Kävin mökillä. Sisäinen kovalevy kulki repussa mukanani, mutta vetoketju oli jäänyt auki ja kovalevy tippui kovalle maalle. Tämän jälkeen kovalevyni vain raksuttelee kun sen laittaa tietokoneeseen kiinni (Ikään kuin jokin estäisi sitä pyörimästä?) (Kokeiltu molemmilla, sata kaapelilla ja USB adapterilla). Tietokone ei anna lukea asemaa, vaikka tunnistaakin sen olemassaolon ja kapasiteetin (BIOS). Kovalevy on Segaten Barracuda Compute 10TB kovalevy. Takuuta kovalevyllä ei ole.
Tosiaan kyseisellä levyllä on paljon tärkeitä tiedostoja, ja minulle on hiukan epäselvää, tulisiko minun hakea tiedostojen palautusta vai kovalevyn korjausta? Jos kovalevyni korjataan tässä vaiheessa, kuinka todennäköistä on, että tiedostot katoavat? Jos lähetän kovalevyni palautuspalveluun, lähetänkö mukana myös toisen kovalevyn, jonne tiedostot palautetaan? Ja onko kenelläkään suositella jotakin palvelua, jonne kovalevyn voisi lähettää?
Kiitos avustanne ja ajastanne.
Tosiaan kyseisellä levyllä on paljon tärkeitä tiedostoja, ja minulle on hiukan epäselvää, tulisiko minun hakea tiedostojen palautusta vai kovalevyn korjausta? Jos kovalevyni korjataan tässä vaiheessa, kuinka todennäköistä on, että tiedostot katoavat? Jos lähetän kovalevyni palautuspalveluun, lähetänkö mukana myös toisen kovalevyn, jonne tiedostot palautetaan? Ja onko kenelläkään suositella jotakin palvelua, jonne kovalevyn voisi lähettää?
Kiitos avustanne ja ajastanne.