Tärkeä GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimien myynti (PÄIVITETTY 28.1.2022)

Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Ymmärrän, mut kuten sanoin. Tässä on osteltu ja myyty paljonki viime kuukausina koska viime syksynä iski paniikki kuten kaikilla muillakin ja osa maksettu aikaisemmin ja osa on niin että maksu paikanpäällä. Hyvin monta kauppaa tehnyt niin, että ostajan kanssa menty kauppaan ja minä tilannut tuotteen mikä minulle kuuluu ja ostaja sen maksaa. Eikä ole vielä tullut vastaan sitä joka valittaisi kun joutuu mulle maksamaan hiukan vaivanpalkkaa kun minä myös tulen sinne jonottamaan ja minä olen tuotetta jonottanut muutenki alusta lähtien
Mutta onko ns. jonotusapu joku 100-200€ mitä pyydät? En tiedä tarkkaa summaa kun en ilmoitustasi ole nähnyt mutta isoa vaivanpalkkaa ei varmaan katsottu hyvällä :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
169
Mutta onko ns. jonotusapu joku 100-200€ mitä pyydät? En tiedä tarkkaa summaa kun en ilmoitustasi ole nähnyt mutta isoa vaivanpalkkaa ei varmaan katsottu hyvällä :hmm:
Ei sillä ole merkitystä, vai onko? Kyseessä on näyttis ja jos joku haluaa sen halvemmalla kuin nyt kaupasta (mun hinta 1150, ja kaupassa tän hetkinen hinta 1199,90) ja ilman kuukausien jonottamista, niin sillä ei ole hevon huttua merkitystä mikä on mun jonotusmaksu. Kuten sanoin jo ekassa viestissäni, että jos lähdetään tuolle linjalle, niin näyttis osiolta voi bannaa kaikki. Jengi tilannut viime syksynä 3080 kortteja alta 800 ja mikä niiden hinta on nyt täällä, tai kuten esimerkkinä tuo rtx3090 trio. Varmasti käyttäjä tilannut sen aikaisemmin kuin tämän vuoden tammikuussa(tammikuun hinta pyöri siinä 1800, ja varmasti ollut viime vuoden puolella halvempi) ja nyt pyydetään 2100. Aika paljon tuossakin on sitä "jonotusmaksua" jos ei nyt halua laittaa tilausta sisään ja alkaa jonottamaan
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Tästä tilauskaman myynnistä tulee mieleen tämä operaattorien myytävänä olevat kalliit osamaksuluurit. "Ostetaan puhelin 10e osarilla ja myydään puhelin heti eteenpäin jotta saa helppoa, halpaa lainaa tai rahoitusta muuhun.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 145
Tästä tilauskaman myynnistä tulee mieleen tämä operaattorien myytävänä olevat kalliit osamaksuluurit. "Ostetaan puhelin 10e osarilla ja myydään puhelin heti eteenpäin jotta saa helppoa, halpaa lainaa tai rahoitusta muuhun.
Ja mikäs ongelma tämä on? Jos joku tuolla tavalla kikkailee, ei ole mun eikä sun päänsärky.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 849
Aika naurettavaksi alkaa tämä näytönohjainten myynti menemään kun ruvetaan jotain jonotuslippuja jo myymään tuotteisiin. Pääsee sitten jälleenmyyjän kanssa käppäilemään kauppaan ja maksamaan oikein kassalle ostoksensa. :srofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
169
Aika naurettavaksi alkaa tämä näytönohjainten myynti menemään kun ruvetaan jotain jonotuslippuja jo myymään tuotteisiin. Pääsee sitten jälleenmyyjän kanssa käppäilemään kauppaan ja maksamaan oikein kassalle ostoksensa. :srofl:
Tuo on vain yksi vaihtoehto, ja näin olen kauppaa käynyt ja olen myös itsekkin ostanut näin. Jos tämä on sulle ongelma, niin voi voi. Outoa että jollekki voi olla ongelma tulla hakemaan ja maksamaan tuote, mut sit ei ole ongelmaa jos olen tuotteen kanssa jossain venaamassa. Ja pitää alkaa säätää isommin koska mobilepayssä on 1000e/päivä rajoitus. Tähän voisin laittaa tuon saman hymiön kanssa tuollaiselle kikkailulle.

Edit. Ja jottei kukaan käsitä väärin kun trollaajat trollaa, nii minä en myy mitään jonotuslippua odottamaan tuotetta, vaan tuote on noudettavissa heti.
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 145
Aika naurettavaksi alkaa tämä näytönohjainten myynti menemään kun ruvetaan jotain jonotuslippuja jo myymään tuotteisiin. Pääsee sitten jälleenmyyjän kanssa käppäilemään kauppaan ja maksamaan oikein kassalle ostoksensa. :srofl:
Onhan se, mutta tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 849
Tuo on vain yksi vaihtoehto, ja näin olen kauppaa käynyt ja olen myös itsekkin ostanut näin. Jos tämä on sulle ongelma, niin voi voi. Outoa että jollekki voi olla ongelma tulla hakemaan ja maksamaan tuote, mut sit ei ole ongelmaa jos olen tuotteen kanssa jossain venaamassa. Ja pitää alkaa säätää isommin koska mobilepayssä on 1000e/päivä rajoitus. Tähän voisin laittaa tuon saman hymiön kanssa tuollaiselle kikkailulle
Olen onneksi ihan itseoppinut miten verkkokaupasta tilataan tavaraa, ettei tarvitse maksaa välikäsille jonotuspalkkioita. Enemmänkin naurattaa touhu kuin se olisi jokin ongelma, ei kannata yrittää niitä omia ajatuksia tunkea muiden päähän. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
169
Olen onneksi ihan itseoppinut miten verkkokaupasta tilataan tavaraa, ettei tarvitse maksaa välikäsille jonotuspalkkioita. Enemmänkin naurattaa touhu kuin se olisi jokin ongelma, ei kannata yrittää niitä omia ajatuksia tunkea muiden päähän. :)
Juu hyvä näin. Ei muuta kun tilaamaan sieltä vain
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Ja mikäs ongelma tämä on? Jos joku tuolla tavalla kikkailee, ei ole mun eikä sun päänsärky.
Periaatteessa se tavara, varsinkin kallis tavara on myyjän omaisuutta ennenkuin osari on maksettu. Eli vaikka Susanna (nimi muutettu) tilaa Telialta RTX 3080:n osarille ja myy sen sinulle, niin se on Telian omaisuutta. Jos Susanna ei maksa osareita , niin Telialla on oikeus hakea se takaisin ja sinun pitäisi itse järjestellä homma Susannan kanssa. Vaikka näin ei käytännössä vielä tapahdu, niin näin asia menee oikeudellisesti.

Lisäksi, jos tulee takuukeikka, niin Telia voi ja todennäköisesti ottaakin omansa takaisin ja sinulle jää käteen tyhjä arpa. Ellei Telia haasta sinua oikeuteen kätkemisrikoksesta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 540
Periaatteessa se tavara, varsinkin kallis tavara on myyjän omaisuutta ennenkuin osari on maksettu. Eli vaikka Susanna (nimi muutettu) tilaa Telialta RTX 3080:n osarille ja myy sen sinulle, niin se on Telian omaisuutta. Jos Susanna ei maksa osareita , niin Telialla on oikeus hakea se takaisin ja sinun pitäisi itse järjestellä homma Susannan kanssa. Vaikka näin ei käytännössä vielä tapahdu, niin näin asia menee oikeudellisesti.

Lisäksi, jos tulee takuukeikka, niin Telia voi ja todennäköisesti ottaakin omansa takaisin ja sinulle jää käteen tyhjä arpa. Ellei Telia haasta sinua oikeuteen kätkemisrikoksesta.
Eikös se mene niin että laitteen luovutuksen yhteydessä laitteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Eikös se mene niin että laitteen luovutuksen yhteydessä laitteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle.
Osarilla kun ostat laitteen et ole kyllä laitteen omistaja jos et koko laitetta kerta maksa? Toisaalta noi voidaan kyllä ratkaista muullakin ulosotolla kun että tuote takaisin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 540
Osarilla kun ostat laitteen et ole kyllä laitteen omistaja jos et koko laitetta kerta maksa? Toisaalta noi voidaan kyllä ratkaista muullakin ulosotolla kun että tuote takaisin.
No tarkalleen en tiedä miten menee, mutta ei operaattorit ainakaan noita puhelimia, tietokoneita sun muita takaisin pyydä vaan sopimus menee sitten perintään.

Edit. Operaattoreiden sopimuksissa ainakin sanotaan että omistusoikeus siirtyy asiakkaalle vaikka olisi osarilla ostettu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Periaatteessa se tavara, varsinkin kallis tavara on myyjän omaisuutta ennenkuin osari on maksettu. Eli vaikka Susanna (nimi muutettu) tilaa Telialta RTX 3080:n osarille ja myy sen sinulle, niin se on Telian omaisuutta. Jos Susanna ei maksa osareita , niin Telialla on oikeus hakea se takaisin ja sinun pitäisi itse järjestellä homma Susannan kanssa. Vaikka näin ei käytännössä vielä tapahdu, niin näin asia menee oikeudellisesti.

Lisäksi, jos tulee takuukeikka, niin Telia voi ja todennäköisesti ottaakin omansa takaisin ja sinulle jää käteen tyhjä arpa. Ellei Telia haasta sinua oikeuteen kätkemisrikoksesta.
Miksi pitää mutuilla, jos ei kerran ole mitään tietoa?

Jos Susanna pöllii sen 3080 kortin Telian liikkeestä ja myy sen Matille, niin Matti joutuu luopumaan kortista, vaikka olisi sen ostanut hyvässä uskossa. Se on sitten Matin ongelma periä rahat takaisin Susannalta.

Jos Susanna ostaa osamaksulla 3080 kortin Telialta ja myy sen Matille, niin se on Telian ongelma periä rahat siltä henkilöltä, jolle he sen ovat myyteen luotolla. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.

Ohessa vielä Telian aspan vastaus vastaavaan tilanteeseen, 3080 tilalla osamaksulla ostettu puhelin.

Hei,

Osamaksusopimuksen tekijä on vastuussa laitteen maksusta. Sinä et ole vastuullinen siihen, jos alkuperäinen omistaja ei maksa sopimuksen mukaisia laskujaan. Mikäli ostat iPhone 4:n, jossa on sopimusta jäljellä puhelin voi olla vielä operaattorilukittu Soneran & TeleFinlandin verkkoon. Tämä kannattaa varmistaa vielä puhelimen myyjältä. Mikäli puhelin on iPhone 5, niin sitä ei ole operaattorilukittu.

Emme myöskään sulje puhelinta, jos se on osamaksulla ostettu & laskuja ei makseta. Uhkana tähän on alkuperäisen omistajan liittymän sulku ja hänelle koituvat perintäkustannukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Miksi pitää mutuilla, jos ei kerran ole mitään tietoa?

Jos Susanna pöllii sen 3080 kortin Telian liikkeestä ja myy sen Matille, niin Matti joutuu luopumaan kortista, vaikka olisi sen ostanut hyvässä uskossa. Se on sitten Matin ongelma periä rahat takaisin Susannalta.

Jos Susanna ostaa osamaksulla 3080 kortin Telialta ja myy sen Matille, niin se on Telian ongelma periä rahat siltä henkilöltä, jolle he sen ovat myyteen luotolla. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.

Ohessa vielä Telian aspan vastaus vastaavaan tilanteeseen, 3080 tilalla osamaksulla ostettu puhelin.

Hei,

Osamaksusopimuksen tekijä on vastuussa laitteen maksusta. Sinä et ole vastuullinen siihen, jos alkuperäinen omistaja ei maksa sopimuksen mukaisia laskujaan. Mikäli ostat iPhone 4:n, jossa on sopimusta jäljellä puhelin voi olla vielä operaattorilukittu Soneran & TeleFinlandin verkkoon. Tämä kannattaa varmistaa vielä puhelimen myyjältä. Mikäli puhelin on iPhone 5, niin sitä ei ole operaattorilukittu.

Emme myöskään sulje puhelinta, jos se on osamaksulla ostettu & laskuja ei makseta. Uhkana tähän on alkuperäisen omistajan liittymän sulku ja hänelle koituvat perintäkustannukset.
Onnea valitsemallanne tiellä, jos tosiaan koetat viedä sitä puhelinta takaisin myyjälle. Se puhelin on lainan takeena ja omistusoikeus siihen on myyjällä. Tässä on nyt vähäarvoinen iPhone4, jossa ei jaksettu lähtemään ajamaan oikeusprosessia, mutta jos kyseessä on vaikka 2k€ näytönohjain, niin voi olla ihan toinen ääni kellossa.

Kuvittele iPhone4:n tilalle vaikka auto, niin ollaan jo lähempänä totuutta.

Ja jatketaan väittelyä iPhone4-aikaisista viesteissä jossain ihan muualla, eikä sotketa tätä ketjua.. Kuinka vaikea se voi olla ymmärtää, että se ei ole vastikkeetonta lainaa, mitä osarilla saa?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Voi luoja tätä vääntöä.

Asia tietysti aiheuttaa närää. Ja sitten täällä on aina pesinyt tyyppejä jotka jatkuvasti ostavat kaikkea ja myyvät sitä eteenpäin. Jännä että aika&kiinnostus riittää täällä vänkäämiseen.


Kuinka vaikea se voi olla ymmärtää, että se ei ole vastikkeetonta lainaa, mitä osarilla saa?
Niin tälläinen vai? Klarna Tili

Vai millainen?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Onnea valitsemallanne tiellä, jos tosiaan koetat viedä sitä puhelinta takaisin myyjälle. Se puhelin on lainan takeena ja omistusoikeus siihen on myyjällä. Tässä on nyt vähäarvoinen iPhone4, jossa ei jaksettu lähtemään ajamaan oikeusprosessia, mutta jos kyseessä on vaikka 2k€ näytönohjain, niin voi olla ihan toinen ääni kellossa.

Kuvittele iPhone4:n tilalle vaikka auto, niin ollaan jo lähempänä totuutta.

Ja jatketaan väittelyä iPhone4-aikaisista viesteissä jossain ihan muualla, eikä sotketa tätä ketjua.. Kuinka vaikea se voi olla ymmärtää, että se ei ole vastikkeetonta lainaa, mitä osarilla saa?
Ei se puhelin tai näytönohjain ole minkään lainan vakuutena. Jos mä nostan 1000 euron lainan pankista, niin mä olen vastuussa sen lainan maksamisesta, koska pankki on tehnyt sen sopimuksen minun kanssa. Vaikka mä lahjoittaisin sen 1000 euroa Pelastusarmeijan joulupataan, niin minulta se velka tullaan ulosmittaamaan, eikä siihen sotketa ketään toista tahoa. Jos en maksa velkaa, niin jatkossa en saa enää luottoa. Niin simppeliä.

Jos käytetään autoa puhelimen tilalla, niin siinä on ihan eri tilanne. Se auto on rahoitusyhtiön nimissä, jolloin henkilö joka käyttää autoa, ei pysty sitä myymään. Nä pitäisi olla ihan perusjuttuja, jos on ikinä auton ostanut.


Tuolla on Elisan ehdot liittyen luotonmaksuun.

Elisalta osamaksulla ostetuissa puhelimissa ja muissa laitteissa tuotteen omistusoikeus siirtyy asiakkaalle heti kun hän saa tuotteen käsiinsä. Osamaksulla tilattaessa tilaaja on henkilökohtaisesti vastuussa osamaksun maksusuorituksista vaikka laite hajoaisi, varastettaisiin tai se myytäisiin ennen kuin tuotteen velkasumma on kokonaan maksettu.

Anteeksi off-topic, mutta pakko korjata, kun on sen verran pahasti virheellistä viestiä asiaan liittyen. Jos et vieläkään usko olevasi täysin väärässä, niin etsi nyt edes jotain näiden sinun väitteiden tueksi, jottei se ole ihan pelkkää omaa mutua.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Jos käytetään autoa puhelimen tilalla, niin siinä on ihan eri tilanne. Se auto on rahoitusyhtiön nimissä, jolloin henkilö joka käyttää autoa, ei pysty sitä myymään. Nä pitäisi olla ihan perusjuttuja, jos on ikinä auton ostanut
Ei oo ihan perusjuttu, koskeehan vain niitä jotka rahoituksen tarvii. Toisekseen olen minäkin myynyt osariauton joka ollut rahoitusyhtiön nimissä, se loppuvelka vain pitää jokatapauksessa maksaa.

E: lähtenyt laukalle tämä minun alkuperäinen ajatus tästä trokaamisesta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 590
Miten niin kuuluu? Missä niin sanotaan? Luin säännöt ja missään ei sanota että tuotteen pitää olla mulla fyysisesti, ja niin on täällä muutkin myyneet. Huomattavan monessa ilmoituksessa oli sitten myyntiosio mikä vaan, näkee näitä: Tuote tulossa postilla ja en pidä sitä itselläni ja myyn plää plää. <- Eli silloin myös he myyvät jotain mitä heillä ei ole fyysisesti ja se on ollut tämän foorumin mukaan hyväksyttävää
Ja myyn sen sillä hintaa kuin ilmoituksessa lukee. Eli alle verkkokaupan nykyisen hinnan. Sanoo oma ostosumma mitä tahansa. Nehän ne säännöt on
Sanotaan nyt sitten vaikka tässä, että tuollaista pelleilyä ei katsota tällä foorumilla ja kauppa-alueella. Täällä on tarkoitus myydä käytettyä tavaraa harrastajien kesken, eikä mitään Verkkokauppa.comissa seisovaa lunastamatonta uutta tuotetta parin sadan euron voitolla.

Edit: ja bannit perään asiattomasta käytöksestä, myynti-ilmoituksen uudelleen postaamisesta vaikka ylläpito oli sen jo kertaalleen poistanut
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
814
Käytetty on aina käytetty vaikka olis ollut sekunnin koneessa kiinni. Tää on ihan ihme perseilyä että hintoja käytetyillä ihan poskettomia summia. Kuitista -50% heti pois säännöksi vaikka olis eilen ostettu ja "kerran" kokeiltu. Minä en tule koskaan ymmärtämään käytettyjen osien hirveitä hintoja.

Ei se tietenkään tyhmä ole joka pyytää huh...
 
Liittynyt
01.09.2020
Viestejä
58
Käytetty on aina käytetty vaikka olis ollut sekunnin koneessa kiinni. Tää on ihan ihme perseilyä että hintoja käytetyillä ihan poskettomia summia. Kuitista -50% heti pois säännöksi vaikka olis eilen ostettu ja "kerran" kokeiltu. Minä en tule koskaan ymmärtämään käytettyjen osien hirveitä hintoja.
Tarjotahan sitä saa mitä haluaa, mutta en usko että kukaan (edes näitä edeltävinä aikoina) olisi käytännössä uutta korttia puolella kuitin hinnasta myymässä. Loppujen lopuksi, tietääkseni niissä ei oikeastaan mitään eroa ole, takuunkin pitäis siirtyä sellasenaan uudelle omistajalle. Mutta uuden hintaan sitä ei tietenkään (mun mielestä) sovi myyä, vaikka en pystykään täysin sanomaan että kuinka suuri miinustaminen ois kohtuullista.
 

wmw

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.04.2020
Viestejä
268
Sanotaan nyt sitten vaikka tässä, että tuollaista pelleilyä ei katsota tällä foorumilla ja kauppa-alueella. Täällä on tarkoitus myydä käytettyä tavaraa harrastajien kesken, eikä mitään Verkkokauppa.comissa seisovaa lunastamatonta uutta tuotetta parin sadan euron voitolla.

Edit: ja bannit perään asiattomasta käytöksestä, myynti-ilmoituksen uudelleen postaamisesta vaikka ylläpito oli sen jo kertaalleen poistanut
Mulla oli erään myynti-ilmoituksen ohessa lisämainintana, että jos joku foorumilaisista haluaa ostaa verkkiksen tiskiltä 6800 kortin, niin voi tulla sen itse maksamaan ja hakemaan mun kanssa. Halukkaitahan oli paljon, mutta ei tullut mieleenkään siitä pyytää mitään rahaa. Kortti meni ensimmäiselle ja oli ilo auttaa toista saamaan kortti heti käsiinsä ja jäi ihan positiivisesti mieleen kyseinen verkkokauppa reissu (ei joutunut odottaa tai mitään, kaikki meni just niinku privana suunniteltiin). Paljon kivempi jonottaa ja jauhaa niitä näitä, täysin tuntemattoman kanssa, sillä meitä molempia yhdisti kasaaminen harrastuksuna. Ei aina pidä, tehdä maksimaalista katetta joka jutussa ja silloin ku on reilu muille, niin se saattaa tulevaisuudessakin palkita. ;) Ei nyt oo tarkoitus jeesustella tai mitään, oon mäkin joskus tehnyt vakavia virheitä foorumeilla, mut oon oppinut virheistäni ja oon kiitollinen että saan täällä vielä olla. Kusipäisyys ja itsekeskeisyys ei kannata.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 590
Käytettyjen näytönohjainten markkinat ovat niin sekaisin, että vaatii meiltä jatkuvaa reagointia.

Uuden sukupolven näytönohjaimien suhteen linjaus on edelleen sama eli RTX 30- ja Radeon RX 6000 -sarja näytönohjaimilla pyyntihinta alle uuden ostopaikassa.

Nykyistä sukupolvea vanhemmat mallit: Vapaa markkinahinta, jossa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jokainen on ko kortteja aikanaan voinut kaupasta ostaa, eikä näitä pääosin enää edes uutena myydä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 145
Käytettyjen näytönohjainten markkinat ovat niin sekaisin, että vaatii meiltä jatkuvaa reagointia.

Uuden sukupolven näytönohjaimien suhteen linjaus on edelleen sama eli RTX 30- ja Radeon RX 6000 -sarja näytönohjaimilla pyyntihinta alle uuden ostopaikassa.

Nykyistä sukupolvea vanhemmat mallit: Vapaa markkinahinta, jossa kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jokainen on ko kortteja aikanaan voinut kaupasta ostaa, eikä näitä pääosin enää edes uutena myydä.
Kun markkinat on kerran näin sekaisin, niin eikö olisi helpompi olla miettimättä asiaa mitenkään ja antaa kysynnän ja tarjonnan lain hoitaa loput, kunnes tilanne normalisoituu?

Mutta omistajana saat tehdä ihan niin kuin haluat. Tätä ei pidä tulkita valituksena tai vänkäämisenä, vaan tämä on vain enemmänkin tilanteen ihmettelyä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 590
Kun markkinat on kerran näin sekaisin, niin eikö olisi helpompi olla miettimättä asiaa mitenkään ja antaa kysynnän ja tarjonnan lain hoitaa loput, kunnes tilanne normalisoituu?

Mutta omistajana saat tehdä ihan niin kuin haluat. Tätä ei pidä tulkita valituksena tai vänkäämisenä, vaan tämä on vain enemmänkin tilanteen ihmettelyä.
Noiden uusien näytönohjainten kohdalla on niin täysin selviä trokausyrityksiä, että pyrimme niitä ylläpidon roolissa hillitsemään edes vähän mahdollisuuksien mukaan. Kyse on voiton toivossa trokaamisen lisäksi myös siitä että ne näytönohjaimet on niiltä pois, jotka niitä yrittävät kaupasta ostaa.

Vanhempien kohdalla ne ovat olleet jo pidempään myynnissä, osa vuosia ja niitä on voinut tähän päivään mennessä jokainen ostaa, suurinta osaa ei enää kaupassa myydä. Jos joku niistä vanhoista haluaa maksaa ylihintaa, maksakoon.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 145
Noiden uusien näytönohjainten kohdalla on niin täysin selviä trokausyrityksiä, että pyrimme niitä ylläpidon roolissa hillitsemään edes vähän mahdollisuuksien mukaan. Kyse on voiton toivossa trokaamisen lisäksi myös siitä että ne näytönohjaimet on niiltä pois, jotka niitä yrittävät kaupasta ostaa.

Vanhempien kohdalla ne ovat olleet jo pidempään myynnissä, osa vuosia ja niitä on voinut tähän päivään mennessä jokainen ostaa, suurinta osaa ei enää kaupassa myydä. Jos joku niistä vanhoista haluaa maksaa ylihintaa, maksakoon.
Ymmärrän tuon näkökulman ja onhan tämä syvältä, kun 3070 maksaa yli tonnin kaupassa ja saatavuus on silti heikkoa, kun tuon piti olla alta 600 € kortti hyvällä saatavuudella.

Itse silti näen että tuo on hyödytöntä, koska sen näytönohjaimen pystyy trokaamaan monessa muussakin paikassa, ja jos täällä hintataso on pienempi, tulee trokarit täältä ostamaan ne kortit ja myy muualla voitolla eteenpäin.

Mutta toivottavasti olen väärässä ja tuolla linjauksella on oikeasti vaikutusta.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Mun ilmoitus poistettiin, mutta kaupat oltiin löyty lukkoon. Tultiin vähän vastaan että tippui 20€.

Hinta.fin mukaan oli heti saatavilla noin 600€ tietämillä. Ilmoitin ostajalle että minun ilmoitus poistettiin ja haluaako vielä tehdä kaupat. Kyllä ostaja oli halukas tehdä kauppaa.

Kaverilla on ostojonossa muutama RX6800XT ja on luopumassa jommasta kummasta. Hinta on hyvä, koska ne ovat nykyhinnoilla 200-300€ enemmän. Itselleni sitä toista olisin hankkimassa. Siksi olen myymässä nykyistä pois. Joudun olemaan *hetken ilman korttia.

Hassua sinällään että jos joku haluaa maksaa sen mitä pyydetään niin miksi ei myisi.

Kauppapaikkana pidän ykkösenä tätä foorumia. Harmi että näissä tilanteissa pitää siirtyä muihin palveluihin. Itselläni ei tulisi mieleenkään trokaushommat. Raudanhimo on vaan niin hirveä.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Mun ilmoitus poistettiin, mutta kaupat oltiin löyty lukkoon. Tultiin vähän vastaan että tippui 20€.

Hinta.fin mukaan oli heti saatavilla noin 600€ tietämillä. Ilmoitin ostajalle että minun ilmoitus poistettiin ja haluaako vielä tehdä kaupat. Kyllä ostaja oli halukas tehdä kauppaa.

Kaverilla on ostojonossa muutama RX6800XT ja on luopumassa jommasta kummasta. Hinta on hyvä, koska ne ovat nykyhinnoilla 200-300€ enemmän. Itselleni sitä toista olisin hankkimassa. Siksi olen myymässä nykyistä pois. Joudun olemaan *hetken ilman korttia.

Hassua sinällään että jos joku haluaa maksaa sen mitä pyydetään niin miksi ei myisi.

Kauppapaikkana pidän ykkösenä tätä foorumia. Harmi että näissä tilanteissa pitää siirtyä muihin palveluihin. Itselläni ei tulisi mieleenkään trokaushommat. Raudanhimo on vaan niin hirveä.
Jos ei tule mieleenkään trokaus niin mikä tämän paikan säännöissä vikana, jos saan kysyä?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Kyllä se viimeisin hinta ostopaikassa saadaan Hinta.fi tuotteen hintaseurannasta kaivettua.
Viimeisin viesti tuossa "Yleinen Kauppa-alueen keskustelu" langassa on Juha Kokkoselta aivan samaan kysymykseen ja siellä taas linjataan seuraavaa:

"jos korttia ei ole enää saatavilla ostopaiksta, Hinta.fi edullisin uuden hinta."

Nyt teillä on Juhan kanssa aivan eri ohjeistus ja hintaeroa voi tämän seurauksena olla pahimmillaan abot 300 euroa. Kumman linjausta noudatetaan?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 590
Viimeisin viesti tuossa "Yleinen Kauppa-alueen keskustelu" langassa on Juha Kokkoselta aivan samaan kysymykseen ja siellä taas linjataan seuraavaa:

"jos korttia ei ole enää saatavilla ostopaiksta, Hinta.fi edullisin uuden hinta."

Nyt teillä on Juhan kanssa aivan eri ohjeistus ja hintaeroa voi tämän seurauksena olla pahimmillaan abot 300 euroa. Kumman linjausta noudatetaan?
Taisin lukea väärin, että tuote ei olisi enää lainkaan myynnissä. Muuten tuolla ohjeella.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 680
Ottaisin kantaa asiaan, koska oma myyntiketjuni poistettiin tuoreesti syystä, että hintapyyntöni ei ollut kauppa-alueella tarkoitetun käytetyn tavaran mukainen. Tämä kyseinen ehti jo seuraavalle, eli en tarvitse uusiksi laittaa myyntiin, mutta tässä nyt kantani:

Kyseessä oli elokuussa 2020 ostettu GTX 1660 SUPER, ostopaikkana Tietokonekauppa.fi. Tarkalleen samaa mallia (MSI:n ”GAMING X”) ei ostopaikassa ole enää tarjolla, ei siis myöskään löydy haussa. Sen sijaan muita, edullisempia malleja löytyy (esim. MSI:n ”VENTUS XS OC”). Eli en voinut vedota ostopaikan hintatasoon, vaikka ostokuitista olisi voinut tarkistaa ainakin ostohinnan.

Pidän myös Hinta.fi:n ilmoittamia hintoja harhaanjohtavina, esim. usein on kaupoilla voinut jäädä viimeisimmäksi hinnaksi jonkin tuotteen alennus-/poistomyyntihinta, eikä yhtäkään kappaletta ole varastoon saapunut sen jälkeen. Silti Hinta.fi:hin kantautuu tämä väärä tieto tuotteen hinnasta. RTX 3000 ja RX 6000 -sarjan tuotteissa ei välttämättä ongelma, mutta nyt oli GTX 16-sarjan kortista kyse, joka on edelleen ”kurantti”.

Lisäksi kaikki Hinta.fi:ssä ilmoitetut kaupat eivät välttämättä ole suomalaisia toimijoita ja myyvät eri hintatasolla ulkomailta toimitettuna. Esim. CDON:ssa on useita eri kauppiaita ja he saattavat myydä reilusti alle suomalaisen hintatason, koska tavara saapuu suoraan ulkomailta postimyyntinä ja mm. EU-maiden väliset erot ALV:ssä vaikuttaa hintaan. Meillä Suomessa kuitenkin ollaan ylemmässä kärjessä, 24%.

Tarkistin itse myyntihinnan itselleni tutuista kauppapaikoista, esim. Verkkokauppa.com ja Multitronic. Löin kuitenkin saman hintapyynnöksi, mitä uusi kappalekin maksaisi, ymmärsin että tämä olisi OK. Joka tapauksessa ketju poistettiin, missä itse en nähnyt vikaa, kun kyse ei ollut trokaamisesta vaan, että tavara menisi jollekulle oikeasti käyttöön. Kyseessä oli uudenveroinen, myyntipaketissaan oleva, mutta kuitenkin kevyesti käytetty kortti.

(Esim. en yrittänyt myydä kalliimmalla, kuin mitä kaupastakin saisi. Lisäksi eri valmistajien eri mallisarjat ovat erihintaisia. Esim. ASUS ROG STRIX ja TUF GAMING eivät ole 1:1 verrattavissa, kun ovh:ssa voi olla jopa 100€ vaihtelua. Siksi ihmettelen, miten tähän ratkaisuun päädyttiin moderaattoreiden toimesta. Oliko oma vikani, että ostin hienomman mallin kortista, kun olisi pitänyt ostaa ns. budjettiyksilö, kun ilmeisesti sellaisen hintaan verrataan?)

Oma ehdotukseni olisi, että järjen käyttö sallittua. Jos Verkkokauppa.com myy samaa hinnalla 360€, mutta Jimm’s hintaan 280€ ja varastosaldo 0kpl, miksi rangaistaan,jos hintapyyntö on esim. 320€? Eli kuitenkin kalliimpi kuin ”halvin” ja silti alle, mitä uusi maksaa esim. Verkkiksessä. Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 540
Ihan selkeästi nähtävissä täällä että hyvällä omalla tunnolla tullaan sanojaan että "en tietenkään tarkoituksella yritä trokata", mutta silti olisi kivempi että käytetystä tavarasta jäisi voitolle. Ja mitä enemmän tulee voittoa niin sen parempi.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Ihan selkeästi nähtävissä täällä että hyvällä omalla tunnolla tullaan sanojaan että "en tietenkään tarkoituksella yritä trokata", mutta silti olisi kivempi että käytetystä tavarasta jäisi voitolle. Ja mitä enemmän tulee voittoa niin sen parempi.
Jos nyt olen ymmärtänyt, niin vanhoista ohjaimissa saa pyytää mitä lystää rikkomatta sääntöjä. Eli trokaaminen on ihan sallittua muulla tavaralla, paitsi uuden sarjan ohjaimilla.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
165
Jos nyt olen ymmärtänyt, niin vanhoista ohjaimissa saa pyytää mitä lystää rikkomatta sääntöjä. Eli trokaaminen on ihan sallittua muulla tavaralla, paitsi uuden sarjan ohjaimilla.
Näin myös itsekin ymmärsin. Eli banaanin tapauksessa varmaan juuri tapahtunut ennen sääntömuutosta (tai oikeastaan selvennystä) tai modelta mennyt sääntöjenpäivitys ohi.
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Jos nyt olen ymmärtänyt, niin vanhoista ohjaimissa saa pyytää mitä lystää rikkomatta sääntöjä. Eli trokaaminen on ihan sallittua muulla tavaralla, paitsi uuden sarjan ohjaimilla.
Eiköhän täällä trokaamisella meinata sitä että noita uusia kortteja on ostettu monesta paikasta ja sitten niitä ei palauteta jos ei ole tarvetta vaan myydään kalliimpaan hintaan kuin kaupassa vastaava maksaisi. Eli yritetään siis puuttua selkeisiin trokausyrityksiin. En muutenkaan näe tuota vanhalla tavaralla trokaamista ellei sitten niitä osta päivätyökseen joltain tietämättömältä polkuhintaan ja täällä sitten yrittää nyhtää niistä ylihintaa (tämän hetken markkinahintaa). Tuskin kukaan pari vuotta sitten korttia hankkiessaan repullista niitä osti arvaten että tänä päivänä niistä saa kaksinkertaisen hinnan reilusti käytettynä. :lol: Eli siis jos joku haluaa maksaa vanhasta kortista esim 400€ vaikka se olisi joskus maksanut uutena 160€ niin sitten maksakoot, mahdoton noihin on järkevästi puuttua.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Eiköhän täällä trokaamisella meinata sitä että noita uusia kortteja on ostettu monesta paikasta ja sitten niitä ei palauteta jos ei ole tarvetta vaan myydään kalliimpaan hintaan kuin kaupassa vastaava maksaisi. Eli yritetään siis puuttua selkeisiin trokausyrityksiin. En muutenkaan näe tuota vanhalla tavaralla trokaamista ellei sitten niitä osta päivätyökseen joltain tietämättömältä polkuhintaan ja täällä sitten yrittää nyhtää niistä ylihintaa (tämän hetken markkinahintaa). Tuskin kukaan pari vuotta sitten korttia hankkiessaan repullista niitä osti arvaten että tänä päivänä niistä saa kaksinkertaisen hinnan reilusti käytettynä. :lol: Eli siis jos joku haluaa maksaa vanhasta kortista esim 400€ vaikka se olisi joskus maksanut uutena 160€ niin sitten maksakoot, mahdoton noihin on järkevästi puuttua.
Niih, sitä parempaa trokaamista. Markkinat ovat aina olemassa jossakin. Täältä ne olisi ollut turvallisinta ostaa tarvittaessa. Nyt lähinnä trokareiden ostopaikka. Minkähän ikäinen uuden sarjan tuote muuttuu vanhaksi? Onko joku jo sitä pohtinut
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Totta tuokin ja aina joku käyttää markkinatilanteen hyväkseen mutta täällä siihen on mahdotonta puuttua ellei sitten joku sankari täältä osta niitä kortteja halvalla ja pistä heti kalliimmalla myyntiin. Mutta tämä tilannehan johtuu suoraan siitä että vanhojen hinnat on nousseet erittäin huonon uusien korttien saatavuuden, valmistajien hinnannostojen ja vielä noiden uusien korttien trokaroinnin seurauksena. Eli lähtökohtaisesti jo huomattavasti riskialttiimpi harrastus noita käytettyjä jobbaroida kun tilanne jossain vaiheessa alkaa normalisoitumaan. Mutta ei tästä sen enempää, näkemyseroja on yhtä paljon kuin keskustelijoitakin :D
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 680
Ilmeisesti oma ketjuni pelastui vielä kuolemantuomiosta, kiitos siitä(?), mutta tavara oli tosiaan myyty. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. o_O

Täällä mieluummin myyn kuin muualla, onhan kortteja myynnissä vaikka Tori.fi:ssä, joka on villi länsi tähän foorumiin verrattuna. Niin myyjällä kuin ostajalla on parempi täällä, minkä takia tänne tulin.

Ihmettelen vain, miksi sana ”trokaaminen” nyt käsitetään niin monella tavalla. Esim. puoli vuotta sitten ostettu näytönohjain, joka on ollut käytössäkin, tuskin on hankittu siinä mielessä, että siitä saisi voittoa.

GTX 16-sarja on siitä erikoinen, että sitä myydään RTX-sarjan rinnalla omana asianaan. Siihen ei ole tullut vielä ”päivitystä”, vaikka Turing-alustasta on kyse, kuten esim. RTX 2060:ssa.

Mielestäni tuotteesta, jossa mm. 3 vuoden takuu myyntipäivästä on vielä alkutaipaleella ja kunto uutta vastaava, voi pyytääkin uuden verran. Eihän se siitä tee trokaamista!

Pidän hassuna, jos esim. GTX 1080 menisi nyt jollakulla myyntiin vaikka hintaan 1000€. Ja se onkin OK...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 540
Ihmettelen vain, miksi sana ”trokaaminen” nyt käsitetään niin monella tavalla. Esim. puoli vuotta sitten ostettu näytönohjain, joka on ollut käytössäkin, tuskin on hankittu siinä mielessä, että siitä saisi voittoa.
Ei varmaan lähtökohtaisesti ole siinä mielessä hankittu, mutta kukaan ei voinut etukäteen tietää että näytönohjain markkinat meni siihen mitä ne nyt on.

----

Esitän kärjistetyn tilanteen mikä on omasta mielestäni trokaamista tai kattaa minun mielestä trokaus termin.

RTX 3080 olet saanut tilattua hintaan 829€ kun ne saapui markkinoille ja hinta tuon jälkeen pompsahtanut vaikka 1039€ hintaan tähän päivään mennessä samassa myyntipaikassa. Noh laitat sen sitten myyntiin "kun ei mukamas ole itsellä tarvetta" ja pyyntihinnaksi vaikka 1029€, 1019€, 929€

Kas kummaa kun tulee kivasti voittoa.

----

Todetaan vielä kerran että esitys on kärjistetty eikä tietoa tekeekö joku näin täällä, torissa tai ties missä, mutta ei yllättäisi vaikka tekisikin.

Vastaava on aika yleistä ainakin muissa tuotteissa mitä ollaan esim. alennuksella saatu ja myydään eteenpäin.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
476
Myin itse toisen rtx 3080 1500€ torissa. Hinta oli jotain alle 800€ tilatessa. Palstan sääntöjen mukaan olisin saanut pyytää kortista 1168€, mutta myin torissa, koska en harrasta hyväntekeväisyyttä.

Toki en tässä mitään ongelmaa näe. Jos säännöt eivät natsaa jonkin tuotteen kohdalla, niin myy sen sitten jossain muualla. Ostaja oli myös tyytyväinen kauppahintaan.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Markkinoiden säätely on käytännössä mahdotonta. Täällä on otettu linja missä myyjistä tehdään konnia, kun seuraavat markkinoita näinä poikkeuksellisia aikoina. Mutta jokainen tyylillään...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Markkinoiden säätely on käytännössä mahdotonta. Täällä on otettu linja missä myyjistä tehdään konnia, kun seuraavat markkinoita näinä poikkeuksellisia aikoina. Mutta jokainen tyylillään...
Vapailla markkinoillahan voi onneksi vaihtaa alustaa vapaasti jos alustan käyttöehdot eivät miellytä? Kovin tuntuu ottavan joillekin koville ja menevän jatkuvan vänkäämisen puolelle, vaikka asia on erittäin yksiselitteinen.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 680
Kas kummaa kun tulee kivasti voittoa.
Tässäkö se ongelma?

Muistan hyvin 2000-luvun alkupuolella, kun ostin Huuto.netistä "ERÄ ATK-TAVARAA" -nimikkeellä myyntiin laitetun kohteen, joka oli useita laatikoita pelkkää "ATK-romua" täynnä. Sieltä löytyi vähän kärsineessä kunnossa oleva Audigy 4 Pro. Ei siinä, putsasin sitä pikkuisen ja laitoin erikseen myyntiin, sain sitten pelkästä äänikortista kymmenkertaisesti sen, mitä maksoin kaikesta muusta "romusta".

Vai olisiko sekin pitänyt jotenkin oikeaoppisen moraalin mukaisesti myydä n. 1 euron hinnalla?

Useasti olen itsekin ostanut tavaraa niin, että ostokuitissa näkyy parhaimmillaan puolikas summa siitä, mitä itse maksoin käytetystä tavarasta. Välillä markkinatilanne tällaista vaatii. Kyseessä oli Z97-sarjainen mini-ITX koon emolevy. Niitä ei enää jossain vaiheessa juuri saanut mistään. Silloin mennään sen mukaan, mitä on.

Vai myytkö mulle hologrammi-Charizardin ensimmäisestä Pokemon-korttien erästä siihen markkahintaan, mitä siitä aikanaan on maksettu?

Koska yhtä lailla on myös ostajilla mahdollisuus kiltisti odottaa, että tavaraa tulee kauppojen hyllyille. Ei tämä tilanne loppuelämää kestä näin. Oli jo joskus aiemmin vastaava louhinta-aalto, muistan sen hyvin. Muistan, koska omaan henkilökohtaiseen käyttöön tuleva buildi piti pyörittää Intelin integroidulla grafiikkapiirillä, onneksi en siis ostanut F-sarjan suoritinta Inteliltä.

Mutta kyllä silloinkin tuli sitten jonkun ajan päästä itselleni sopivaan hintaan ihan kaupasta uusi näytönohjain. Ei ollut pakko juuri kaiken hulluuden keskellä ostaa mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Kuten vuonna 2015-2016 socket 2011 emot ja 2018 näyttikset, niin nyt myös ärsyttää joukkorekisteröinnit foorumille ja ainoana "kontribuutiona" on löytää halvalla tavaraa jota jälleenmyydä muualla - tai vaihtoehtoisesti myydä uutta kalliimmalla. Mielestäni näinä boomiaikoina pitäisi laittaa kauppaosio kiinni uusilta käyttäjiltä kokonaan.

@Sampsa , eikö sellaisen selkeän linjauksen voisi tehdä, että jos:
-henkilö a on tilannut tuotteensa aikoja sitten ja saanut sen esimerkiksi hintaan 900€, niin saa myydä sitä voitolla, mutta enintään samaan listahintaan kuin mitä alkuperäinen ostopaikka sitä kauppaa (esim. nyt vaikka se Jimms)?

Mielestäni turha tähän on hintaseurantaa ottaa mukaan, sillä toisten kauppojen volyymit ovat niin mitättömiä toisiinsa nähden - ja usein näiden pikkupuljujen listahintana on tyyliin se tukkuri+10€, mutta varsinaista tuotetta ei ole ikinä edes kauppiaalla hyllyssä, vaan tilaavat sen tukkurilta vasta kun tilaus tulee.

Lisäksi näin villin lännen aikaan tulisi myös ne kuitit löytää perille. Myynti-ilmoituksiin tulisi ilmoittaa myykö yksityishenkilönä vai yrityksenä sekä peräänkuuluttaa, että yrityksen (ja toiminimen) on toimitettava oma kuitti myymästään tuotteesta, jolloin myös estetään harmaata taloutta (esim. pidetään kortti firman hankintana ja ilmoitetaan arvon alenemana vuosien varrella kirjanpidossa ja lopuksi poistoihin).
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 680
@Robin113 Miten tulkitsisit vaikka tuon oman tilanteeni?

Eli ostopaikan valikoimasta poistunut koko tuote, historiikkia ei myöskään nähtävissä. Mikä on listahinta silloin?
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
476
@Robin113 Miten tulkitsisit vaikka tuon oman tilanteeni?

Eli ostopaikan valikoimasta poistunut koko tuote, historiikkia ei myöskään nähtävissä. Mikä on listahinta silloin?
Tuossahan on jo uusi linjaus, että käytettyjä nuhapumppuja voi kaupata mihin hintaan itse haluaa
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 546
Viestejä
4 203 448
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom