Genshin Impact

Aika lottovoittaja olo, kun 50 wishillä tuli itse Raiden ja 7 wishillä Engulfing Lighting. On muuten vasta toka 5 tähden ase itsellä, kun en ole malttanut hirveästi tuhlata wishejä noihin weapon eventteihin.

Muuten tuo 2.1 -päivitys paskoi äänet (PS5-versio+soundbar). Dialogit tulee ihan älyttömän kovaa verrattuna muihin ääniin. Säädin asetuksista dialogit melkein minimiin (3/10) niin nyt äänentaso on suht normaali välipätkissä, mutta pelin aikana hahmojen ääniä ei kuule ja vihollisten örinät ja huudot kuuluu pirun lujaa. TV:n kautta äänet tulee normaalisti. Ilmeisesti myös PC-puolella on ollut ääniongelmaa. Kertakaikkisen upea surround optimointi 2.1:ssä.
 
Kohta level 50.. Alottelin joskus muutamaa päivää ennen yoimia banneria. Ei kyllä itse oo pelkoa mistään superhahmosta vaikka muutama lvl 80 on. Voisi käydä tylsäksi joku 100k crit mitä mieltä enää pelata...
 
Genshin Impact Revenue Chart | Banner Revenue Chart | GenshinLab
reve.jpg
 
Onko tälle pelille olemassa sivustoa jossa olisi haettavissa alueet ja niiltä saatavat esineet? Sain vahingossa Kokomin jo ar20 enkä tiedä mistä päin täysin mustaa karttaa lähtisi etsimään Sango pearlia.
 
Onko tälle pelille olemassa sivustoa jossa olisi haettavissa alueet ja niiltä saatavat esineet? Sain vahingossa Kokomin jo ar20 enkä tiedä mistä päin täysin mustaa karttaa lähtisi etsimään Sango pearlia.
Googleen vaan Genshin map niin sillä löytää.
 
Jahas, eli pääsee vasta ar30 jälkeen kestin kyydillä.. Noh, pitää pohtia miten rakennan tiimin sinne saakka ilman Kokomia, kun ei saa levua 20 enempää sille ennen saarelle pääsyä.
 
PS5 -versio ei toimi. Herjaa vain "Third Party Account Not Yet Registered". Johtuukohan tänään tulleesta järjestelmäpäivityksestä. Vika vaikuttaa olevan laaja ja ilmeisesti koskee kaikkia/päivityksen ladanneita PS5-version käyttäjiä. Latasin PS4-version PS5:lle ja se päästi loggautumaan. Hetken aikaa tuli jo kylmä hiki, kun pelkäsin tilille tapahtuneen jotain.
 
Jahas, eli pääsee vasta ar30 jälkeen kestin kyydillä.. Noh, pitää pohtia miten rakennan tiimin sinne saakka ilman Kokomia, kun ei saa levua 20 enempää sille ennen saarelle pääsyä.

Joo...Kokomi vaatii niitä "kokomisaaren" hedelmiä ja vesikuution droppeja joka on se viimeisin farmattava bossi. Itse tehnyt kaikki mahdolliset virheet ja tuhlannut resursseja joka puolelle (liikaa hahmoja, oon pelannut nyt 2kk ja AR52).

AR tasosta ja chestien ilmestymisestä maailmaan en tiedä, mutta world level lisää sinne aina muutamia, eli ns. "oikean" elämyksen saavat ne jotka pelanneet alusta saakka ja eka tahkottu kyllästymiseen saakka alueet ja päälle ar50+ inazumaan. Mulla taas tuo mennyt niin, että aika minimitasoilla eteenpäin ja world levelin noustessa arkkuja vaan ilmestyy jo "vanhoihin" paikkoihin, eli kannattaa tehdä uusia kierroksia samoille alueille. Tän nykyisen eventin aikana näin ton tapahtuvan lennossa. Dragonspinella luolan mekanismi resettasi (ei pitäis?) ja mobeja spawnasi mun taakse ja myöhemmin siellä oli niiden seurana chesti.
 
Viimeksi muokattu:
Pieni yllätys, että Raideni on selvänä ykkösenä. Olisin odottanut Zhonglin olevan ihan kärjessä. Zhongli on ehdottomasti parhaimpia/käytännöllisimpiä hahmoja pelissä ja ainut hahmo jonka saamiseen käytin rahaa. Raideni on taas jäänyt itsellä aika vähälle käytölle.

Ihmellen myös miksi Tartaglialle on tulossa taas rerun banneri vaikka edellisestä ei ole hirveän paljon aikaa ja tämä on jo toinen rerun. On monta hyvää hahmoa jotka ei ole saanut rerunia.
 
Pieni yllätys, että Raideni on selvänä ykkösenä. Olisin odottanut Zhonglin olevan ihan kärjessä. Zhongli on ehdottomasti parhaimpia/käytännöllisimpiä hahmoja pelissä ja ainut hahmo jonka saamiseen käytin rahaa. Raideni on taas jäänyt itsellä aika vähälle käytölle.

Ihmellen myös miksi Tartaglialle on tulossa taas rerun banneri vaikka edellisestä ei ole hirveän paljon aikaa ja tämä on jo toinen rerun. On monta hyvää hahmoa jotka ei ole saanut rerunia.
Raiden on Honkai Impact pelin yksi päähahmoista, ja päälle vielä "booba sword" niin tottakai porukka syytää siihen banneriin rahaa.
Todennäköisesti Yae Sakura Miko tulee taistelemaan ykköspaikasta kun sen banneri tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tätä gachaa taas riivaa? Laitoin 50 wishiä Moment of bloom -banneriin ja ulos tuli 6kpl Sayu ja joku rupunen 4 tähden jousi. Onko Sayun drop-rate 99% vai mitä hittoa. En laita enää wishin wishiä tuohon banneriin.
 
Joo ei tähän viitsi sijoittaa yhtään ilman "100% extra" resettiä. Voi jäädä tässäkin bannerissa uupumaan tuo varma 5 tähden hahmo.. 50/50 meni pieleen ja vajaa 30 wishiä vasta sen jälkeen... Noh seuraavaksi onkin 2 banneria.
 
Ei ole kyllä ikinä ollut millään bannerilla noin huonoa tuuria kuin Moment of bloomilla. Yleensä noita uusia 4 tähden hahmoja saa suht helposti, mutta Thomaa ei ole tullut 65 wishillä. Vaan pelkkää Sayua ja muutama turha ase.

Taitaa pelissä alkaa taas suvantovaihe, kun kaikki Inazuman saaret on julkaistu. Olisivat voineet keksiä jotain spesiaalimpaa joulun ja loppuvuoden kunniaksi tuohon tulevaan 2.3-versioon. Näin ennakkoon se vaikuttaa melko aneemiselta filleriltä.
 
Pari thomaa tuli siitä bannerista ja lopetin, kun c6 diona tuli, 50/50 oli mennyt pieleen jo aiemmin ja tuossa vaiheessa oli tuota varmaa ehditty kiskoomaan 35 kertaa. Nyt 44 ja yks miekka tullut vaan (eulaan meinasin nuo wishit sitten laittaa).
 
Itto banneri oli itselle eka josta ei tullut bannerin 5 tai 4 star hahmoa. Reilut 50 wishiä ja offbannereita tuli kyllä reippaasti. 2.4 banneriin lähdettiin 62 wishin tilanteesta ja ekalla 6 pullilla tuli parit yun jin ja 79. (total) pullilla tuli shenhe. 25 chestiä (160:stä) jäljellä mutta muuten patchi "nähty". Paras alue noista inazuman räpellyksistä. Ilahduttavasti ei yhtään electro compassi puzzlea :D
 
Tuo gacha on kyllä rigged. Yae Miko vaati melkein maximit wishejä (170). Onko todennäköisyysprosentit tiputettu alas, koska odotettu hahmo vai oliko pelkkää surkeaa tuuria? Lisäksi ihmetyttää miten tuolta yleensä tippuu yhtä tiettyä 4-tähden hahmoa, vaikka usean hahmon todennäköisyyksiä on parannettu yhtä paljon.
 
Tuo gacha on kyllä rigged. Yae Miko vaati melkein maximit wishejä (170). Onko todennäköisyysprosentit tiputettu alas, koska odotettu hahmo vai oliko pelkkää surkeaa tuuria? Lisäksi ihmetyttää miten tuolta yleensä tippuu yhtä tiettyä 4-tähden hahmoa, vaikka usean hahmon todennäköisyyksiä on parannettu yhtä paljon.
Todennäköisesti vain (todella) huonoa tuuria, kun ainakin paimon.moe:n tilastoissa 5* mediaani on samalla tasolla muiden bannerien kanssa Paimon.moe
En tiedä mihin heidän RNG nopat on sidottu (aika, pelin x-,y-,z-lokaatio yms.?), että ehkä erilaisilla rituaaleilla eri päivinä voi saada 4* osalta "parempia tuloksia", mutta arpa on aina arpa.
 
Tuo gacha on kyllä rigged. Yae Miko vaati melkein maximit wishejä (170). Onko todennäköisyysprosentit tiputettu alas, koska odotettu hahmo vai oliko pelkkää surkeaa tuuria? Lisäksi ihmetyttää miten tuolta yleensä tippuu yhtä tiettyä 4-tähden hahmoa, vaikka usean hahmon todennäköisyyksiä on parannettu yhtä paljon.
Tuurista kiinni. Katsoin huvikseni omaa pull historiaa, koska oli käynyt tosi hyvä tuuri edellisessä bannerissa.

Random Qiqi, 21 pullia edellisestä. Päätin sitten säästää seuraavaan banneriin. Tapahtui Arataki Itto bannerissa ja halusin vain Goroun. Sitä edelliset pullit tapahtui Hu Tao bannerissa, eli marraskuun alussa.
Zhongli 25(!) pullia edellisestä. Halusin tämän hahmon, minkä vuoksi lopetin edellisessä bannerissa pullit Qiqin jälkeen, koska guaranteed.
Ganuy 33(!) pullia Zhonglista. Koska Zhongli tuli niin aikaisin, päätin huvikseni kokeilla saada vihdoin myös Ganuyn, jota en saanut sen alkuperäisessä bannerissa.
Ganyu 73 tykästyin Ganyuun niin paljon, että päätin polttaa loput primogemit ja C1 näytti niin hyvältä.

Skippaan Yae Mikon ja ehkä myös seuraavatkin bannerit, riippuen mitä 4-tähden hahmoja niissä on.
 
Tuli kokeiltua tätä kun pitkästä aikaa sain pleikkarin taas ja ei oikein mitään pelattavaa keksiny...vähän botw fiilikset tulee tosta ja pitänee tätä pelailla botw jatko osaa odotellessa.
parin tunnin perusteella vaikuttaa ihan kivalta ja helpolta oppia....en ollu koko pelistä kuullu aikasemmin mitään niin ihan randomilla tuli kokeiltua
 
Tuli itsekin viime vuonna palailtua tämän pelin pariin. Tunnus taisi olla AR45 kun jatkoin, nyt pari kuukautta sitten tuli AR60. Ensimmäinen GAA tapahtuma taisi olla juuri tullut peliin, ainakin sen Barbaran puvun siitä nappasin, siitä eteenpäin pelannut päivittäin.

Ihan kivasti ovat tätä peliä onnistuneet parantamaan alkukankeuksien jälkeen mistä ketjun ekalla sivulla paljon manasin, tietty resinit on yhä ikuinen tuska, mutta se asia täytyy vain hyväksyä jos tätä haluaa pelata. Eri tiimikombot ja elementeillä leikkiminen on siitä huolimatta hauskaa.

Abyss alkaa tosin olla nykyisin melkoista tuskaa, kun tätä tulee pelailtua rennolla asenteella eikä niinkään tryhard-moodissa. 34 tähteä saanut parista viime kerrasta, 36 olisi varmaan mahdollinen jos jaksaisi useamman kerran hieroa, muttei jaksa kovin paljoa hikoilla 50 primon takia.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä on vähän opettelua kun vasta noin 5 tuntia takana enkä oo oikeestaan muuta tehny kun haahuillu ympäriinsä ja koittanu statueille päästä ym...5 hahmoo on nyt ja yks on level 20 ja muut vähän alle.....nyt vasta huomaa miten paljon on kopioitu zeldasta noita juttuja.
 
Meitsi on Day 1 AR60 pelaaja, aloitin tyyliin 3 päivää julkaisun jälkeen (ei ollut vielä EU servereitä olemassa).

Mä oon ainakin ite diggaillu tosta seikkailusta (=exploring) eli siitä että lähtee vaan kulkemaan johonkin suuntaan ja kyllä sieltä jotain mielenkiintoista löytyy. Se on kiva että Hoyoversekin tuntuu ymmärtävän että just se seikkailu on tän pelin juttu kun melkein joka patchissa julkaisevat uuden palasen mannerta tutkailtavaksi.

Ja tosiaan jos nyt kritiikki pitäis antaa niin on se että ei oo vaan BoTW:sta kopsattu asioita vaan siellä myöhemmin tulee semmoisia Ocarina of Time -tyyppisiä mekaniikoita vastaan. Vähän tekis antaa palautetta tyyliin "jäbät hei, te tienasitte jo tällä pelillä miljardeja, rohkeasti vaan enemmän omaa kädenjälkeä eikä niin varman päälle". Vähän tulee semmoinen fiilis että eivät siellä toimistossa usko omiin ideoihinsa, siksi kopsaavat tökerösti muilta.

Tosiaan jos haluaa abyssia tahkota pienimmällä vaivalla niin tutustuu Hyperbloom-reaktiohin nojaaviin tiimeihin. Hyperbloomissa on ylivoimaisesti korkein damage floor eli murto-osalla säädöstä saa saman verran DPS:ää kun muilla setupeilla. Vaikka multa löytyy pelin kaikki 4-tahden hahmot ja about puolet 5-tahden hahmoista, mäkin huomaan nojaavani näihin Hyperbloom tiimeihin yhä enemmän ja enemmän tossa ns. vaikeammassa sisällössä.
 
Day 1 tuli aloiteltua kanssa, mutta väliin tuli sitten reilu puolen vuoden tauko. Harmittaa kun meni jokunen event ase ohi (Windblume/Dodoco/Festering) eikä Hoyo näytä haluavan laittaa noita millekään vendorille ostettavaksi jälkikäteen.

Varsinaiset parannukset joita itse peliin haluaisin tällä hetkellä olisi natiivi 60Hz+ tuki. Nyt täytyy käyttää jotain kämäistä external launcheria githubista millä saa pelin pakotettua yli 60 FPS tilaan, naurettavasti iPhonellani voisin tätä pelata virallisesti 120Hz, mutta ei PC:llä.

Endgame sisältöä missä omistettuja ja rakennettuja hahmoja voisi käyttää enemmän olisi myös paikallaan. Abyss ei ole kovin nautinnollista, kun siinä täytyy mennä Hoyon metaa (tällä hetkellä dendro/hyperbloom) mukaillen ja kelloa vastaan hikoillen. Artifact loadoutteja taidetaan myös saada odotella hautaan saakka.

Hyperbloom on kyllä muutoin kova combo. Harmittaa vaan kun kahteen kertaan mennyt Kokomi ohi, molemmilla kerroilla pity oli yli 80 ja tuli 50/50 häviö, joten ei saa kahta overkill hyperbloom tiimiä rakennettua.

Seuraavassa versiossa tulee kyllä otettua Nilou talteen, viime kerralla emoteini Cyno "varasti" Niloun guaranteen, kun yritin Candacea snaipata ja Cyno pamahti ekalla 10 wishillä nolla pityllä. Oma vika toki kun ei koskaan pitäisi toivoa jos ei halua sen bannerin 5* limitediä, paska tuuri kuitenkin napsahti.

Tuossa omat 5* tällä hetkellä, kaikki 4* löytyy. Raiden C2 ja Yelan C1, muut limited C0. Stanut kaikki C3/C4, vielä Tighnaria odotellessa. Dehya saa pysyä ikuisesti poissa.

2023-04-01 09.58.06.jpg
 
Tullut myös pelailtua edelleen miltei alusta asti ja samalla pidettyä paimon.moessa "päiväkirjaa" mitä tullut gachasta saavutettua:

Screenshot 2023-04-01 113429.png


Keqing tykkää tulla sekä perus-bannerista että hävityistä 50/50 limited pulleista, Tighnaria myös odotellaan täällä. Tuoreimpien 4★ hahmojen kanssa on ollut varsin huonoa tuuria, joten puuttuvat.
Nahidan kohdalla kokeilin onneani ja se onnistui, C2 kului yhteensä vain 81 pullia. Toimii miltei missä tiimissä tahansa, mutta erityisesti Niloun kanssa bountiful coret poksuu kivasti.
Hyperbloom tiimeihin ei ole vielä tullut juuri keskityttyä, kun "rational" (Raiden/Xiangling/Yelan tai Xingqiu/Bennett), Nilou bloom, Ayaka freeze ja viimeisimpänä Dehya mono pyro ovat riittäneet varsin hyvin 36★ abyss läpäisyyn.

Kuten yllä mainittukin, niin 120Hz tila saisi tulla PC:lle vihdoin ja olisi ihan hyvä jos "FOMO":a saisivat vähennettyä esim. sallimalla vanhojen eventtien peluun "ladattavina DLC:einä", koska mobiilipelaajien vuoksi niitä pitää usein karsia pois tiedostoista.
Haastetta tosiaan peli ei paljoa tarjoa näin ~2½ vuotta pelanneelle enää, erityisesti kun mobiilipelaajat täytyy saada pidettyä kelkassa mukana, niin mekaniikat tai puzzlet eivät saa olla liian hankalia.

Jos täältä löytyy vielä aloittelevia pelaajia (tai miksei vanhojakin), niin listataan muutamat hyödylliset linkit:
Battle chronicle - virallinen sivu oman tilin seurantaan, hyvä katsoa esim. mitä tiimejä tuli käytettyä viimeksi abyssissa: Genshin Impact Battle Chronicle | HoYoLAB Tools
Teyvvat interactive map - virallinen interaktiivinen kartta, kätevä merkata kerätyt -culukset ja arkut yms.: Genshin Impact Map
Paimon.moe - gacha historian seurantaan, huom. Hoyoverse säilyttää dataa vain 6kk, joten vähintään puolen vuoden välein pitäisi tuoreet datat siirtää: Paimon.moe
Seelie - oman tilin hahmojen kehityksen ja inventoryn seurantaan, pysyy kätevästi kärryillä mitä tarvitsee kerätä ja minä päivinä se onnistuu jne.: SEELIE.me
Enka ja Akasha - Enka tilin esittelysivulle laitettujen hahmojen (max 8kpl kerrallaan) esittelyyn ja Akasha sitten taas Enkan datan perusteella omien hahmojen vertailuun globaalisti muiden pelaajien hahmoihin: Genshin Impact build cards | Enka.Network ja Akasha System
Genshin "Honey" ja Project Amber - huom. spoilerivaara! epävirallisia tietokantoja hahmoista, aseista, artifakteista yms. sisältää myös tulevista versioista vuotaneita tietoja, joten älä käytä jos et halua spoilereita: Honey Impact - Genshin Impact Database - Honey Hunter World ja Project Amber | Project Amber — Genshin Impact Database
 
4* hahmojen snaippaaminen on kyllä vaarallista hommaa. C0 Laylaa piti jahdata 65 pulliin saakka, onneksi ei tipahtanut C1 Childeä kun oli silloin guarantee päällä. Enemmän Layla coneja haluan kyllä kunhan rerunnaa, kun ase bannerista tuli napattua Niloun kärpäslätkä minkä avulla C3 Laylan shieldi on aika lähellä Zhonglin suojaa. Faruzanin kanssa meni sitten taas toisin päin, yritin C1 Scaraa ja tuli 5 Faruzan peräkkäin, nyt sekin hahmo on C6.

Huolestuttaa jonkin verran kun uusi trendi näkyy olevan tehdä 4* hahmoista rampoja ennen C6, esim Faruzan ja Mika.
 
Varsinaiset parannukset joita itse peliin haluaisin tällä hetkellä olisi natiivi 60Hz+ tuki. Nyt täytyy käyttää jotain kämäistä external launcheria githubista millä saa pelin pakotettua yli 60 FPS tilaan, naurettavasti iPhonellani voisin tätä pelata virallisesti 120Hz, mutta ei PC:llä.

Tähän liittyen että jos haluaa että G-sync toimii oikeasti hyvin niin laittaa fullscreenoptimisaatiot pois päältä gensin.exestä ja unlockfps:n pikakuvakkeeseen perään -screen-fullscreen 1 -window-mode exclusive sekä alt tabaa ulos pelistä sit kun ladannut sut overworldiin. Tällä tavoin saat Unity peleihin oikean exclusive fullscreenin joka ohittaa DWM:n. Ihan helvetin tärkeää jos on esim kaksi näyttöä joista toinen 144+ ja toinen 60. Se ei poista kaikkia stutterointeja (osa näistä liityy siihen miten pelin fysiikat on koodattu) mutta vähentää niitä radikaalisti.

Seuraavassa versiossa tulee kyllä otettua Nilou talteen

Jos lähtee tohon bountiful Bloom hommaan niin kannattaa aivan ehdotomasti hommata Kaveh, mokoma kun healaa itseänsä kun bloom coret räjähtelee ympärilä sen sijaan että ottais damagee. Muussa tapauksessa Kokomi ois melkein pakollinen koska muuten tapat ittes self damagella! :rofl:
 
Tähän liittyen että jos haluaa että G-sync toimii oikeasti hyvin niin laittaa fullscreenoptimisaatiot pois päältä gensin.exestä ja unlockfps:n pikakuvakkeeseen perään -screen-fullscreen 1 -window-mode exclusive sekä alt tabaa ulos pelistä sit kun ladannut sut overworldiin. Tällä tavoin saat Unity peleihin oikean exclusive fullscreenin joka ohittaa DWM:n. Ihan helvetin tärkeää jos on esim kaksi näyttöä joista toinen 144+ ja toinen 60. Se ei poista kaikkia stutterointeja (osa näistä liityy siihen miten pelin fysiikat on koodattu) mutta vähentää niitä radikaalisti.

W10 kanssa tuo exclusive mode on ihan ehdoton, vaihtoehtoisesti W11 asetuksista tuon täpän päälle laittaminen teki teki pelistä sulavan myös ikkunamoodissakin ja ilman exclusive shortcuttia full screenissä:

Screenshot 2023-04-01 132924.png

Itse olen nyt käyttänyt puolisen vuotta tätä FPS unlockeria. Pelin käyttöehtojahan tuo rikkoo, joten omalla riskillä. Itse en ole vielä ainuttakaan bannia saanut, mutta omaan jalkaanpahan ampuisivat jos bannaisivat kun euroni menettäisivät. :D



Jos lähtee tohon bountiful Bloom hommaan niin kannattaa aivan ehdotomasti hommata Kaveh, mokoma kun healaa itseänsä kun bloom coret räjähtelee ympärilä sen sijaan että ottais damagee. Muussa tapauksessa Kokomi ois melkein pakollinen koska muuten tapat ittes self damagella! :rofl:
Kokomi on kyllä #1 hankintalistalla, kunhan rerunnaisivat vaan... pelottaa jos tekevät Eulat ja ei näy seuraavaa Kokomi rerunnia yli vuoteen.
 
Jos lähtee tohon bountiful Bloom hommaan niin kannattaa aivan ehdotomasti hommata Kaveh, mokoma kun healaa itseänsä kun bloom coret räjähtelee ympärilä sen sijaan että ottais damagee. Muussa tapauksessa Kokomi ois melkein pakollinen koska muuten tapat ittes self damagella! :rofl:
Itsellä on toiminut varsin hyvin Nilou, Nahida, Yelan ja Yaoyao. Nilou 70k tai Yelan ~37k helalla käytännössä toimivat tankkeina ja tarvittaessa sitten Yaoyaon burstilla saa myös off-field hahmot paranneltua.
Kokomille pitäisi joku toinen setti millelithin sijasta kasata, jos meinasi bloom teamissa käyttää, kun tuo ATK bonus ei oikein siinä toimi toisin kuin Ayaka freezessä.
 
Joo, mäkin oon harkinnut päivittäväni W11 ihan vaan ton sisäänrakennetun flip-presentation takia. Ja ei näytä siltä että Hoyo ois bannaamassa ketään. oon itekkin käyttänyt tota kohta kaksi vuotta ilman ongelmia ja sinä aikan ei oo tullut ainuttakaan raporttia että joku ois bannattu.

Nyt kun vähän tsekkasin niin about 4 patchin välein on Kokomia rerunnattu, viimeks featattu 3.0:ssa ja oikeastaan pisin tauko ollut nyt sen jälkeen. Eli siltä pohjalta jos katsoo niin pitäis Kokomi tulla takas aika piakkoin, on kuitenkin ollut isossa suosiossa. Eulan featamattomuus perustuu ehkä enemmän siihen että ketään ei oikein kiinnosta ja Hoyoverseä kiinnostaa rahan teko, siksi esim mieluummin Ayaka kuin Eula tässä viimeisimmässä bannerissä.

Ei olis yllätys jos 3.7:ssa ois Kazuha ja Kokomi rerunnattu.
 
1cz61mkcdzsa1.jpg


Jos ei nyt tule C3 Kuki ja Layla, niin ei sitten koskaan. 150 wishiä taskussa Nilou varten. Himottaisi kokeilla myös lisää Xiphosseja asebannerista, saisi Kazuhalle ja Kukille molemmille sen käyttöön boostaamaan koko tiimin ER.
 
Mites on muuten jengille maistunut toi 4.0 patchi? Mull alkaa olla uudet alueet kaluttuna läpi, about 70% jokaisessa jo, viel muutama isompi questi läpikäymättä jne.
 
Mites on muuten jengille maistunut toi 4.0 patchi? Mull alkaa olla uudet alueet kaluttuna läpi, about 70% jokaisessa jo, viel muutama isompi questi läpikäymättä jne.
Miltei kaikki uusi tullut koluttua, joitain arkkuja jossain vielä piilossa, kun exploration on mahdollista saada 40%, mutta tällä hetkellä 38% tjn.
Vedenalainen maailma on mukavan rentouttava, kun vihollisten aggro lienee tuunattu hieman matalemmaksi ja uiminen itsessään on varsin hyvin toteutettu.
4.0 ei tuonut itseä kiinnostavia uusia 5* hahmoja, joten kerrytellään edelleen kassaa ainakin uuteen archoniin. Tosin Wriothesley vaikuttaa vuotojen perusteella ihan mielenkiintoiselta.
 
Vähän tullut Fontainea pelailtua, päästoori läpi niin pitkälle kuin pystyy ja puolet hydroculuksista keräiltynä. Muutoin vielä melkein täysin koskematta ja tutkimatta.

Lyney tuli kotiin 21 wishillä kun koitin Lynetelle napata constellationeja, noh teretulemaks vaan. Kokomi söikin aiemmassa versiossa reilut 160 wishiä ja säästöt paloi melkein kaikki siihen.
 
Joo mullakin oli about 12k primoja odottelemassa Yelania ja about 70+ pity valmiina. Tietenkin hävisin 50/50:n joten pakko oli pistää primot palamaan jotta sai guaranteenin kautta. Focalorsin säästötili alkaa nyt about 3k:sta ellen mä nyt vallan ihastu vaikka tohon Neuviletteen.

Mitäs tiimejä ootte käyttänyt explorationiin? Mä ite otin ihan vaan Hydro MC, Lynette, Yelan ja hetken arvottuani (muutaman challengen pelattuani) lopulta päädyin antamaan Bennettille mun Mistplitterin ja Hu Taon CW setin ja tein hänestä mun DPS:n. :D
 
Joku 255 wishiä ja 45 pity (seuraava guaranteed) pohjilla säästössä, kun ei ole hetkeen hahmoja tarvinnut summonoida, vähintään kaksi hahmoa saa valikoida tulevista :psmoke:

Seikkailuun käyttänyt ihan Lynette, Mika, Nahida, Yelan, sillä kaksi ensimmäistä kaipaa vielä friendship leveleitä ja on laiska vaihtamaan tiimejä.
Keqingiä tulee välillä käytettyä overworldia farmatessa Mikan tilalla, kun peli halunnut antaa jo C7 hävittyjen 50/50 ja standardin kautta + Nahida on C2, toimivat varsin kivasti kaikki yhdessä.

Screenshot 2023-08-26 161217.png
 
C0 Scaradouche / C1 Yelan / C0 Kazuha / C0 Geopappa on yleensä explore tiiminä.

Yelanin skill -> Scara skill -> Yelan skill pystyy toistamaan loputta ilman katkoja tolla Yelanin C1:llä ja liikkumaan nopeasti vaikka koko mapin halki jalan.
 
Tuli aloiteltua Fontainen syvällisempää tutkimista, pamahti 1000 achievementtia rikki ja myös ekaa kertaa 36 tähteä abyssissa. Näillä fiiliksillä Furinaa odotellen.

Screenshot 2023-09-17 211553.png
 
Furina tänään pihalla, joko jengi on napannut talteen? Saanut juosta multissa randojen maailmoissa ruinaamassa level up materiaaleja, kun ei omassa riittänyt.
 
Pahoittelut ihan aloittelijatason kysymyksistä, mutta ei kysyvä tieltä eksy :geek:

Olen tätä pelaillut sillon tällöin ja kaikessa sekavuudessaan ihan kiva peli, mutta miten noita hahmoja saa lisää? Minulle niitä on tullut 4 ja monia hahmoja on päässyt testaamaan "Trial" tilassa. Olen nyt jumissa kaikilla Lv. 40 tienoilla kun en pääse niitä Cryo, pyro yms regisvineja läpi ja saa niitä materiaaleja millä pääsee kehittämään hahmoja. Olen turvautunut netin apuihin, mutta niissä on suositeltu monia hahmoja mitä minulla ei vaan ole :'(

Nyt alkaa olemaan tukalat paikat kun world level on noussut ja kaikki vastukset alkaa olemaan samaa leveliä ja nuo bossit level 50. Olen vain pelaillut siinä uskossa, että saisin sopivampia hahmoja noiden läpäisyyn jossain vaiheessa. Ja heh luin, että tässä maksamalla pääsee helpommin eteenpäin, mutta noita materiaaleja mitä tarvitsen saa vain voittamalla nuo bossit :hmm:
 
Pahoittelut ihan aloittelijatason kysymyksistä, mutta ei kysyvä tieltä eksy :geek:

Olen tätä pelaillut sillon tällöin ja kaikessa sekavuudessaan ihan kiva peli, mutta miten noita hahmoja saa lisää? Minulle niitä on tullut 4 ja monia hahmoja on päässyt testaamaan "Trial" tilassa. Olen nyt jumissa kaikilla Lv. 40 tienoilla kun en pääse niitä Cryo, pyro yms regisvineja läpi ja saa niitä materiaaleja millä pääsee kehittämään hahmoja. Olen turvautunut netin apuihin, mutta niissä on suositeltu monia hahmoja mitä minulla ei vaan ole :'(

Nyt alkaa olemaan tukalat paikat kun world level on noussut ja kaikki vastukset alkaa olemaan samaa leveliä ja nuo bossit level 50. Olen vain pelaillut siinä uskossa, että saisin sopivampia hahmoja noiden läpäisyyn jossain vaiheessa. Ja heh luin, että tässä maksamalla pääsee helpommin eteenpäin, mutta noita materiaaleja mitä tarvitsen saa vain voittamalla nuo bossit :hmm:
Kyseessä kun on gacha -peli, niin hahmoja saa niiden muutaman ilmaisen lisäksi lisää "toivomalla" (wish) sille tarkoitetussa valikossa, eli näppäimistöllä suoraan F3, ESC -> Wish tai pikavalikkopyörästä (TAB) ylös.
Ns. rajoitetun ajan hahmoja (limited banner) on kierrossa aina 3 viikon välein, tällä hetkellä Navia ja Ayaka. Näiden lisäksi on sitten tarjolla näille rajoitetun ajan hahmoille tarkoitetut aseet, mutta tähän ei ole suositeltavaa käyttää vähäisiä toiveita ennen kuin muutoin on account siinä pisteessä, että voi "tuhlata". Viimeisimpänä vielä on ns. perustoive, jossa on tarjolla perusvalikoma 5-tähden hahmoja ja käytännössä kaikki 4-tähden hahmot.

Toiveita on kahta eri tyyppiä ja niitä saa monellakin eri tapaa;
Intertwined fate - näitä voidaan käyttää juurikin rajoitetun ajan hahmojen (tai aseiden) toivomiseen ja on käytännössä se arvokkain gacha-valuutta pelissä. Näitä saa mm. jokaisesta päätarinan tehtävästä nykyään (tehtävän jälkeen pitää lunastaa Adventure Bookin puolelta, näppäin F1) ja sitten näitä jaellaan mm. eri tapahtumien yhteydessä, kuten vaikkapa tuleva kiinalainen uusivuosi tuossa helmikuun tienoilla.
Acquaint fate - näitä voidaan käyttää perustoiveeseen ja näitä kertyy mm. kehittämällä hahmoja jne., joitain listattuna tuolla linkissä.
Primogem - näillä voidaan ostaa ylempänä olevia toiveita (160 primogem = 1 fate), mutta niitä kannattaa käyttää vain intertwined fate ostoon. Näitä tulee vähän joka paikasta, mm. tekemällä päivittäiset tehtävät (4 tehtävää per päivä), normaaleja tai sivutehtäviä pelaamalla eteenpäin, päihittämällä spiral abyss haasteluolaston jne.

Jos nuo bossit tuntuu haastavalta, niin tasoa voi väliaikaisesti tiputtaa, mutta vaihtoehtoisesti toki kehittämällä niihin soveltuvia hahmoja (esim. cryo regisvinen saa heikkoon tilaan rikkomalla sen juuressa olevan pallukan pyro skilleillä, pyro regisvinessa vastaavasti hydro skilleillä jne.) tai sitten pyytämällä jonkun korkeamman tason kaverin omaan maailmaan listimään näitä.

Tähän lienee melko haastavaa selostaa kaikkea, kun pelissä nykyään on sen verta paljon kaikkea, joten toivottavasti näillä pääsee alkuun ja tarvittaessa sitten voi turvatutua juurikin tuohon wikiin tai YouTubeen, esim. näihin seikkoihin voisi hakea "genshin wishing system explained" tai "genshin beginners guide".
 
Kyseessä kun on gacha -peli, niin hahmoja saa niiden muutaman ilmaisen lisäksi lisää "toivomalla" (wish) sille tarkoitetussa valikossa, eli näppäimistöllä suoraan F3, ESC -> Wish tai pikavalikkopyörästä (TAB) ylös.
Ns. rajoitetun ajan hahmoja (limited banner) on kierrossa aina 3 viikon välein, tällä hetkellä Navia ja Ayaka. Näiden lisäksi on sitten tarjolla näille rajoitetun ajan hahmoille tarkoitetut aseet, mutta tähän ei ole suositeltavaa käyttää vähäisiä toiveita ennen kuin muutoin on account siinä pisteessä, että voi "tuhlata". Viimeisimpänä vielä on ns. perustoive, jossa on tarjolla perusvalikoma 5-tähden hahmoja ja käytännössä kaikki 4-tähden hahmot.

Toiveita on kahta eri tyyppiä ja niitä saa monellakin eri tapaa;
Intertwined fate - näitä voidaan käyttää juurikin rajoitetun ajan hahmojen (tai aseiden) toivomiseen ja on käytännössä se arvokkain gacha-valuutta pelissä. Näitä saa mm. jokaisesta päätarinan tehtävästä nykyään (tehtävän jälkeen pitää lunastaa Adventure Bookin puolelta, näppäin F1) ja sitten näitä jaellaan mm. eri tapahtumien yhteydessä, kuten vaikkapa tuleva kiinalainen uusivuosi tuossa helmikuun tienoilla.
Acquaint fate - näitä voidaan käyttää perustoiveeseen ja näitä kertyy mm. kehittämällä hahmoja jne., joitain listattuna tuolla linkissä.
Primogem - näillä voidaan ostaa ylempänä olevia toiveita (160 primogem = 1 fate), mutta niitä kannattaa käyttää vain intertwined fate ostoon. Näitä tulee vähän joka paikasta, mm. tekemällä päivittäiset tehtävät (4 tehtävää per päivä), normaaleja tai sivutehtäviä pelaamalla eteenpäin, päihittämällä spiral abyss haasteluolaston jne.

Jos nuo bossit tuntuu haastavalta, niin tasoa voi väliaikaisesti tiputtaa, mutta vaihtoehtoisesti toki kehittämällä niihin soveltuvia hahmoja (esim. cryo regisvinen saa heikkoon tilaan rikkomalla sen juuressa olevan pallukan pyro skilleillä, pyro regisvinessa vastaavasti hydro skilleillä jne.) tai sitten pyytämällä jonkun korkeamman tason kaverin omaan maailmaan listimään näitä.

Tähän lienee melko haastavaa selostaa kaikkea, kun pelissä nykyään on sen verta paljon kaikkea, joten toivottavasti näillä pääsee alkuun ja tarvittaessa sitten voi turvatutua juurikin tuohon wikiin tai YouTubeen, esim. näihin seikkoihin voisi hakea "genshin wishing system explained" tai "genshin beginners guide".
Voi vitsit miten kattavasti jaksoit selittää, ihan tosi paljon kiitoksia!

Multa oli mennyt esim. tuo Spiral Abyss ihan ohi, sieltä saa ilmeisesti hahmon kun pääsee 3 tason läpi, kokeilin ja jumiuduin tietysti siihen, eli ei vielä hahmoa sieltä :D Tosin tuo vaikuttaa "saavutettavalta" toisin kuin nuo bossit(ainakaan vielä). Tämä kävi aikaisemminkin kun jumiuduin johonkin kohtaan kunnes vahingossa löysin paikan mikä piti läpäistä. Tossa pelissä kun tulee välillä ilmoituksia näytölle siihen tahtiin ettei pysy mukana niin menee paljon ohi :( Kävin myös seikkailemassa tuolla toivekaupassa ja sieltä tuli nyt yksi hahmo lisää! Tuntuu vielä tosi sekavalta tuo kauppasysteemi, sitten ne artifactit, eri aseet(niitä sentään olen osannut kehittää, yay!), taivaskartat ja muu pikkukilke mitä tuolla on paljon.

Tuo maailmatason tiputtaminen tuli myös vastaan, mutta pitää olla ilmeisesti 5 tason maailma ja oma taitaa olla 4. Heräsi myös kysymys, että voiko tässä nyt ajautua tilanteeseen missä tuo maailmataso vain nousee ja tilanne vain pahenee vai onko siinä jotain rajoitusta?

Täytyy kyllä joku beginner guide video katsoa myöhemmin jos häviäisi osa sekavuudesta, en ole kovin edistynyt pelaaja (vähäistä taustaa lähinnä GTA peleistä ja CS) niin olisi varmaan kannattanut ennen alkua vähän tutustua miten kannattaa edetä.

Kiitos vielä, tykkäisin kahdesti jos voisi!
 
Voi vitsit miten kattavasti jaksoit selittää, ihan tosi paljon kiitoksia!

Multa oli mennyt esim. tuo Spiral Abyss ihan ohi, sieltä saa ilmeisesti hahmon kun pääsee 3 tason läpi, kokeilin ja jumiuduin tietysti siihen, eli ei vielä hahmoa sieltä :D Tosin tuo vaikuttaa "saavutettavalta" toisin kuin nuo bossit(ainakaan vielä). Tämä kävi aikaisemminkin kun jumiuduin johonkin kohtaan kunnes vahingossa löysin paikan mikä piti läpäistä. Tossa pelissä kun tulee välillä ilmoituksia näytölle siihen tahtiin ettei pysy mukana niin menee paljon ohi :( Kävin myös seikkailemassa tuolla toivekaupassa ja sieltä tuli nyt yksi hahmo lisää! Tuntuu vielä tosi sekavalta tuo kauppasysteemi, sitten ne artifactit, eri aseet(niitä sentään olen osannut kehittää, yay!), taivaskartat ja muu pikkukilke mitä tuolla on paljon.

Tuo maailmatason tiputtaminen tuli myös vastaan, mutta pitää olla ilmeisesti 5 tason maailma ja oma taitaa olla 4. Heräsi myös kysymys, että voiko tässä nyt ajautua tilanteeseen missä tuo maailmataso vain nousee ja tilanne vain pahenee vai onko siinä jotain rajoitusta?

Täytyy kyllä joku beginner guide video katsoa myöhemmin jos häviäisi osa sekavuudesta, en ole kovin edistynyt pelaaja (vähäistä taustaa lähinnä GTA peleistä ja CS) niin olisi varmaan kannattanut ennen alkua vähän tutustua miten kannattaa edetä.

Kiitos vielä, tykkäisin kahdesti jos voisi!
Abyssista saatava Xiangling on todella hyvä pyro hahmo, joten se kannattaa koittaa sieltä lunastaa.
Tähänkin löytyy ohjeita YouTubesta hakemalla "genshin how to get xiangling".

Maailmantasojen kasvussa on välillä tehtävä ascension quest, jotta taso nousee, joten jättämällä sen hautumaan pysyy paremmin tason kasvussa mukana. Adventure Rank
Kokemuspisteet kuitenkin tallentuvat kyllä edelleen, eli vaikkapa olemalla adventure rank 45 ja jättämällä ascension questin hautumaan voi jatkaa pelailua ja sitten kun vihdoin tekee questin, niin voi adventure rank nousta suoraan 50 asti (seuraava ascension quest).

Artifacteista ei kannata kummoisemmin välittää ennen AR45, eli käyttää niitä mitä sattuu löytämään. AR45 ja ascension quest 3 jälkeen aukeaa maksimitason artifact domainit, joista saa mahdollisimman paljon hyötyä käytettyyn "energiaan" (resin) nähden.
Tuohon AR45 asti on hyödyllistä käyttää energia esimerkiksi ley line blossomeihin, eli keräillä rahaa ja hahmonkehitykseen vaadittavia kokemuspiste lappusia, sillä myöhemmin näitä molempia tarvitaan järjettömiä määriä. Boss materiaalien lisäksi toki.

Peli kun kuitenkin on ollut jatkuvassa kehityksessä jo päälle kolme vuotta, niin kaikkea pikkusälää on tosiaan matkan varrella kertynyt ja uudelle pelaajalle tuossa voi olla paljon sulatettavaa verrattuna sinne kolmen vuoden takaiseen, mutta kyllä kaikki pikku hiljaa aukenee, kun pelailee vain omaan tahtiin.
Pelin sisäisen ohjekirjan saa auki näppäimellä G, josta on tiettyjen mekaniikkojen kohdalla apua. Muina mainittavina pikanäppäiminä F1 on adventure book, F2 taisi olla kaverilista, F3 oli se toivesysteemi, F4 battlepass, F5 käynnissä olevat tapahtumat (events), J quest log, L tiimin valinta, B laukun sisältö, V navigoi aktiivisen tehtävän kohteeseen jne.
 
Viimeksi muokattu:
Abyssista saatava Xiangling on todella hyvä pyro hahmo, joten se kannattaa koittaa sieltä lunastaa.
Tähänkin löytyy ohjeita YouTubesta hakemalla "genshin how to get xiangling".

Maailmantasojen kasvussa on välillä tehtävä ascension quest, jotta taso nousee, joten jättämällä sen hautumaan pysyy paremmin tason kasvussa mukana. Adventure Rank
Kokemuspisteet kuitenkin tallentuvat kyllä edelleen, eli vaikkapa olemalla adventure rank 45 ja jättämällä ascension questin hautumaan voi jatkaa pelailua ja sitten kun vihdoin tekee questin, niin voi adventure rank nousta suoraan 50 asti (seuraava ascension quest).

Artifacteista ei kannata kummoisemmin välittää ennen AR45, eli käyttää niitä mitä sattuu löytämään. AR45 ja ascension quest 3 jälkeen aukeaa maksimitason artifact domainit, joista saa mahdollisimman paljon hyötyä käytettyyn "energiaan" (resin) nähden.
Tuohon AR45 asti on hyödyllistä käyttää energia esimerkiksi ley line blossomeihin, eli keräillä rahaa ja hahmonkehitykseen vaadittavia kokemuspiste lappusia, sillä myöhemmin näitä molempia tarvitaan järjettömiä määriä. Boss materiaalien lisäksi toki.

Peli kun kuitenkin on ollut jatkuvassa kehityksessä jo päälle kolme vuotta, niin kaikkea pikkusälää on tosiaan matkan varrella kertynyt ja uudelle pelaajalle tuossa voi olla paljon sulatettavaa verrattuna sinne kolmen vuoden takaiseen, mutta kyllä kaikki pikku hiljaa aukenee, kun pelailee vain omaan tahtiin.
Pelin sisäisen ohjekirjan saa auki näppäimellä G, josta on tiettyjen mekaniikkojen kohdalla apua. Muina mainittavina pikanäppäiminä F1 on adventure book, F2 taisi olla kaverilista, F3 oli se toivesysteemi, F4 battlepass, F5 käynnissä olevat tapahtumat (events), J quest log, L tiimin valinta, B laukun sisältö, V navigoi aktiivisen tehtävän kohteeseen jne.
Kiitos taas tuhannesti! Joo otan nyt ensitehtäväksi päästä siinä Spiral Abyssissa eteenpäin.

Jes! Muistankin tehneeni yhden tuommosen Ascension questin nyt kun kirjoitit. Olen pelaillut vähän joka paikkaan sohien niin tämän kanssa nyt ainakin yritän pitää silmät auki :geek:

Ja taas loistovinkki, olen jo havainnut että niitä hahmon kehitykseen tarvittavia lappusia menee aika paljon. Etenkin tuollaisen juuri saadun hahmon kehitykseen niitä meni ihan tosi paljon. Tuo resin energia olikin yksi ihmetyksen aihe, kun sitä en ole paljoa saanut kulumaan yhdellä pelikerralla, mutta ilmeisesti sitäkin on syytä pitää silmällä ainakin myöhemmässä vaiheessa. Noita artifacteja jouduin vähän jo miettimään aikaisemmin kun jossain domainissa oli epäonnistuessa statsit ja artifactit oli ihan pieni palkki ja sain sitä vähän kasvatettua kun muuttelin niitä. En vaan päässyt perille miten ne toimii.

Haha joo! Sulateltavaa löytyy paljon, olen yrittänyt lukea noita pelin omia ohjeita, mutta tuntuu että siellä on niin paljon "täytettä" etten löydä vastauksia. Vai olikohan se adventure book :hmm: No joka tapauksessa, paljon on tekstiä pelissä ja hakukoneista on ollut paremmin hyötyä akuutteihin kysymyksiin ja tietty nyt täältä! Opin sun viesteistä enemmän kuin aiemmin :D

Eli otan nyt tehtäväksi saada Xianling sieltä Spiral Abyssistä, ainakin hänen ja Amberin kimpalla voisi yrittää päästä Cryo-bossin läpi. Sitten vaikka pieni tuumaustauko seuraavan askeleen suhteen :think: Pidän myös näpit irti Ascension Questistä jos sellainen eteen sattuu!

Oli jo aavistuksen lannistunut fiilis, mutta nyt kun ymmärtää paremmin niin kivampi pelata! Kiitos.
 
AeshmA tuossa tiivistikin hienosti pelin systeemit. Tarkennan itse vielä miten wish järjestelmä toimii.

Eli esimerkiksi jos lähdetään liikkeelle siitä, ettet ole laittanut yhtään wishiä, sinulla on 0 pity (sääli). Jos olet laittanut 9 wishiä etkä ole vielä saanut 4 tähden hahmoa/asetta, säälijärjestelmä antaa sellaisen viimeistään seuraavalla (kymmenes) wishillä ja pity resetoituu nollaan ja alkaa alusta.

Wish sivulla kun lukee, että 10 toiveen kertawishillä saa 4-tähden hahmon, se tarkoittaa siis juuri tätä. Jos syötät erikseen 10 wishiä yksitellen, sillä on täysin sama vaikutus, kuin 10 wishin kertasyötöllä. Eli ei ole pakko säästää 10 wishiä, vaan niitä voi myös yksitellen laittaa menemään. Entäs sitten, jos laitat 3 wishiä sisään ja tulee 4-tähden hahmo/ase? Silloin pity resetoituu taas nollaan ja voi olla, että seuraava 4-tähden hahmo/ase tulee vasta 10 wishin kohdalla.

Entäs sitten 5-tähden hahmot? Niissä säälijärjestelmä antaa sinulle 5-tähden hahmon, jos olet laittanut sisään 89 wishiä, etkä ole vielä saanut 5-tähden hahmoa, niin viimeistään 90 wish on 5-tähden hahmo.

Pelissä on myös niinsanottu "soft" pity, joka alkaa 75 wishin kohdalla ja nousee logaritmisesti 90 saakka. Itse olen yleensä aina saanut 5-tähden hahmon viimeistään 78-80 wishin paikkeilla soft pityn ansiosta. Kun 5-tähden hahmo saapuu, myös 5-tähden pity resetoituu nollaan. 4-tähden ja 5-tähden pityjärjestelmät toimivat erillään toisistaan ja ne myös säilyvät limited bannerista toiseen eivätkä resetoidu, kun hahmot vaihtuvat.

Olet myös saattanut kuulla 50/50 järjestelmästä. Jos laitat limited banneriin wishejä ja esiin pomppaakin standard bannerin hahmo, tämä saattaa ihmetyttää. Olet juuri hävinnyt 50/50 ja nyt sinulla on "guarantee". Niin, että mikä? Jos sinulle tulee limited bannerista standard hahmo, niin guarantee järjestelmä takaa sen, että seuraava 5-tähden hahmo joka sinulle tulee limited bannerista on limited eikä standard hahmo. Toisin sanoen, jos haluaa "pakottaa" itselleen limited hahmon, se vaatii maksimissaan 180 wishiä, mikäli häviää 50/50 ja molemmilla kerroilla joutuu menemään hard pityyn (90+90 wishiä).

Lopuksi standard bannerista. Standard bannerista saattaa myös tipahtaa 5-tähden standard aseita, limited bannerista tulee vain hahmoja. Standard bannerissa on myös sisäinen järjestelmä, mikäli olet saanut pari 5-tähden hahmoa, seuraava on pakostikin ase, sama myös toisinpäin. Asebannerista en viitsi puhua, koska se on pitkälti valaiden maastoa (itsekin olen asebanneriin sortunut muutaman kerran, en suosittele).
 
AeshmA tuossa tiivistikin hienosti pelin systeemit. Tarkennan itse vielä miten wish järjestelmä toimii.

Eli esimerkiksi jos lähdetään liikkeelle siitä, ettet ole laittanut yhtään wishiä, sinulla on 0 pity (sääli). Jos olet laittanut 9 wishiä etkä ole vielä saanut 4 tähden hahmoa/asetta, säälijärjestelmä antaa sellaisen viimeistään seuraavalla (kymmenes) wishillä ja pity resetoituu nollaan ja alkaa alusta.

Wish sivulla kun lukee, että 10 toiveen kertawishillä saa 4-tähden hahmon, se tarkoittaa siis juuri tätä. Jos syötät erikseen 10 wishiä yksitellen, sillä on täysin sama vaikutus, kuin 10 wishin kertasyötöllä. Eli ei ole pakko säästää 10 wishiä, vaan niitä voi myös yksitellen laittaa menemään. Entäs sitten, jos laitat 3 wishiä sisään ja tulee 4-tähden hahmo/ase? Silloin pity resetoituu taas nollaan ja voi olla, että seuraava 4-tähden hahmo/ase tulee vasta 10 wishin kohdalla.

Entäs sitten 5-tähden hahmot? Niissä säälijärjestelmä antaa sinulle 5-tähden hahmon, jos olet laittanut sisään 89 wishiä, etkä ole vielä saanut 5-tähden hahmoa, niin viimeistään 90 wish on 5-tähden hahmo.

Pelissä on myös niinsanottu "soft" pity, joka alkaa 75 wishin kohdalla ja nousee logaritmisesti 90 saakka. Itse olen yleensä aina saanut 5-tähden hahmon viimeistään 78-80 wishin paikkeilla soft pityn ansiosta. Kun 5-tähden hahmo saapuu, myös 5-tähden pity resetoituu nollaan. 4-tähden ja 5-tähden pityjärjestelmät toimivat erillään toisistaan ja ne myös säilyvät limited bannerista toiseen eivätkä resetoidu, kun hahmot vaihtuvat.

Olet myös saattanut kuulla 50/50 järjestelmästä. Jos laitat limited banneriin wishejä ja esiin pomppaakin standard bannerin hahmo, tämä saattaa ihmetyttää. Olet juuri hävinnyt 50/50 ja nyt sinulla on "guarantee". Niin, että mikä? Jos sinulle tulee limited bannerista standard hahmo, niin guarantee järjestelmä takaa sen, että seuraava 5-tähden hahmo joka sinulle tulee limited bannerista on limited eikä standard hahmo. Toisin sanoen, jos haluaa "pakottaa" itselleen limited hahmon, se vaatii maksimissaan 180 wishiä, mikäli häviää 50/50 ja molemmilla kerroilla joutuu menemään hard pityyn (90+90 wishiä).

Lopuksi standard bannerista. Standard bannerista saattaa myös tipahtaa 5-tähden standard aseita, limited bannerista tulee vain hahmoja. Standard bannerissa on myös sisäinen järjestelmä, mikäli olet saanut pari 5-tähden hahmoa, seuraava on pakostikin ase, sama myös toisinpäin. Asebannerista en viitsi puhua, koska se on pitkälti valaiden maastoa (itsekin olen asebanneriin sortunut muutaman kerran, en suosittele).
Hei mahtavaa, kiitos myös sinulle! Tämä selkeytti nyt mukavasti tuota systeemiä. En kyllä ymmärtänyt laskea wishejä mitä käytin, mutta jatkossa sitten voi laskea. Olin jotenkin ymmärtänyt tämän pelin idean hieman väärin. Luulin, että pelissä voi saada hahmoja pääasiassa ihan vain pelaamalla ja tuo kauppasysteemi olisi sellainen että sillä pääsee etenemään nopeammin jos tulee hetki milloin pitää vaikka kerätä paljon arkkuja ennen kuin pääsee etenemään. En tajunnut sen olevan noin oleellinen hahmojen kannalta, joka taas selittää osittain miksi mulla niitä oli vain 4 eli ne mitkä peli oli jo antanut + tuo Spyral Abyssin unohtaminen. Tämän siitä saa kun lähtee soitellen sotaan ja sohii joka paikkaan eikä ymmärrä puoliakaan mitä on tekemässä :D

Eli jääköön asebanneri huomiotta ja seuraavan kerran kuin pelaan käyn uudelleen tuossa kaupassa tutkimassa! :geek:
 
Wish sivun History napista näkyy aiemmat wishit. Tuossa on tosin muutaman tunnin viive, eli ei näy välittömästi, jos wishejä laittaa sisään.

Tuosta helppoa laskea, kuinka lähellä seuraava 5-tähden hahmo on ja mikä pity on tällä hetkellä menossa tai onko guarantee.

2023-12-25 12.17.47.jpg 2023-12-25 12.17.58.jpg
 
Huikkaan vaan, että neuvoista oli tosiaan apua! Ymmärsin jättää ascension questin muhimaan, noista bosseista minkä kanssa kipuilin on tullut helpohkoja ja taktiikkaa oppinut, hahmoja on kertynyt. Sain poimittua Event-sivuilta muistaakseni 2 vai 3, en tiedä kauanko ne siellä oli olleet mutta kiva juttu! Nyt hinkkaan lähinnä hahmojen leveleitä ylös, että kehtaa ascension questin tehdä ja tuo uusi Training Guide auttaa tässä vähän :cool: Spiral Abyss on jäänyt edelleen aika vähälle huomiolle, mutta sielläkin pari pykälää päässyt ylös. Jäävuori on myös valloitettu, se oli sellainen mihin en halunnut mennä, mutta sitten kun kävi vähän pyörimässä niin olikin aika koukuttava ja monta pelikertaa pyörin vain siellä ja sain kaikki tehtävät tehtyä. Törmäsin myös Moran loppumiseen niin sitäkin pitää keräillä kehityslappujen ohella.

Mutta pointti oli, että pelaaminen on taas hauskaa ja maailmaa on kiva tutkia kun viholliset on voitettavissa. Kiersin avaamassa melkein kaikki seiskapatsaat(inazumaan vasta pääsin, niin siellä vielä tutkimista) ja tosi paljon tulee opeteltavaa aluekohtaisissa jutuissa mutta kaikki aikanaan :geek: Kiva peli, mutta päiväkohtaiset palkinnot domaineissa aiheuttaa päänvaivaa kun en oikein osu oikeina päivinä pelaamaan, että saisi aseita ja talentteja kehitettyä, mutta kaikki aikanaan! :thumbsup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom