From zero to hero! Ensimmäinen kasaus ikinä.

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Minkäs hiiren Taituri hommasit? itse oon mieltynyt steelseries Rival ja Sensei malleihin 60-70€ hintaan saa hyvän ja kestävän perushiirulaisen.
Mielenkiintoista lukea tällaistakin postausta, keep on going =)
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ehdottomasti kannattaa hintavertailla! Löytyy melkein puolet halvemmalla ja paremmalla palautusoikeudella Gigantista
-->

Taituri taisi jo tosin hommata Razerin hiiren? Oma vinkki olisi ollut langaton Logitech G603 Citymarketista 39,95
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Joo mä lankesin tohon Deathadder Eliteen, hinnaksi jäi 22€. Ihan vähän sitä jo hypistelin käsissä, sekä testailin läppärillä. Kyllä muuten tuntuu vähän erilaiselta, kuin äitiltä joskus lainattu 15 vuotta vanha Apu-lehden lahjatilaushiiri!
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Mullla huono kokemus Razerista mutta tietysti yksittäiskappale.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
H-hetki lähestyy! Sain vähän sitä puuttuvaa draaman kaarta vielä tähän loppuun. Näyttö kaupat meni mönkään ja jouduin hätäpäissäni käymään kaupasta hakemassa uuden.
AOC 24G2AEBK 24″ tuossa näytön tuotenumero, myyjä myi sen mulle specseillä 1ms vasteaika, 144hz, fullhd, ips, 24 tuumaa. Tällä mennään nyt ainakin hetki, paneudun näyttöihin myöhemmin.

Myöskin taistelutoverikseni värväämä, tietokoneista melkein yhtä paljon kuin minä ymmärtävä kaverini ei pääse osallistumaan illan projektiin (onpas vaikea lause kirjoittaa järkevästi).

Kunhan saan muksun nukkumaan ja rouvan töistä kotiin, niin sihautan eeässän auki (oli vaan pakko, sehän kuuluu genreen), laitan nuo minulle uudet kuulokkeet korville ja alan väkertämään. Pyrin laittamaan valokuvia ja selityksiä, melkeinpä jopa jonkinnäköistä liveseurantaa tarjolla, jos hermoni pysyvät kasassa! KOHTA ALKAA! Saatte kunnialliseen seuraanne uuden, melkein keski-ikäisen, pälvikaljun, pyylevän, keskituloisen "TECHMIÄHEN"!
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Emolevy ja prossu. Nyt jo pelottaa, toi prossun yläosa oli sellai irti (liikkuva), toivottavasti ei mennyt rikki.
Nuolet kohdalleen ja paikalleen. Kylhän siitä singahti tuollainen ylimääräinen osa irti, missä onneksi lukee remove.
 

Liitteet

Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Väliaika raportti:
Kyllä vaan sanon, että jos tämän saan vielä ehjänä kasaan, niin ihmeiden aika ei ole ohi!
Yritän taklata tätä hommaa pala kerrallaan, mutta usko on jo koetuksella. Olen viimeisen tunnin ihmetellyt, että miten päin toi cpun jäähy ja tuuletin pitäisi laittaa. Jos tuuletin kuuluu virittää kiinni, niillä todella ohkaisilla "tuki"-rautalangoilla jäähyn "runkoon" (niinkuin ohjeista voi tulkita), niin se ei mielestäni mahdu mitenkään emolevyn sisään.

Ja mua todellakin jännittää se prosessori, että onkohan se ehjä. Se liikahti se piirilevyn päällä oleva osa, ei irronnut, mutta liikkui.

Syke on oikeasti käynyt varmasti yli kahdensadan ja on jopa fyysisesti väsynyt olo, kun on kroppa ollut jännittyneenä. Huh huh. Huomenna jatkuu!
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Väliaika raportti:
Kyllä vaan sanon, että jos tämän saan vielä ehjänä kasaan, niin ihmeiden aika ei ole ohi!
Yritän taklata tätä hommaa pala kerrallaan, mutta usko on jo koetuksella. Olen viimeisen tunnin ihmetellyt, että miten päin toi cpun jäähy ja tuuletin pitäisi laittaa. Jos tuuletin kuuluu virittää kiinni, niillä todella ohkaisilla "tuki"-rautalangoilla jäähyn "runkoon" (niinkuin ohjeista voi tulkita), niin se ei mielestäni mahdu mitenkään emolevyn sisään.

Ja mua todellakin jännittää se prosessori, että onkohan se ehjä. Se liikahti se piirilevyn päällä oleva osa, ei irronnut, mutta liikkui.

Syke on oikeasti käynyt varmasti yli kahdensadan ja on jopa fyysisesti väsynyt olo, kun on kroppa ollut jännittyneenä. Huh huh. Huomenna jatkuu!
Kannattaa laittaa ensin se prosessorijäähy siihen prossun päälle ja vasta sen jälkeen tuuletin kiinni prossujäähyyn kun on muistit yms. asennettu, että näkee miten se tai ne tuulettimet mahtuu.

Prossuhan oli korkattu, niin se IHS ei pysy paikallaan kuin tuossa emolevyllä ja varmiten vasta kun prossujäähy on paikallaan.

Ei noita hommia kannata jännittää, kunhan tosiaan katsot ettet mitään laita väkisin kiinni eikä väärin päin (tosin itse juuri kasailin ITX konetta ja täytyy sanoa, että jouduin Corsairin pakasta otetun powerin johdot laittamaan emolle kyllä täysin väkisin, oli sen verran jäykkä liitin ekalla kertaa kytkiessä).
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Mielenkiintoni myös heräsi, "korkattu", että mitähän helevettiä se tarkoittaa. Luulin ekaksi, et tää on joku kärähtänyt prossu, mutta hieman tutustuttuani aiheeseen, se tarkoittaa sitä, että joku vähän etevämpi kaveri on avannut prossun, työntänyt hammastahnaa kovempaa kamaa sisälle ja laittanut sen taas kiinni.
Olikohan tätä laitettu lainkaan kiinni, jos pääsi tosiaan liikkumaan ja mainitsiko myyjä muuten onko hän jättänyt prosessorin sisään ne "hammastahnaa paremmat" tahnat/nestemäiset metallit vai onko pyyhkinyt pois ja luullut, että laitat itse uudet tilalle?

Myös tuo metallisen lämmönlevittäjän (IHS) pinta näyttää aika rosoiselta/täynnä jotain tököttiä joten sitä kannattaa vähän yrittää putsata. Sen pitäisi olla sileä. Sitten hyvä myös tarkistaa prosessorijäähyn prosessoria vasten tulevasta pohjasta mahdollinen suojamuovi pois ennen asentamista.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Jos joku on lukemassa threadiä, niin tarvitseeko emolevy teidän mielestänne ruuvata pohjaan kiinni vai saako se olla irtonainen? Jos tarvitsee, niin millä ruuvataan?
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 266
Jos joku on lukemassa threadiä, niin tarvitseeko emolevy teidän mielestänne ruuvata pohjaan kiinni vai saako se olla irtonainen? Jos tarvitsee, niin millä ruuvataan?
Pitää laittaa kiinni. Jos jättää irralleen, niin pahimmassa tapauksessa emolvely pääsee liikkumaan niin että menee oikosulkuun.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Ensimmäinen patentti ratkaisu. Käytetyn tavaran ostamisen kirous, ei ole kuin 1 korokepala lootassa. En keksinyt muuta, tein tällaisen purkka virityksen, kunhan saan tarvittavat osat.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Tuota on aika turha pelätä, että jotain hajoaisi kasatessa. Jos nyt ei aivan täysi tampio ole tekniikan kanssa. Kuitenkin kaikki liittimet on sellaisia, että ne ei käy vääriin paikkoihin / väärinpäin paikalleen. Ja muistaa, että ylimääräistä voimaa ei tarvita, jos joku ei mene paikalleen niin luultavasti olet laittamassa sitä väärinpäin tjsp. Netti on nykyään pullollaan hyviä kasausvideoita.
No en nyt sanoisi ihan noinkaan, etteikö ihmiset keksisi kaikenlaista jos jokin ei sovi paikalleen :)

Olin entisessä elämässä suuren tietotekniikkafirman huollossa töissä muutaman vuoden ja kyllähän siellä näki aivan kaiken mahdollisen. Otetaan nyt vaikka muutama esimerkki...tällöin elettiin vahvasti P4/A64 aikakautta vielä. Mutta kyllä näitä virheitä voi tehdä helposti nykyäänkin konetta kasatessa.

- Asiakas oli saksinut saksilla virtalähteestä poikki ylimääräiset piuhat
- Emolevyyn porattu porakoneella omat reiät tuulettimelle
- DDR2 muistikampa sahattu itse DDR muistipaikkaan sopivaksi
- Firewire/USB sisäinen liitäntä mennyt sekaisin ja emolevy palanut
- Johtimet poikki emolevyn pohjasta kun emolevy asennettu. Tai ruuvarilla sörkitty muualta.
- Emolevy ruuvattu suoraan koteloon ilman korokepaloja
- Core halki CPU tai GPU
- Piitahnaa laitettu suoraan sockettiin

Nykyäänkin esim. emolevyä asentaessa saa olla aika tarkkana ettei hiero emolevyn pohjaa niihin korokepaloihin kun tuppaavat olemaan usein teräviä reunoilta. Siitä menee todella helposti johtimet poikki. Tai sitten jos ruuvaria käyttää niin sillä saa kyllä helposti tuhoa aikaan. Turhia pelottelematta jos on tarkkana ja kysyy mieluummin apua ensin niin virheitä sattuu vähemmän. Kyllä kokeneellekin sattuu välillä, ainakin itse olen kasannut varmaan satoja kokoonpanoja ja joskus tulee sörkittyä piuhoja ilman kunnon valoa kiinni ja joskus mennyt väärä piuha väärään liittimeen.

Kyllä muistan itsekin omaa P2-350 konetta kasattaessa, että kyllä siinä hikikarpalot pääsi kun konetta ensimmäistä kertaa kasasi ja käynnisteli eikä kone antanut mitään elonmerkkejä. Silloin ei netistä kyllä mitään ohjeitakaan pahemmin vielä löytynyt ja ohjekirjatkin oli saksaksi...
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
No nyt! Ollaan jännän äärellä. Monta tuskaista tuntia takana. Jos tämä jollakin ilveellä sattuu toimimaan, niin sit otetaan konjamiinit. Ja jos jotain menee vikaan, niin sit otetaan konjamiinit. Ilmeisesti pitää sörkkiä ruuvarilla virta käyntiin, kun eihän täällä ole mitään virta nappulaa. Jännittää aivan saatanasti. Huomenna tarkempaa raporttia päivän kulusta.
 

Liitteet

Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Eikä inahdustakaan. Aikamoinen antikliimaksi. Poweri itsessään on varmaankin toimiva, se on uunituore, pakasta vedetty.
No huomenna mennään taas soitellen sotaan ja aletaan ihmettelemään, että missä vika.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Vaatii vaan tarkastusta jne. että toimii, oliko CPU lisävirtaliittimet kytkettynä yms.?

Yleensähän se on johdotuksesta kiinni ja sitten toki pitää tsekata, että yrität buutata sen oikeista pinneistä. Myöskin SSD:n jne. kytkentä oikein on hyvä tarkistaa ja muisiten oleminen oikeissa liittimissä.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
Itsellä kävi kauan sitten kun ensimmäisiä kokoonpanoja kasasin niin että olin ilmeisesti liian monta emolevyn ruuvia kiinnittänyt.

En itse tuolloin keksinyt ratkaisua joten kävin näyttämässä tutulle myyjälle ja se näki samantien mistä oli kyse, emo irti ja takaisin ja johan postasi.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Seuraavat asiat tarkastettu, kokeiltu:
GPUT ja riserit irti, ei mitään (myös powerista)
SSD irti, ei mitään (myös powerista).

Käynnistystä yritetään ruuvarilla/saksilla/Pyhällä hengellä. Sieltä kohdasta, mihin virtanappula pitäisi laittaa.

@Vision Haluaisitko kertoa tuosta ihan vähän lisää, että mistä on kyse? Vaikuttaako ruuvien määrä emolevyn toimintaan?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Itsellä kävi kauan sitten kun ensimmäisiä kokoonpanoja kasasin niin että olin ilmeisesti liian monta emolevyn ruuvia kiinnittänyt.

En itse tuolloin keksinyt ratkaisua joten kävin näyttämässä tutulle myyjälle ja se näki samantien mistä oli kyse, emo irti ja takaisin ja johan postasi.
Miten emolevy voi olla kiinni liian monella ruuvilla? Kaikki ne emolla olevat kiinnityspisteet on tarkoitettu juuri siihen, eli jos et itse ole viritellyt sinne jotain omiasi, niin kyse on ollut jostakin muusta.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Seuraavat asiat tarkastettu, kokeiltu:
GPUT ja riserit irti, ei mitään (myös powerista)
SSD irti, ei mitään (myös powerista).
Toinen ddr4 kampa otettu irti.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 461
@Vision Haluaisitko kertoa tuosta ihan vähän lisää, että mistä on kyse? Vaikuttaako ruuvien määrä emolevyn toimintaan?
Tästä on yli 20v aikaa ja itsekin muistaakseni tätä kovin tuolloin ihmettelin mutta näin se kyllä oli ja omista virityksistäni ei tuolloin ollut kyse.

Saattaa toki olla mahdollista että emon ja kotelon välissä olisi ollut vain ylimääräinen irrallaan oleva ruuvi mutta tästä on niin kauan aikaa että muistikin saattaa tehdä jo tepposia :)
 

Teuras

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
224
Käynnistystä yritetään tästä kohdasta.
punaiset oikosuljet ruuvarin kärjellä?
tarkasta jokainen johto powerilta emolle käytät vaikka irti ja katsot että tulevat hyvin kiinni molemmista päistään emo&poweri
edit2.katsoppa että myös powerille tulee virtaa, minä uhraan vuohen ja messuan uuden techin syntymää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Miten emolevy voi olla kiinni liian monella ruuvilla? Kaikki ne emolla olevat kiinnityspisteet on tarkoitettu juuri siihen, eli jos et itse ole viritellyt sinne jotain omiasi, niin kyse on ollut jostakin muusta.
Varmaankin koroketappi väärässä kohdassa emon alla = oikosulku.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 958
Onko nyt siis PW+ ja PW- pinnit yhdistetty ruuvarilla tms?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Arvostan aloittajan innokkuutta, mutta aika erikoisella kokoonpanolla on lähdetty aiheeseen tutustumaan. Korkattu prossu irrallisella heatspreaderilla ja käytetyt palikat jossakin diy-testbenchissä ilman virtapainikkeita tms. kuulostaa lupaukselta seikkailusta. :D

Ja tämä ei sitten ollut mikään moite, vaan pelkkä sivuhuomio.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
No niin, nyt alkaa olla katumuksen hetket käsillä. Kokeilin toista virtalähdettä ja sain aikaan sinisen välähdyksen mielestäni emolevyn luota!

Yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta me on ehkä hävitty tää peli! Ei saatana, eeppistä! Luettuani siitä, että staattinen sähkö voi vahingoittaa laitteita, niin eihän tämä nyt varmastikkaan ollut kuolinisku.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 982
No niin, nyt alkaa olla katumuksen hetket käsillä. Kokeilin toista virtalähdettä ja sain aikaan sinisen välähdyksen mielestäni emolevyn luota!

Yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta me on ehkä hävitty tää peli! Ei saatana, eeppistä! Luettuani siitä, että staattinen sähkö voi vahingoittaa laitteita, niin eihän tämä nyt varmastikkaan ollut kuolinisku.
Ei. Hidaste vaan. Mainatut miljoonat kuitenkin odottaa ottajaansa. Taiturimaisesti fiksaat kaiken. Siniset välähdytset on vai merkki siitä että jotain tapahtuu :) Et ole siis ihan Bonkkia rakennellut. ( vaikka tuo viritys erehdyttävästi siltä vaikuttaakkin ).
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
No niin, nyt alkaa olla katumuksen hetket käsillä. Kokeilin toista virtalähdettä ja sain aikaan sinisen välähdyksen mielestäni emolevyn luota!

Yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta me on ehkä hävitty tää peli! Ei saatana, eeppistä! Luettuani siitä, että staattinen sähkö voi vahingoittaa laitteita, niin eihän tämä nyt varmastikkaan ollut kuolinisku.
Sininen välähdys missä vaiheessa? Kun koskit villapaita päällä johonkin komponenttiin, vai laittaessasi virrat päälle powerissa?

Noista ensimmäinen voi tarkoittaa staattista purkausta ja jälkimmäinen vaikuttaa pikemminkin virheelliseltä kytkennältä ja/tai oikosululta. Molemmista voi olla haittaa, mutta viimeisen 30v aikana koneiden kanssa tuusatessa en ole saanut koskaan staattisilla purkauksilla aikaiseksi minkään laitteen hajoamista, vaikka se teoriassa mahdollista onkin. Kaupoissa myydään maadoitusrannekkeita tähän tarkoitukseen, mutta en ole jaksanut vaivautua.

Virheellinen kytkentä tai oikosulku sen sijaan tuppaa tekemään aina tuhoa, mutta pelkästään näillä taustatiedoilla ei voi sanoa mistä on kyse. Jos se oli ihan silmin havaittavissa oleva välähdys, niin ei kuulosta hyvältä. "Savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät" jne. :D

Ovathan kaikki virtapiuhat muuten käyttämiesi powerien omia piuhoja? Liittimet ovat komponenttien kytkentäpäässä aina standardeja, mutta itse virtalähteen päätä ei ole standardoitu mitenkään, eli jos käyttää toisen virtalähteen piuhoja, vain taivas on rajana mitä tapahtuu, vaikka liitin kävisikin fyysisesti paikalleen. Edes saman valmistajan powerien kesken ei voi olla varma yhteensopivuudesta, mikäli malli ei ole täsmälleen sama tai yhteensopivuuslistan kautta tarkistettu.

Ja kuten tuossa jo aiemmin kysyttiin, niin olihan siellä emolla molemmat virtaliittimet sen 24-pinnisen liittimen lisäksi kytkettynä? Kun laitat virrat päälle, niin onko se kone tosiaan täysin mykkä, eli tapahtuuko yhtään mitään? Pyörivätkö tuulettimet tms?
 

svade11

Tukijäsen
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
143
Jesus, täs on kovaa tekemistä! Ihan kun omia ajatuksia lukis, että mitä nää kaikki lyhenteet tarkoittaa ja mitä täytyy ottaa huomioon yms.. Itsellä myös ensimmäinen kasaus edessä. About samoista lähtökohdista, että kaikki pitää selvittää.
Kai sä ny samaan syssyyn sitten kasaat näppiksen vielä? Seki näyttää olevan oma maailmansa..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Tuleeko vielä kuvaakin? :D Nyt kyllä kannattaa etsiä jostain kotelosta ne käynnistys ja reset -painikkeet tuohon. Tuossa ruuvarilla käynnistelyssä on vaan ajan kysymys milloin jotain vääriä pinnejä menee oikosulkuun.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Kuvaa ei näy. Nyt on kysymys. @Päivittelijä laittoi kuvan, missä on nuo 2 liitintä, mihin menee powerista piuhat. Mulla on sellainen ongelma, että tällä hetkellä, minulla ei ole mielestäni sopivaa piuhaa tuohon pienempään liittimeen. Isommassa liittimessä on sellainen piuha, missä on 2 tuollaista pienempään liittimeen sopivaa päätä yhdistettynä.

Nyt alkaa kuvan metsästys, liittyisikö tuo yllämainittu liitin siihen?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Kuvaa ei näy. Nyt on kysymys. @Päivittelijä laittoi kuvan, missä on nuo 2 liitintä, mihin menee powerista piuhat. Mulla on sellainen ongelma, että tällä hetkellä, minulla ei ole mielestäni sopivaa piuhaa tuohon pienempään liittimeen. Isommassa liittimessä on sellainen piuha, missä on 2 tuollaista pienempään liittimeen sopivaa päätä yhdistettynä.

Nyt alkaa kuvan metsästys, liittyisikö tuo yllämainittu liitin siihen?
Mm. ainakin Corsairin powereissa se toinen piuha on puolitettava, eli niistä kytket vain sen toisen puoliskon siihen pienempään liittimeen.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
792
Mm. ainakin Corsairin powereissa se toinen piuha on puolitettava, eli niistä kytket vain sen toisen puoliskon siihen pienempään liittimeen.

Voiperhana, ja mä luulin että se on jäänyt powerin toimituksesta pois, hyvin on toiminut ilmankin...
Tarvii ruveta asennushommiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Nyt on sykkeet korkealla! Näkyy kuva!

Tarvitseeko noihin molempiin koloihin nyt siis laittaa virta piuha, vai riittääkö, jos on jommassa kummassa? Anteeksi, että kyselen tyhmiä ja tykitän tänne tavaraa, mutta olen niin helvetin innoissani ja kujalla!
Kyllä, virtapiuhat molempiin. Saattaa toimia matalalla kuormituksella pelkästään toisellakin, mutta se on ongelmien hakemista. Emolevyn (ja powerin) manuaalia kannattaa myös vilkaista. :D
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Kyllä Corsairilla on tuollainen jaettava piuha, nyt on seasonic virtalähde kiinni ja tässä ei ole tarpeeksi piuhoja.

Nyt vaihdoimme Corsairin takaisin ja Buenos!
HUOMIO: Niinkuin yllä todettiin ÄLÄ SOTKE VIRTALÄHTEIDEN PIUHOJA TOISIINSA! Ilmeisesti käynnistyminen oli siitä kiinni, että vaikka piuhat "sopivat" liitttimiin, niin ne ei eivät kuitenkaan sovi. Tää on jumalauta kahdeksas ihme! Tässä kohdassa on sanottava iso ja nöyrä kiitos vinkeistä, ilman niitä ei oltais näin pitkällä! Jatketaan!
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
154
Projekti jatkuu: Osat on asennettu (myös kaikki virtapiuhat). Windows on asennettu ja aktivoitu. Onhan tää nyt ollut aika saatanan hauskaa! Lähtötilanteessa tiennyt mistään yhtään mitään, rakennuksen aloitusvaiheessa en osannut yhdistää edes kuulokkeita puhelimeen.
Kaikenlaisia kommervenkkejä tuli vastaan, pahin hetki se sininen välähdys, olin ihan varma, että nyt poika on kusessa. 2,5 vuorokautta ja lopputulos näkyy seuraavassa kuvassa. Nyt hetki happea ja sit jatkuu opiskelu (kaikki säädöt ym, tuulettimet, mainaus, pelit.) Mitenkä muuten on, saako tänne päivittää noihin liittyviä juttuja?
Tää on kuitenkin ns. rakennuspuoli, mutta toisaalta koen, että olisi asiallista jatkaa tähän ketjuun varsinkin vähän noista mainausjutuista ja niiden asetuksista ym.

Nyt sunnuntain viettoon, enpä olis jumalauta uskonut, että tää onnistuu xD
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 814
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom