Gpu kaikki tuulettimet ei pelaa?

Asus TUF RX6800XT OC - Kolme tuuletinta.

Käynnistän koneen niin kaikki tuulettimet pyörähtää muutaman kierroksen. Sitten pelatatessa vain esimmäinen tuuletin pyörii, rasituksessa tai työpöydällä. Adrealin Softwaresta olen ottanut "0 rpm" pois käytöstä.
Pelatessa lämpötilat 75-85 astetta. Välillä pompsahtaa 90. Sitten tosiaan katsoin tuota itse näyttistä ja vain ensimmäinen pyörii koko ajan. Onko tuulettimet entiset vai lähtee käyntiin vasta kovilla lämpötiloilla? Olen kokeillu heittää Adrealin Softwaresta tuulettimet manuaalisesti 100% mutta ei lähde kaikki tuulettimet pelaamaan. Kellotuksina alivoltitus, ei muuta.
Niin nuo on liitettynä 6+2 pin kaapeileilla (kaksi erillistä johtoa).

Viimeksi muokattu:
Taitaa olla entiset. Olet varmaan tarkastanut että tuulettimien johdot on ok? Pitäisi lähteä käyntiin samaan aikaan kaikki. Siis näytönohjaimeen on virtakaapelit liitetty, ei ne 6+2 ole tuulettimen virtajohtoja.

Taitaa olla entiset. Olet varmaan tarkastanut että tuulettimien johdot on ok? Pitäisi lähteä käyntiin samaan aikaan kaikki. Siis näytönohjaimeen on virtakaapelit liitetty, ei ne 6+2 ole tuulettimen virtajohtoja.
En ole vielä avannut näyttistä. Kokeilin antaa sormilla vauhtia paikallaan oleville tuulettimille ja ne rupes pyörimään, mutta ei kauaa (minuutin).
Niin siis joo näyttikselle kaksi 6+2 virtakaapelia.

Edit: Nostin kotelon tuulettimien nopeuksia ja säädin Adrealin Softawaresta GPU tuulettimien nopeuskäyriä niin nyt GPU lämmöt 65-75 rasituksessa. Pitää huomenna ottaa näyttiksestä tuulettimet irti ja tsekata jos jotain silmiin pistävää vikaa.

Viimeksi muokattu:
Tuulettimet käytetty irti ja mitään ongelmaa en huomannut johdoissa tms.
Eihän joku Bios tai muu asetus nyt voi olla ongelma?

Statistiikka

Viestiketjuista
273 557
Jäsenet
77 036
Uusin jäsen
arnvrk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom