Google Pixel - Ei yhdistä verkkoon (no service)

Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
115
Puhelin: Pixel 3a Black 64 GB (ostettu uutena Saksasta lokakuussa 2019)
Softa: Android 10 stock

Ongelma: Tunnistaa SIM-kortin, ei yhdistä verkkoon. Sanoo vain "no service" eikä palkkeja.
Ongelma alkoi: Viikko sitten, ei minkään seurauksena, Android 10 oli ollut jo aika kauan enkä edes käyttänyt tietääkseni puhelinta kun tuo alkoi. Ei havaittavia isku- tai kosteusvaurioita.

Muuta: Kaikki muu puhelimessa toimii: Näyttö, kamera, käyttöjärjestelmä, kaikki appit, sormenjälkitunnistin etc. Ei mitään muuta havaittavaa ongelmaa. Molemmat SIM-kortit toimineet hyvin ostohetkestä lähtien.

Kokeiltu:
(1) Kokeiltu kahdella eri SIM-kortilla
(2) Kokeiltu kahdella eri liittymällä (Elisa ja ulkomaalainen)
(3) Kokeiltu molempia SIM-kortteja toisella puhelimella, toimii.
(4) Kokeiltu Elisa E-SIM -kortilla, eli ei todennäköisesti kosketusvika
(5) Kokeiltu bootata puhelin
(6) Kokeiltu Factory reset
(7) Kokeiltu eri aluella varmistuakseni että verkko on hyvä.

Mielestäni näyttää selkeästi siltä että puhelimessa on jossain chipissä tai jossain vikaa, mutta en osaa selvittää mikä. Haluaisin laittaa puhelimen warranty-huoltoon tai jotenkin toimimaan.

Olen ollut Googlen saksalaiseen asiakaspalveluun yhteydessä ja siellä yriteltiin vielä että olisin liittymäntarjoajiin yhteydessä ja kysyisin

"It would be great if you could still check with them for custom APN settings.
And if the have them to configure them.".

En ole varma mitä kysymys tarkoittaa, mutta jos SIM-kortit ovat aikaisemmin toimineet ja toimivat toisella puhelimella, en usko että tuo voisi olla mikään ongelma. Tällainen verkkonyhdistämisongelma on ikävä, sillä minun on vaikea osoittaa, onko vika verkossa vai puhelimessa ja tietenkin liittymäntarjoaja sanoo että ottakaa yhteyttä puhelimenvalmistajaan ja toisinpäin.

Minusta näyttää vahvasti siltä, että puhelimessa on jotain vikaa, mutta en osaa vastata tuohon APN kysymykseen enkä muutoin osaa enää arvata mitä muuta voisin kokeilla asian ratkaisuksi. Löysin netistä yhden threadin jossa oli samanlainen ongelma, ja se päättyi siihen että aloittaja ilmoittaja että IMEI-koodi oli blacklistattu eikä ongelmaan ollut muuta ratkaisua. Minä olen ostanut puhelimeni uutena eli senkään ei pitäisi olla ongelma.

Osaisikohan kukaan täällä sanoa, mikä muu voisi olla ongelma? Mietin että onko esimerkiksi jotain ei-stock root-ratkaisua yrittää kokeilla jotain muuta, mutta sitten pelottaa että jos Google nyt taipuu vaihtamaan puhelimen niin jos roottaaminen on heille ongelma.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Voit vastata tietysti sinne että testattu jo useammalla kortilla ja operaattorilla sekä custom-APN Asetuksilla ja ei toimi.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
466
Vahva veikkaukseni on että siinä on syystä tai toisesta hajonnut 4G vastaanotin/lähetin. Kannattaa kokeilla vielä että jos vaihdat sen yhteyden GSM:lle eli 2G:lle tai sitten 3G:lle. Mikäli nämäkään ei toimi niin se vastaanotin /lähetin on hajonnut ja takuuseen pitäisi mennä mikäli sitä on käytetty oikein.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
115
Kiitos molemmille vastauksista, kokeilin vielä tuota 2G tai 3G vaihtamista, näköjään myöskään se ei vaikuta tulokseen. Google pyysi nyt sähköpostilla laittamana Bug reportin niistä hetkistä jolloin "ongelma toteutuu". Otin sitten ohjeiden mukaan bug reportin sekä heti kun puhelin käynnistetään että siitä hetkestä jos puhelimen päälläolessa laitan SIM-kortin sisälle. He lupasivat yrittää palata 48 h tunnin sisällä kun kysyin aikatauluista. Ehkä se alkaa näyttämään ihan hyvältä että voisin laittaa puhelimen heille.

Puhelinta ei ole kaltoin kohdeltu, joten takuuseen pitäisi mennä. On se varmaan jonkinlaiselle pinnalle suojakuoressaan tippunut mutta mitään ulkoisia jälkiä puhelimessa ei ole eikä tämä alkanut mitenkään tietystä iskusta.

Ilmoittelen miten keskustelu jatkuu, toivottavasti saan puhelimen kuntoon on se sitten takuussa tai jotain maksua vastaan. Puhelin sinänsä on mielestäni ollut käyttötarkoitukseen oikein sopiva enkä millään tarvitsisi muutoin uutta puhelinta.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
115
Postissa nyt sitten tuli (ilmeisesti) uusi puhelin. Googlen kanssa takuuasiat olivat äärettömän vaikeita ja kun he eivät löytäneet ratkaisua ongelmaani ja aloin tiedustella uutta puhelinta, hei eivät vastanneet enää lainkaan viesteihini. So oli aika outoa.

Puhelin on ostettu saksalaisesta kivijalkakaupasta (Media-Markt) joka oli aluksi hieman nihkeänä että minun pitäisi fyysisesti käydä kaupassa eikä he voi auttaa minua online koska en ole ostanut puhelinta nettikaupasta. No, lähetin sen sitten suoraan heidän kauppaan kirjattuna kirjeenä ja tulostin vain mukaan vikakuvauksen ja kuitin jne. Nyt ehkä muutaman viikon kuluttua sain uuden puhelimen. Puhelin saattaaa olla joku palautustuote koska muovit päällä olivat erilaiset kuin ihan uutena ja se oli laitettu samaan puhelinlaatikkoon jossa sen itse olin lähettänyt.

Mutta kaiken kaikkiaan homma näytti onnistuvan ja olen ainakin sitten tuon Media-Marktin toimintaan oikein tyytyväinen.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
115
Tulin tänne jatkamaan tarinaa vaikka se ei varmaan ketään kiinnostakaan. No, puhelin toimi ehkä muutaman viikon ja sitten aloin huomaamaan että se sammuu itsekseen kun akkua on vielä jäljellä. Tämä sammuminen yleensä tapahtui yön aikana tai kun puhelin oli muuten käyttämättömänä. Valitin asiasta ja he sanoivat että voin lähettää puhelimen heille ja tarjoutuivat maksamaan postinkin tällä kertaa.

Puhelin on taas siis menossa kohti huoltoa. Hieman toivoisin, että saisin uuden puhelimen tällä kertaa enkä mitään korjaustuotetta mutta katsotaan mitä ja milloin sieltä tulee.

Edelleen ihan tyytyväinen palveluun, eikai tuollaisille maanantaikappaleille aina vaan mitään voi.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
115
Tulin nyt sitten kolme viikkoa jälkeenpäin toivottavasti sulkemaan tämän yksinpuhelun. Eilen tuli postissa taas ei-uusi, mutta todennäköisesti eri puhelin postissa ja toivottavasti kaikki on nyt hyvin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 421
Viestejä
4 198 921
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom