Gaming torni, näyttö ja peripherals

Liittynyt
08.09.2017
Viestejä
2
Noniin! Hävitin tosiaankin edellisen kannettavan pelikoneen ja nyt alkaa pöytä olemaan kasassa uutta konetta varten. Edellinen kone oli Lenovon kannettava 13th gen i7 ja 4070 ohjaimella. Warzonessa olin päässyt alkuun, Cyberpunkkia, OG Questilla SteamVR pelejä ja myös perus klikkailua Transport Feverin kanssa. Videoeditointia ja Blenderiä näen tekeväni tulevaisuudessa. Kannettavaa en periaatteessa nyt tarvitse niin tuli mieleen jos kasaisi pöytäkoneen, saisi siitä sitten enempi tehoja irti ja isomman näytön. Koneita olen kasannut nuoruudessani ja olen kerennyt jo jonkin verran tutustua tämän vuosituhannen komponentteihin joten koneen rakennuksessa tuskin tulee ongelmaa.

Kaipaisinkin kommentteja ja suosituksia mahdollisille osasille. Mahdollisimman järkeviä valintoja, bang for the buck komponentteja. Hyvä fiilis, esteettisyys ja minimalismi on tärkeitä. Edullisemmat vaihtoehdot hyviä mutta myös kalliimpia voidaan laittaa.

Tällaista olin ajatellut.

Tämä nyt mutulla tähän. Kokemusta on Fractalin Array R2 kotelosta. Lian Li O11 Dynamic houkuttelisi.

Tähän kaipaisin apuja, mikä laitetaan? Tehokas ja menisi seuraavan sukupolven ohjainten kanssa.

MSI fiiliksen pohjalta, menisikö edullisempi Gaming Plus? Saisinko etuja X670 piirisarjasta?


Laitetaanko tämän tilalle Noctuan vastaava? AIO kiinnostelisi mutta ei taida kannattaa.

Tämä vai G.Skill tai joku muu merkki? 2x16 voisi riittää ja laitetaan sitten myöhemmin lisää.

Vaihdetaanko Samsungiin tai muuhun merkkiin? 4 teraa houkuttelisi.

Tämä vai Founders Edition 4070 Super joka olisi saatavilla? Ainakin viellä, siinä säästäisi.

Tämä 21:9 IPS on ollut mielessä. Vastaavan 27" 16:9 näytön saisi puoleen hintaan. Samsungilla oli joku vastaava.

Torni 2535€ + näyttö 699€ = 3234€

Tuohon viellä näppis, hiiri ja kuulokkeet. Siihen saa helposti menemään 500€. Sen säästäisi jos vaihtaisi näytönohjaimen FE 4070 Superiin. Vähän kalliilta vaikuttaa. Säästetäänkö powerissa, MSI Gaming Plus emo, muistia 32 Gt, 1 Gt SSD ja FE 4070 Super?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 604
Kotelon vaihtaisin tähän, on tämän hetken suosituimpia malleja eikä edes pahan hintainen:


Tähän kaipaisin apuja, mikä laitetaan? Tehokas ja menisi seuraavan sukupolven ohjainten kanssa.
750 wattisellakin virtalähteellä pärjää pitkälle myös nopeimpien ja kuluttavimpienkin näytönohjainten kanssa ja säästää pitkän pennin. Olen toki itse sitä koulukuntaa, jonka mielestä virtalähteeseen kannattaa panostaa, enkä aio motkottaa sua, jos haluat kalliimman ja paremman ostaa heti alkuun. Se välitön hyöty suuremmasta powerista on se, että se käy suhteessa alhaisemmalla kuormalla tietokoneen ollessa käytössä, jolloin sen tuulettimen ei tarvitse pyöriä niin kovaa = pienempi melutaso.


Tämä vai Founders Edition 4070 Super joka olisi saatavilla? Ainakin viellä, siinä säästäisi.
Tässä kohtaa mun on paha sanoa mitään. Tuolle ultrawide näytölle RTX 4080S on hyvä kortti, mutta silloin sekä näyttöön että näytönohjaimeen uppoaa melko paljon sitä rahaa. RTX 4070S olisi reilun 400 euroa halvempi ja sille 16:9 kuvasuhteen 1440p näyttö olisi vain reilun 300 euroa, eli tuntuva säästö siinäkin.


Sun täytyy kai vaan pohtia, kuinka paljon olet valmis käyttämään koneeseen rahaa ja myös se, että tarvitseeko nuo käyttämäsi hyötyohjelmat leveämpää näyttöä. Kyllä se ultrawide on näyttävämpi ilmestys myös Cyberpunkissa yksinäänkin, mutta vain sinä voit tietää kukkarosi rajat.

Oheislaitteisiin en yleensä itse kommentoi tai neuvo ketään, sen verran makuasioita mielestäni mistä kukin tykkää, mutta io-techin testissäkin vieraillut kallis mutta laadukas ROG Azoth näppäimistö keräsi Sampsan kehut, joten voin sitä suositella, jos hinta on vielä ok:


Langattomana hiirenä mulla on tämä Razer Deathadder V3 Pro, paras hiiri mitä olen käyttänyt, mutta varmasti muitakin päteviä hiiriä löytyy etsimällä ja kyselemällä:

 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 900
Jos isoa ja laadukasta virtalähdettä on etsimässä niin luultavasti tukkujen ulosdumppauksesta johtuen tuota Seasonicin 1300w saa houkuttelevaan hintaan:
Ja Multitronicista vielä kymppiä halvemmalla:

Eiköhän dumppauksen syynä ole vain ns vanha varasto eli tuossa ei ole mukana uutta näyttisliitintä. 1300 wattisella järeämpääkin pelikonetta voisi ajella niin ettei tuuletin virtiksessä edes pyöri :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 007
Viestejä
4 210 012
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom