- Liittynyt
- 08.02.2019
- Viestejä
- 133
Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Kyllä. Kokemus pitää olla mahdollisimman aito.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kidutat itseäsi tuolla 6-10s hitaammalla autolla. Alkuperäisillä asetuksillakin tuo oli todella hidas.
Iso-Britannia, Silverstone. Oli muuten vaikeaa löytää aika-ajoon asetukset, millä pääsee kisaan mukaan. Tämä rata vaatii raakaa tehoa ja sitä ei ole. Sitten piti ajaa ilman siipiä pelkillä renkailla. Kisassa noilla asetuksilla ei olisi päässyt edes ekasta mutkasta ehjänä läpi. Todella nautittava rata ajaa, yksi lempiradoistani
Aika-ajo:
Kisa:
Ei näy vielä sopimustarjouksia sähköpostilaatikossa
Piti ihan tämän ketjun johdosta kaivella säilöstä tuo vanha kunnon GP2 ja tuupata se vanhukseen. Ah, intro ja menun musiikki
Ratin ja polkimien kanssa on vähän säätöä, mutta toivon merkkejä on ilmassa. Täytyy tutusta tämän modausmahdollisuuksiin tarkemmin.
Miten nuo vaikeusasteet menevät. Onko pykälää helpompi vaikeusaste jo liian helppo vai toisiko se sinut lähemmäksi häntäjoukkoa tarjoten tuolla autolla jotain kamppailutilanteita jämäsijoista?
Onko nuo sopimustarjoukset pelissä vakiona? Lapsena en kielitaidottomana tainnut pelata muita pelimuotoja, kuin yksittäisiä kisoja.
Yhdeksäs kisa, Hockenheim. On vaikea laittaa ratoja paremmuusjärjestykseen, mutta tämä on aina top-3:ssa, nimenomaan perinteisenä pitkänä versiona. Aivan mahtava rata ajaa kun onnistuin löytämään tosi hyvät asetukset, eli kaikki siivet pois ja katsotaan mitä auto kulkee. En muuten jäänyt huippunopeuksissa paljoakaan muille talleille. Ensimmäinen vapaa harjoitus sujui pelonsekaisissa tunnelmissa, kun en yhtään tiennyt mitä odottaa ja en uskaltanut kokeilla rajoja, tunnustelin vain miltä auto tuntuu. Vasta toisessa harjoituksessa ja toisessa aika-ajossa annoin palaa ja rupesin löytämään rajat eri mutkissa. Tämän radan tekniikka on löytää sopivat jarrukohdat. Ylivoimaisesti paras ajo koko kaudella.
Aika-ajo:
Kilpailu:
Päivittyykö autot, kuljettavat ja tallien voimasuhteet tuon modin mukana, kun kausi vaihtuu?
On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimäänOijoi mikä kuvagalleria Mahtavaa, jos tämä ketju inspiroi muitakin ajelemaan.
Sivupolkuna: olen yrittänyt pari viikkoa saada GP3:sta toimimaan eri tavoilla. Windows XP Virtualboxissa, Hyper-V:ssä sekä QEMU:ssa, PCem:ssä ja VMwaressa, nuo kaikki Windows 10 Hostina. Seuraava askel: ostin uuden SSD-levyn ja asensin siihen Debianin, jotta saan KVM+QEMU toimimaan (Kernel based Virtual Machine). Asensin siihenkin Windows XP:n. En ole vielä saanut GP3:sta toimimaan vakaasti (joutuu käyttämään software rendereriä ja peli kaatuilee) Juttuni pointti on se, että GP2:n ajomalli on jotenkin paljon nautittavampi kuin GP3:ssa, ainakin peruspelissä, 2000 lisäosaa en ole testannut lainkaan. GP2:ssa pidon tuntuma on jotenkin paljon tarkempi ja sitä pystyy hallitsemaan paremmin.
On käynyt mielessä viritellä kans tämä GP2 kun aikaa löytyy vähän enemmän. GP3 kuulostaa mukavan helpolta saada pyörimään
Jos saa, niin ite suosittelen suoraan hyppäämistä GP4:aan. Toimii niin Win 7:lla, 10:lla ja ehkä 11:llakin. Ei juurikaan tarvitse säätöä. Modeja, ratoja, you name it, löytyy pilvin pimein.
14/16 kilpailu Zak Rykerin ensimmäiseen kauteen ajettu. Espanjan Jerezissä. En ole koskaan tykännyt tästä radasta, enkä pidä siitä vieläkään. Tällä Pacificin autolla siinä on kolme mutkaa, joissa auto aliohjaa ja kaikissa muissa tasapaino on hyvä ensimmäiset 3-4 kierrosta. Sen jälkeen auto alkaa sekä ali- että yliohjaamaan siellä täällä. Kilpailu on pitkä, lähes 70 kierrosta, ja jokainen mutka on taistelua, kuten kuuluukin.
Aika-ajo:
Kilpailu:
31:58 kohdassa oli nokkakolari senteistä kiinni. Onneksi taistelit edes hieman kierroksella ohi tulevien kanssa. Yksi peräänajokin taisi tulla, kun nostit kaasua päästäksesi letkan ohi.
Tämän pelin pelattavuus pelkällä näppäimistöllä on muuten jotain käsittämättömän hyvää. Auton reagointi on välitöntä ja jotenkin loogista. En ole koskaan pelannut GP2:sta ratilla, se voisi olla myös mielenkiintoinen kokeilu. Nelosta tuli ajettua mutta ei mitään muistikuvaa siitä.
Näin ilon pilaajana ilmoitan, että nuo ensikauden SakariO:n ajot kiinnostaa enemmän kuin nuo nykyiset, kun sillä autolla voi ehkä jo päästäkin johonkin. Nykyinen kausi kyllä melkoinen masokismi harjoitus.
Hienoo ajeluu, tulee aika kovat fläsärit nuoruudesta itelle tästä. Ton neulansilmän ko pystyis vetää mintiks ja sais auton asetukset sillai et voi kaahata ton vikan mutkan ennen shikaania kaasu pohjassa ni ens kaudella voitat jo kilpailuja. Suzuka here I come!
Jestas mitkä flashbackit tuli minullakin. Sääli että GP2 ostopakkauksineen meni jonkun vanhan koneen mukana kiertoon. Eihän sitä silloin ymmärtänyt että kulttiklassikosta oli kyse.
Hieno nostalginen lanka, toivottavasti @SakariO jatkat raportointia myös seuraavallakin kaudella.
Allekirjoittaneen ensimmäinen peli oli Indianapolis 500: The Simulation (1989) pc:lle vaikken omannut pc:tä. En muista mitä itse pelille tapahtui aikojen saatossa mutta kolmisen vuotta sitten korjasin vahingon hankkimalla avaamattomat Big Box (disketti) kappaleet pc:lle sekä amigalle.
Tästä halukkaille avaamaton GP2 PC-keräilykappale, paremmin aiheesta tietävät voivat sanoa onko kyse uusintapainoksesta vaiko alkuperäisestä.
Microprose Grand Prix 2 Big Box PC edition Sealed | eBay