Genelec kytkennät

Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Moro! Minulla on Genelegin f1 subbari ja f2 kajarit ja nyt pitäisi kytkeä ne televisioon, kajarit oli aijemmin kytketty Marmitekin kautta tv:hen, telkkarissa ei ole rca liitäntää eli voinko kytkeä subbarin telkkariin Marmitekin kautta rca liittimillä,vai pitääkö käyttää kuuloke liitäntää, en viitsisi käyttää optista koska sitten ei telkkarin oma säädin kait toimisi?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 614
Telkkareiden optiset ulostulot taitaa joo useimmiten olla fixed -tasoisia, eli eivät tottele telkkarin kaken volasäätöä.

Mikähän Marmitek tuo on, mikä on käytössä? Joku tällainen näyttäs ainakin liitäntöjen puolesta ajavan asiansa:


Ylivoimaisesti helpoin ois minusta vaan kytkeä sillä optisella ja säätää F1 -subin kakella kajareiden volat, mutta jos se ei käy päinsä, niin sitten varmaan jollain em. tyylisellä konvertterilla tai jollain esivahvarilla.
 
Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Telkkareiden optiset ulostulot taitaa joo useimmiten olla fixed -tasoisia, eli eivät tottele telkkarin kaken volasäätöä.

Mikähän Marmitek tuo on, mikä on käytössä? Joku tällainen näyttäs ainakin liitäntöjen puolesta ajavan asiansa:


Ylivoimaisesti helpoin ois minusta vaan kytkeä sillä optisella ja säätää F1 -subin kakella kajareiden volat, mutta jos se ei käy päinsä, niin sitten varmaan jollain em. tyylisellä konvertterilla tai jollain esivahvarilla.
Minulla on Marmitek arc13,siinä on arc liitännät kaijuttimille ja hdmi tv:tä varten!
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 614
Minulla on Marmitek arc13,siinä on arc liitännät kaijuttimille ja hdmi tv:tä varten!
No eikö se tuollakin onnistu, kun tuon subin pohjassa on RCA left ja right in näemmä?

Ite ny sen verran hifiautisti, etten kauheasti innostuis tuollaisista Marmitekeistä tekemässä DA-muunnoksia telkkarin ja subin välissä, mutta ei varmaan oikeasti käytännössä mitään väliä.
 
Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
No eikö se tuollakin onnistu, kun tuon subin pohjassa on RCA left ja right in näemmä?

Ite ny sen verran hifiautisti, etten kauheasti innostuis tuollaisista Marmitekeistä tekemässä DA-muunnoksia telkkarin ja subin välissä, mutta ei varmaan oikeasti käytännössä mitään väliä.
Kiitos kuitenkin ajatuksista, enköhän pääse johonkin ratkaisuun!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
39
Voipi olla myös mahdollista koodata television kaukosäädin ohjaamaan subbaria. Näin olen tehnyt oman Samsung S95B ja Genelec F1 kanssa. Ominaisuus löytynee ainakin kaikista Samsungin "äly" kaukosäätimistä.

Prosessi on hieman kömpelö, mutta toimii kohtuudella. Joskus harvoin jää ilmeisesti IR lähetys jumittamaan ja äänenvoimakkuus muuttuu enemmän kuin haluaisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 185
Viestejä
4 214 931
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom