FRITZ!Box 6590 + DNA nettiongelma

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
360
Maanantaina meni netti koko taloyhtiöstä hetkeksi. Sen jälkeen netti pätkinyt vähän väliä. Muilla taloyhtiössä kuulemma toimii ok. DNA chatissä tietysti laitetaan vanhan modeemin piikkiin kaikki (noin 7 vuotta ikää) Tehdasasetukset palautettu mutta ei auttanut yhtään. Osaisko joku sanoa mikä ehkä mättää ja mitä kannattaa kokeilla? Sekin epäilyttää että jotain kaivuutöitä alkoi alueella juuri maanantaina dna:n nettisivun mukaan kun netti meni taloyhtiöstä poikki. Modeemin lokeista vielä kuva tuossa ja eihän siellä kaikki ihan kunnossa jossain ole.
fritzloki.jpg
EDIT: Modeemin valmistajan sivuilla lukee näin:

  1. If one of the following error messages is displayed, contact your cable provider:
    • "Internet connection failed: Reason for error:2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)"
    • "Could not establish IPv6 internet connection: No response from DHCPv6 server (SOL)"
    • IPv6 internet connection error: DHCPv6 error because of 7 (got no aftr)
    • If these messages are displayed, the internet connection is disrupted or your cable provider did not unlock the FRITZ!Box yet.
Tämän mukaan ainakin ongelma DNA:n puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Siltähän tuo kovasti vaikuttaisi että tippuu linjoilta kun operaattorin päästä ei tule enää vastausta. Operaattoriin yhteyttä vaan
 
No tätä itsekin epäilen mutta toi dna chatti on ainakin ihan turha. Vakiovastaukset vaan sieltä eli resetoi modeemi ja jos ei toimi niin osta uusi. Tai tilaa maksullinen huoltokäynti, joka pitäisi ilmeisesti olla ilmainen jos vika heidän päässä. Mitään muuta tuolta chatistä ei irtoa.

Pistin nyt tuonne viestiä ja modeemin lokitiedoston liitteeksi. Jäädään odottamaan vastauksia. Päivittelen tänne miten asia etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan sen laitteen rekisteröinti poistunut tai mennyt rikki operaattorin suunnalta tuon maanantain aikana? Käsittääkseni nuo Fritzboxit kaapeliverkossa aina vaatii operaattorin päässä conffaamista (yleensä laitteen MAC osoite pitää toimittaa).

If one of the following error messages is displayed, contact your cable provider:

- "Internet connection failed: Reason for error:2 (DHCPv4 no answer on DISCOVER)"
- "Could not establish IPv6 internet connection: No response from DHCPv6 server (SOL)"
- IPv6 internet connection error: DHCPv6 error because of 7 (got no aftr)

If these messages are displayed, the internet connection is disrupted or your cable provider did not unlock the FRITZ!Box yet.


Have your cable provider unlock your FRITZ!Box. Depending on the provider, you can either use an activation portal or call their customer service to activate it.

  • With some providers, the serial number and the "CM MAC" address on the bottom of the FRITZ!Box are required to unlock it.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
266 883
Viestejä
4 625 133
Jäsenet
75 917
Uusin jäsen
sttsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom