• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Frezzer Camping MAK 20L 12/24V 230V matkajääkaappipakastin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tabbe
  • Aloitettu Aloitettu
Kauankohan esim. 5 Ah akulla ylläpitää jos on ensin verkkovirralla kylmentänyt tuon.
 
Kuinka kovalle rasitukselle auton akku/laturi/yms joutuu tämmöisen kanssa? Puhun siis ihan normi henkilöautosta. Itellä ollut reissuissa semmonen perus 12v vekotin joka viilentää sen ~10 astetta ja ajanut asian ihan ok. Nyt pitäisi ostaa uusi kun edellisen kahva hajosi. Mietin, että onko tämmöinen sitten järkevämpi ja toimiva ratkaisu ihan normi henkilöautossa pitämässä eväät ja juomat viileänä päivällä.
 
Kuinka kovalle rasitukselle auton akku/laturi/yms joutuu tämmöisen kanssa? Puhun siis ihan normi henkilöautosta. Itellä ollut reissuissa semmonen perus 12v vekotin joka viilentää sen ~10 astetta ja ajanut asian ihan ok. Nyt pitäisi ostaa uusi kun edellisen kahva hajosi. Mietin, että onko tämmöinen sitten järkevämpi ja toimiva ratkaisu ihan normi henkilöautossa pitämässä eväät ja juomat viileänä päivällä.

Kulutuksen puolesta ei paha jos tunnin kaksi on päällä.

Huomioiden että lyijuakkuja ei saisi päästää alle 50% varaustason. On joo deep cycle akkuja mutta ei nekään oikeasti siitä tykkää. Litiumakut voi tyhjentää lähes tyhjäksi, jännite huomioiden ettei laske liian matalaksi, mutta kapasiteettia ei sinne paljon tartte jäädä.
 
Kulutuksen puolesta ei paha jos tunnin kaksi on päällä.

Huomioiden että lyijuakkuja ei saisi päästää alle 50% varaustason. On joo deep cycle akkuja mutta ei nekään oikeasti siitä tykkää. Litiumakut voi tyhjentää lähes tyhjäksi, jännite huomioiden ettei laske liian matalaksi, mutta kapasiteettia ei sinne paljon tartte jäädä.
Ja ajon aikana mitään ongelmaa ei pitäisi olla tuon virrankulutuksen kanssa? Uskaltaa turvallisesti käyttää tupakansytyttimestä?
 
Taitaa mahtua vain yksi Makitan akku kerrallaan ja siihen tarvittava adapteri pitää ostaa erikseen. Olisi nyt edes kaksi akkua mahtunut niin saisi käyttöaikaa vähän enemmän kerrallaan.
 
Tässäkin näyttää olevan sama ongelma kun Makitan omassa kalliimmassa brändikaapissa, eli akku(t?) ei lataudu jääkaapin kautta sillä auton 12v virralla, vaan pitää tehdä tuo erikseen. Tekee autokäytöstä kyllä melkoisen paljon työläämpää.

Hinta silti eittämättä houkutteleva.
 
Olis taas 199€. Eipä ole makitan 18V akkuja. Ryobin 18V akkuja kyllä olis. Voiskohan tohon adapteriin modata jotenkin niin että sais Ryobin akut käymään. Omaan kyllä osaamista mutta en tiedä minkälainen tuo adapteri tai liitäntä ylipäätään on.

Anker everfrostin tilaisin muuten mutta niillä on jotain toimitusongelmia Suomeen. Varmaankin tuon lion akun takia.
 
Taitaa mahtua vain yksi Makitan akku kerrallaan ja siihen tarvittava adapteri pitää ostaa erikseen. Olisi nyt edes kaksi akkua mahtunut niin saisi käyttöaikaa vähän enemmän kerrallaan.
Mahtuu 2 akkua samalla ajalla.
Onhan 2 liitoksia ja niille tulee 2 kpl adaptereita mukaan.

Tosi päätävä jääkaappi ja pakastimen.
 
  • Keskimääräinen virrankulutus ylläpidossa 2-3 A (12 V)

Kolmisen tuntia.

Vuoden takainen kommentti, nyt sivuilla mainitaan
"
  • Virrankulutus max : 0,117 kWh / 24 h
"
Eli vajaa viisi wattituntia tunnissa.18v nimellisjännitteellä olisi luokkaa 0,3Ah tunnissa. Tiedä sitten onko tontilla jos kaappi kylmänä pidettäsiin jääkaappi lämpöjä, normi suomen kesäviileessä. Jos ei luoteta tuohon MAX sanaan.




Tässäkin näyttää olevan sama ongelma kun Makitan omassa kalliimmassa brändikaapissa, eli akku(t?) ei lataudu jääkaapin kautta sillä auton 12v virralla, vaan pitää tehdä tuo erikseen. Tekee autokäytöstä kyllä melkoisen paljon työläämpää.

Hinta silti eittämättä houkutteleva.

Integroitu laturi tekisi kyllä tuollaisesta soivan peli arkiauto käyttöön, missä virransyöttö katkeaa kun autosta katkaisee virrat, ja vaikka olisi jatkuva virta, niin mukaan ottaessa tietäisi että akku ladattu.

Lisäkustannus se toki olisi, jos siihen laturi olisi rakennettua, ja lisähaastetta taitaa tehdä latauksen lisensointi, mielikuva että joissain lataussysteemeissä on patentti suojauksia

Olis taas 199€. Eipä ole makitan 18V akkuja. Ryobin 18V akkuja kyllä olis. Voiskohan tohon adapteriin modata jotenkin niin että sais Ryobin akut käymään. Omaan kyllä osaamista mutta en tiedä minkälainen tuo adapteri tai liitäntä ylipäätään on.

Anker everfrostin tilaisin muuten mutta niillä on jotain toimitusongelmia Suomeen. Varmaankin tuon lion akun takia.

Ryobin 18v akkuissa on se ysäri muotoilu, eli makita sovittimet tekee kokonaisuudesta tolkuttoman ison, en tiedä onko tuolla tilaa sellaiselle.


Ketjussa ei kai oleellista mainintaa että kyse siis kompressori kylmäkoneesta erona halpoihin huononhyötysuhteen peltier toteutuksiin.

Mutta varsinaiseen asiaan, eka tarjous postaus reilun vuoden takaa, niin jollain luulisi olevan kokemuksia, miten toiminut, ehkä joku käyttänyt Makita akkuja, miten oikeasti niillä pärjännyt, ja onko vanhojen/yhteenosovien kanssa ymmärttänyt lopettaa ennenkuin akkut ajettu kuolleen tyhjäksi.
 
Mutta varsinaiseen asiaan, eka tarjous postaus reilun vuoden takaa, niin jollain luulisi olevan kokemuksia, miten toiminut, ehkä joku käyttänyt Makita akkuja, miten oikeasti niillä pärjännyt, ja onko vanhojen/yhteenosovien kanssa ymmärttänyt lopettaa ennenkuin akkut ajettu kuolleen tyhjäksi.
Kannattaa ehkä lukaista arvostelut läpi sivuilta. Heti ensimmäisessä kerrotaan varsin paljon asiaa:

"Loistava jääkaappi liikkuvaan käyttöön.
Aluksi ennen tilausta ei tahtonut löytyä mistään varsinaista tietoa tai kuvia, minkälainen laite tarkalleen kyseessä.
Päädyin kuitenkin ostamaan tuotteen, joka saapuessa osoittautui odotuksia paremmaksi.
Laitteessa on paikat ja adapterit kahdelle makitan 18v akulle, usb-portti vaikka puhelimen lataamiseen, sisävalo kylmäosioon, adapterit 12v käyttöön sekä erillinen muuntaja normaaliin 230v käyttöön.
Laitteen käyttöpaneelista voi tarkistaa kytkettyjen makita-akkujen jännitteen, sekä sen perusteella arvioituun jäljellä olevan virran määrään (4palkkinen), nykyisen sisälämpötilan sekä säätää halutun lämpötilan.
Lisäksi siitä voi säätää automaattisen virrankatkaisurajan, ja kompressorin käyttöasteen MAX/ECO välillä.
Makita-akkujen jännitenäyttö on ikävästi laitettu "väärinpäin"- eli ylempi akku näytetään näytössä alempana ja toinen päinvastoin.

Kompressori käy vain tarvittaessa, joka käyntiääneltään on hiljainen, MAX tilassa käynnistyessään laite vie n. 30W verran sähköä, ja hetken päästä hiljalleen nostaa tehoa n. 50W:iin, ja saavuttaessaan valitun lämpötilan, kompressori sammuu. Lepotilassa muuntaja vie n. 1.5W sähköä.

Yhdellä makitan 5Ah akulla sähköä riittää n. 5 tuntia JOS sisällä olevat tuotteet ovat jo halutussa lämpötilassa, ja ympäröivä lämpötila n.20-23 astetta ja laite on siten että ilmankiertoa ei ole estetty.
Auton täyteen ahdetussa suljetussa takakontissa ilmankiertoa ei hirveästi ole ja laitetilan pääty lämpenee melko nopeasti, ja tämä tietysti lisää virrankulutusta.

Puhelinsovelluksen kautta laitteen asetuksia pääsee tarkemmin muokkaamaan. Yhteys toimii bluetoothilla.

Jääkaappiin mahtuu n. 30 tölkkiä juomia kerrallaan."


Ketjussa ei kai oleellista mainintaa että kyse siis kompressori kylmäkoneesta erona halpoihin huononhyötysuhteen peltier toteutuksiin.
Tämän voi yleensä helpoiten päätellä sillä, että kylmälaite menee pakkasen puolelle, vaikka erillistä mainintaa ei olisikaan. Toinen on sitten iso koko ja paino verrattuna kylmätilan tilavuuteen.
 
Onko nämä "kalliita" kotipakastimia, jos käyttäisi ajoittain ihan kokoaikaisessa kotikäytössä ts.esim marjastuskauden päätteeksi pitäisi vaikka pari kuukautta varastossa päällä kunnes syöty tyhjäksi?
 
Mutta varsinaiseen asiaan, eka tarjous postaus reilun vuoden takaa, niin jollain luulisi olevan kokemuksia, miten toiminut, ehkä joku käyttänyt Makita akkuja, miten oikeasti niillä pärjännyt, ja onko vanhojen/yhteenosovien kanssa ymmärttänyt lopettaa ennenkuin akkut ajettu kuolleen tyhjäksi.
Olin vuosi sitten myös miettimässä, ostanko tämän vai Makitan laukun. Päädyin Makitaan, koska sen rakenne tuntui laadukkaammalta ja muutenkin paremmalta, vaikken usko että asialla olisi ainakaan käytön kannalta mitään eroa. Seuraava siis Makita-laukusta, mutta mahtaa päteä yhtälailla tuohon Frezzeriin.

Laukku oli mukana kahden teini-ikäisen ja allekirjoittaneen kolmen yön Norjan reissulla kylmävarastona viime kesänä. Autossa virrat tupakansytyttimestä, yöpymispaikoissa geneerisellä adapterilla seinästä. Laukussa oli 2x 5Ah (18V) akut sisällä. Muistaakseni toinen niistä oli mennyt tyhjäksi, mutta toinen oli vielä kotiin saapuessakin melkein täynnä, joten sen puolesta ei ollut mitään hätää.

Farmarin peräkontissa tila ei ollut ongelma, mutta auto vaihtui sittemmin sedaniin ja siihen en ole testannut, mahtuuko laukku enää kyytiin. Tosin vaikka mahtuisi, niin peräkonttiin jäänee niin vähän tilaa, että voi olla että vastaaville reissuille ei kuitenkaan pysty ottamaan mukaan.
 
Onko nämä "kalliita" kotipakastimia, jos käyttäisi ajoittain ihan kokoaikaisessa kotikäytössä ts.esim marjastuskauden päätteeksi pitäisi vaikka pari kuukautta varastossa päällä kunnes syöty tyhjäksi?

Jos vain siihen käyttöön niin onhan se kallis. Jos on kesällä retkikäytössä niin sitten ei ole kallis.
 
Jos vain siihen käyttöön niin onhan se kallis. Jos on kesällä retkikäytössä niin sitten ei ole kallis.
Ostohinta ei siis kiinnosta, vaan että kuluttaako tuo suhteessa enemmän virtaa kuin oikea pakastin. Laitoin tulemaan, akkumahdollisuus jatkaa sinetöi kaupan vaikka ei olekaan kuin 1 makitan akku.
 
Yhdellä makitan 5Ah akulla sähköä riittää n. 5 tuntia JOS sisällä olevat tuotteet ovat jo halutussa lämpötilassa, ja ympäröivä lämpötila n.20-23 astetta ja laite on siten että ilmankiertoa ei ole estetty.
Eli ilmeisesti tuo max 117 Wh vuorokaudessa ei ole alkuunkaan tontilla. vaan lähennellään 500 wattituntia.

Oliko jollain kokemusta siitä laite suojelee akkujen tyhjenemistä, vai onko se kokonaan akun, auton vastuulla.

Nopealla matikalla tämä kuluttaa saman kuin 100L säiliöpakastin.
Nopeasti joku 150l kiinan 150€ verokki, E energia merkinnällä, 450 watti tuntia vuorokausi, 182kWh vuosi.
Menee tosiaan lähelle tuota ketjuun lainattua arvostelua. 100l Grammi 167kWh vuodessa. Jos 12v, siirettävyys, Makita akut ei ole se juttu, ja tilaa on, niin kodinkone liikkeen valkoinen arkku tuntuisi houkuttelevammalta, ja mitä kotitalouksia katsellut, niin kyllä se täyteen saa. Arkku vai kaappi, niin tila/sijoitus valinta.

Edit arvostelu taisi olla jääkaappi käytössä, vähän rivienvälistä että taitaa imeä pakastin käytössä hanakammin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 357
Viestejä
4 785 812
Jäsenet
77 744
Uusin jäsen
huijarihuijari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom