- Keskimääräinen virrankulutus ylläpidossa 2-3 A (12 V)
Kolmisen tuntia.
Vuoden takainen kommentti, nyt sivuilla mainitaan
"
- Virrankulutus max : 0,117 kWh / 24 h
"
Eli vajaa viisi wattituntia tunnissa.18v nimellisjännitteellä olisi luokkaa 0,3Ah tunnissa. Tiedä sitten onko tontilla jos kaappi kylmänä pidettäsiin jääkaappi lämpöjä, normi suomen kesäviileessä. Jos ei luoteta tuohon MAX sanaan.
Tässäkin näyttää olevan sama ongelma kun Makitan omassa kalliimmassa brändikaapissa, eli akku(t?) ei lataudu jääkaapin kautta sillä auton 12v virralla, vaan pitää tehdä tuo erikseen. Tekee autokäytöstä kyllä melkoisen paljon työläämpää.
Hinta silti eittämättä houkutteleva.
Integroitu laturi tekisi kyllä tuollaisesta soivan peli arkiauto käyttöön, missä virransyöttö katkeaa kun autosta katkaisee virrat, ja vaikka olisi jatkuva virta, niin mukaan ottaessa tietäisi että akku ladattu.
Lisäkustannus se toki olisi, jos siihen laturi olisi rakennettua, ja lisähaastetta taitaa tehdä latauksen lisensointi, mielikuva että joissain lataussysteemeissä on patentti suojauksia
Olis taas 199€. Eipä ole makitan 18V akkuja. Ryobin 18V akkuja kyllä olis. Voiskohan tohon adapteriin modata jotenkin niin että sais Ryobin akut käymään. Omaan kyllä osaamista mutta en tiedä minkälainen tuo adapteri tai liitäntä ylipäätään on.
Anker everfrostin tilaisin muuten mutta niillä on jotain toimitusongelmia Suomeen. Varmaankin tuon lion akun takia.
Ryobin 18v akkuissa on se ysäri muotoilu, eli makita sovittimet tekee kokonaisuudesta tolkuttoman ison, en tiedä onko tuolla tilaa sellaiselle.
Ketjussa ei kai oleellista mainintaa että kyse siis kompressori kylmäkoneesta erona halpoihin huononhyötysuhteen peltier toteutuksiin.
Mutta varsinaiseen asiaan, eka tarjous postaus reilun vuoden takaa, niin jollain luulisi olevan kokemuksia, miten toiminut, ehkä joku käyttänyt Makita akkuja, miten oikeasti niillä pärjännyt, ja onko vanhojen/yhteenosovien kanssa ymmärttänyt lopettaa ennenkuin akkut ajettu kuolleen tyhjäksi.