Git profiilin poisto/vaihto omalta PC:eeltä

Liittynyt
25.08.2023
Viestejä
1
Hei,

Minä haluaisin poistaa Git tilin/profiilin, jota käytän tällä hetkellä omalla tietokoneellani. Olen etsinyt ohjeita tähän asiaan liittyen ja en ole päässyt hyvinkään pitkälle. Olen kahlannut läpi esim. stackoverflowta, github/lab omia sivuja, sekä lähettänyt support tickettejä ja olen myös katsonut useita youtube videoita. Tili jota käytän tietokoneeni kautta on gitlab:issä.

Git:in versio: git version 2.34.1.windows.1
Käyttöjärjestelmä: Windows 10

Aluksi kokeilin uninstalloida Git:in ja käynnistää koneen uudestaan. Tämä ei toiminut.

Asensin Git:in takaisin ja tämän jälkeen löysin ohjeen Stackoverflow:sta mikä ei toiminut, kun testasin sitä. Windows:ista löytyy Control Panel:in kautta paikka Manage your credentials ----> Windows Credentials. Windows Credentials:ista lista nimeltä Generial Credentials, josta löytyy eri Credentialseja ja yksi niistä on git:https://gitlab..... Ohjeena oli postaa kyseinen Credential ja sitten poistaa user.name ja user.email. Muistaakseni git komento oli " git config --global --unset-all user.name" ja sama user.emailista. Tämän jälkeen järjestelmän olisi pitänyt kysyä salasanaa ja muita tietoja uudelle tilille ohjeiden mukaan. Olen tehnyt näin ja se ei toiminut tällä lailla ja pääsen edelleen käsiksi vanhaan tiliini. Voin siis pull tai push tietoja tilin repositoriosta. Tämän jälkeen vaihdon user.name:ksi jotain diipadaapaa, jotta se ei ole vain tyhjä, ja pääsen edelleen käsiksi kaikkeen. Haluan siis poistaa tämän tilin koneeltani ja laittaa sinne uuden github tilin ja vain ja ainoastaan sen.

Tarkennan kysymystäni vielä. En siis halua poistaa vanhaa Gitlab tiliäni kokonaisuudessaan. Voin kyllä poistaa sen kyseiseltä websivulta ja hankkiutua tilistä sitä kautta eroon mutta aion käyttää sitä toisella laitteella. Haluan poistaa kaiken vain tietokoneeltani, jotta voin aloittaa puhtaalta pöydältä ja opetella Git:in käytön kunnolla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
249 948
Viestejä
4 356 790
Jäsenet
72 520
Uusin jäsen
mosaremmi

Hinta.fi

Ylös Bottom