Tärkeä GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimien myynti (PÄIVITETTY 28.1.2022)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 377
@Robin113 Miten tulkitsisit vaikka tuon oman tilanteeni?

Eli ostopaikan valikoimasta poistunut koko tuote, historiikkia ei myöskään nähtävissä. Mikä on listahinta silloin?
Tietämättä tapaustasi ja siihen liittyviä nyansseja, niin kait hintatasoa on siinä tapauksessa johonkin verrattava? :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 689
Tietämättä tapaustasi ja siihen liittyviä nyansseja, niin kait hintatasoa on siinä tapauksessa johonkin verrattava? :)
Juu, tässä ketjussa aiemmin tuoreesti keskusteltiin tästä. Verrataanko sitten Hinta.fi:hin vai mihin.

@alfauros Toki, voisihan joku trokatakin nyt GTX 16-sarjan kortteja!
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
55
Omasta mielestä kannattaisi vakavasti harkita RTX 30-sarjan ja RX 6000-sarjan korttien väliaikaista myyntikieltoa foorumilla. Aiheuttaa vaan turhaa skismaa ja mussutusta tällä hetkellä, kun porukalla on mennyt koko touhu hiukan ihon alle.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Enpä ymmärrä miten se on niin vaikeeta kattoo tilastoja mil kortilla on hyvä saatavuus tai todennäköisesti tulee varastoon ja tilata sellanen kaupasta jolla ei ole kovin suuri hinta. Esim. palautin yhdrn 6900xt:n jonka ostin kaupasta hintaan 1200€ ja nykyinen hinta edelleen 1240€.
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
194
Melkoinen sirkus täällä käynnissä. Pitkään tämä alusta toimi ja myyntipalstalla kaikilla toiminta selkeää, eikä säännöistä tarvinnut vänkää ja hakea eri tulkintoja. Ilmeisesti torijonnet ja FB-kirppis jonon YV AV huutelijat. Löytäneet itsensä tännekin näytönohjainten perässä. Silti suurimmalle osalle vaikea ymmärtää, että tällä alustalla pätee tietyt säännöt ja toimintamallit. Jos jengiä ahdistaa niin helvetisti, ettei täällä katsota hyvällä trokausta tai näitä älyttömiä pyyntejä vanhoista korteista, kannattaa vaihtaa alustaa, missä kyseinen toiminta normaalia ja sallittua. Markkinatilanne on mitä on, ja massiahan saa tehdä ja pyydellä vanhoista korteista mitä haluaa, mutta tekee sen sitten niillä alustoilla, mihin tuo toiminta sopii.
Tämän saitin myyntipalstan tarkoitus ollut alusta asti saada alan harrastajien romppeet kiertoon, niitä tarvitsevalle. Hieman lähtenyt raiteiltaan tuo palstan tarkoitusperä.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
55
Melkoinen sirkus täällä käynnissä. Pitkään tämä alusta toimi ja myyntipalstalla kaikilla toiminta selkeää, eikä säännöistä tarvinnut vänkää ja hakea eri tulkintoja. Ilmeisesti torijonnet ja FB-kirppis jonon YV AV huutelijat. Löytäneet itsensä tännekin näytönohjainten perässä. Silti suurimmalle osalle vaikea ymmärtää, että tällä alustalla pätee tietyt säännöt ja toimintamallit. Jos jengiä ahdistaa niin helvetisti, ettei täällä katsota hyvällä trokausta tai näitä älyttömiä pyyntejä vanhoista korteista, kannattaa vaihtaa alustaa, missä kyseinen toiminta normaalia ja sallittua. Markkinatilanne on mitä on, ja massiahan saa tehdä ja pyydellä vanhoista korteista mitä haluaa, mutta tekee sen sitten niillä alustoilla, mihin tuo toiminta sopii.
Tämän saitin myyntipalstan tarkoitus ollut alusta asti saada alan harrastajien romppeet kiertoon, niitä tarvitsevalle. Hieman lähtenyt raiteiltaan tuo palstan tarkoitusperä.
Tuo toimintamalli on hyvä normaalissa markkinatilanteessa.

Mutta jos esim. tällä hetkellä haluisin myydä refu 6800xt:n joka maksaa amd:n kaupassa n.650e, niin jos olen käsittänyt oikein, myyntihinta saisi olla korkeintaan 649e. Tuolla hinnalla jos pistät myyntiin, niin melko suuret todennäköisyydet on sille, että se on seuraavana päivänä torissa myynnissa aikas paljon reippaammalla hintalapulla, eikä kenenkään tietokoneessa pelejä pyörittämässä.
Ei varmaankaan yhdenkään myyjän mielestä kovin mukava skenaario.

Tai sitten jos haluaisin myydä TUF 3080 OC:n ja laitan hinnaksi 1100e, joka on n. 100e halvempi kuin keskihinta jonosijoille 400-500. Tästäkin alkaa kauhea poru ja itku että et ole maksanut kun 800e itsekkään. Jos laittaisi tuolla 800e sen myyntiin, todennäkösin lopputulema olisi sama kuin tuon AMD:n kanssa, tosin vielä suuremmalla hintalapulla.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Ihan yhtä härskiä trokausta on mun mielestä se, että kaikki mahdolliset RX480/GTX1060 jne. näytönohjaimet, jopa R9 390, kaivetaan laatikoiden pohjalta ja lätkäistään 300€ hinnaksi. Jos halutaan trokausta suitsia, niin ollaan sitten johdonmukaisia ja ulotetaan säännöt koskemaan kaikkea trokausta eikä vain näiden uusimpien korttien.

Itse olen sitä mieltä, että markkinat päättävät hinnan. Jos tällä palstalla halutaan myyntiosiota ylläpitää, niin myyminen siellä pitäisi olla mahdollista ilman keinotekoisia hintarajoituksia. Onhan se kaunis ajatus, että täällä harrastajat myisivät sopuhintaan toisilleen komponentteja, mutta ei se vain käytännössä toimi. Konkreettinen toimi olisi jäädyttää koko näytönohjaimien myyntiosio, mutta niinhän ei tietenkään tehdä, kun menetetään kävijöitä. Turha siis esittää olevansa harrastajien asialla näiden hintarajoitusten kanssa.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Mutta jos säännöt ovat tiettyjen tuotesarjojen kohdalla poikkeukselliset mutta selkeät niin sääntöjen puitteissa myynti täällä tai muuten soveltaen myynti muualla. Eihän tämän pitäisi olla mitä jos, mutta jos tai minun mielestä tulkinta.

Sitten jos "trokarina" löydät täältä kortin sopuhintaan niin viet sen sit myyntiin muualle ylihintaan. Jos tämä alkuperäisenä myyjänä jälkeenpäin harmittaa niin myy alkujaan muualla niinkuin muutkin. Win/win

Älytön katkeroitunut ulina ja vääntely yksityisellä foorumilla periaatteessa täysin selkeästä linjavedosta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Ihan yhtä härskiä trokausta on mun mielestä se, että kaikki mahdolliset RX480/GTX1060 jne. näytönohjaimet, jopa R9 390, kaivetaan laatikoiden pohjalta ja lätkäistään 300€ hinnaksi. Jos halutaan trokausta suitsia, niin ollaan sitten johdonmukaisia ja ulotetaan säännöt koskemaan kaikkea trokausta eikä vain näiden uusimpien korttien.
Eiköhän nuo maksa uutena vieläkin yli 300€ jos jostain löytää. Ei siis ole trokausta tuo pyyntihinta.
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
194
Tuo toimintamalli on hyvä normaalissa markkinatilanteessa.

Mutta jos esim. tällä hetkellä haluisin myydä refu 6800xt:n joka maksaa amd:n kaupassa n.650e, niin jos olen käsittänyt oikein, myyntihinta saisi olla korkeintaan 649e. Tuolla hinnalla jos pistät myyntiin, niin melko suuret todennäköisyydet on sille, että se on seuraavana päivänä torissa myynnissa aikas paljon reippaammalla hintalapulla, eikä kenenkään tietokoneessa pelejä pyörittämässä.
Ei varmaankaan yhdenkään myyjän mielestä kovin mukava skenaario.
Ei varmasti ole miellyttävä skenaario, tästä syystä näiden tilanteiden osalta yksiselitteisesti ohjattu hoitamaan myynti muualla. Edelleenkin ihmettelen mikä tässä niin epäselvää?
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
194
Itse olen sitä mieltä, että markkinat päättävät hinnan. Jos tällä palstalla halutaan myyntiosiota ylläpitää, niin myyminen siellä pitäisi olla mahdollista ilman keinotekoisia hintarajoituksia. Onhan se kaunis ajatus, että täällä harrastajat myisivät sopuhintaan toisilleen komponentteja, mutta ei se vain käytännössä toimi.
Hyvin toiminut ennen tätä sirkusta, aka "markkinatilannetta". Mitään epäselväähän tässä ei ole.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Eiköhän nuo maksa uutena vieläkin yli 300€ jos jostain löytää. Ei siis ole trokausta tuo pyyntihinta.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Mitä esimerkiksi tämä on ellei trokaamista?

Kortti ostettu 130 eurolla:

Myyty - GTX 1060 6GB [hausjärvi] | TechBBS (io-tech.fi)

Parin viikon päästä myynnissä 250 eurolla:

Myydään - Evga gtx 1060 6gb (Tampere) | TechBBS (io-tech.fi)

Ja väitän, että samanlaisia löytyy paljon lisää. Tähän päälle vielä Torista ym. ostetut ja täällä myytävät. Kyllä muakin trokaus vituttaa, mutta sen voisi sitten ulottaa koskemaan ihan kaikkea trokausta ei vain uusimpien näytönohjaimien. Nythän tilanne on se, että uusien korttien osalta trokaus on "kielletty", mutta vanhoja edullisesti ostettuja saa laittaa vaikka seuraavana päivänä tuplahinnalla myyntiin ja tämä on ihan ok, koska kortti on maksanut viisi vuotta sitten Gigantissa kuitenkin enemmän.

Hyvin toiminut ennen tätä sirkusta, aka "markkinatilannetta". Mitään epäselväähän tässä ei ole.
Niin onkin hyvin toiminut, kun mitään rajoituksia ei ole ollut. Kyllä täällä ennenkin on foorumivalvojaisten tarjoustuotteita myyty hetken päästä voitolla eteenpäin. Itsekin olen esim. prossun ostanut tällaiselta "trokarilta" ja sekä minä että myyjä olimme kauppoihin tyytyväiset.

Mulle on edelleen ihan sama puututaanko trokaukseen vai ei. Jos siihen kuitenkin halutaan puuttua, niin pututaan sitten kaikkeen trokaukseen eikä vain joidenkin tuotteiden trokaukseen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 881
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Mitä esimerkiksi tämä on ellei trokaamista?

Kortti ostettu 130 eurolla:

Myyty - GTX 1060 6GB [hausjärvi] | TechBBS (io-tech.fi)

Parin viikon päästä myynnissä 250 eurolla:

Myydään - Evga gtx 1060 6gb (Tampere) | TechBBS (io-tech.fi)

Ja väitän, että samanlaisia löytyy paljon lisää. Tähän päälle vielä Torista ym. ostetut ja täällä myytävät. Kyllä muakin trokaus vituttaa, mutta sen voisi sitten ulottaa koskemaan ihan kaikkea trokausta ei vain uusimpien näytönohjaimien. Nythän tilanne on se, että uusien korttien osalta trokaus on "kielletty", mutta vanhoja edullisesti ostettuja saa laittaa vaikka seuraavana päivänä tuplahinnalla myyntiin ja tämä on ihan ok, koska kortti on maksanut viisi vuotta sitten Gigantissa kuitenkin enemmän.



Niin onkin hyvin toiminut, kun mitään rajoituksia ei ole ollut. Kyllä täällä ennenkin on foorumivalvojaisten tarjoustuotteita myyty hetken päästä voitolla eteenpäin. Itsekin olen esim. prossun ostanut tällaiselta "trokarilta" ja sekä minä että myyjä olimme kauppoihin tyytyväiset.

Mulle on edelleen ihan sama puututaanko trokaukseen vai ei. Jos siihen kuitenkin halutaan puuttua, niin pututaan sitten kaikkeen trokaukseen eikä vain joidenkin tuotteiden trokaukseen.
Tästä olen täysin samaa mieltä, että kaikki trokaus pitäisi estää jos sille tielle lähdetään. Muuten voisi antaa kaikkien kukkien kukkia, sillä tuskin tästä io-techistä enää tulee pienen atk harrastajaryhmän foorumi, jossa trokaajia ei olisi...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Vaikka trokaus vanhojen tuotteiden kohdalla olisi ok, niin tuo on jo vähän hämärää toimintaa. Aivan varmasti sama kortti kyseessä, mutta ilmoitukseen laitettu "ostettu uutena gigantista". :rofl2:

Jää ylläpidon päätettäväksi kuinka paljon myynti-ilmoituksessa saa valehdella.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 290
Jep. No raportti tuosta meni niin katsoo miten käy.
Vielä lisäksi kun katsoo tämän henkilön postaushistoriaa, niin kaikki viestit ovat kauppa-alueelta. Kun kauppa-alue pitäisi vissiin YP:n määritelmän mukaan olla tarkoitettu palstan harrastajille, ei kaupustelijoille.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 549
Jep. No raportti tuosta meni niin katsoo miten käy.
Ylläpidon vastaus "vanhojen näytönohjainten hinnat tällä hetkellä kysynnän mukaan"

Joku pyysi kuvaa tilausvahvistuksesta ja sellainen on tuonne ketjuun myös tullut. Ilmeisesti ei olisi sama kortti kyseessä tässä tapauksessa.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
On se kyllä hienoa, kun 30-sarjalaisista ei voi täällä pyytää mitä tahansa tai järjestää huutokauppaa. Samaan aikaan RX 5700 XT korttien hinnat lähestyvät jo 700 euroa. Tämäkin on ylläpidon mielestä ihan jees, mutta annas olla jos pyydät 10 senttiä yli hyllyhinnan 30-sarjan Nvidiasta: Myydään - Asus RX 5700 XT ROG OC 8GB | TechBBS (io-tech.fi)

Onhan tämä tilanne nyt täysin absurdi, että syksyllä ostetusta 30-sarjalaisesta et voi pyytää mitä tahansa, mutta samaan aikaan ostetusta 5700 XT:stä taas voi.

Edelleen: jos tätä touhua halutaan jotenkin rajoittaa, niin rajoitetaan sitten kaikkea kaupankäyntiä. Muuten antaa mennä vaan ja markkinoiden päättää hinnat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
On se kyllä hienoa, kun 30-sarjalaisista ei voi täällä pyytää mitä tahansa tai järjestää huutokauppaa. Samaan aikaan RX 5700 XT korttien hinnat lähestyvät jo 700 euroa. Tämäkin on ylläpidon mielestä ihan jees, mutta annas olla jos pyydät 10 senttiä yli hyllyhinnan 30-sarjan Nvidiasta: Myydään - Asus RX 5700 XT ROG OC 8GB | TechBBS (io-tech.fi)

Onhan tämä tilanne nyt täysin absurdi, että syksyllä ostetusta 30-sarjalaisesta et voi pyytää mitä tahansa, mutta samaan aikaan ostetusta 5700 XT:stä taas voi.

Edelleen: jos tätä touhua halutaan jotenkin rajoittaa, niin rajoitetaan sitten kaikkea kaupankäyntiä. Muuten antaa mennä vaan ja markkinoiden päättää hinnat.
Kyllä, tämä "trokaaminen" on nyt tässä vaiheessa edennyt kaikkiin näytönohjaimiin kaikissa hintaluokissa. Miten tässä tilanteessa erittelet yhden kortin toisesta?

Ainakin nyt ne trokaajat saavat täältä ostettua ne halvat kortit joita sitten myydä torissa eteenpäin :think:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Mitä esimerkiksi tämä on ellei trokaamista?

Kortti ostettu 130 eurolla:

Myyty - GTX 1060 6GB [hausjärvi] | TechBBS (io-tech.fi)

Parin viikon päästä myynnissä 250 eurolla:

Myydään - Evga gtx 1060 6gb (Tampere) | TechBBS (io-tech.fi)
Niin tälläistähän täällä ja murossa on aina ollut, ei ihan noin avointa vaan. Täällä on myyntipalstat täynnä porukka jotka vain ostavat ja myyvät jatkuvasti tavaraa. Aktiivisimmat varmasti vahtivat kaikkia merkittäviä myyntikanavia. Osan liikevaihto on sitä luokkaa että rikkoo alv velvollisuuden rajan. Luonnollisesti ollaan viimeisen päälle yksityistä.
 
Viimeksi muokattu:

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Niin tälläistähän täällä ja murossa on aina ollut, ei ihan noin avointa vaan. Täällä on myyntipalstat täynnä porukka jotka vain ostavat ja myyvät jatkuvasti tavaraa. Aktiivisimmat varmasti vahtivat kaikkia merkittäviä myyntikanavia. Osan liikevaihto on sitä luokkaa että rikkoo alv velvollisuuden rajan. Luonnollisesti ollaan viimeisen päälle yksityistä.
Just näin. Jos oikeasti haluttaisiin trokaukseen puuttua, niin uusien näytönohjaimien hintojen rajoitusten lisäksi tarvitaan muitakin keinoja. Tai voi sitten lopettaa hintarajojen kanssa pelleilyn ja antaa saman menon jatkua niin kuin aina ennenkin.

Toisaalta ihmisten kateus on myös aivan uskomatonta. Kuka se nyt myi jonkun aikaa sitten hyvästä tarjouksesta ostettua komponenttia markkinahintaan kolme kuukautta tjsp. ostamisen jälkeen. Sitä myynti-ilmoa raportoitiin sitten urakalla. Ylläpidon vastaus aiheeseen oli, että ei olisi saanut myydä yli tarjoushinnan, jonka myyjä oli itse maksanut. Tuolla periaattella varmaan puolet myynti-ilmoista saisi siivota.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Kyllä on hirveä ongelma ettei saa viikon tai kuukauden vanhaa näytönohjainta myydä ylihintaan, jos siitä oikeasti pitää eroon päästä niin aivan varmasti se menee kaupaksi ostohinnalla ja saa omat takaisin. Tietty sitten jää voitto saamatta :)

Miljoona kertaa on jo toisettu, mutta tämä kauppa-alue on tarkoitettu harrastajien väliseen käytetyn tavaran kaupankäyntiin, ei voiton tekemiseen harrastajien kustannuksella. Aivan yksi ja sama jos tästä joku mielensä pahoittaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
aivan varmasti se menee kaupaksi ostohinnalla ja saa omat takaisin.
Aivan varmasti se on tämän jälkeen myynnissä torissa tai jossain muualla vähintään muutama satku kalliimmalla.

Joten olipas hyödyllinen sääntö.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Aivan varmasti se on tämän jälkeen myynnissä torissa tai jossain muualla vähintään muutama satku kalliimmalla.

Joten olipas hyödyllinen sääntö.
No myy itse sitten siellä torissa muutaman satasen kalliimmalla jos kerran se voitonteko tai murehtiminen ostajan teoreettisesta voitonteosta on se oleellinen asia eikä käytetyn näytönohjaimen myynti.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
Kannattaa sit laittaa suoraan toriin myyntiin.
Niin useimmat tekeekin. Itse seuraan vain sivusta, kun tämän sivun omistajat taistelee tuulimyllyjä vastaan.

Siihen heillä on oikeus, mutta kyseenalaistan vain sen järkevyyden.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Niin useimmat tekeekin. Itse seuraan vain sivusta, kun tämän sivun omistajat taistelee tuulimyllyjä vastaan.

Siihen heillä on oikeus, mutta kyseenalaistan vain sen järkevyyden.
Tätä sivustoa pyritään tekemään tietotekniikkaharrastaminen edellä, ei oikein istu siihen ajatusmalliin näytönohjaimien trokaaminen voitonteko edellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
853
Niin useimmat tekeekin. Itse seuraan vain sivusta, kun tämän sivun omistajat taistelee tuulimyllyjä vastaan.

Siihen heillä on oikeus, mutta kyseenalaistan vain sen järkevyyden.
Varmaan kannattaa mennä takas muroon tekeen kauppoja jos oikeasti ahdistaa noudattaa myyntiketjun suht selkeitä sääntöjä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
Tätä sivustoa pyritään tekemään tietotekniikkaharrastaminen edellä, ei oikein istu siihen ajatusmalliin näytönohjaimien trokaaminen voitonteko edellä.
Ymmärrän ajatuksen, mutta mutta kun tilanne on mikä on, niin olen vain erimieltä tuon toimivuudesta. Nähdäkseni tietotekniikanharrastajat arvostavat myös turvallista kaupankäyntiä, jonka tämä sivusto tarjoaa. Jos hintaa näissä poikkeusoloissa rajoitetaan, ostavat trokarit ne muualle myyntiin. Jos hinta on markkinahinta, jää ne harrastajille, koska trokari ei saa niitä myytyä voitolla eteenpäin.

Näistä syistä olen erimieltä linjauksesta ja kyseenalaistan vain mielestäni ei toimivia linjauksia. Voin myös olla osallistumatta keskusteluun, jos niin haluat.

Varmaan kannattaa mennä takas muroon tekeen kauppoja jos oikeasti ahdistaa noudattaa myyntiketjun suht selkeitä sääntöjä.
Minä en osta enkä myy näitä näytönohjaimia, ei minua ahdista noudattaa sääntöjä. Minä olen vain sitä mieltä että kysynnän ja tarjonnanlaki on tässä tilanteessa riittävä. Minä vain välillä osallistun keskusteluun säännöistä, kun joku toinen on ensin kommentoinut sääntöjä. Enkö saisi toisinaan kommentoida muiden ajatuksia ja perusteluita säännöistä? Eikö tässä asiassa saa esittää kuin yhden suuntaisia näkemyksiä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
853
Pitäisi varmaan sallia oman tori:n ilmoituksen mainonta jolloin turvallisuus toimii ja voi pyytää massiivisia voittoja. Ei tainnut kyllä olla sallittua myyntiketjuissa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
258
En ole seurannut asiaa yhtään ja minkä vuoksi tällainen tilanne? Itselläkin nurkissa pyörinyt RX5700XT ja en ole kyllä ollut tietoinen sen arvosta.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Kyllä on hirveä ongelma ettei saa viikon tai kuukauden vanhaa näytönohjainta myydä ylihintaan, jos siitä oikeasti pitää eroon päästä niin aivan varmasti se menee kaupaksi ostohinnalla ja saa omat takaisin. Tietty sitten jää voitto saamatta :)

Miljoona kertaa on jo toisettu, mutta tämä kauppa-alue on tarkoitettu harrastajien väliseen käytetyn tavaran kaupankäyntiin, ei voiton tekemiseen harrastajien kustannuksella. Aivan yksi ja sama jos tästä joku mielensä pahoittaa.
Ok. Eli esimerkiksi syksyllä ostetusta RX 5700 XT:stä saa nyt pyytää mitä haluaa, mutta samaan aikaan ostetusta 3080:stä ei. Kaikkea muuta saa edelleen "trokata" PAITSI 30-sarjan Nvidiaa ja 6000-sarjan AMD:tä. Sähän sivuston omistajana saat kyllä päättää näistä säännöistä ja se on mulle ihan ok. Turha kuitenkaan kiillottaa omaa kilpeään ja tulla selittämään jotain "tehdään tietotekniikkaharrastus" edellä läppää, kun samaan aikaan porukka trokaa tuolla pää märkkänä kaikkea muuta kuin noita uusia näytönohjaimia. Ja kuten leffo tuolla ylempänä mainitsi: näin oli murossa ja näin on ollut täälläkin. Aina.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 200
En ole seurannut asiaa yhtään ja minkä vuoksi tällainen tilanne? Itselläkin nurkissa pyörinyt RX5700XT ja en ole kyllä ollut tietoinen sen arvosta.
Korona + mainaus on ne syyt tilanteeseen.

Tuosta 5700xt:stä on pyydetty muistaakseni jopa 600 - 700 €. Aivan älytön hinta. En tiedä millä hinnalla on mennyt kaupaksi. Mutta hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tämän jos kaikki muistaa, niin noiden korttien hinnat tulee nopeasti alas, kun ihmiset ei vain yksinkertaisesti maksa käytetystä ohjaimesta yli 500 €, eikä kaupasta ostettavasta yli 1000 €.
Pitäisi varmaan sallia oman tori:n ilmoituksen mainonta jolloin turvallisuus toimii ja voi pyytää massiivisia voittoja. Ei tainnut kyllä olla sallittua myyntiketjuissa.
Mitähän sä olet syönyt, kun jutut on tuollaisia? Kukaan ei ole ehdottanut torin, tai minkään muunkaan alustan linkaamista/ mainostamista. Suosittelen, että luet ajatuksen kanssa tämän sivun uudelleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
853
Korona + mainaus on ne syyt tilanteeseen.

Tuosta 5700xt:stä on pyydetty muistaakseni jopa 600 - 700 €. Aivan älytön hinta. En tiedä millä hinnalla on mennyt kaupaksi. Mutta hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tämän jos kaikki muistaa, niin noiden korttien hinnat tulee nopeasti alas, kun ihmiset ei vain yksinkertaisesti maksa käytetystä ohjaimesta yli 500 €, eikä kaupasta ostettavasta yli 1000 €.

Mitähän sä olet syönyt, kun jutut on tuollaisia? Kukaan ei ole ehdottanut torin, tai minkään muunkaan alustan linkaamista/ mainostamista. Suosittelen, että luet ajatuksen kanssa tämän sivun uudelleen.
Luettu kyllä, mutta en ymmärrä miksi asiasta pitää vääntää jos foorumin ylläpitäjä laittaa säännön x myyntiketjuun. Kukaan ei varmaan pakota täällä myymään. Toki voi kyseenalaistaa toiminnan niinkuin eduskunnassakin, mutta miksi?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 689
Miten täällä halutaan huomioida Nvidian ilmoittamat muutokset mm. tulevan RTX 3060 kortin kohdalla? Jos mainausteho heikentyy ja oletettavasti enemmän kortteja riittää pelaajille, luulisi olevan vähemmän tarvetta samaa sääntöä jatkaa siihen korttiin myöskin, koska tuskin menee heti trokattavaksi eteenpäin ja riittää kaupasta ovh:lla (toki ei voi tietää ennen kuin kortti myynnissä). Lienee valtaosa kauppa-alueen aktiivisimmista kuitenkin lyövän kortit mainauskäyttöön, siksi se 5700 XT menee nyt hyvään hintaan sääntöjen suojalla myyntiin, kun tosiaan samaan aikaan hankittu RTX 3080 pidetään karttakepin uhalla imaginäärisen hyväntekeväisyyslinjauksen rajan sisällä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 779
Miten täällä halutaan huomioida Nvidian ilmoittamat muutokset mm. tulevan RTX 3060 kortin kohdalla? Jos mainausteho heikentyy ja oletettavasti enemmän kortteja riittää pelaajille, luulisi olevan vähemmän tarvetta samaa sääntöä jatkaa siihen korttiin myöskin, koska tuskin menee heti trokattavaksi eteenpäin ja riittää kaupasta ovh:lla (toki ei voi tietää ennen kuin kortti myynnissä). Lienee valtaosa kauppa-alueen aktiivisimmista kuitenkin lyövän kortit mainauskäyttöön, siksi se 5700 XT menee nyt hyvään hintaan sääntöjen suojalla myyntiin, kun tosiaan samaan aikaan hankittu RTX 3080 pidetään karttakepin uhalla imaginäärisen hyväntekeväisyyslinjauksen rajan sisällä...
Luultavasti tuo rajoitus tarkottaa että mainaajat ostaa kortteja enempi saadakseen määrällä korvattua vajaata laskentatehoa, varsinkin jos sähkölasku ei merkkaa mitää ostopäätöksessä :hammer: Toki saatavuus näilläkin tulee olemaan huono mutta pelaajat tuskin tilanteesta hyötyy.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Luultavasti tuo rajoitus tarkottaa että mainaajat ostaa kortteja enempi saadakseen määrällä korvattua vajaata laskentatehoa, varsinkin jos sähkölasku ei merkkaa mitää ostopäätöksessä :hammer: Toki saatavuus näilläkin tulee olemaan huono mutta pelaajat tuskin tilanteesta hyötyy.
Ei kukaan noita osta louhimiseen. 26mh/s on todella huono kortista jonka hinta on 500€+
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 779
Ei kukaan noita osta louhimiseen. 26mh/s on todella huono kortista jonka hinta on 500€+
Jos ei muutakaan saatavilla nii varmaa joillekkin nuokin kelpaa, ite en ostais tuota korttia edes pelaamiseen 600e hintalapulla mikä sille tulossa monessa paikassa :kahvi:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Ok. Eli esimerkiksi syksyllä ostetusta RX 5700 XT:stä saa nyt pyytää mitä haluaa, mutta samaan aikaan ostetusta 3080:stä ei. Kaikkea muuta saa edelleen "trokata" PAITSI 30-sarjan Nvidiaa ja 6000-sarjan AMD:tä. Sähän sivuston omistajana saat kyllä päättää näistä säännöistä ja se on mulle ihan ok. Turha kuitenkaan kiillottaa omaa kilpeään ja tulla selittämään jotain "tehdään tietotekniikkaharrastus" edellä läppää, kun samaan aikaan porukka trokaa tuolla pää märkkänä kaikkea muuta kuin noita uusia näytönohjaimia. Ja kuten leffo tuolla ylempänä mainitsi: näin oli murossa ja näin on ollut täälläkin. Aina.
Selitetty aloitusviestin uusimmassa päivityksessä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Miten täällä halutaan huomioida Nvidian ilmoittamat muutokset mm. tulevan RTX 3060 kortin kohdalla? Jos mainausteho heikentyy ja oletettavasti enemmän kortteja riittää pelaajille, luulisi olevan vähemmän tarvetta samaa sääntöä jatkaa siihen korttiin myöskin, koska tuskin menee heti trokattavaksi eteenpäin ja riittää kaupasta ovh:lla (toki ei voi tietää ennen kuin kortti myynnissä). Lienee valtaosa kauppa-alueen aktiivisimmista kuitenkin lyövän kortit mainauskäyttöön, siksi se 5700 XT menee nyt hyvään hintaan sääntöjen suojalla myyntiin, kun tosiaan samaan aikaan hankittu RTX 3080 pidetään karttakepin uhalla imaginäärisen hyväntekeväisyyslinjauksen rajan sisällä...
En näe mitään syytä miksi näitä pitäisi jotenkin erikseen huomioida.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 689
En näe mitään syytä miksi näitä pitäisi jotenkin erikseen huomioida.
Asia selvä, mutta tarkennusta/tarkistusta pyydän sitten vielä uusimpaan päivitykseen:

”Käytettyjen näytönohjaimien hinnoittelu täällä jatkossa yksiselitteisesti alle uuden nykyhinta kuitin ostopaikassa, olkoon oma ostohinta mikä hyvänsä”

Miten toimitaan, jos ostopaikassa ei enää kyseistä mallia myynnissä? Hinta.fi:n alin hinta? Entä miten sitten huomioidaan edelliset esille tuomani epäkohdat eli esim. Hinta.fi:ssä voi olla jokin ale-/poistomyyntihinta jäänyt näkyviin, mutta ei koskaan varastosaldoa, mitä siihen hintaan myydä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Asia selvä, mutta tarkennusta/tarkistusta pyydän sitten vielä uusimpaan päivitykseen:

”Käytettyjen näytönohjaimien hinnoittelu täällä jatkossa yksiselitteisesti alle uuden nykyhinta kuitin ostopaikassa, olkoon oma ostohinta mikä hyvänsä”

Miten toimitaan, jos ostopaikassa ei enää kyseistä mallia myynnissä? Hinta.fi:n alin hinta? Entä miten sitten huomioidaan edelliset esille tuomani epäkohdat eli esim. Hinta.fi:ssä voi olla jokin ale-/poistomyyntihinta jäänyt näkyviin, mutta ei koskaan varastosaldoa, mitä siihen hintaan myydä.
Hinta.fi:n tuotteiden hintaseurannan hintahistoriasta saa selville millä hinnalla kyseinen näytönohjain on ollut uutena missäkin kaupassa myynnissä siihen asti kun on poistunut myynnistä.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
985
Ok. Eli esimerkiksi syksyllä ostetusta RX 5700 XT:stä saa nyt pyytää mitä haluaa, mutta samaan aikaan ostetusta 3080:stä ei. Kaikkea muuta saa edelleen "trokata" PAITSI 30-sarjan Nvidiaa ja 6000-sarjan AMD:tä. Sähän sivuston omistajana saat kyllä päättää näistä säännöistä ja se on mulle ihan ok. Turha kuitenkaan kiillottaa omaa kilpeään ja tulla selittämään jotain "tehdään tietotekniikkaharrastus" edellä läppää, kun samaan aikaan porukka trokaa tuolla pää märkkänä kaikkea muuta kuin noita uusia näytönohjaimia. Ja kuten leffo tuolla ylempänä mainitsi: näin oli murossa ja näin on ollut täälläkin. Aina.
Mun on kyllä nyt pakko komppaa tätä, en myöskään ymmärrä logiikkaa. Kuten Retale aikaisemmin ketjussa mainitsi: kaivetaan laarin pohjalta kaikki vanhat näytönohjaimet ihan mielettömällä hinnalla, ja se on ihan fine -- ns. tietotekniikkaharrastamista. Jos kielletään trokaaminen, niin sen pitää koskea myös muutakin tavaraa, tai vaihtoehtoisesti antaa markkinoiden määrittää vapaasti hinta kaikkien tuotteiden kohdalla. Esimerkiksi 5700 XT on edelleen verkkokaupoissa myynnissä, ja siitä on ihan ok pyytää 700€, miksi?

Jos haluaa myydä RTX 30-sarjalaisen, niin se kannattaa myydä torissa, ja puolestaan kiikuttaa tänne kaikki muut kortit myyntiin markkinoiden määrittämällä hinnalla. En oikein tiedä, että mitä tämä nyt edistää.
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
194
Siinä ihmettelette, kun ei ymmärrys riitä. Tän louhintabuumin aiheuttamaa vanhan raudan kaivamista myyntiin ei oikeen voi vertaa tohon 3000-sarjan trokaamiseen, mistä tää koko kitinä puolin ja toisin lähti alkujaan. 5700xt sirkus alle pari viikkoa sitten alkanut ilmiö, mikä tulee losahtamaan yhtä nopeasti. Tuo 3000-sarjalaisten trokaaminen huonon saatavuuden takia, on kestänyt jo kuukausia ja tulee myös jatkumaan, siksi vähän typerää jengillä vertaa tähän nyt meneillään olevaan louhintakorttisirkukseen. Myöskin YP tähän vastasi, miksi sallittua myydä vanhaa rautaa, jota saanut hyllystä niin paljon, kun syliin mahtuu, korkeilla hinnoilla jos joku mainaaja on valmis siitä maksamaan. Jengillä menee puurot ja vellit sekaisin pahasti.

Jaxuhaleja! Pus!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 160
Nyt ylläpidon jatkuvasti muuttuvaa linjaa miettiessä kannattaa pitää mielessä, että he varmaan tekevät tätä raporttien perusteella. Vähän veikkaan, että kateelliset raportoivat Nvidian 3000-sarjan hintoja ja AMD:n 6000-sarjan hintoja paljon enemmän ja muut näytönohjaimet ei oikeasti niin paljoa kiinnosta ihmisiä, jotka näitä raportoi.

Sitten kannattaa miettiä niitä omia ehdotuksia siihen suuntaan, että raportit vähenevät, niin varmaan niitä toteutetaankin helpommin. Ilkeästi sanottuna, tässä ei välttämättä kiinnosta se, mikä on moraalisesti ja eettisesti parasta, vaan se, että millä saadaan kauppa helpoiten sujumaan vailla turhia mielensäpahoituksia, raportteja ja pitäen suurin osa porukasta tyytyväisenä. Varmasti jokaisesta säännöstä löytyy valittajia, yrität kuinka paljon vaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 151
Viestejä
4 209 877
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom