Päivitin toissa päivänä emolevyni BIOSin uusimpaan versioon F15a. Sen jälkeen hiiri ja näppäimistö alkoivat mennä ajoittain hetkeksi pois päältä ja Teamsissa kameran (Microsoft LifeCam) kuva vilkkumaan alalaidasta. Hiiren ja näppäimistön osalta USB-porttien vaihto auttoi (USB 2.0:sta toisiin samanlaisiin), kameran osalta ei. Kävi myös niin, että kun olin BIOSissa niin hiiri lakkasi kokonaan toimimasta ja BIOS muutenkin jämähti paikalleen. Ainoa keino oli sammuttaa kotelon virtapainikkeesta koko kone. Kun menin uudestaan BIOSiin, niin sitten kaikki toimi taas normaalisti. Palautin vanhan BIOSin F14 ja päivitin kaikki päivitettävissä olleet ajurit, mutta ne toimenpiteet eivät ole auttaneet. Tämän päivän aikana kone on kaksi kertaa sammuttanut ja käynnistänyt itsensä aivan yllättäen, kerran pelin aikana ja kerran etsiessäni netistä vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi. Myös BIOSissa ollessani kone taas "jäätyi", ja ainoa vaihtoehto sieltä pois pääsemiseksi oli koneen sammuttaminen virtapainikkeesta. USB-portteja, joissa näppis ja hiiri olivat, ei voi vieläkään käyttää.
Kokosin koneen uusista osista viime marraskuun lopulla, ja kone on toiminut moitteetta BIOSin tämänkertaiseen päivittämiseen asti. Mitä suosittelette minun tekevän ongelman ratkaisemiseksi?
Koneen kokoonpano:
- Gigabyten B550 Aorus Pro V2
- Ryzen 7 3800X
- Arctic Freezer 34 eSports Duo
- Seasonic 750W Focus GX-750 Gold
- jatkokaapelisarja CableMod Classic ModMesh Cable Extension Kit
- Asus RTX 3060 Rog Strix
- Gigabyte 2x8 GB Aorus RGB Memory, 3600 MHZ, CL18
- Samsung SSD 980 1 TB
- hiiri langallinen Corsair Ironclaw RGB
- näppäimistö SilentiumPC SPC Gear GK630K
- Windows 11
Kokosin koneen uusista osista viime marraskuun lopulla, ja kone on toiminut moitteetta BIOSin tämänkertaiseen päivittämiseen asti. Mitä suosittelette minun tekevän ongelman ratkaisemiseksi?
Koneen kokoonpano:
- Gigabyten B550 Aorus Pro V2
- Ryzen 7 3800X
- Arctic Freezer 34 eSports Duo
- Seasonic 750W Focus GX-750 Gold
- jatkokaapelisarja CableMod Classic ModMesh Cable Extension Kit
- Asus RTX 3060 Rog Strix
- Gigabyte 2x8 GB Aorus RGB Memory, 3600 MHZ, CL18
- Samsung SSD 980 1 TB
- hiiri langallinen Corsair Ironclaw RGB
- näppäimistö SilentiumPC SPC Gear GK630K
- Windows 11