Gigantin Edge pelitietokoneet

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
Gigantti myy Edge pelitietokoneita, jotka vaikuttavat ainakin normaaleja ”pakettikoneita” laadukkaammilta. Eli koottu ns. normaaleista komponenteista ja osien vaihtaminen/päivittäminen pitäisi olla jatkossa mahdollista.

Normaalilla hinnalla koneet näyttävät olevan ylihintaisia vrt itse kasaamiseen, mutta esim. Hyvät Tarjoukset ketjusta bongattu paketti Ryzen 3600/5700XT 629€ hintaan oli hinnaltaan erittäin pätevän oloinen. Ja sellainen tuli laitettua eilen tilaukseen.

Paketille mainostetaan 3 vuoden takuuta, miten se mahtaa käytännössä toimia? Vaaditaanko että koko kone viedään huoltoon ja tarvitseeko kaikki alkuperäiset osat olla tallella vai voidaanko pelkästään yksittäiset osat lähettää huoltoon jos tarve vaatii? Kommenttien perusteella näytönohjaimen kanssa ( Asus TUF RX5700XT) on ollut ongelmia, joten jännä nähdä tuleeko kone edelleen vanhemmalla TUF mallilla vai päivitetyllä EVO-mallilla.

PostNordin applikaation mukaan Gigantilta on yksi lähetys tulossa jo (sähköinen ilmoitus toimituksesta) , mutta 100% varmuudella en vielä tiedä liittyykö se tähän koneeseen vai RTX3080 tilaukseen, mutta veikkaan ensimmäistä.

Onko muilla kokemuksia Gigantin Edge konepaketeista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Kannattanee kysyä Gigantista tuo takuu, mutta veikkaisin, että se on komponenttikohtainen.

Ja olisi hyvä saada kaikki keskustelu tuosta Gigantin koneesta jonnekin muualle kuin tarjouskeskusteluketjuun - tämä ketju olisi siihen hyvä.

--

Ja tuo erilliskomponenteista tehty on erittäin hyvä idea, koska siihen voit sitten vaihtaa sen näytönohjaimen, jos/kun se on huono.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Noniin elikkäs kuinka monelle on nyt tämä kone tulossa tai ehkä tullut jo? Puhelussa Gigantin työntekijä totesi tosiaan ettei heillä ole enää tätä konepakettia eikä lisää ole tulossa. Kuitenkin tarjouskeskustelun perusteella ei taida tämä pitää paikkaansa?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
450
Mulle valehdeltiin suoraan puhelimessa että konetta ei ole ollut, eikä tule enää. Järjestelmävirheeseen viittasi. Varmistin vielä moneen kertaan ettei näitä lähde kenellekään ja vakuutti kovasti että selkeä virhe ja pahoitteluna tuo 100e lahjakortti.

Tänään siis kuitenkin koneen kävin noutamassa postista ja näytti olevan komponentit kuten ilmoituksessa nopeasti katsoen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
501
Noniin elikkäs kuinka monelle on nyt tämä kone tulossa tai ehkä tullut jo? Puhelussa Gigantin työntekijä totesi tosiaan ettei heillä ole enää tätä konepakettia eikä lisää ole tulossa. Kuitenkin tarjouskeskustelun perusteella ei taida tämä pitää paikkaansa?
Mulle tuli aamulla yllättäen viestiä Postnordilta että paketti noudettavissa. Mitään viestiä lähettämisestä mulle ei ikinä koneesta tullut ja tänään vasta oli seurantakoodi ilmestynyt Gigantin sivuille. Puhelussa mulle kyllä sanottiin että konetta ei ole olemassa ja kukaan sellaista ei tule saamaan.

Koneesta sen verran että näyttis näyttäs olevan se huonompi malli, mut ei voi kyllä valittaa hintaansa nähden :)
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Serkulle ainakin oli kuittikin tullut yöllä mailiin.
Ihan hyvä diili kun sai vielä tuolla lahjakortilla esim fifan ja nhl:n :lol:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 321
Ai saakutti. Itsellä vielä "Tilaus vastaanotettu", joten ei tainnut arpaonni osua. Tilasin tosin vasta klo 20 maissa ja seuraavana päivänä tuli sama puhelu ettei tuotetta ole koskaan ollutkaan, eikä mitään vastaava tule. Kaisse pitää vielä vähän aikaa odotella, jos tulisi postilta ilmoitus. Muuten pitää aspaa kuumotella rahoista, kun ei näy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Minulle ei ole tullut puheluita eikä ilmoituksia peruutuksesta. En ole giganttiin ollut edes yhteyksissä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
Olisi kiva kuulla jos joku on ehtinyt jo kysyä miten Gigantti suhtautuu konepaketin komponenttien vaihtamiseen itse ja sen mahdolliseen vaikutukseen takuuseen. Lisäksi olisi hyvä tietää jos yksi komponentti hajoaa, voiko sen lähettää yksistään huoltoon. Voin laittaa asiasta sähköpostia, mutta mitä nyt olen kuullut niin vastausta voi joutua odottelemaan aika kauan tällä hetkellä.

Prosessorijäähy olisi menossa ainakin heti vaihtoon.

Ainakin tuotesivuilla mainostetaan seuraavasti: "Edge Gaming on suorituskykyinen pelitietokone, jonka pohjoismaiset peliasiantuntijat ovat koonneet. Pelikoneessa on käytetty laadukkaita komponentteja alan tunnetuilta valmistajilta. Tietokoneessa on tarkkaan harkittu kokoonpano, aivan kuin olisit itse rakentanut sen. Komponentteja voidaan päivittää tarpeen mukaan. "
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Jeps nyt olisi PostNord paketti saapunut ja kuittikin tupsahti spostiin. Pitääkin käydä huomenna hakemassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 321
No voi kyrpele, tulisipa nyt itsellekin kuittaus suuntaan tai toiseen. Amazonin korissa jo ostoehdokkaita, jos halpenisivat. Tympeää olla ostohousut puolitangossa.
edit. ja tuli gigantin hyvityskuitti. Tulisipa nyt sitten rahatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Voi nyt jumalauta. Tilasin ja seuraavana päivänä tuli soitto että "järjestelmävirhe" ja konetta ei ole eikä ole tulossakaan. 100€ lahjakortilla kuittasivat mutta sanoin että olen yhteydessä kuluttajapalveluun.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
Olisi kiva kuulla jos joku on ehtinyt jo kysyä miten Gigantti suhtautuu konepaketin komponenttien vaihtamiseen itse ja sen mahdolliseen vaikutukseen takuuseen. Lisäksi olisi hyvä tietää jos yksi komponentti hajoaa, voiko sen lähettää yksistään huoltoon. Voin laittaa asiasta sähköpostia, mutta mitä nyt olen kuullut niin vastausta voi joutua odottelemaan aika kauan tällä hetkellä.

Prosessorijäähy olisi menossa ainakin heti vaihtoon.

Ainakin tuotesivuilla mainostetaan seuraavasti: "Edge Gaming on suorituskykyinen pelitietokone, jonka pohjoismaiset peliasiantuntijat ovat koonneet. Pelikoneessa on käytetty laadukkaita komponentteja alan tunnetuilta valmistajilta. Tietokoneessa on tarkkaan harkittu kokoonpano, aivan kuin olisit itse rakentanut sen. Komponentteja voidaan päivittää tarpeen mukaan. "
Gigantilta tuli jo vastaus tähän liittyen ja vähän huonolta vaikuttaa:

"Sain vastauksen ylemmältä taholta. Asiakas voi itse päivittää tuotteen osia, mutta tällöin asiakas on vastuussa jos kone tai sen komponentit menevät rikki. Tuotteen takuu siis koskee vain alkuperäistä kokoonpanoa. Pahoittelen, jos sivuillamme on ollut epäselvää informaatiota. Tuo lisäys nettisivuillamme viittaa siihen, että joskus valmiiksi kasattujen koneiden komponentteja ei onnistu vaihtaa kotelon koon tai osien sommittelun takia. "

Eli mainostetaan että komponentteja voi päivittää tarpeen mukaan, mutta sitä ei tietty mainita että se evää sitten takuun kaikilta muilta osilta. :cautious:
Toimisikohan komponenttien takuu kuitenkin valmistajien kautta suoraan vaikka Gigantin kanta on mitä on... Täytyy selvitellä asiaa vielä kun palautusoikeus koneelle on voimassa.
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
556
Gigantilta tuli jo vastaus tähän liittyen ja vähän huonolta vaikuttaa:

"Sain vastauksen ylemmältä taholta. Asiakas voi itse päivittää tuotteen osia, mutta tällöin asiakas on vastuussa jos kone tai sen komponentit menevät rikki. Tuotteen takuu siis koskee vain alkuperäistä kokoonpanoa. Pahoittelen, jos sivuillamme on ollut epäselvää informaatiota. Tuo lisäys nettisivuillamme viittaa siihen, että joskus valmiiksi kasattujen koneiden komponentteja ei onnistu vaihtaa kotelon koon tai osien sommittelun takia. "

Eli mainostetaan että komponentteja voi päivittää tarpeen mukaan, mutta sitä ei tietty mainita että se evää sitten takuun kaikilta muilta osilta. :cautious:
Toimisikohan komponenttien takuu kuitenkin valmistajien kautta suoraan vaikka Gigantin kanta on mitä on... Täytyy selvitellä asiaa vielä kun palautusoikeus koneelle on voimassa.
No siis jos asiakas vaihtaa vaikka näytönohjaimen koneeseen, ja päivä myöhemmin koneesta poksahtaa prosessori rikki. Niin asiakkaan kannattaa vaihtaa alkuperäinen näytönohjain takaisin, ennenkuin vie takuuseen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
No siis jos asiakas vaihtaa vaikka näytönohjaimen koneeseen, ja päivä myöhemmin koneesta poksahtaa prosessori rikki. Niin asiakkaan kannattaa vaihtaa alkuperäinen näytönohjain takaisin, ennenkuin vie takuuseen.
Entäs sitten kun vanha näytönohjain on myyty esim. 1kk sitten?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Eli ideana tässä on että koneesta ei tule pelkkää serriä heti tehojen loppuessa vaan sitä voi päivittää kunhan jaksaa odottaa takuun loppumiseen asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Ainakin omassa koneessa huomasin sellaisen, että virtalähde ei ole se mitä mainostettu. Koneessa on "be quiet system power 9 700w 80 plus bronze" kun piti olla "Be Quiet! Pure Power 11 700w 80 Plus Gold" joka olisi tietenkin parempi.
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
556
Ainakin omassa koneessa huomasin sellaisen, että virtalähde ei ole se mitä mainostettu. Koneessa on "be quiet system power 9 700w 80 plus bronze" kun piti olla "Be Quiet! Pure Power 11 700w 80 Plus Gold" joka olisi tietenkin parempi.
Sitten vaan valitusta ja vaatimaan uutta virtalähdettä.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Toimiiko se satasen lahjakortti nyt enää? Eikö muille soitettu eilen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Ainakin omassa koneessa huomasin sellaisen, että virtalähde ei ole se mitä mainostettu. Koneessa on "be quiet system power 9 700w 80 plus bronze" kun piti olla "Be Quiet! Pure Power 11 700w 80 Plus Gold" joka olisi tietenkin parempi.
Sitten vaan valitusta ja vaatimaan uutta virtalähdettä.
Kokeilin gigantin chatin kautta. Ei kuulemma voi antaa hyvitystä koska sain tuotteen niin halvalla :(
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
Kokeilin gigantin chatin kautta. Ei kuulemma voi antaa hyvitystä koska sain tuotteen niin halvalla :(
Eikö edes voitu toimittaa oikeaa virtalähdettä?
Mites takuu sitten toimii jatkossa jos osia ei saa vaihtaa, mutta jo valmiiksi toimitetaan väärillä osilla. :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Kokeilin gigantin chatin kautta. Ei kuulemma voi antaa hyvitystä koska sain tuotteen niin halvalla :(
Eikö edes voitu toimittaa oikeaa virtalähdettä?
Mites takuu sitten toimii jatkossa jos osia ei saa vaihtaa, mutta jo valmiiksi toimitetaan väärillä osilla. :think:
No nyt soitin asiakaspalveluun ja sieltä kysyivät, että mitä haluan (toisen powerin yms.). Tyydyin 50€ lahjakorttiin. Hyvä näin :)
Takuusta sanoi, että merkkaa tietoihini tuon väärän virtalähdemallin. Juu juu.

Ovat myös päivittäneet tuotekuvauksen tiedot powerin osalta. Millaista virtalähdettä muilta koneen saaneilta löytyy ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Soittelin sinne myös ja totesivat, että takuun pitäsi olla kunnossa powerin osalta kun ne on päivittänyt sen koneen tiedot järjestelmiinsä. Koneeseen ei saa kuulemma vaihtaa osia itse vaan pitää viedä ammattilaiselle. :joy:

Ja sit lopuksi veivät minulta vielä sen satasen lahjakortin pois koska nyt mulla on se kone jo. :D Noh, ei voi valittaa kun koneen sai niin halvalla, mutta mitä jos olisin käyttänyt sen jo?
 
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
556
Soittelin sinne myös ja totesivat, että takuun pitäsi olla kunnossa powerin osalta kun ne on päivittänyt sen koneen tiedot järjestelmiinsä. Koneeseen ei saa kuulemma vaihtaa osia itse vaan pitää viedä ammattilaiselle. :joy:

Ja sit lopuksi veivät minulta vielä sen satasen lahjakortin pois koska nyt mulla on se kone jo. :D Noh, ei voi valittaa kun koneen sai niin halvalla, mutta mitä jos olisin käyttänyt sen jo?
Kylläpä kuulostaa oudolta, että lahjakortti pois. Eikö mitenkään hyvitä virheellistä virtalähdettä? Kyllä tuota tahallaan kuluttajalautakuntaan vaan ilmoitusta, että Gigantti myy myynti-ilmoituksesta poikkeavaa laitetta eikä hyvitä.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
101
Siis onko niillä koneen komponenteilla kuitenkin vielä valmistajan takuu voimassa vaikka konepaketin takuu raukeaisikin? Eka pakettikone niin en tiedä mikä näiden kanssa on yleinen käytäntö.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
No nyt soitin asiakaspalveluun ja sieltä kysyivät, että mitä haluan (toisen powerin yms.). Tyydyin 50€ lahjakorttiin. Hyvä näin :)
Takuusta sanoi, että merkkaa tietoihini tuon väärän virtalähdemallin. Juu juu.

Ovat myös päivittäneet tuotekuvauksen tiedot powerin osalta. Millaista virtalähdettä muilta koneen saaneilta löytyy ?
Täällä oli myös tuo System Power 9.

Siis onko niillä koneen komponenteilla kuitenkin vielä valmistajan takuu voimassa vaikka konepaketin takuu raukeaisikin? Eka pakettikone niin en tiedä mikä näiden kanssa on yleinen käytäntö.
Valmistajan takuu pitäisi nyt tietty olla voimassa. Tosin tuli nyt vasta luettua konepaketin mukana tullutta ohjelappua. Siinä mainitaan seuraavasti: "3 Vuoden takuu. Takuu pysyy jos osien vaihto on ammattimaisesti tehty. "
Eikai techiläiset muuten kuin ammattimaisesti asennushommia teekään, eli ei pitäisikään olla mitään ongelmaa takuun kanssa. ;)
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Edge DIY -koneiden tarina jatkuu.

Melkein vastaavanlainen kone oli 729e hintaan vielä eilen Gigantissa - ei mennyt kauan, kun katosi tuotetietoineen pois sivuilta.

No pitihän se lähteä kokeilemaan ja tilaus sisään. Ostivatko muut arvontalipuketta koneen saamiseksi?
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
268
Edge DIY -koneiden tarina jatkuu.

Melkein vastaavanlainen kone oli 729e hintaan vielä eilen Gigantissa - ei mennyt kauan, kun katosi tuotetietoineen pois sivuilta.

No pitihän se lähteä kokeilemaan ja tilaus sisään. Ostivatko muut arvontalipuketta koneen saamiseksi?
Täällä myös arpa vetämässä! Olisihan tuo halpa. Nuo osat ilman näytönohjainta maksaa jo tuon verran muualla, joten näyttiksen saisi vähän kuin "ilmaiseksi" tuossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Muistakaa sitten jos saatte sen lahjakortin niin käyttäkää se heti. Ai miten niin oon katkera? :joy:

Jottei mene ihan täysin off-topiciksi niin kone on ollut nyt käytössä ja ei ole ollut mitään kaatuiluja kuten esim. Gigantin arvosteluissa on mainittu. Vaihdoin ammattimaisesti vakiocoolerin tilalle ikivanhan NH-D15, mutta silti prosessori käy melko kuumana ja välillä käy jopa yli 60 asteen lukemissa. Lisäksi todella ärsyttävää tuleettimien kierrosten arpomista ylös ja alas.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
Muistakaa sitten jos saatte sen lahjakortin niin käyttäkää se heti. Ai miten niin oon katkera? :joy:

Jottei mene ihan täysin off-topiciksi niin kone on ollut nyt käytössä ja ei ole ollut mitään kaatuiluja kuten esim. Gigantin arvosteluissa on mainittu. Vaihdoin ammattimaisesti vakiocoolerin tilalle ikivanhan NH-D15, mutta silti prosessori käy melko kuumana ja välillä käy jopa yli 60 asteen lukemissa. Lisäksi todella ärsyttävää tuleettimien kierrosten arpomista ylös ja alas.
60c tosi hyvä lämpötila prossulle, ei tule olemaan ongelma mitenkään. Tuulettimien säädöt kannattaa tarkistaa Biossista, monesti löytyy asetus jolla voi säätää kuinka nopeasti tuulettimet reagoivat lämpötilaan.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Muistakaa sitten jos saatte sen lahjakortin niin käyttäkää se heti. Ai miten niin oon katkera? :joy:

Jottei mene ihan täysin off-topiciksi niin kone on ollut nyt käytössä ja ei ole ollut mitään kaatuiluja kuten esim. Gigantin arvosteluissa on mainittu. Vaihdoin ammattimaisesti vakiocoolerin tilalle ikivanhan NH-D15, mutta silti prosessori käy melko kuumana ja välillä käy jopa yli 60 asteen lukemissa. Lisäksi todella ärsyttävää tuleettimien kierrosten arpomista ylös ja alas.
Ainakin pikaisella redditin selailulla tällä cpu+cooleri yhdistelmällä yli 60 astetta on täysin normaalia.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
282
Itse ostaisin ainakin osat Kiinasta, siellähän ne muutenkin valmistetaan. Köyhyys on se yksi asia, joka minulla on vaikuttanut asunnon sisustamiseen ja esim PS5 konsolin hankintaan. Pelikonetta ei ole mitään mahdollisuuksia ostaa.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Laitas nyt linkkiä niihin sun kiinalaisiin kauppoihin kun ketjusta toiseen niitä tyrkytät. Onhan suomessakin norjalainen lohi halvempaa kuin suomalainen. Ei se myyntimaa mitään kerro.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
282
Laitas nyt linkkiä niihin sun kiinalaisiin kauppoihin kun ketjusta toiseen niitä tyrkytät. Onhan suomessakin norjalainen lohi halvempaa kuin suomalainen. Ei se myyntimaa mitään kerro.
En sulle tyrkytä, kerron vaan asiat miten ne on :) Joo joo tiedän kyllä ja Virolainen hirvi on kans halpaa tai Kiinalaiset ravut.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
272
Tää on veikeä tapaus, tilasin eilen edge-koneen kivijalasta, koska duunipaikan lähellä ja tuli etiäinen että jotain jännittävää tarjouksessa on, hinnan lisäksi. Ihan random törmäsin gigantin sivuilla, eikä siis mitään tietoa tän saagan aiemmista vaiheista, lahjakorteista yms.

No, mulla on kuitti tassussa, josta nyt suurin piirtein voi tulkita speksit. Otin myös kuvat tuotesivusta, josta löytyypi myös ean-koodi. Kuulemma ei ole gigantin oma tarjous varsinaisesti vaan tukkurin X, joka myy heidän kauttaan. Siksipä toimitusmyyntinä. Mun lukemassa ilmoituksessa lukee että kyseessä on ”pelitietokoneen rakennuspakkaus”. Ja tuotteet on suurin piirtein ok listattu mitä pakettiin kuuluu. Lopussa ”Tuotteella on kahden vuoden takuu”. Ssd:n osalta erikseen mainittu 5 v.

Toteavat myös tekstissä väliotsikon ”Kokoa itse” alla että ”Tietokoneen kokoaminen on melko helppoa myös aloittelijoille.” Tuon kuvauksen perusteella asennusvirheistä syyttäminen luulisi olevan haastavaa.
Itseänikin hiukkasen kiinnostaa kun erikoisempiin työhommiin amd:n näytönohjain ei ole täysin optimi. Mutta kun oli halapa...

Tulkitsenko oikein että edellisessä erässä laitos oli valmiiksi kasattu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Tää on veikeä tapaus, tilasin eilen edge-koneen kivijalasta, koska duunipaikan lähellä ja tuli etiäinen että jotain jännittävää tarjouksessa on, hinnan lisäksi. Ihan random törmäsin gigantin sivuilla, eikä siis mitään tietoa tän saagan aiemmista vaiheista, lahjakorteista yms.

No, mulla on kuitti tassussa, josta nyt suurin piirtein voi tulkita speksit. Otin myös kuvat tuotesivusta, josta löytyypi myös ean-koodi. Kuulemma ei ole gigantin oma tarjous varsinaisesti vaan tukkurin X, joka myy heidän kauttaan. Siksipä toimitusmyyntinä. Mun lukemassa ilmoituksessa lukee että kyseessä on ”pelitietokoneen rakennuspakkaus”. Ja tuotteet on suurin piirtein ok listattu mitä pakettiin kuuluu. Lopussa ”Tuotteella on kahden vuoden takuu”. Ssd:n osalta erikseen mainittu 5 v.

Toteavat myös tekstissä väliotsikon ”Kokoa itse” alla että ”Tietokoneen kokoaminen on melko helppoa myös aloittelijoille.” Tuon kuvauksen perusteella asennusvirheistä syyttäminen luulisi olevan haastavaa.
Itseänikin hiukkasen kiinnostaa kun erikoisempiin työhommiin amd:n näytönohjain ei ole täysin optimi. Mutta kun oli halapa...

Tulkitsenko oikein että edellisessä erässä laitos oli valmiiksi kasattu?
Joo, tosiaan se Edge-kone mistä tää ketju sai alkunsa oli "pakettikone" eli kasattu ja käyttövalmiina.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Tää on veikeä tapaus, tilasin eilen edge-koneen kivijalasta, koska duunipaikan lähellä ja tuli etiäinen että jotain jännittävää tarjouksessa on, hinnan lisäksi. Ihan random törmäsin gigantin sivuilla, eikä siis mitään tietoa tän saagan aiemmista vaiheista, lahjakorteista yms.

No, mulla on kuitti tassussa, josta nyt suurin piirtein voi tulkita speksit. Otin myös kuvat tuotesivusta, josta löytyypi myös ean-koodi. Kuulemma ei ole gigantin oma tarjous varsinaisesti vaan tukkurin X, joka myy heidän kauttaan. Siksipä toimitusmyyntinä. Mun lukemassa ilmoituksessa lukee että kyseessä on ”pelitietokoneen rakennuspakkaus”. Ja tuotteet on suurin piirtein ok listattu mitä pakettiin kuuluu. Lopussa ”Tuotteella on kahden vuoden takuu”. Ssd:n osalta erikseen mainittu 5 v.

Toteavat myös tekstissä väliotsikon ”Kokoa itse” alla että ”Tietokoneen kokoaminen on melko helppoa myös aloittelijoille.” Tuon kuvauksen perusteella asennusvirheistä syyttäminen luulisi olevan haastavaa.
Itseänikin hiukkasen kiinnostaa kun erikoisempiin työhommiin amd:n näytönohjain ei ole täysin optimi. Mutta kun oli halapa...

Tulkitsenko oikein että edellisessä erässä laitos oli valmiiksi kasattu?
Hienoa, että nappasit kuvat mahdollisia riitatilanteita varten :tup: olen ensimmäisenä jonossa niitä pyytämässä, mikäli käy samalla lailla kuin aikaisemmin tilanneille, että tuotekuvaus ei vastaa tuotetta täysin.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
272
Jep, mulle jostain jäi mielikuva että kortti olisi ollut xt, mutta tekstikuvauksen perusteella siis ”asus dual rx 5700 oc” . Tuolla hakutermillä googlen välimuistista löytää nyt sen eilisen tuotesivun hintoineen. Joku fiksumpi ehkä keksii miten saa auki ne alasivun elementit tms. jossa muut speksit ja tekstit.

Tuolla kortin ”nimellä” mm. Gigantin sivuilta löytyy kortti (jonka ”myy ja toimittaa kumppaniyritys”), malli dual rx 5700 o8g evo. Sen ean/mallikoodien avulla päädyin lopulta Asusin sivulle, jolla malli on dual-rx5700-o8g-evo. Ehkä tuo mallinimisalaatti jollekin jotain kertoo?
Jännää kun ei tiedä ihan tarkalleen mitä on tulossa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 321
Sen aikaisemman 630€ konepaketin mukana tuli TUF 5700 XT, tuossa 700€ paketissa oli 5700 Dual ainakin niin monta kertaa, kun itsekin mietin tilaamista.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
727
Koko ajan oli 629€ koneessa XT ja satasen kalliimmassa normi.

Mullakin on screenshot vaikken ostanut, tosin vain siitä etusivusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
272
Koko ajan oli 629€ koneessa XT ja satasen kalliimmassa normi.

Mullakin on screenshot vaikken ostanut, tosin vain siitä etusivusta.
Varmasti näin, mallimerkintöjen yhdistelmiä googletellessa voi tulla väärinkäsityksiä kun eivät ole yksiselitteisiä. Ainakaan ei-harrastajalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
52
729€ edgestä ilmaantunut seurantanumero tilauksen tietoihin, jospa sieltä jotakin tulis.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Suunnitelmat muuttuivat, eli palautukseen lähtee varmaankin omalla kohdalla. Jos joku jäi ilman, niin saa tulla hakemaan 733,90€ Pirkkalasta, kun vain saapuu. Postituskin onnistuu kuluja vastaan. YV:llä tavoittaa.:tup:
 
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
4
729 black friday paketti noudettuna ja virtalähteenä Be Quiet pure power 9, myynti-ilmosta poiketen (pure power 11), eli sama temppu kävi kuin aikaisemmassakin tarjouksessa.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 332
Kyllä hymyilyttää tämä Gigantin sompailu... haastavaa on tuo retail-bisnes.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 351
Viestejä
4 158 097
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom