon genreen. Jos joku pelaa sellaista ilmaista manageripeliä, jossa pelataan ihmispelaajia vastaan ja jota pitää mielestään parempana kuin Hattrick niin saa suositella. Vaikka itse tykkään ja suosittelen tätä niin olen toki valmis kokeilemaan muitakin vaihtoehtoja :)
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 777
Jouduin mainoksen uhriksi ja loin uuden joukkueen. Katsotaan vieläkö jaksaa innostua uudelleen. Laitoin nyt vaan 10kpl tonnin-parin tonnin heppuja puolustustreeniin. Aletaan sitten n+1 kauden jälkeen pelaamaan, kun alkaa tuottoja saamaan. Siihen asti vaan höntsäillään.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
815
Täälläkin menty yhtäjaksoisesti vuodesta 2005.

Noi suurimmat hinnankorotukset ja älyttömät lypsämistarjoukset tulivat kun alkuperäiset omistajat myivät pelin (en muista kenelle). Tuon mentyä pieleen alkuperäiset omistajat ostivat pelin takaisin haltuunsa. Nytkin toki näkyy, etteivät kehittäjät enää itse ole pelanneet peliä aktiivisesti pitkään aikaan (kuten alussa!), eivätkä tietysti eivät pyöritä tuota pelkästä hyvästä tahdosta, mutta eipä tuo nyt täysin heitteilläkään ole.

Nyt pitäisi taas yrittää nousua, katsotaan kuinka käy. Kai tuossa jotain on, kun sen lähes 18 vuotta on jaksanut kirjautua tuonne. :)
 
Liittynyt
22.06.2021
Viestejä
225
Täälläkin menty yhtäjaksoisesti vuodesta 2005.

Noi suurimmat hinnankorotukset ja älyttömät lypsämistarjoukset tulivat kun alkuperäiset omistajat myivät pelin (en muista kenelle). Tuon mentyä pieleen alkuperäiset omistajat ostivat pelin takaisin haltuunsa. Nytkin toki näkyy, etteivät kehittäjät enää itse ole pelanneet peliä aktiivisesti pitkään aikaan (kuten alussa!), eivätkä tietysti eivät pyöritä tuota pelkästä hyvästä tahdosta, mutta eipä tuo nyt täysin heitteilläkään ole.

Nyt pitäisi taas yrittää nousua, katsotaan kuinka käy. Kai tuossa jotain on, kun sen lähes 18 vuotta on jaksanut kirjautua tuonne. :)

Myivät tosiaan juurikin niihin aikoihin kun pelin lopetin. En ole tuota omistuspohjaa koskaan tutkinut enkä edes tiedä mikä tuo HT-Johanin ja muiden puljun nimi on, mutta jostain jäänyt sellainen nimi mieleen kun Extralives. Myynnin jälkeen oli kaikkea jännää ja vähemmän jännää. Masters pelit olivat Unibetilla vedonlyöntikohteina, jota itse pidin erikoisena. Olisi ollut helppo tehdä oikeaa rahaa jos olisi omistanut huippujengin :D Joo, tietenkin tuo on bisnes ja rahaa täytyy saada, mutta omasta mielestä nuo yli 100e vuosittaiset supporterhinnat tästä tuotteesta ovat ihan liian korkeat. Toinen ja todennäköisempi vaihtoehto on, että olen vaan liian köyhä :D

Mukava nähdä, että jotain yritystä vielä löytyy pelin kehittämiseksikin ja kaikenlaista pientä uutta on tullut ja tulossa lähiakoina. Kehittäjien Twitch striimaaminen on myös minusta hyvä idea ja striimejä ollut mukava seurata.

Itse otan kans pelin rennosti ja rakentelen rauhassa. Tykkään selailla siirtolistoja ja pitää pienimuotoista osto- ja myyntiliikettä pystyssä. Mihinkään ei ole kiirettä. Eiköhän täältä vielä jossain vaiheessa kiivetä ylemmäs.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 777
Heittäkääs muuten sellainen briiffaus, ketkä olette tuolla jatkaneet, että mikä on muuttunut? Oiskohan joku 5v taukoa tullut.

Taloudessa tullut jotain muutosta ilmeisesti? Vähän huonosti käsikirjassa kerrottu asiasta:
"Johtokunta rajoittaa esimerkiksi palkkoihin, pelaajasiirtoihin ja stadionprojekteihin saatavilla olevia käteisvaroja. Tämän toimintabudjetin ylittävät varat siirretään johtokunnan säästövaroihin seuran taloudellisen tulevaisuuden turvaamiseksi. Tarvittaessa johtokunta vapauttaa säästövaroja käteisvaroihin, mutta vain harkitusti."

Onkohan esim. tuosta jossain tarkempaa tietoa tai osaako joku selittää? Mistä toimintabudjetti selviää? Entä miten sitä voi kasvattaa? Onko tässä jotain muita rajoituksia tullut?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 282
Viestejä
4 210 313
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom