Hankinnassa hiljaisempi 1000€ PC pelaamiseen, hinta sis. tulevan näyttiksen

Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
4
Heipä hei.

Toiveena olisi pöytätietokone, jonka melutasoon olisi panostettu varsinkin idlessä ja surffatessa. Haluan hukata hiljaisuuteen 50-100€.

Ajattelin ostaa jonkin näytönohjaimen vasta, kun uudet kortit ilmaantuvat (toivottavasti kesällä?). Koko projektin budjetti on arviolta 1000-1100€ sisältäen tulevan näytönohjaimen.

Wifi on tarpeen.

Toisin sanoen, kyselen tässä hieman hiljaisempaa (kutakuinkin-minun-arviona 650€) konetta, jonka loppuhinnaksi täydentyy noin 1000€, kun näytönohjain on hankittu.

Kiitos avusta. Hurinan miettiminen ei ole ollenkaan tuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Nykykoneet saa hiljaiseksi ihan tuulettimia säätämällä. Se vaan voi vaatia tietämystä ja aika pitkän pennin joutuu maksamaan, jos ei halua mitään säätää itse.

Joku 5min biosissa ja äänekkäin osa koneessasi on näytönohjain.

Suljettuja, vuorattuja koteloita en suosittele ostamaan. Ne kuristavat ilmankiertoa. Jos on ihan pakko, niin tuo:
(sitten osat on +10C)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Tässä joku ehdotus..
Ostoskori

Tosiaan, voit pistää pari kymppiä enemmän ja ostaa paremmat muistit:

Kaikkea saisi paremmaksi, jos olisi enemmän budjettia. Keskihinta vähän noussut, niin tuolla tonnilla saa tätä..

--

Kasauksesta saa pois vielä toisenkin puolen, kun katsoo sen io-tech koodin Datatronicin ketjusta. Ja tässä menty tuolla kotelolla, jossa on hiljennystä, mutta käy kuumempana. Esim. tuo olisi parempi, jos jaksat itse säätää tuulettimia:
(muut osat samoja)
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
4
Jees, kiitti. Voin kyllä käyttää aikaa tuulettimien säätämiseen, joten valitsen tuon Endorfyn kotelon. Koneen käyttö on single-taskausta, joten 16Gt ramia taitaa riittää. Noilla komponenteilla ja ilmaisella kasauksella hinta on 588€. Tarttisko panostaa johonkin muutamalla kympillä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 163
Jees, kiitti. Voin kyllä käyttää aikaa tuulettimien säätämiseen, joten valitsen tuon Endorfyn kotelon. Koneen käyttö on single-taskausta, joten 16Gt ramia taitaa riittää. Noilla komponenteilla ja ilmaisella kasauksella hinta on 588€. Tarttisko panostaa johonkin muutamalla kympillä?
Niillä saa:
  • 32gb muistia
  • 500GB -> 1000GB SSD
  • nopeampi SSD
  • 5700X (8-ydin, vaatii 70€)
Virtalähde on hinta/laatu-suhteen huippua, sitä ei voi helposti parantaa.
Kotelo on hyvä tuohon hintaan.
Emolevy on kalliimman puoleinen, mutta se Wifi oli ehtona, niin siinä voisi todennäköisesti säästää, eikä parantaa lisärahalla. Voi vaatia kikkailua, eli vaikka wifin ostamista erikseen ja asentamista itse emolevylle. Olen itse asiassa vähän yllättynyt, että kukaan ei laittanut parempaa vaihtoehtoa tässä illan aikana..
Myöskään ei kannata vaihtaa prosessoria 5600X:ään. Se olisi pari kymppiä enemmän, mutta et saa mitään. Et hyödy mitään.

Paremmat SSD:t käytännössä:

--

Lisäksi, jos sinulla ei ole näytönohjainta nyt, niin pitää hankkia semmoinen prosessori, jossa semmoinen on integroitu. Nämä ovat hitaampia kuin normaalimallit (5600, 5700X).

Niillä voi kuitenkin käyttää konetta, kunnes uusi näytönohjain saapuu.
Niissä kyllä menee myös PCIe 4.0 -tuki, joka voisi olla kiva tulevaisuutta varten.

--

Asuksen Q-fanilla menee oikeasti 5min tuuletinsäädössä. Tai siellä on ainakin minun emolevyissä (juuri tuota mallia ei ollut, mutta monia muita kuitenkin, tällä hetkellä Intel) vaihtoehtona "Quiet", jolla saa hiljaiseksi kotelotuulettimet parilla klikkauksella BIOSista.
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
4
Oletan, että WD:n SSD on myös vähän luotettavampi kuin Adatan. Se o parempi sitte.

Löytyy GTX 960. Integroitu näytönohjan kyllä kiinnostaisi mahdollisen uusiokäytön ja hiljaisen käyttötavan kannalta, mutta trade-offit on liikaa.

Eiköhän tämä ollut tässä. Hirmu läjä kiitoksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 379
Viestejä
4 215 970
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom