Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Ratti ei toimi ollenkaan, reconnect controller hyppii vaan looppina eteen jos ratti kiinni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Siis pitääkö jotain muutakin tehdä kun vaihtaa Windowsista aikavyöhykettä? Edelleen sanoo "You're too early".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
507
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Juurikin näin. Kellolle ei tarvitse tehdä mitään. Alueen vaihto yksistään ja koneen buutti.
Ei tarvitse edes bootata, tai ainakin itsellä toimi ihan vaan vaihtamalla alue ja peli auki.

Mutta itse pelistä, en kyllä ymmärrä hypeä, mikä tuosta tekee nyt niin parhaan?
Ehkä olen sokea, mutta IMO tuo on ihan vain FH4:nen uusissa kuorissa pienillä tweakeilla ja kasalla bugeja. Mitään mullistavaa en itse ainakaan kokenut tuota pelatessa.
Taino, mullistavin ehkä oli se, että ohjaimen deadzonen säätö vaikuttaa myös menuihin ja ajettavilla säädöillä on turha kuvitella käyttävänsä menua...
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
676
Huoh, kolmesti jo kaatunut Game Passin versio PC:llä. Kerran latausruuduissa benchmarkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen, kerran heti sen hiekkamyrskyn jälkeen ja nyt viimeksi hahmon luonnin jälkeen. Oikein kiva kun niitä alun näytösvideoitakaan ei voi skipata niin saanut jo kahdeksi katsoa ne. Ehkä saa vielä kolmannenkin kerran, riippunee missä kohtaa peliä peli tallentaa ensimmäisen kerran... Pitää varmaan odottaa suosiolla sitten huomiseen, jos vaikka tulisi päivitystä tuohon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 202
Taino, mullistavin ehkä oli se, että ohjaimen deadzonen säätö vaikuttaa myös menuihin ja ajettavilla säädöillä on turha kuvitella käyttävänsä menua...
Millaiset säädöt sulla on ja miten ne menuihin vaikuttaa?
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Noniin... alkaa pikku hiljaa FH5 syvin olemus löytymään. Tämähän on ARCADE-kaahailua, vaikka ajotuntumasta saa yllättävänkin simulaatio-maisen. Menin kisaan ja laitoin helpolle tasolle ajamisen... damaget kyllä simulation. Juu erittäin tasainen ja raju taistelu.

Sain ajan jossa pääsee Konsolifin Klubissa sinne 10 parhaan joukkoon. Ehkä tämä on tosiaan parhaillaan arcadea. Sitten erikseen GT7 joka varmaankin simulaatio-arcade.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
höh, piraatti versio pyöri paljon sulavemmin, ihme nykimistä ja freimien tippuilua game pass versiossa
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Millaiset säädöt sulla on ja miten ne menuihin vaikuttaa?
Ohjauksen dead zone säätö vaikutti myös valikon liikkumisen nopeuteen. Sieltä kun haki sellaiset asetukset itselle, että saa ajettua Unbeatable-tasolla niin valikoiden käyttäminen on aivan mahdotonta, koitat mennä johonkin, hipaiset tattia, niin päädyt johonkin xyez ja muutit kaiken siitä välistä vielä matkallakin.
Sitä en tiedä, miksi tuo asetus vaikuttaa menussa liikkumisen nopeuteen, mielestäni tuo ei noin ole ennen ollut, mutta eipä nyt ole vanhaa versiota testattavissa atm.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 475
Ei tarvitse edes bootata, tai ainakin itsellä toimi ihan vaan vaihtamalla alue ja peli auki.

Mutta itse pelistä, en kyllä ymmärrä hypeä, mikä tuosta tekee nyt niin parhaan?
Ehkä olen sokea, mutta IMO tuo on ihan vain FH4:nen uusissa kuorissa pienillä tweakeilla ja kasalla bugeja. Mitään mullistavaa en itse ainakaan kokenut tuota pelatessa.
Taino, mullistavin ehkä oli se, että ohjaimen deadzonen säätö vaikuttaa myös menuihin ja ajettavilla säädöillä on turha kuvitella käyttävänsä menua...
Mulla kone ilmoitti et täytyy buutata, jotta alue tulee käyttöön.

Ja siis pelihän nimenomaan on FH4 uudella kartalla. Itsellä pelkästään oikeanpuoleinen liikenne aiheutti sen et tää on parasta ikinä, siinä missä FH4 jäi muutamaan tuntiin ja tökki alusta asti.
Äänet on ihan hulluna paremmat ja nyt ik tullu jollain vanhalla romulla vaan cruisailtua ja naamasta ei hymy pysy poissa.

Eikä siinä, on kyllä grafiikka ottanut ihmeen paljon harppausta, vaikka selvästi sama runko siellä alla pyörii. Valot/heijastukset todella paljon paremmat.

Ajettavuus on myös aavistuksen raskaampi josta itse ainakin tykkään todella paljon. Tekoäly myös haastavampi.

Jos väärän puolen liikenne ei haitannut, niin olihan FH4 jo 10- vähintään. Joten eihän siitä luonnollisesti paljoa voi edes parantaa. Silti tähän on vähän joka alueelle osattu tuoda parannuksia ihmeen paljon.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
986
Laitoin peliseuraa -ketjuun myös viestin, jos löytyisi kavereita pelailemaan FH5 :)
 
Viimeksi muokattu:

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Nyt testit otettu Game Pass versiosta. Aluksi kaatuili jatkuvasti mutta kun otin avastin virussuojan pois käytöstä niin kaatuilut loppui. Myös Dualsense toimii tällä kertaa ilman kikkailuja, kunhan piilottaa ohjaimen DS4 softassa, 4 osassa tuo piti tehdä joka kerta pelin käynnistyksen jälkeen. Testasin myös G29 ja tuntuma on huomattavasti parempi kuin 4 osassa, mutta niin kuin moni on jo maininnut niin peli on täyttä arcadea, joten ei sitä rattituntumaa mitenkään huikean hyväksi voi varmaan edes saada, mutta täysin ajettava tämä on myös ratilla.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Laitoin peliseuraa -ketjuun myös viestin, jos löytyisi kavereita pelailemaan FH5 :)
Konsolifin klubi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 526
Äsken tuli XsX:llä joku "Forza servers not available". Tosin, liittyykö pelin "oikeaan" julkaisuun nyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 865
Huoh, kolmesti jo kaatunut Game Passin versio PC:llä. Kerran latausruuduissa benchmarkin uudelleenkäynnistyksen jälkeen, kerran heti sen hiekkamyrskyn jälkeen ja nyt viimeksi hahmon luonnin jälkeen. Oikein kiva kun niitä alun näytösvideoitakaan ei voi skipata niin saanut jo kahdeksi katsoa ne. Ehkä saa vielä kolmannenkin kerran, riippunee missä kohtaa peliä peli tallentaa ensimmäisen kerran... Pitää varmaan odottaa suosiolla sitten huomiseen, jos vaikka tulisi päivitystä tuohon.

Jos kaatuilee, poistakaa Nahimic -ääniohjelmisto/ajurit. Joku muukin voi aiheuttaa sen, mutta tuo on yksi.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Mulla kone ilmoitti et täytyy buutata, jotta alue tulee käyttöön.

Ja siis pelihän nimenomaan on FH4 uudella kartalla. Itsellä pelkästään oikeanpuoleinen liikenne aiheutti sen et tää on parasta ikinä, siinä missä FH4 jäi muutamaan tuntiin ja tökki alusta asti.
Äänet on ihan hulluna paremmat ja nyt ik tullu jollain vanhalla romulla vaan cruisailtua ja naamasta ei hymy pysy poissa.

Eikä siinä, on kyllä grafiikka ottanut ihmeen paljon harppausta, vaikka selvästi sama runko siellä alla pyörii. Valot/heijastukset todella paljon paremmat.

Ajettavuus on myös aavistuksen raskaampi josta itse ainakin tykkään todella paljon. Tekoäly myös haastavampi.

Jos väärän puolen liikenne ei haitannut, niin olihan FH4 jo 10- vähintään. Joten eihän siitä luonnollisesti paljoa voi edes parantaa. Silti tähän on vähän joka alueelle osattu tuoda parannuksia ihmeen paljon.
Joo, no en varmaan vain kuulu pelin kohderyhmään kun ei aiheuta mitään suurempaa innostusta. Lähinnä tuntuu kauhealta rahastukselta uudesta kartasta ja muutamista parannuksista, vaikka olihan esimerkiksi ne äänet paremmat, mutta ei nuo kyllä omalla kohdalla pelasta tätä. No, täytyy antaa lisää aikaa ja katsoa josko mielipide muuttuu, mutta suurimmaksi osaksi tuntuu kuin pelaisi vanhaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 981
Vaikuttaa laadukkaalta paketilta kun ei pääse edes alun pelipätkiä loppuun kun nakkaa työpöydälle. Muutenkin jäi kyllä se vau fiilis piippuun kun ajotuntuma ihan sitä samaa kuin ennenkin. Vahva kolmosen dlc dlc haju.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 575
Toivottavasti nuo serveri onggelmat saadaan korjattua pian koska edelleen ilmoittelee ettei serveri saatavilla. Moninpeli on kyllä onnistunut mutta esim. kun tuossa poistuin kokonaan pelistä vähäksi aikaa kun kävin pelaamassa erän yhtä toista peliä ja sitten palasin FH5 niin ei ollut sitten tallentanut festival playlist suorituksiani tai osan oli mutta monia viimeisiä ei tuon serveri ongelman takia. Ja siis Xbox:lla pelaan ethernet kaapelilla ja yhteytenä valokuitu.
Muutoin kyllä ylivoimaisesti paras autopeli mitä markkinoilta löytyy. Tässä jo reilu 49 tuntia mittarissa :)
 

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Joo, no en varmaan vain kuulu pelin kohderyhmään kun ei aiheuta mitään suurempaa innostusta. Lähinnä tuntuu kauhealta rahastukselta uudesta kartasta ja muutamista parannuksista, vaikka olihan esimerkiksi ne äänet paremmat, mutta ei nuo kyllä omalla kohdalla pelasta tätä. No, täytyy antaa lisää aikaa ja katsoa josko mielipide muuttuu, mutta suurimmaksi osaksi tuntuu kuin pelaisi vanhaa.
Peliä voi kokeilla 1 eurolla Game Passin kautta ihan kyllästymiseen asti. Kuulostaa kyllä "kauhealta rahastukselta". :rofl2:
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 012
Toivottavasti nuo serveri onggelmat saadaan korjattua pian koska edelleen ilmoittelee ettei serveri saatavilla. Moninpeli on kyllä onnistunut mutta esim. kun tuossa poistuin kokonaan pelistä vähäksi aikaa kun kävin pelaamassa erän yhtä toista peliä ja sitten palasin FH5 niin ei ollut sitten tallentanut festival playlist suorituksiani tai osan oli mutta monia viimeisiä ei tuon serveri ongelman takia. Ja siis Xbox:lla pelaan ethernet kaapelilla ja yhteytenä valokuitu.
Muutoin kyllä ylivoimaisesti paras autopeli mitä markkinoilta löytyy. Tässä jo reilu 49 tuntia mittarissa :)
Olitko huomannut, että festival playlistin pr-stuntit, speedtrapit, speedzonet yms. vaativat nykyään tietyn tyyppisen auton? Esim. se joku hyppy vaatii S1 Fordin jne. Itsekin ihmettelin aluksi, että miksi nuo tehtävät eivät päivity, vaikka olin ne ”suorittanut”, mutta kun otti oikean auton käyttöön niin toimi. Oikeaa tattia painamalla saa ne rajoitukset näkyviin.

En muista oliko FH4:ssä loppuvaiheessa jo näin, mutta tässä saa sen palkintoauton playgroundgamesistä, vaikka oma joukkue häviäisi. 2-0 oli jo oma joukkue johdossa, kun kaksi pelaajaa lähti. Loput kolme matsia sitten alivoimalla 4 vs 6 ja tiesihän sen miten siinä sitten käy. Mutta onneksi se auto ralli-Macan sieltä sitten kuitenkin tuli. FH4:ssä jätin nuo kaikki jossain vaiheessa pelaamatta. Ei vaan kestänyt hermot.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 575
Olitko huomannut, että festival playlistin pr-stuntit, speedtrapit, speedzonet yms. vaativat nykyään tietyn tyyppisen auton? Esim. se joku hyppy vaatii S1 Fordin jne. Itsekin ihmettelin aluksi, että miksi nuo tehtävät eivät päivity, vaikka olin ne ”suorittanut”, mutta kun otti oikean auton käyttöön niin toimi. Oikeaa tattia painamalla saa ne rajoitukset näkyviin.

En muista oliko FH4:ssä loppuvaiheessa jo näin, mutta tässä saa sen palkintoauton playgroundgamesistä, vaikka oma joukkue häviäisi. 2-0 oli jo oma joukkue johdossa, kun kaksi pelaajaa lähti. Loput kolme matsia sitten alivoimalla 4 vs 6 ja tiesihän sen miten siinä sitten käy. Mutta onneksi se auto ralli-Macan sieltä sitten kuitenkin tuli. FH4:ssä jätin nuo kaikki jossain vaiheessa pelaamatta. Ei vaan kestänyt hermot.
Joo toki mutta ei siis liitty tuohon vaan että suoritin festival playlist tehtäviä jotka kyllä menivät läpi mutta sitten kun tosiaan pelasin muuta peli' ja olin sammuttanut tuon pelin kokonaan eli siis en jättänyt valmiustilaan niin palatessa peliin ei ollutkaan enää suoritetuna kun ilmoitti ettei serverit käytössä. Nuo playlist hommathan päivittyy vain verkkoon ei kiintolevylle. Minulla oli festival playlistissä kaikki muut paitsi "horizon arcade any event suoritettuna saatavilla olevista ja pisteitä 37/38 ja nyt niitä on 28/38.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 575
Ja nyt sitten level tippui 200sta yhteen...
Sentään onneksi ainakin vielä autot ja rahat on tallella.

EDIT: ÄÄH minun moka siis tämä levelhän vain muuttui "seuraavaksi ykköseksi" tosiaan eli ns. 201 on kuten pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 012
Joo toki mutta ei siis liitty tuohon vaan että suoritin festival playlist tehtäviä jotka kyllä menivät läpi mutta sitten kun tosiaan pelasin muuta peli' ja olin sammuttanut tuon pelin kokonaan eli siis en jättänyt valmiustilaan niin palatessa peliin ei ollutkaan enää suoritetuna kun ilmoitti ettei serverit käytössä. Nuo playlist hommathan p'ivittyy vain verkkoon ei kiintolevylle.
Täytyykin tsekata omat playlistit, että onko pysynyt tehtyinä. Palkintoautot kyllä jo lunastin, että se puoleen ei niin väliä.

Eilen toimi kyllä paljon paremmin moninpeli eikä herjannut yhteyden katkaisua juuri yhtään. Tästä oli joku viestikin tullut, että olivat tehneet jotain päivityksiä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 575
Eilen toimi kyllä paljon paremmin moninpeli eikä herjannut yhteyden katkaisua juuri yhtään. Tästä oli joku viestikin tullut, että olivat tehneet jotain päivityksiä.
Minulla on alusta asti moninpeli toiminut täysin mutta valittaa noista servereistä muuten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Ekan tunnin jälkeen fiilikset oli luokkaa "Plääh samaa paskaa, ei tätä taida jaksaa kyllä pelata". Toisen tunnin jälkeen olikin sitten jo täysi koukutus, kun tuo legendaarisen ärsyttävä kädestäpitely vähän himmasi. Kumma juttu, kun meinas tulla nelosen kanssa jo Forzaa korvista ja ajattelin ettei tämä uusi kyllä vällttämättä sytytä. Tarpeeksi uutta jännää ja tosi hieno kartta tällä kertaa, niin kyllähän tuota taas pelailee.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
743
Joo toki mutta ei siis liitty tuohon vaan että suoritin festival playlist tehtäviä jotka kyllä menivät läpi mutta sitten kun tosiaan pelasin muuta peli' ja olin sammuttanut tuon pelin kokonaan eli siis en jättänyt valmiustilaan niin palatessa peliin ei ollutkaan enää suoritetuna kun ilmoitti ettei serverit käytössä. Nuo playlist hommathan päivittyy vain verkkoon ei kiintolevylle. Minulla oli festival playlistissä kaikki muut paitsi "horizon arcade any event suoritettuna saatavilla olevista ja pisteitä 37/38 ja nyt niitä on 28/38.
Minullakin "resetoitui" eilen iltapäivällä playlist progressio tuon saman playlist serveriin ei saada yhteyttä viestin kera mutta se parani itsestään kun jatkoin pelaamista illalla ja ynnäsi kyllä suoritukseni yhteen ihan oikein. Eli olin tehnyt osan tehtävistä silloin kun serveri toimi ja osan serverivirheen aikana ja kaikki tekemäni näkyi suoritettuna kun yhteys palasi.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 575
Minullakin "resetoitui" eilen iltapäivällä playlist progressio tuon saman playlist serveriin ei saada yhteyttä viestin kera mutta se parani itsestään kun jatkoin pelaamista illalla ja ynnäsi kyllä suoritukseni yhteen ihan oikein. Eli olin tehnyt osan tehtävistä silloin kun serveri toimi ja osan serverivirheen aikana ja kaikki tekemäni näkyi suoritettuna kun yhteys palasi.
Joo nyt olikin jo moninpeli session jälkeen palautunut :)
Horizon Forzathon! Shop ei taida vielä olla käytössä vai eikö muuten vaan toimi kun kokeilin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 526
Varmaan alkaa shop vasta nyt toimimaan kun oikea julkaisu tuli. edit. Milloinkahan ensimmäiset car pass-autot on tulossa, heti kohta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 202
Ohjauksen dead zone säätö vaikutti myös valikon liikkumisen nopeuteen. Sieltä kun haki sellaiset asetukset itselle, että saa ajettua Unbeatable-tasolla niin valikoiden käyttäminen on aivan mahdotonta, koitat mennä johonkin, hipaiset tattia, niin päädyt johonkin xyez ja muutit kaiken siitä välistä vielä matkallakin.
Sitä en tiedä, miksi tuo asetus vaikuttaa menussa liikkumisen nopeuteen, mielestäni tuo ei noin ole ennen ollut, mutta eipä nyt ole vanhaa versiota testattavissa atm.
Aika erikoista. Itsellä on steering deadzone 7 jota käytän kaikissa Forza-peleissä. Muut defaultilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 526
Itsellä 1 kuten myös melkein aina ollut kaikissa, tämä Xboxeilla/padillä, eli nyt Series X ja sen padi tai Elite V2. Joissain Forzissa ollut hyötyä sen outside deadzonen alentamisesta 100:sta esim 90:een.

Sitä centre sensitivityä, vai mikä se taas nyt olikaan, joskus muuttanut 49:ään tai 48:iin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 901
Mä pelaan Forzaa niin että veivaan tattia äärilaidasta äärilaitaan kaasupohjassa default asetuksilla.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Aika erikoista. Itsellä on steering deadzone 7 jota käytän kaikissa Forza-peleissä. Muut defaultilla.
Varmaan sitten se outside vaikuttaa tuohon valikon liikkumisen nopeuteen.

Peliä voi kokeilla 1 eurolla Game Passin kautta ihan kyllästymiseen asti. Kuulostaa kyllä "kauhealta rahastukselta". :rofl2:
Jotenkin arvasin tämän ”Mutku sen saa eurolla” setin. No ei siinä, itsekkin eurolla otin testiin, mutta onko se siis hyvän pelin merkki, että siihen voi kyllästyä sitten 3kk päästä kun halpa tilaus loppuu? Vai ruvetaanko arvostelemaan pelejä löysemmin kun ne saa gamepassin kautta, eikä tarvitse niin paljon köyhtyä? Viittaus nyt lähinnä oli juuri tähän 60-100€ normi hintaan, mikä on edelleenkin mielestäni rahastusta.

Vaihtoehto 1. Digitaalinen Premium Edition, 100 € (oma valintani)
Vaihtoehto 2. Game Pass tilaus, 1 €

Muutamista parannuksista? Ja pelitunteja on takana 4?
Kerrotko vielä mitä oikeasti uutta tuossa sitten on kartan lisäksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 202
Kerrotko vielä mitä oikeasti uutta tuossa sitten on kartan lisäksi?
Jos näin kriittiseksi aletaan menemään niin lienee parasta ostaa vain kerran kymmenessä vuodessa uusia pelejä jotta ehtii tarpeeksi muuttumaan välissä. Ei parin vuoden välein tulevissa uusissa peleissä mitään massiivisia muutoksia tapahdu.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
703
Jotenkin arvasin tämän ”Mutku sen saa eurolla” setin. No ei siinä, itsekkin eurolla otin testiin, mutta onko se siis hyvän pelin merkki, että siihen voi kyllästyä sitten 3kk päästä kun halpa tilaus loppuu?
Onhan peli hyvä jos sitä jaksaa edes tuon 3kk pelata.
Kyllä tämä ilman gamepassia jäisi minullakin odottamaan alelaaria sillä tämä tosiaan vaikuttaa ihan joltain kartta laajennukselta ja siinä se.
Katselin skillupin arvostelun ja se sanoo alussa, että oli pelannut nelosta vain pari tuntia kun se ei iskenyt ja sen kyllä huomaa videon lopussa kun se alkaa hehkuttamaan kuinka pelissä on vielä paljon asioita joista se ei vielä edes pahemmin maininnut mitään kuten vaikka dronen käyttö (oli jo nelosessa), kisa editori (oli myös nelosessa, mutta nyt se on monipuolisempi), valokuvaus tehtävät (autoja on kuvattu vissiin kakkosesta asti, mutta nyt kuvataan myös tiettyjä paikkoja).

Muutenkin kaikki näyttää hudia myöden ihan samalta ja kun nelosta tuli pelattua likemmäs 300 tuntia niin aika meh fiilikset on tämän suhteen.
Ehkä iskee sitten kun aloittaa, ehkä ei.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
804
Pelasin alkuvideot ja ekan tehtävän ja onhan tämä graafisesti ihan helvetisti paremman näkönen. Parilla autolla oli todella aliohjaavaa. En tiedä saako säädöillä paremmaksi, vai onko osa vaan kamalia ajaa. Corvette kyllä erittäin hyvän tuntuinen.

Siis xboxilla. Pc:llä en ole mitään forzaa kokeillut.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
743
Voipi olla että kuulun vähemmistöön mutta mielestäni se uusi kartta on ylivoimaisesti merkittävin päivitys mitä avoimen maailman ajopeliin voi tullakkaan, se ja uudet autot. Horizon nelosen pelaaminen väheni ja lopulta loppui kokonaan koska koko kartta oli koluttu n+1 kertaa ja jokainen kisa oli ajettu ns riittävän montesti. Ei se itse ajaminen missään vaiheessa tylsäksi muuttunut.

Päin vastoin olen varovaisesti sitä mieltä että toivottavasti tähän ei ruveta lisäilemään epäolennaisia asioita pelkästä uudistamisen tarpeesta. Muistelisin esimerkiksi että minua lähinnä ärsytti tdu:ssa talojen sisällä kävely. Se ei tuonut peliin mitään muuta kuin hidasteen varsinaisen pelaamisen, eli ajamisen, väliin.

Samaan sarjaan menee horizonin "kuvaa kaikki autot" accolade. Toki se on vapaaehtoinen ja jotkut siitä varmasti pitävät, että kaipa sillekin paikkansa on. Sen sijaan eliminatorin tapaisia uudistuksia kyllä saa tulla lisää.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
685
Jahas tänään pääsee testaamaan game passin kautta. Piti ihan kaikki vanhat pelitkin käydä aloittamassa kerta jossain vaiheessa nekin tullut hankittua (+gold) (joista oli jäänyt pelaamatta horizon 1, 2 ja forza 5 ja 6). Saa ilmeisesti joitain autoja lisää peliin, alku mukavampi. Pitää vain vanha ratin romu kaivella kaapeista ja asentaa telineeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 897
Steamin kautta peli käynnistetty ja peli lähti toimimaan suorilta. Myös DualSense näyttäisi toimivan ilman kikkailuita. RTX 3090 + AMD 5900X -combolla 4K-resolla ja Extreme presetillä tulokseksi tuli 82 FPS:

1636462665754.png

Sitten vain kovaa ajoa! :comp:
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Onko kukaan saanut G923 PS versiota toimimaan tämän kanssa PC.llä?
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Voipi olla että kuulun vähemmistöön mutta mielestäni se uusi kartta on ylivoimaisesti merkittävin päivitys mitä avoimen maailman ajopeliin voi tullakkaan, se ja uudet autot...
Horizon on pelisarjana ollut itselleni alusta saakka mitä puhtainta peli-iloa. Simummissa rata-ajeluissa tarkempi ajotuntuma, säätöjen viilaaminen ja niin halutessaan hampaat irvessä kisaaminen tuovat aivan erilaisen kokemuksen, mutta niistä puuttuu se eskapismi mitä Horizon tarjoaa. Horizonissa on paljon samaa fiilistä kuin vaikkapa GTA-sarjassa: se koukuttavin juttu ei ole aina välttämättä se tarina tai eteneminen vaan se maailma. On paljon mukavampaa tuunailla sitä lempiautoa kun sillä saa kierrellä hienoissa maisemissa ja tehdä mitä mieleen juolahtaa. Ja siinä tämä FH5:n "DLC karttapäivitys" on totisesti onnistunut parannus. Massiivinen kooltaan ja monipuolisuudeltaan. Tuo vertikaalisuus ja vaikkapa meren näkeminen kilometrejä ennen rantaa antaa sille eskapismille mitä parhaat puitteet.

Mikään peli ei ole täydellinen ja Horizoniin olisi omallakin toivelistalla ties mitä, mutta kuten mainitsit, en myöskään halua että toimivaa konseptia lähdetään rikkomaan esimerkiksi juuri ajopeliin tarpeettomilla käveltävillä taloilla yms. Hitaampaa urakehitystä ja sellaista niukalla budjetilla kehitettävää "autonromua" ennen parempien autojen ostamista haikailen kenties eniten. Toki tämä saisi olla valinnainen moodinsa, vaikka sitten superstar-moodi normi Horizon kokemukseen ja newcomer-moodi sitten hitaampaan kehitykseen. Tosin tätä pelatessa sitäkään ei ole oikein vielä ehtinyt kaivata kun on pitänyt kaahata hymy korvissa ympäri meksikoa :)

Tuo photo-moodi tosiaan on aika työläs varsinkin kun kuvan analysointi aina ottaa kotvasen, mutta se, niin kuin niin moni muukin asia on onneksi täysin valinnaista.

Erilaiset mielipiteet ovat rikkaus, mutta harva peli on nimenomaan pelinä niin onnistunut kuin FH5. (Disclaimeriksi että uskon serveriongelmien ja pahimpien bugien korjaantuvan pian)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 202
Tuo photo-moodi tosiaan on aika työläs varsinkin kun kuvan analysointi aina ottaa kotvasen, mutta se, niin kuin niin moni muukin asia on onneksi täysin valinnaista.
Sen itäisimmän talon ostamalla saa pikanapin photo-modeen jos niitä kuvia otat sitä autojen kuvailu accoladea varten.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Eikö se D-pad ylös mikä aiemmissa Horizoneissakin on ollut toiminutkaan alusta asti? Siinä kun kuvan ottaa ja se autot tunnistaa tulee sellainen "processing"-hetki joka kestää aina vähän tilanteesta riippuen kotvasen. Se vähän laskee kuvausintoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 202
Eikö se D-pad ylös mikä aiemmissa Horizoneissakin on ollut toiminutkaan alusta asti? Siinä kun kuvan ottaa ja se autot tunnistaa tulee sellainen "processing"-hetki joka kestää aina vähän tilanteesta riippuen kotvasen. Se vähän laskee kuvausintoa.
Toimii mutta siis siellä modessa olikohan nyt RB:tä painamalla on pikanapsu jossa ei prosessoi mitään eikä tule tallennettavaa kuvaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 396
Viestejä
4 235 968
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom