GeForce RTX 3090 testiin liittyen Blender ja Da Vinci Resolve

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
13 052
Itse en näitä käytä niin löytyisikö täältä käytännön näkemystä, mikä olisi paras Blender-testi? BMW Benchmark on aika kevyt, mutta antaako se kuitenkin suuntaa riittävästi suorituskyvystä? Classroom? Mikä osottaisi 24 gigatavun hyödyn?

Sama koskien Da Vinci Resolvea, ainakin vakio 4k-profiilissa on melko alhainen bitrate. Minkälaisia asetuksia porukka yleensä käyttää?

Adobe Premierellä renderöidään joku meidän 4k-videoista, kuten oikeastikin tehdään.

Kiitos.
 
Resolvessa voitte testata kanssa 8k timelinen rendausta (tosin vaatii studio versiota), itselläni 11 gigan 2080ti otti siinä jo korruptoitumista videotiedostoihin ellei kytke GPU scopeseja pois päältä.

24 gigan hyötyä Blenderissä tuskin mikään olemassa oleva testi osoittaa, siihen pitää rakentaa oma scene jolla mennään muistien yli. Kokeilkaas nyt ainaskin Optix rendausta, itse sitä käytän 2080ti:n kanssa ja se on mainio vauhdittaja.
 
Resovessa pitäisi saada noita "herkkuja" enemmänkin päälle, jotta testi vastaisi mahdollisimman paljon todellisuutta ja gpu-tehosta olisi oikeasti hyötyä - eli vähän monimutkaisempaa värimäärittelyä, kohinanpoisto yms. Resolve rendaa testaamista ajatellen yksinkertaiset editoinnit turhan nopeasti resoluutiosta riippumatta. Edellä mainittu 8k timeline kuulostaa mun korvaan aika marginaaliselta käytöltä.
 
Kiitos Sampsa. Suosittelen Blender testiä muutamalla eri scenellä. Se mitä maailmalla noita RTX-kortteja on testailtu näyttää ne suorituvan joistain teisteistä hyvin ja toisista erittäin hyvin. Eli näyttiksen rendasuteho vaihtelee scenen haasteen/ ominaisuuksien mukaan.


Itse video



Blender osuus.


Ehkä ois fiksuu ajaa toi sama official blender benchmark paketti. Jos vaan jaksat :D
 
Tuohon Davinci Resolve testiin sellainen että pelkän videon rendaaminen (jos tämä oli siis plan) on vähän huono, Pelkän videon renderöi suht easysti. Videoon kun lisää värikorjaukset, LUTit, Efektejä (tekstianimaatioita jne) niin sitten renderöinti vaatii jo hieman enemmän jerkkua / aikaa.

Bitraten tuskin tarvii olla korkeampi kuin kamera kuvaa 4K resolla. Toki testien mielessä sitä bitratea voi nostaa mutta eikai siitä mitään hyötyä kuvanlaadun kannalta ole? Noin niinkuin oikean elämän kannalta.
 
Meet pimeään huoneeseen ja kuvaat naamaas. Sitten laitat siihen kaikki noice rendit mitä ohjelmasta irtoo niin voisin kuvitella sen olevan hyvä testi. Sitä ei tarvi ees rendata, kun eron näkee jo suoraan timelineä käyttämällä että toimiiko vai ei. Tosin vaatii sen studion noi asetukset.
 
Itellä ei ole suuremmin annettavaa aiheeseen, mutta sitä sivuten haluan linkata Nvidian oman videon jossa esitellään työtilanteita jotka voisi käyttää 24gb vramia jo nyt.



Eli 3d workflow'ssa kun käytetään substance painter + maya komboa samanaikaisesti niin isoissa projekteissa ei iske näyttiksen muistirajat vastaan vaan pystytään tehokkaasti ja sulavasti samanaikaisesti työskentelemään useammalla ohjelmalla kun näyttiksen muisti riittää lataamaan kaiken muistiin.
 
Itellä ei ole suuremmin annettavaa aiheeseen, mutta sitä sivuten haluan linkata Nvidian oman videon jossa esitellään työtilanteita jotka voisi käyttää 24gb vramia jo nyt.



Eli 3d workflow'ssa kun käytetään substance painter + maya komboa samanaikaisesti niin isoissa projekteissa ei iske näyttiksen muistirajat vastaan vaan pystytään tehokkaasti ja sulavasti samanaikaisesti työskentelemään useammalla ohjelmalla kun näyttiksen muisti riittää lataamaan kaiken muistiin.

Eli oikeasti ei kellekkään tällä foorumilla ole käyttöä tuommoiselle vaikka kuinka väittäisi olevan kova paintin käyttäjä tai memejä tekevä "artisti".
 
Eli oikeasti ei kellekkään tällä foorumilla ole käyttöä tuommoiselle vaikka kuinka väittäisi olevan kova paintin käyttäjä tai memejä tekevä "artisti".
Hyvää trollausta ilman mitään substanssia. Sulla ei siis oo ikinä näyttömuisti loppunu kesken ja sen takia ei voi kellään? Muuthan tekee vielä turhempia hommia ku sä... Oisit jättäny kommentoimatta.

Ihan aiheesta edellinen kaveri postas. Itekin oon joutunu päivittämään työkoneeseen näytönohjaimia, kun esim. kolme ohjelmaa ei toiminut yhtäaikaa näyttömuistin loputtua kesken. Kyse ei ollut edes mistään erittäin "vaativasta" skenaariosta. Raakadataa käsiteltäessä muistin saa helposti loppumaan kesken ja jopa omia työtapojaan joutuu muuttamaan sen vuoksi.

Hyppäys 16GB -> 24GB on sen verran iso, että se mahdollistaa jopa parin vaativan ohjelman jättämisen taustalle pyörimään. Mikäli uusia ohjelmia ei tarvita, niin iso näyttömuisti mahdollistaa VAPAUDEN tehdä asioita itselleen parhaaksi näkemällä tavalla, eikä niin että pitää kokoajan murehtia muistin loppumisesta. Erittäin ärsyttävää käynnistää ohjelmia ja odottaa jopa minuutin verran, että pääsee korjaamaan tai parantelemaan asioita, kun on toisessa ohjelmassa huomannut puutteita.

Lisäksi muistin loppumisessa ja muissa ääritapauksissa alkaa tulla vastaan näyttisten ajureiden bugeja ja "ominaisuuksia", joiden takia voi esim. joutua buuttaamaan koneen työpäivän aikana tai ohjelmat voivat kaatua ja dataa hävitä jne. Miten kukaan voi olla muistin määrän kasvattamista vastaan?

Kyllä Suomessakin tehdään töitä, joissa näistä on apua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 477
Viestejä
4 539 118
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom