Puhelin: Pixel 3a Black 64 GB (ostettu uutena Saksasta lokakuussa 2019)
Softa: Android 10 stock
Ongelma: Tunnistaa SIM-kortin, ei yhdistä verkkoon. Sanoo vain "no service" eikä palkkeja.
Ongelma alkoi: Viikko sitten, ei minkään seurauksena, Android 10 oli ollut jo aika kauan enkä edes käyttänyt tietääkseni puhelinta kun tuo alkoi. Ei havaittavia isku- tai kosteusvaurioita.
Muuta: Kaikki muu puhelimessa toimii: Näyttö, kamera, käyttöjärjestelmä, kaikki appit, sormenjälkitunnistin etc. Ei mitään muuta havaittavaa ongelmaa. Molemmat SIM-kortit toimineet hyvin ostohetkestä lähtien.
Kokeiltu:
(1) Kokeiltu kahdella eri SIM-kortilla
(2) Kokeiltu kahdella eri liittymällä (Elisa ja ulkomaalainen)
(3) Kokeiltu molempia SIM-kortteja toisella puhelimella, toimii.
(4) Kokeiltu Elisa E-SIM -kortilla, eli ei todennäköisesti kosketusvika
(5) Kokeiltu bootata puhelin
(6) Kokeiltu Factory reset
(7) Kokeiltu eri aluella varmistuakseni että verkko on hyvä.
Mielestäni näyttää selkeästi siltä että puhelimessa on jossain chipissä tai jossain vikaa, mutta en osaa selvittää mikä. Haluaisin laittaa puhelimen warranty-huoltoon tai jotenkin toimimaan.
Olen ollut Googlen saksalaiseen asiakaspalveluun yhteydessä ja siellä yriteltiin vielä että olisin liittymäntarjoajiin yhteydessä ja kysyisin
"It would be great if you could still check with them for custom APN settings.
And if the have them to configure them.".
En ole varma mitä kysymys tarkoittaa, mutta jos SIM-kortit ovat aikaisemmin toimineet ja toimivat toisella puhelimella, en usko että tuo voisi olla mikään ongelma. Tällainen verkkonyhdistämisongelma on ikävä, sillä minun on vaikea osoittaa, onko vika verkossa vai puhelimessa ja tietenkin liittymäntarjoaja sanoo että ottakaa yhteyttä puhelimenvalmistajaan ja toisinpäin.
Minusta näyttää vahvasti siltä, että puhelimessa on jotain vikaa, mutta en osaa vastata tuohon APN kysymykseen enkä muutoin osaa enää arvata mitä muuta voisin kokeilla asian ratkaisuksi. Löysin netistä yhden threadin jossa oli samanlainen ongelma, ja se päättyi siihen että aloittaja ilmoittaja että IMEI-koodi oli blacklistattu eikä ongelmaan ollut muuta ratkaisua. Minä olen ostanut puhelimeni uutena eli senkään ei pitäisi olla ongelma.
Osaisikohan kukaan täällä sanoa, mikä muu voisi olla ongelma? Mietin että onko esimerkiksi jotain ei-stock root-ratkaisua yrittää kokeilla jotain muuta, mutta sitten pelottaa että jos Google nyt taipuu vaihtamaan puhelimen niin jos roottaaminen on heille ongelma.
Softa: Android 10 stock
Ongelma: Tunnistaa SIM-kortin, ei yhdistä verkkoon. Sanoo vain "no service" eikä palkkeja.
Ongelma alkoi: Viikko sitten, ei minkään seurauksena, Android 10 oli ollut jo aika kauan enkä edes käyttänyt tietääkseni puhelinta kun tuo alkoi. Ei havaittavia isku- tai kosteusvaurioita.
Muuta: Kaikki muu puhelimessa toimii: Näyttö, kamera, käyttöjärjestelmä, kaikki appit, sormenjälkitunnistin etc. Ei mitään muuta havaittavaa ongelmaa. Molemmat SIM-kortit toimineet hyvin ostohetkestä lähtien.
Kokeiltu:
(1) Kokeiltu kahdella eri SIM-kortilla
(2) Kokeiltu kahdella eri liittymällä (Elisa ja ulkomaalainen)
(3) Kokeiltu molempia SIM-kortteja toisella puhelimella, toimii.
(4) Kokeiltu Elisa E-SIM -kortilla, eli ei todennäköisesti kosketusvika
(5) Kokeiltu bootata puhelin
(6) Kokeiltu Factory reset
(7) Kokeiltu eri aluella varmistuakseni että verkko on hyvä.
Mielestäni näyttää selkeästi siltä että puhelimessa on jossain chipissä tai jossain vikaa, mutta en osaa selvittää mikä. Haluaisin laittaa puhelimen warranty-huoltoon tai jotenkin toimimaan.
Olen ollut Googlen saksalaiseen asiakaspalveluun yhteydessä ja siellä yriteltiin vielä että olisin liittymäntarjoajiin yhteydessä ja kysyisin
"It would be great if you could still check with them for custom APN settings.
And if the have them to configure them.".
En ole varma mitä kysymys tarkoittaa, mutta jos SIM-kortit ovat aikaisemmin toimineet ja toimivat toisella puhelimella, en usko että tuo voisi olla mikään ongelma. Tällainen verkkonyhdistämisongelma on ikävä, sillä minun on vaikea osoittaa, onko vika verkossa vai puhelimessa ja tietenkin liittymäntarjoaja sanoo että ottakaa yhteyttä puhelimenvalmistajaan ja toisinpäin.
Minusta näyttää vahvasti siltä, että puhelimessa on jotain vikaa, mutta en osaa vastata tuohon APN kysymykseen enkä muutoin osaa enää arvata mitä muuta voisin kokeilla asian ratkaisuksi. Löysin netistä yhden threadin jossa oli samanlainen ongelma, ja se päättyi siihen että aloittaja ilmoittaja että IMEI-koodi oli blacklistattu eikä ongelmaan ollut muuta ratkaisua. Minä olen ostanut puhelimeni uutena eli senkään ei pitäisi olla ongelma.
Osaisikohan kukaan täällä sanoa, mikä muu voisi olla ongelma? Mietin että onko esimerkiksi jotain ei-stock root-ratkaisua yrittää kokeilla jotain muuta, mutta sitten pelottaa että jos Google nyt taipuu vaihtamaan puhelimen niin jos roottaaminen on heille ongelma.