Ratkaistu Geforce GTX 1080 vikailee

Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
11
Näyttö alkoi venkoilla viikonloppuna ja meni täyteen kuvan mukaista erikoismerkkiä jo käynnistyessä. Vaihdoin virtalähteen, jonka jälkeen kone käynnistyy ihan oikein, mutta vastaava ongelma alkaa heti, kun näytönohjaimelta vaaditaan lisää vääntöä. Mikä tahansa peli tai benchmark-ohjelma jumittaa näytön heti, kun GPU-testit alkavat. Kokeiltiin näytönohjainta toiseen koneeseen ja saatiin sama ongelma toistettua samalla tavalla.

Otin irti näytönohjaimen tuulettimien ja ledien kaapelit, jonka jälkeen esimerkiksi Civilization pyöri moitteetta, mutta userbenchmarkiin tuli taas sama ongelma.

Kuulostaa virtavialta, mutta osaako joku sanoa jotain tarkempaa? Onko ideoita mitä tehdä? Meneekö verkon painoksi vai saako tuolle ehkä tehtyä jotain?
 

Liitteet

Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
11
Sama homma jatkuu ja suurin piirtein samalla kohdalla vaikka vetää jännitteen maksimiin AB:lla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 157
Kyllä sanoisin silti, että tuo on muistivirhe.

Laita jännite normaaliksi ja alikellottele muisteja. Jos ei toimi, niin minusta tuntuu, että muistit on rikki. Samalla voi myös alikellotella GPU:ta, mutta en usko, että virhe on siinä. Älä kuitenkaan laske voltteja alle defaultin, vaikka alikellotteletkin.
 
Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
11
Kokeilin sitä jo aiemmin. Kone pyörii ihan normaalisti kovallakin CPU-kuormalla ja suostuu pyörittämään GPU:lle kevyempiä pelejä kuten Civilization VI ihan hyvin. Hitman 2 pyöri myös sen aikaa kuin kokeilin. Raskaammat kuitenkin kaatavat sen. Alikellottelin muistit ja pidin jännitteet korkealla ja pysyy selkeästi paremmin pystyssä.

Olisiko jotain, jolla voisi saada tuon rajattua muistiin? Afterburnerin monitor ei pysy mukana siinä kaatumisessa, GPU:n käyttö ja muisti pysyy tasaisena crashiin saakka. EEi sillä, eihän niitä muisteja noihin kuitenkaan saa varmaan kukaan vaihdettua.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
EEi sillä, eihän niitä muisteja noihin kuitenkaan saa varmaan kukaan vaihdettua.


"Videolla näkyy kuinka BGA-muistipiiri vaihdetaan "kotikonstein"

Eihän tuo periaatteessa mikään amerikan temppu ole, eli joku harrastaja vois hyvinkin suostua vaihtamaan jolla kuumailma-juotosasema on. Mutta sitten pitäis eka saada selville mikä niistä piireistä on rikki, ikävää 8kpl lähteä kokeilemaan. :geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Sama homma jatkuu ja suurin piirtein samalla kohdalla vaikka vetää jännitteen maksimiin AB:lla.
Nostitko vahingossa core voltagea? Muisteille pitäisi olla memory voltage. Itse en ole nähnyt kyseistä ominaisuutta ABssä, mutta näytönohjaimen ajuriasetuksissa voi olla.
Edit. Onko muuten näyttökiinni DisplayPortilla?
 
Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
11
Nostitko vahingossa core voltagea? Muisteille pitäisi olla memory voltage. Itse en ole nähnyt kyseistä ominaisuutta ABssä, mutta näytönohjaimen ajuriasetuksissa voi olla.
Edit. Onko muuten näyttökiinni DisplayPortilla?
Aa, en huomannut katsoa tarkemmin, enkä pääse ihan hetkeen koneeseen kiinni. Näyttö on HDMI:llä kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 157
Moi.
Ekan kuvan perusteella näyttää siltä että gpu piiri tai muisti irronnut emosta ja tarvii uudelleenjuotosta.
Mä voin juottaa gpu piirin ja muistit uudelleen kiinni
Torissa on mulla ilmotus—-> Näytönohjaimen ym. korjausta vailla?, Hämeenlinna

laita whutsilla viestiä jos kiinnostaa
Itse sanoisin vielä, että muisteissa vika, mutta ne nähtävästi menisi samalla. Enkä takaa, että olen oikeassa, mutta tämmöisiä tapauksia on ollut minulla useita. Itse uunitin yhden, mutta en ole varmaan vuosikymmeneen enää jaksanut säätää semmoisen kanssa. Kaikissa tapauksissa tuli ruudulle säännöllisiä värikkäitä kuvioita, vihreitä tai pinkkejä tai violetteja - ja ne hävisi joko uunituksella, muisteja säätämällä tai ei hävinneet.

Sinun työtarjouksesi näyttää ihan kivalta, mutta on siinäkin riskinä, ettei auta (ainakaan pidemmäksi aikaa). Voi kuitenkin olla kokeilemisen arvoista. GTX 1080 ei ole mitenkään halpa kortti.
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
124
Riskit on kyllä vain ja pallo on sulla.
Itse asiassa kun muistelen niin muisteissa oli tuollainen vika jonka sain "kuumakylvyllä" toimimaan, yhdessä 780ti:ssä.
Uudet muistit ois kans varmaan kova sana tai uudet tinapallot muisteihin ja tinapalloja olen tilannutkin kiinan pojilta ;)
 
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
124
Päivitetääs sen verran että kysyin kaverilta jonka 780teeiit uudelleenjuotin niin toimii kuulemma loistavasti.

Pistän tähän kopion viestistä:
moi, joo kyllä ja hienosti, toinen pojan koneessa ja toinen itellä kakkoskoneessa vesillä
nytkin tuossa hyrrää vieressä, ajelin pari päivää heavenia tuolla evgan kortilla kun laitoin sen kiinni ja hyvin pelaa

poika pelaa päivittäin forttia et rasituksessakin ollut, mitäs tästä nyt on aikaa 3kk?

Eli kestänykin on rasitettunakin..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2020
Viestejä
11
Hei, tuohan kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta! Joulukiireissä unohtui katsoa tätä ketjua. Viestittelin maahantuojan kanssa virhevastuusta ja näytönohjaimen odotettavasta eliniästä, mutta ei taida olla sovellettavissa kovin helposti komponentteihin. Laitan sulle WA-viestiä ja sovitaan tarkemmin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 263
Viestejä
4 217 686
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
goozer

Hinta.fi

Ylös Bottom