Tuli itse hommattua tismalleen sama G1+F1+WXC50 setup. Tietokoneen kajareina.
Tutustuin perusteelisesti Yamahan valikoihin ja sieltä ei löydy juurikaan muuta kuin levelin säätö subille, joka löytyy toki potikkana myös itse subista. Monesti paremmista vahvistimista löytyy myös viiveiden ja jakotaajuuden säätö. Tässä niitä ei ole, eikä edes kerrota jakotaajuutta subille, eikä myöskään sitä leikkaako jakotaajuus kajareilta alimmat pois. Oletan että koko kaista menee, koska sitä ei voi erikseen valita.
Toistaiseksi puuttuu johdot signaalin vetämiseen subin kautta. Ottaen huomioon tuon vahvarin rajalliset säädöt, olen melko varma että subin kautta saa paremmin integroitua setin yhteen. Subin kautta vain alimmat taajuudet suodattuu subille ja yli 85Hz kaiuttimille.
@Mauno123 Yamaha tukee vain PCM signaalia (stereo). Mitään erillistä LFE kanavaa ei ole, koska Dolby Digital / DTS yms koodekki ei ole tuettuna. Subbarin lähtö on siis suodatus pääkanavista.
Genelec suosittelee subille optista signaalia streamerista. Kts manuaalit. Sisäinen DAC hoitaa signaalin analogisena eteenpäin kajareille. Varmaan olisi hyvä vaihtoehto ja tuossa tulee samalla sähköinen erotus (50Hz hurinat), mutta miinuksena ei taida F One/Two auto power toimia optisella (en ole vielä kokeillut)?
Edit: Täällä tuosta ISS ominaisuudesta. Eli myös optinen/coax pitäisi auto-power toimia.
Intelligent Signal Sensing (ISS™) for power consumption reduction in stand-by mode.
www.genelec.com