Hanskat inttiin

Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
467
Itsellä olisi esim. mennyt otsavalon ostaminen pipariksi kun 90% ajasta saatiin käyttää vaunun katolla vaan sellasta missä yksi pieni ledi.
Otsalamppu on lähinnä teltassa varusteiden etsimistä ja kartanlukua varten. Pv ei jakanut ainakaan meille minkäänlaisia lamppuja, joten teoriassa yöllä kartan lukuun ainoa vaihtoehto olisi tulitikut, sytkäreitähän ei myöskään jaettu. Samoin valopetroolilla toimivien lyhtyjen käyttö oli kielletty teltoissa eli jos tarkkoja ollaan, niin ainoa "virallinen" valo oli kamiinan kylestä kajastava punahehku.

Eli älkää nyt viitsikö olla naurettavia, ei siellä todellakaan ole kaikkea mietitty ihan loppuun asti. Itselläkin oli aika kullannut muistot, mutta kun tarkemmin alkaa muistelemaan, niin palautuu kyllä mieleen mistä se ajottainen turhautuminen kumpusi.

Edit. Puukkoja siis ei myöskään jaettu, ja tosiaan kännyköiden suhteen ohje oli, että ne piti leireillä jättää kasarmille. Lopputulos on siis, että pahimmassa tapauksessa ollaan metsässä ilman puukkoa, karttaa ei pysty pimeässä lukemaan ja kännykällä ei pysty soittamaan apua. Mikä voisi mennä vikaan? Rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että kouluttaja kuitenkin suositteli ottamaan sen kännykän mukaan muovipussissa sammutettuna hätätilanteiden varalta, vaikka se ei yleisen ohjeen mukaista ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ei pv:ltä mitään erikoista tosiaan saa. Ja moni asia helpottuu kun on paremmat välineet. Ikävä se oli kaulahuivi naamallakin olla 80 vauhdissa -25C ulkona ja pää pihalla vaunusta. Se että mulla ei ollut heti sitä neopreeni maskia suojana ei tehyt mun inttikokemuksesta mitenkään huonompaa. Mun mielestä talon välineillä voi ihan hyvin alottaa tohun. Hommaa sitten mitä tarttee.

Meillä yks sankari eksy kun oli yksi kipinämikko kahdella teltalla ja 20m matka telttojen välillä oli liikaa. Kyllä se sieltä jonkun tien löysi ja sitä kautta isomman tien ja liftasi kassulle. Muuten ei mitään, mutta sattu rynkesterikin jäämään mettään mitä saatiin metsästää. Ottalampulla olis varmaan löytänyt telttojen välit. Ja kännykällä soitettua apua... Ei tuolla paikassa kaiken tartte olla niin viimitteen päälle osa kuitenkin jää asemalle vaikka olis mimmoset varusteet ja mukavempaa se on vaan, että kaikilla on tasasen paska fiilis, luo yhteishenkeä :D. Liian hyvään tottuneita kermaperseitä maa on muutenkin täynnä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Perus maavoimissa palvelleena sanoisin, että varmaan hyödyllisin oma varuste oli otsalamppu talven pimeille ja koska noissa riittää patterit niin perkeleesti niin ei edes vaivauduttu sytyttelemään teltassa lyhtyä. Palvelin 2010 joten saattaa olla ledivaloja teltoissa jo nykyään. Toimi ulkonakin mukavasti. Jos en ihan väärin muista niin mulla taisi olla oma puukko, omat bundeswehrin palonkestävät taisteluhanskat hommasin lekasta missä kämmenet oli nahkaa ja muu hanska jotain palamatonta materiaalia. Ihan hyvä niin, koska olin jonain yönä onnistunut saamaan hanskan kiinni kamiinaan koko yöksi ja oli sen verran rapeaa se materiaali, että kangashanska olisi varmaan palanut :D. Käytin itse omia kalsareita, muuten menin intin varustuksilla. Meidän aikana maihareita ei käyttetty saatavuusongelmien vuoksi metsässä, joten kumisaappailla mentiin. Hyvä vinkki saapashommiin on sitoa niitä intin remmejä nilkan ympärille niin saa istumaan jämäkästi sen saappaan. Oikeestaan mitenkään ihmeemmin muulle ei ollut tarvetta, mutta varmaan upgreidaisin jotkut alushanskat talvea ajatellen, jos kädet helposti palelee, mutta mulla ei sellasta ongelmaa ollut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Nykyään firman kaikki sukat on merinovillaa eli villasukan päälle ei kannata laittaa ohutta sukkaa. Kesällä marssiessa on hyvä olla kaksi ohutta sukkaa päällekkäin hiertymien varalle ja talvella sitten saapassukka ohuen päälle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Kesällä marssiessa on hyvä olla kaksi ohutta sukkaa päällekkäin hiertymien varalle ja talvella sitten saapassukka ohuen päälle.
Tästä tulikin mieleen että ehkä paras mitä voi ottaa kesällä inttiin mukaan ihan kylmiltään on rakkolaastarit jos kenkälotossa tulee huono arpa. Toisaalta, eiköhän noita saa ostettua sotkustakin, sinne taitaa päästä kohtalaisen pian.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Käytän härskisti ketjua hyväksi ja kysyn täällä, että mitkä maiharit kannattaisi hommata itselle? Käyttökohteena satunnainen retkeily ja ylipäätään suojautuminen syksyisiltä kurakeleiltä kävellessä/fillaroidessa jne. Toiveena miellyttävät jalassa ja helppohoitoiset, eli ei nappaa tehdä mitään jatkuvaa lankkausta vedenpitävyyden nimissä. Vaihtoehtoinen vetoketjukiinnitys voisi olla kätevä, mutta se taitaa olla aika harvinaista maihareissa.

Haix Airpower P6 vaikuttaa fiksulta, mutta varsi on tarpeettoman korkea ja onhan noilla myös aika lailla hintaa. Lisäksi pitäisi löytää myös joku pulju, jossa niitä pääsee testaamaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Käytän härskisti ketjua hyväksi ja kysyn täällä, että mitkä maiharit kannattaisi hommata itselle? Käyttökohteena satunnainen retkeily ja ylipäätään suojautuminen syksyisiltä kurakeleiltä kävellessä/fillaroidessa jne. Toiveena miellyttävät jalassa ja helppohoitoiset, eli ei nappaa tehdä mitään jatkuvaa lankkausta vedenpitävyyden nimissä. Vaihtoehtoinen vetoketjukiinnitys voisi olla kätevä, mutta se taitaa olla aika harvinaista maihareissa.

Haix Airpower P6 vaikuttaa fiksulta, mutta varsi on tarpeettoman korkea ja onhan noilla myös aika lailla hintaa. Lisäksi pitäisi löytää myös joku pulju, jossa niitä pääsee testaamaan.
Miksi pitää olla maiharit? Itse katselisin jotain varrellisia vaellus/metsästyskenkiä. Ei vaadi juurikaan hoitoa, istuvat oletettavasti paremmin jalkaan ja malleja enemmän tarjolla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Miksi pitää olla maiharit? Itse katselisin jotain varrellisia vaellus/metsästyskenkiä. Ei vaadi juurikaan hoitoa, istuvat oletettavasti paremmin jalkaan ja malleja enemmän tarjolla.
No ei niiden pidä nimenomaisesti juuri maiharit olla, mutta niistä on hyviä kokemuksia vuosien varrelta ja ne ovat yleensä myös kestävät. Vaelluskengissä taas on monesti hieman liian jäykkä pohja minun makuun. Noissa Haixeissa olisi lisäksi mm. se hyvä puoli, että niitä voi pitää vaikka normaalien farkkujen kanssa näyttämättä ihan urpolta. Varren ei tarvitse olla kovinkaan korkea, mutta toki korkeampi kuin missään tavallisissa kävelykengissä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Näin kesälämpimillä ehkä kiinnittäisin ihan muihin asioihin huomiota inttiin mentäessä. Itse esim. vein mennessäni geelipohjalliset joista oli iso hyöty littanaksi tallottujen maiharien kanssa. Helpotti marsseja. Mieti tuota hanska-asiaa vaikka ekoilla lomilla.
Toisaalta, intissä kyl pääsee fyssarillekki, jonka kautta noita ei tarvi itse ostaa. p-kaudella aika moni asia selvitetään ja ohjeistetaan. Aloitus on kyl vähän erikoinen tällä ketjulla. Niitä intin varusteitakin kun ehtii kyllä hyvin testailla, ennenkuin tarvii itse olla mitää hankkimassa.

edit: Itse olin melko tyytyväinen intin varustukseen. Sodankylässä kesällä alotin ja talvipakkasilla lopetin. Hyvin oppi pukeutuun. 2005 oli vuosi ja eniten vitutti ehkä ne noukkarit, jotka oli kivikovat koppurat vähä väliä :D Muuten kyl pärjäs intin vehkeillä. Oma puukko tuli kuvioihin jossain kohtaa.
edit2: ja kassulla kuljettiin harmaissa(sarkatakki- ja housut). Oli lämmintä vaikka alla oli vain t-paita ja bokserit ja pakkasta -30c.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Käytän härskisti ketjua hyväksi ja kysyn täällä, että mitkä maiharit kannattaisi hommata itselle? Käyttökohteena satunnainen retkeily ja ylipäätään suojautuminen syksyisiltä kurakeleiltä kävellessä/fillaroidessa jne. Toiveena miellyttävät jalassa ja helppohoitoiset, eli ei nappaa tehdä mitään jatkuvaa lankkausta vedenpitävyyden nimissä. Vaihtoehtoinen vetoketjukiinnitys voisi olla kätevä, mutta se taitaa olla aika harvinaista maihareissa.

Haix Airpower P6 vaikuttaa fiksulta, mutta varsi on tarpeettoman korkea ja onhan noilla myös aika lailla hintaa. Lisäksi pitäisi löytää myös joku pulju, jossa niitä pääsee testaamaan.
Itsehän kehun Jalas Phantomeita, jotka pohjautuvat intin kenkiin vaikka onkin täällä haukuttu. Minulla on toki käytössä turvakärjellinen versio noista kengistä, jotka ovat mielestäni paremmat jäykemmän pohjan takia. Leveän jalkaterän takia minulle ei käy kuin Jalaksen tai Meindellin kengät, joten työnantajan tarjoamat Jalas Phantomin turvakengät toimivat valelluskenkinä. Nuo on toki painavat muttei haittaa minua.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
No ei niiden pidä nimenomaisesti juuri maiharit olla, mutta niistä on hyviä kokemuksia vuosien varrelta ja ne ovat yleensä myös kestävät. Vaelluskengissä taas on monesti hieman liian jäykkä pohja minun makuun. Noissa Haixeissa olisi lisäksi mm. se hyvä puoli, että niitä voi pitää vaikka normaalien farkkujen kanssa näyttämättä ihan urpolta. Varren ei tarvitse olla kovinkaan korkea, mutta toki korkeampi kuin missään tavallisissa kävelykengissä.
Yks karismaattisen näkönen kaveri tekee kaikkensa välttääkseen naisten lähestymiset ja pukeutuu à la kirkkaan siniset 501:set liian pitkillä lahkeilla, maastokengät, kettutakki ja Potter-lasit. Vahinko vaan, että rumat ja ylisuuret maastolenkkarit ovat nyt muotia, niin sekään ei enää auta.

Eli osta hölmöimmät Salomonit.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 604
edit: Itse olin melko tyytyväinen intin varustukseen. Sodankylässä kesällä alotin ja talvipakkasilla lopetin. Hyvin oppi pukeutuun. 2005 oli vuosi ja eniten vitutti ehkä ne noukkarit, jotka oli kivikovat koppurat vähä väliä :D Muuten kyl pärjäs intin vehkeillä. Oma puukko tuli kuvioihin jossain kohtaa.
edit2: ja kassulla kuljettiin harmaissa(sarkatakki- ja housut). Oli lämmintä vaikka alla oli vain t-paita ja bokserit ja pakkasta -30c.
Kolme vuotta myöhemmin oltiin antamassa sarkavaatteet pois kuulemma viimeistä kertaa, osa meistä olis halunnut ne ostaa samalla ku niitä luovuttivat, mutta eivät antaneet ostaa. Ite en oikeen niistä hirveenä tykännyt, vaikka kyllähän ne lämpöä tarjosi yllättävän hyvin.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Mulla meni vuosi niillä lomahanskoilla. Kenkälankilla vain hinkkasi ennen varusteiden palautusta :lol:
Eikö niitä nahkahanskoja (ja vähän kaikkea muutakin) saannut kaksi paria juuri tuosta syystä. Ja sitten oli ne oikeat "talvihanskat" eli noukkarit.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Kolme vuotta myöhemmin oltiin antamassa sarkavaatteet pois kuulemma viimeistä kertaa, osa meistä olis halunnut ne ostaa samalla ku niitä luovuttivat, mutta eivät antaneet ostaa. Ite en oikeen niistä hirveenä tykännyt, vaikka kyllähän ne lämpöä tarjosi yllättävän hyvin.
Varusteleka noita on vissii myynyt btw.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Eikö niitä nahkahanskoja (ja vähän kaikkea muutakin) saannut kaksi paria juuri tuosta syystä. Ja sitten oli ne oikeat "talvihanskat" eli noukkarit.
Mulla on muistikuva, että ois saanu vain yhdet. (Voi olla että muisti pettää. Tuosta alkaa olla aikaa jo)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Käytän härskisti ketjua hyväksi ja kysyn täällä, että mitkä maiharit kannattaisi hommata itselle? Käyttökohteena satunnainen retkeily ja ylipäätään suojautuminen syksyisiltä kurakeleiltä kävellessä/fillaroidessa jne. Toiveena miellyttävät jalassa ja helppohoitoiset, eli ei nappaa tehdä mitään jatkuvaa lankkausta vedenpitävyyden nimissä. Vaihtoehtoinen vetoketjukiinnitys voisi olla kätevä, mutta se taitaa olla aika harvinaista maihareissa.

Haix Airpower P6 vaikuttaa fiksulta, mutta varsi on tarpeettoman korkea ja onhan noilla myös aika lailla hintaa. Lisäksi pitäisi löytää myös joku pulju, jossa niitä pääsee testaamaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kiitos vinkeistä. Nykyiset popot ovat itse asiassa juuri nuo ensimmäiset Salomonit. Ne ovat olleet muuten ok, mutta kovettuivat sisävuoraukseltaan parissa vuodessa sellaisiksi, ettei niillä tee talvella enää oikeastaan mitään. Eivät ole olleet kuitenkaan muuten huonot, eikä ole poissuljettua ettenkö ostaisi toistamiseenkin, jos vain sattuu sopiva tarjous kohdalle.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Kiitos vinkeistä. Nykyiset popot ovat itse asiassa juuri nuo ensimmäiset Salomonit. Ne ovat olleet muuten ok, mutta kovettuivat sisävuoraukseltaan parissa vuodessa sellaisiksi, ettei niillä tee talvella enää oikeastaan mitään. Eivät ole olleet kuitenkaan muuten huonot, eikä ole poissuljettua ettenkö ostaisi toistamiseenkin, jos vain sattuu sopiva tarjous kohdalle.
Nuohan on jotkut päivitetyt versiot eli oliko sinulla myös nuo parannetut versiot? Näytti myös vanhempaa olevan saatavilla halvemmalla. Noissahan on pohjassa naulaanastumissuoja ja myydään myös ilman sitä olevaa.

Urheiluliikkeistä sitten löytyy vastaavia salomonin kenkiä halvemmalla jos värityksen ei tarvitse olla taktinen musta.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Nuohan on jotkut päivitetyt versiot eli oliko sinulla myös nuo parannetut versiot? Näytti myös vanhempaa olevan saatavilla halvemmalla. Noissahan on pohjassa naulaanastumissuoja ja myydään myös ilman sitä olevaa.

Urheiluliikkeistä sitten löytyy vastaavia salomonin kenkiä halvemmalla jos värityksen ei tarvitse olla taktinen musta.
Eivät ole tässä käden ulottuvilla, niin en pääse tarkistamaan, mutta kun eivät mitkään uudet tosiaan ole, niin eivätköhän ne sitä vanhempaa versiota ole. Ei ole naulasuojaa, enkä sitä tarvitsekaan.

Ja mustat pitää olla tietenkin. :D
 
Liittynyt
14.05.2019
Viestejä
12
No ei kyllä varmaan ohjeisteta ainakaan virallisesti missään niin ja muutenkin kannustetaan maalaisjärjen käyttöön muualla paitsi näkyvissä varusteissa.

Aina on porukkaa, joka ei ymmärrä ohjeita ja vetää karvalakkia kypärän päälle jne, mutta ei niistä kannata ottaa mallia. Puolustusvoimien tekemiset tuntuvat typeriltä niin pitkään, kun ei itse ymmärrä millaisten massojen ohjaamisesta on kyse ja mikä idea on yhtenäisyydellä. Sotatilanteessa ja joukkojen ohjaamisessa ylipäätään ei voi lähteä kysymään yksilöltä, että tuntuuko materiaali x hyvältä juuri sinun ihollasi, vai olisiko sinulla kotona jotain parempaa tuotetta juuri tähän tarpeeseen.
Ja mitähän v**tua täällä tapahtuu? Kyllä se on villa joka laitetaan ensin ihoa vasten, eikä puuvilla. "Puuvilla tappaa" on käytetty ilmaus maanosissa jossa on välillä KYLMÄ. Varmaan ko. fysiikan suurin osa ymmärtää.
 
Liittynyt
14.05.2019
Viestejä
12
Ja mitähän v**tua täällä tapahtuu? Kyllä se on villa joka laitetaan ensin ihoa vasten, eikä puuvilla. "Puuvilla tappaa" on käytetty ilmaus maanosissa jossa on välillä KYLMÄ. Varmaan ko. fysiikan suurin osa ymmärtää.
Ai täällä onkin jo käyty villasukkataistelua.... hihhiii
 
Liittynyt
14.05.2019
Viestejä
12
Ajat myöskin varmaan 90-luvun alun autolla, koska sillä "pärjää" hyvin, sekä kävelet avojaloin koska ilman kenkiäkin pärjää? Enemmän tilillä olevalla 100 eurolla saa elämänlaatua ostamalla sillä armeijaan paksut nahkahanskat, neopreenihansikkaat, akkupankin ja otsalampun, kuin hilloamalla sitä tilillä vuoden pidempään ja hankkimalla 1000e auton sijasta 1100e auton. Väittäsin jopa, että tuo voi olla elämänlaadulla mitattuna yksi parhaista sijoituksista elämäsi aikaina hinta-laatusuhteeltaan.

Armeijan vehkeissä on helvetillinen ero esimerkiksi jos olet Ivalossa rajavartioston alaisessa rajajääkärikomppaniassa vai Sodankylässä jääkärijoukkueessa, vaikka käytännössä olosuhteet on samat. Ivalossa saat Core-Tex maastopuvun, Haix Tibet Core-Tex kengät, mukessa ruoka on ihan eri tasolla jne. kun taas sodankylässä niitä nahkamaihareita ei kannata edes harkita metsään jalkaan jos on pienikään mahdollisuus vesisateeseen tai suon läheisyyteen.
Erittäin hyvin sanottu. Ja eikös prätkähiirillä ole ollut Gore-Tex kamat jo vuosikymmeniä. Ainakin yli 20v ehkä 25...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Jees elikkä maanantaina oon lähdössä Kajaaniin inttiin ja vien nyt mukana omat tollaset mustat mechanix m-pact hanskat.

Spolleksi oon hakemassa näillä näkymin. Itellä kuitenkin jäätyy tosi helposti varsinkin talvella sormet ja naama. Saattaa mennä sormet sellaseksi kovaksi ja vähän valkoiseksi. Pitäs siis saada kunnon hanskat alkutalven/talven keleille. Onko suositella millaiset olisi parhaat, hinnalla ei niinkään väliä.

Vissiinkin merinovillaiset sormikkaat alle? Ja mitkä päälle? Nyt vinkkejä jos muilla samaa ongelmaa, niin tilailen talvelle valmiiksi jo. Toki muitakin vinkkejä kylmille keleille saa antaa. Niin, ja Tokmannilta kädenlämmittimiä hain jo valmiiksi.

Thänks!
Nyt sitten vaan hanskamieheltä tiukkaa tilanneraporttia tänne, että onko hommat siellä kasarmilla jo hanskassa. ;) Ja milles PV:n tarjoamat nahka ynnä muut hanskat vaikuttaa verrattuna omiin?

Ja mikä tärkeintä onko hyvännäköisiä muijia tuvassa? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
Kiitos vinkeistä. Nykyiset popot ovat itse asiassa juuri nuo ensimmäiset Salomonit. Ne ovat olleet muuten ok, mutta kovettuivat sisävuoraukseltaan parissa vuodessa sellaisiksi, ettei niillä tee talvella enää oikeastaan mitään. Eivät ole olleet kuitenkaan muuten huonot, eikä ole poissuljettua ettenkö ostaisi toistamiseenkin, jos vain sattuu sopiva tarjous kohdalle.
Itse ostaisin suosiolla ne Haixit. Ne ovat niin kevyet, että niilla voi vaikka juosta. Maihari-status ei oikein kuvaa tuota kenkää. Ne ovat huomattavasti kevyemmät kuin normaalit vaelluskengät tai nahkamaiharit. Lesti on sitten aika kapea ja siinä on kohtuullisen voimakas pronaatiotuki (kuten myös Salomoneissa), mutta istuu todella hyvin jalkaan, kunhan vain koko on oikea. Ainakin siis jos P6 on sama kuin P3.

Itse kävelin yhdet P3:t loppuun vajaa vuosikymmen sitten. Ne olivat parhaat koskaan omistamani kengät. Nyt on menossa Haix:n britannian maiharit. Nämä ovat taas sitten tosi raskaat "panssarivaunut", ei juuri mitään samaa kuin P3:ssa.

Eikö noita Haixeja myydä Varustelekassa ja Varustenetissä, siinä vierekkäin kaksi kauppaa?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ja mitähän v**tua täällä tapahtuu? Kyllä se on villa joka laitetaan ensin ihoa vasten, eikä puuvilla. "Puuvilla tappaa" on käytetty ilmaus maanosissa jossa on välillä KYLMÄ. Varmaan ko. fysiikan suurin osa ymmärtää.
Millaisista villasukista puhut? Ainakin meidän aikaan villasukat olivat ihan oikeita paksuja villasukkia, eikä niiden päälle olisi edes saanut vedettyä muita sukkia ilman väkivaltaa. Lisäksi ainakaan henkilökohtaisesti en pidä siitä miltä paksu villasukka tuntuu ihoa vasten. Merinovillasukka sitten toki erikseen.

Alussukan nimi tuskin olisi alussukka, jos se olisi suunniteltu pidettäväksi päällimmäisenä, mutta jokainen tavallaan. :D

Itse ostaisin suosiolla ne Haixit. Ne ovat niin kevyet, että niilla voi vaikka juosta. Maihari-status ei oikein kuvaa tuota kenkää. Ne ovat huomattavasti kevyemmät kuin normaalit vaelluskengät tai nahkamaiharit. Lesti on sitten aika kapea ja siinä on kohtuullisen voimakas pronaatiotuki (kuten myös Salomoneissa), mutta istuu todella hyvin jalkaan, kunhan vain koko on oikea. Ainakin siis jos P6 on sama kuin P3.

Itse kävelin yhdet P3:t loppuun vajaa vuosikymmen sitten. Ne olivat parhaat koskaan omistamani kengät. Nyt on menossa Haix:n britannian maiharit. Nämä ovat taas sitten tosi raskaat "panssarivaunut", ei juuri mitään samaa kuin P3:ssa.

Eikö noita Haixeja myydä Varustelekassa ja Varustenetissä, siinä vierekkäin kaksi kauppaa?
Ei ole omalla paikkakunnalla kumpaakaan liikettä ja vaikka olisikin, niin nettisivujen mukaan P6:tta ei ole noista kummassakaan. Saatavuus tuntuu olevan muutenkin heikko. Varustetukusta löytyy viikon toimitusajalla "päämiehen varastosta" hintaan 199€ (kliks) ja sama juttu tällaisessa liikkeessä kuin X-varuste.

Tuon mahdollisesti kapean lestin vuoksi ei juuri viitsisi ostaa sikaa säkissä, vaikka noissa palautusoikeus onkin. P6 on käsittääkseni vähän niinkuin parannettu versio P3:sta. Myös varsi on hieman matalampi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom