Gigabyte Z390 Aorus Pro BIOS. F10 VS F11N kannattaako päivittää ?

Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
480
Terve,

Onko ihmiset kyseiseen emolevyyn päivittänyt uusimman bios version ? Ei ole RTX3xxx näytönohjainta itsellä ja mietin, että kannattaako päivittää silti bios ?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
327
Sait jo mut toivekkaaksi, että uusi bios olisi tullut joka saattaisi korjata muistiyhteensopivuudet, kun näin ton N-kirjaimen perässä.
Tuo F11N:hän on jo vanha, F12L on tullut jo, jossa olis tuki Resizable-BAR:lle.

Oon ite päivitelly biossit koneisiin aina kun niitä on tullut. Ei niitä turhaakaan julkaista. BIOS-asetukset joutuu laittaa uusiksi tietysti.
Jos kaikki toimii ja et halua ylimäärästä säätöä tai tietoturvapäivityksiä, niin pidä vanha.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 938
Lähtökohtaisesti biosia ei tarvitse/kannata päivittää jos kaikki toimii hyvin tai ei tarvitse esim. tukea uusille prosessoreille tai uusille ominaisuuksille.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 938
Miksi ei kannata?

Minä ole aina päivittänyt uusimpaan versioon kun semmoien on tullut.
Näin varmasti toimii harrastajat, mutta jos ei tiedä mitä on tekemässä ja/tai emosta ei löydy tuplabiosia/bios flashback ominaisuutta niin aina on riskit olemassa (vaikkakin nykyään pienet) ettei päivitys onnistu ja emo on verkonpainona.
Mutta jos kaikki toimii jo hyvin, eikä ongelmia ole, miksi päivittää? :hmm:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 667
Mä en todellakaan ole päivittänyt biosia tai miettinyt edes moista, kuin vasta nyt kun tuo rez bar juttu tuli, mulla Gigabyten emo.

Jos ei ole mitään selkeästi odotettavaa hyötyä niin miksi päivittää. Ja tosiaan kaikki säädöt menee uusiksi.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
203
Näin varmasti toimii harrastajat, mutta jos ei tiedä mitä on tekemässä ja/tai emosta ei löydy tuplabiosia/bios flashback ominaisuutta niin aina on riskit olemassa (vaikkakin nykyään pienet) ettei päivitys onnistu ja emo on verkonpainona.
Mutta jos kaikki toimii jo hyvin, eikä ongelmia ole, miksi päivittää? :hmm:
Ennen tämä piti paikkansa myös, mutta nykyään siellä usein on myös tietoturvapäivityksiä. Minä päivittäisin.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
480
Kiitos vastauksista, maanantaina kun katselin niin näytti uusimman BIOS:in olevan F11N, mutta nyt sitä ei enää näykkään vaan juurikin tuo F12l :D Täytyy katsella joku päivä jos jaksaisi päivitellä, ei nyt jaksaisi alkaa uusia kellotussäätöjä tekemään..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 377
Viestejä
4 146 425
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom