Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
Tuo FH4:n IO-TECH tiimin synty oli hieman merkillinen. Eli joku perusti tiimin, mä olin ensimmäinen joinaaja -> perustaja teki minusta ownerin sen enempiä kyselemättä ja jätti tiimin. Ja valitettavasti minulla ei ollut sen kummempaa kiinnostusta olla kovin aktiivinen tiimin osalta. Sori.

Nyt kysymys kuuluukin: Jos FH5:een tulee vastaava tiimi minun tai jonkun toisen toimesta, niin onko täällä kiinnostusta aktiivisempaan toimintaan? Online-tapahtumia, kenties striimausta ym?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
Pakko sanoa että ei, varmaan yhden käden sormin voi laskea kun olen mitään forzaa netissä pelannut, vaikka alusta asti niitä. Yksinään pelaaminen vaan itselle paljon nautinnollisempaa pelissä kuin pelissä, en kaipaa monenpelejä
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mikähän siinä on, että Stellantis ei tunnu lisensoivan autojaan peleihin. Jää niin älyttömän monta isoa merkkiä pois ettei oo tosikaan. Niin uusia kuin vanhoja autoja
GT6 aikaan vielä vanhojen ryhmittymien autot oli mukana, mutta jo Forza Horizon 4:sta alkoi puuttumaan ja nyt on kaikki* Stellantis ryhmittymän autot poissa vitosesta.
Katselin esimerkiksi GT7 autolistaa mitä sieltä oli tiedossa ja siellä näitäkin merkkejä oli mukana. Tosin todella pienellä joukolla.

Käsittääkseni FH5 jossain varhaisessa esittelyssä oli Lanciaakin näkynyt, eli se on jopa mallinnettu peliin, mutta nyt se loistaa poissaolollaan ja kuulema virallisesta Xbox kanavan trailerista editoitu se sieltä välistä pois myös.

Chryslerillä ois monen monta legendaarista autoa ollu. Fiatilla/Citreoenilla vanhoja, että nykyisiä siviiliautoja. Samalla menee sit abarth, Lancia jne. Unohtamatta toki peugeottia ja DS:ää. Jeep taisi kans puuttua.

*No okei. Ei kaikki. On siellä Dodge ja Maserati edustettuna osittain. Jostain syystä Opel puuttunu käytännös aina ja tilalla ollu vauxhall. Nyt on jostain syystä manta Opelilna, lisäksi joku muu oli myös yksittäisenä mukana.

Luulisi että Stellantiksella olisi isokin motivaatio tarjota vaikka ilmaiseksikin autonsa kaikkiin peleihin. Kuitenkin aika isoissa ongelmissa painineet ja haluavat juurikin nostaa tiettyjä merkkejä takaisin ison yleisön tietoisuuteen. Mikä olisi parempi tapa kuin pelien kautta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Mikähän siinä on, että Stellantis ei tunnu lisensoivan autojaan peleihin. Jää niin älyttömän monta isoa merkkiä pois ettei oo tosikaan. Niin uusia kuin vanhoja autoja
GT6 aikaan vielä vanhojen ryhmittymien autot oli mukana, mutta jo Forza Horizon 4:sta alkoi puuttumaan ja nyt on kaikki* Stellantis ryhmittymän autot poissa vitosesta.
Katselin esimerkiksi GT7 autolistaa mitä sieltä oli tiedossa ja siellä näitäkin merkkejä oli mukana. Tosin todella pienellä joukolla.

Käsittääkseni FH5 jossain varhaisessa esittelyssä oli Lanciaakin näkynyt, eli se on jopa mallinnettu peliin, mutta nyt se loistaa poissaolollaan ja kuulema virallisesta Xbox kanavan trailerista editoitu se sieltä välistä pois myös.

Chryslerillä ois monen monta legendaarista autoa ollu. Fiatilla/Citreoenilla vanhoja, että nykyisiä siviiliautoja. Samalla menee sit abarth, Lancia jne. Unohtamatta toki peugeottia ja DS:ää. Jeep taisi kans puuttua.

*No okei. Ei kaikki. On siellä Dodge ja Maserati edustettuna osittain. Jostain syystä Opel puuttunu käytännös aina ja tilalla ollu vauxhall. Nyt on jostain syystä manta Opelilna, lisäksi joku muu oli myös yksittäisenä mukana.

Luulisi että Stellantiksella olisi isokin motivaatio tarjota vaikka ilmaiseksikin autonsa kaikkiin peleihin. Kuitenkin aika isoissa ongelmissa painineet ja haluavat juurikin nostaa tiettyjä merkkejä takaisin ison yleisön tietoisuuteen. Mikä olisi parempi tapa kuin pelien kautta?
Näitä ihme puutoksia kanssa kummastellut. Toyota on ollut usein aika nihkeä myös. Sähköautoja saisi olla nykyään myös edustettuna. Parissa Forzassa ollut Tesla Model S mutta sitäkään ei ollut FH4:ssä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Näitä ihme puutoksia kanssa kummastellut. Toyota on ollut usein aika nihkeä myös. Sähköautoja saisi olla nykyään myös edustettuna. Parissa Forzassa ollut Tesla Model S mutta sitäkään ei ollut FH4:ssä.
Taycan ainakin on FH5
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
144
Perus "siviiliautoja" ja muita vähän vaatimattomamman näköisiä autoja saisi kyllä tulla lisää mun puolesta. Ne harvat jota pelissä on meinaa vähän hukkua lukuisien superautojen ja kilpa-autojen jalkoihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
Juu, itsekään en melkein missään pelissä tykkää ajaa hyperautoilla/ylitehokkailla, normimmat tyydyttää paljon enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Xboxille (One X) näköjään tuli tähän jo noin 20 gigan päivitys vaikka peli ei ole vielä edes julkaistu.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Sekin olisi kiva jos autoja voisi edes dieselöidä. Eli yks kone swapeista olis diesel tekniikka. Ja ois jotain only diesel kisoja niille
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
144
1635800110802.png

Noniin, nyt voi Steamistakin laittaa pelin esilatautumaan. Lauantaina mennään! Perjantaina siis, päivät meni sekasin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2021
Viestejä
2
Mistä tän voi ostaa levyllä (premium Edition)

jos joku viittis linkata kaupan kiitos ❤
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
Itselläkin ladattu Series X:lle ja premium addons ostettu game pass-version tueksi, joten Pe mennään, Viiva mehiko.

edit. Onko mitään hajua milloin arviot saa olla ulkona?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
144
Pitää nyt toivoa että kaikki toimii kuin rasvattu Steamin osalta, FH4 Steam launchissa oli ongelmia aikanaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Itselläkin ladattu Series X:lle ja premium addons ostettu game pass-version tueksi, joten Pe mennään, Viiva mehiko.

edit. Onko mitään hajua milloin arviot saa olla ulkona?
Onko ainoastaan Premium-versiolla perjantaina 5.11 launchi? Mistä olette ostaneet?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
Ilmeisestikö xbox/premium aukeaa heti 00.00/5.11 Perjantai? Tai noin se on storeen merkitty, vai onko muuta tietoa/kellonaikaa?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
55
Mulla on tuossa mikkisoftan tilausvahvistuksessa, joka sähköpostiin tuli, että saatavissa 4.11. Mut perjantaina töistä ajoissa kotiin ja klo14 ajelemaan. Jos Garmiva näkyy, niin saa tööttiä painaa
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
Ilmeisestikö xbox/premium aukeaa heti 00.00/5.11 Perjantai? Tai noin se on storeen merkitty, vai onko muuta tietoa/kellonaikaa?
Tämän mukaan early access aukeaa 5.11. klo 0:00 Suomen aikaa, jos minulla meni tuo UTC - EET konversio oikein:


Edit: meni päivämäärä väärin :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
516
Klo 00.01 pitäisi aueta perjantaina, jos ymmärsin oikein. Steamissa sitten vasta 07.01, koska noudattaa tuota jenkkien itärannikon aikaa.

 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
144
Klo 00.01 pitäisi aueta perjantaina, jos ymmärsin oikein. Steamissa sitten vasta 07.01, koska noudattaa tuota jenkkien itärannikon aikaa.

Oho, no ei ainakaan tarvitse sitten valvoa to-pe yötä jos seitsemältä vasta avautuu. Pitää malttaa hoitaa työpäivä loppuun kuitenkin perjantaina :D
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
En kyllä itse ymmärrä noita 10/10 arvosteluita. Eikös se vähän merkitsisi sitä että peli on lähes täydellinen open-world ajopeli? Vaikka minun mielestäni suurempia ominaisuuksia tai sisältöä ei ole nelosen jälkeen kovinkaan montaa lisätty.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 355
En kyllä itse ymmärrä noita 10/10 arvosteluita. Eikös se vähän merkitsisi sitä että peli on lähes täydellinen open-world ajopeli? Vaikka minun mielestäni suurempia ominaisuuksia tai sisältöä ei ole nelosen jälkeen kovinkaan montaa lisätty.
Ottamatta kantaa siihen, onko se täydellinen vai ei, mutta miten se siihen liittyy onko lisää sisältöä tullut tai suurempia ominaisuuksia?

Voihan jokin hyvin yksinkertainen kahden tunnin pikkupeli olla 10/10 peli.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
616
En kyllä itse ymmärrä noita 10/10 arvosteluita. Eikös se vähän merkitsisi sitä että peli on lähes täydellinen open-world ajopeli? Vaikka minun mielestäni suurempia ominaisuuksia tai sisältöä ei ole nelosen jälkeen kovinkaan montaa lisätty.
10/10 tietokonepeli ei ole itselleni ikinä ollut sama kuin 10/10 matematiikan kokeesta jossa käytännössä etsitään kympin suorituksella virheetöntä suoritusta.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
144
Tosin sitten myös markkinasegmentti, mikä olisi Horizonia parempi?. Ei ainakaan Crew.
Ei kyllä myöskään uudemmat Need for Speeditkään vedä vertoja Forza Horizoneille mielestäni. Tietysti kustomisaatiot ehkä NFS:ssä hitusen laajemmat, sekä löytyy tietysti klassiset takaa-ajot poliisien kanssa joita Forzassa ei ole. Kuitenkin kokonaisuutena ei ole viime vuosien NFS-pelit vakuuttaneet. NFS Heatissa loppui tekeminen aika nopeaan kesken, verrattuna Horizon 4:ään jossa pelattavaa löysi vielä satojen pelituntien jälkeen ja mielenkiinto pysyi pitkään.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Riippuu tietysti mitä kukin tältä peliltä kaipaa. Jos se lähestulkoon sama kaava kelpaa toistamiseen niin ei kai siinä sitten mitään vikaa olekkaan. Kaipaisin itse vähän sellaista kehitystä että tuo maailma olisi vähän syvällisempi. Kehitystä toki on nähty mutta ei kovin nopeasti minun mielestäni. Eikös heillä ollut kuitenkin lisävuosi aikaa tässä kehityksessä?

Tuleehan tämä luultavasti hankittua kun on kuitenkin edelleen paras peli tässä genressä. Pisteet kuitenkin siitä että maailmassa näyttää olevan nyt enemmän yksityiskohtia, autojen maalipinta näyttää paremmalta, autoissa paremmat äänet ja renkaiden savua on enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Mulla tekis jo paljon se, jos esimerkiksi kartan ja hudin visuaalista ilmettä päivitettäisiin edes vähän ja Annan nimi/ääni muutettais välillä. Kisojen checkpointit edes aavistuksen toisenlaiseksi. Siis tosi pieniä juttuja millä ei oo itsessään mitään merkitystä. Mutta kun ne pidetään 100% identtisinä ja olet jo kyllästynyt täysin edelliseen osaan, niin se kyllästyminen iskee vasten kasvoja välittömästi uuden osan kanssakin.

Ei siinä, kyllä mä pidän varmasti tätäkin hyvänä pelinä, mutta nelosen kohdalla mulla kävi noin. En sitä kauaa jaksanu pelata. Vaikka pelissä ei oikeastaan ollut mitään vikaa ja paras ajopeli mitä markkinoilla oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Itsellä nelosessa häiritsi eniten mielekkään tekemisen puute. Siinä ei ollut oikeen mitään tavoitetta mitä kohti pelata kuten aiemmissa sarjan peleissä.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Mitään muuta tuohon en kaipaa kuin perus 70-80 luvun euro ja japsi autoja maksimit. Super, hyper jne. autot eivät oikein ikinä ole napanneet.

Nytkin kiiinnostavimmat autot ovat vanha klassikko 242 ja pari vanhaa mersua. Varmaan Hammer Coupen hankin ekana.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 566
Aijai. Huomenna tuleekin pitkästä aikaa uutta peliä käynnisteltyä :) Jokainen Horizon sarjan peli lisäosineen pelattu täysin läpi ja paljon päälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Horizon on ollu aina loistavaa viihdettä. Sopivan simumainen ja samalla myös arcademainen. Ei mikään muu open world peli tule lähellekää ajotuntumassa. Loistavia arvosteluita. En malta oottaa et pääsee keskiyöllä pelin aukasee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 433
Saa nähdä mitä/miltä se "parannettu" ajotuntuma vaikuttaa. Padillä tulee taaskin varmasti 95% ajettua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 696
Jäsenet
70 983
Uusin jäsen
Kananugetti

Hinta.fi

Ylös Bottom