fps lasku ja yleinen performance lasku

Liittynyt
15.02.2023
Viestejä
18
Minun järjestelmäni: 32GB RAM DDR4, prosessori: AMD Ryzen 2700X, näytönohjain: MSI 2070 Super


Hei! Toivon, että saan täältä apua. Ylikellotin näytönohjaintani MSI
ohjelmistolla, kokeilin hieman ja sain ylikellotettua ytimen kellotaajuuden +130 MHz ja muistin +200 MHz. Tämä ei ollut kovin vakaa, ja FPS laski selvästi ja suorituskyky heikkeni. Sitten nollasin asetukset ja käynnistin tietokoneen uudelleen, mutta FPS lasku on silti edelleen läsnä, vaikka poistin MSI ylikellotusohjelman. Se korjasi jumittuneen muistin 7000 MHzä ja ytimen 2000 MHz, jopa lepotilassa, mutta FPS-ongelmat jatkuvat. Olen myös vaihtanut BIOSista: DOCP käytössä RAM-muistille ja kokeillut CPU OC Tuneria BIOSista, ja PBO on päällä, jos sillä on merkitystä. Vaikea uskoa, että ylikellottaminen MSI ohjelmalla olisi pysyvästi heikentänyt suorituskykyäni, kun olen nähnyt huomattavasti korkeampia kellotuksia. Mikä voisi olla ongelmana? Näyttöni on 1440p. Tietokone tuntuu vain kankeammalta, ja FPS on laskenut noin 20-30 pykälää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 289
Lähdetään nyt alkuun siitä että kerro missä peleissä nämä fps laskut on tapahtunut. Ja mitä oli keskimäärin ennen ja mitä nyt?

edit: Mainitsit että tuo kellotus ei ollut kovin vakaa. Eli tuliko kaatumisia peleissä?
 
Liittynyt
15.02.2023
Viestejä
18
Lähdetään nyt alkuun siitä että kerro missä peleissä nämä fps laskut on tapahtunut. Ja mitä oli keskimäärin ennen ja mitä nyt?

edit: Mainitsit että tuo kellotus ei ollut k
Lähdetään nyt alkuun siitä että kerro missä peleissä nämä fps laskut on tapahtunut. Ja mitä oli keskimäärin ennen ja mitä nyt?

edit: Mainitsit että tuo kellotus ei ollut kovin vakaa. Eli tuliko kaatumisia peleissä?
Hei

testasin sitä kombustor vai mikä onkaan performance testerillä ja se kaatui kokeilin myös yhtä peliä niin oli jotain outoa kuvassa niikuin värit olisi vähän oudot. nyt niitä ei ole mutta fps silti huonompi. kombustorissa oli alkuun 97 kun aloitin clockauksen ja nyt 65 vaikka resetattu ja poistettu msi afterburner. keskimäärin oli deadlock 95-110 välillä nyt 57-75. rustissa pysynyt aika samana 90-110 mutta droppailee enemmän tai jäykän tuntunen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 872
Viestejä
4 405 455
Jäsenet
73 063
Uusin jäsen
vzq

Hinta.fi

Ylös Bottom