Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Horizon ei käynnisty enää, tulee latausruutu näkyviin ja lähtee lataamaan mutta ei mene peliin. Muutaman kerran on musta ruutu vilahtanut ja heti takaisin työpöydälle. Peli päivitetty, näyttiksen ajurit päivitetty ja kokeiltu myös Windowsin puolelta korjausta ja palautusta, kerran sai tuolla käynnistymään. Onko tähän jotain fixiä olemassa vai pitääkö peli uudelleen asentaa?

Horizon ei käynnisty enää, tulee latausruutu näkyviin ja lähtee lataamaan mutta ei mene peliin. Muutaman kerran on musta ruutu vilahtanut ja heti takaisin työpöydälle. Peli päivitetty, näyttiksen ajurit päivitetty ja kokeiltu myös Windowsin puolelta korjausta ja palautusta, kerran sai tuolla käynnistymään. Onko tähän jotain fixiä olemassa vai pitääkö peli uudelleen asentaa?
Ootko kokeillu jotain vanhempia ajureita? Vaikka jostain kevättalvelta?

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Vähän oli samaa vikaa täällä, eli peli tuppasi jumiutumaan johonkin latausruutuun ja käynnistyi ehkä n. joka kolmannella yrityksellä. Tällä viikolla peliin tuli isohko päivitys ja ainakin nyt peli tuntuisi starttaavan ihan normaalisti aina ensimmäisellä yrityksellä.

Vähän oli samaa vikaa täällä, eli peli tuppasi jumiutumaan johonkin latausruutuun ja käynnistyi ehkä n. joka kolmannella yrityksellä. Tällä viikolla peliin tuli isohko päivitys ja ainakin nyt peli tuntuisi starttaavan ihan normaalisti aina ensimmäisellä yrityksellä.
Täällä ei käynnisty vaikka kokeilisi useamman kerran putkeen. Myös viimeisin iso päivitys on ladattu. Kokeiltava seuraavaksi poistaa ja asentaa uudelleen.

Miten saan pilvitallennukset takaisin? Asensin koko windowsin ja pelit uudelleen. Kaikki muut pelit kyllä toimii ja tallennukset palautu, mutta ei Forzassa? Kaikki apu tarpeen. Tukeen oltu yhteydessä, netti käyty läpi ym....

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Miten saan pilvitallennukset takaisin? Asensin koko windowsin ja pelit uudelleen. Kaikki muut pelit kyllä toimii ja tallennukset palautu, mutta ei Forzassa? Kaikki apu tarpeen. Tukeen oltu yhteydessä, netti käyty läpi ym....
Tein saman operaation hetki sitten ja mulla valitti "The forza horizon profile you are trying to load is no longer available" ja vikaan auttoi ihan vaan koneen boottaus. Tein samalla myös pelin tiedostojen eheytyksen mutta en tiedä oliko vaikutusta.

Tein saman operaation hetki sitten ja mulla valitti "The forza horizon profile you are trying to load is no longer available" ja vikaan auttoi ihan vaan koneen boottaus. Tein samalla myös pelin tiedostojen eheytyksen mutta en tiedä oliko vaikutusta.
Kaikki mitä netistä oon löytänyt niin kokeillut. Nyt odotin synkronointia pilvestä n.2-3h, ja ajattelin et nyt pääsen pelaamaan. Peli alkaa aivan alusta. Siis mitä h*lvettiä? Eikö mulla ole siis mitään mahdollisuutta saada tietojani takaisin? Enemmän ne siellä "tuessa" tuntuu olevan peukolla keskellä kämmentä ku perustallaajat. Luulis et tän kokoluokan pelissä olisi jotain että saisi saavtutukset takaisin.

Kaikki mitä netistä oon löytänyt niin kokeillut. Nyt odotin synkronointia pilvestä n.2-3h, ja ajattelin et nyt pääsen pelaamaan. Peli alkaa aivan alusta. Siis mitä h*lvettiä? Eikö mulla ole siis mitään mahdollisuutta saada tietojani takaisin? Enemmän ne siellä "tuessa" tuntuu olevan peukolla keskellä kämmentä ku perustallaajat. Luulis et tän kokoluokan pelissä olisi jotain että saisi saavtutukset takaisin.
Siis pelit ja myös steam asennettu uudelleen? Mulla oli sama ongelma kun asensin puhtaana asennuksena win11, tosin aikaa tuosta jo sen verran etten muista tarkkaan mikä sen korjas mutta taisin sillon ottaa pilvitallennuksen pois päältä boottaa kone, pilvitallennus päälle ja boottaa kone uudelleen. Sen muistan että joutu kyllä jonkun aikaa säätää että steam löysi ne tallennukset.

Siis pelit ja myös steam asennettu uudelleen? Mulla oli sama ongelma kun asensin puhtaana asennuksena win11, tosin aikaa tuosta jo sen verran etten muista tarkkaan mikä sen korjas mutta taisin sillon ottaa pilvitallennuksen pois päältä boottaa kone, pilvitallennus päälle ja boottaa kone uudelleen. Sen muistan että joutu kyllä jonkun aikaa säätää että steam löysi ne tallennukset.
Mulla asennettu tietokoneelle xbox sovelluksen kautta, sekä microsoft storen kautta. Ei apuja.

Mulla asennettu tietokoneelle xbox sovelluksen kautta, sekä microsoft storen kautta. Ei apuja.
Mulla auttoi, että poistin pelin ja asensin uudestaan. Ja sit kun käynnistin pelin ekaa kertaa, niin annoin synkata rauhassa (kestää tosi kauan). Ekalla kerralla luulin, että jäi jumiin, niin suljin synkkaus-ikkunan, jolloin peli alkoi alusta. Ja mulla on siis xbox-sovelluksen kautta asennettu myös.

Mulla auttoi, että poistin pelin ja asensin uudestaan. Ja sit kun käynnistin pelin ekaa kertaa, niin annoin synkata rauhassa (kestää tosi kauan). Ekalla kerralla luulin, että jäi jumiin, niin suljin synkkaus-ikkunan, jolloin peli alkoi alusta. Ja mulla on siis xbox-sovelluksen kautta asenettu myös.
Joo, tein saman, ja lopulta synkkays kesti ikuisuuden, ja alkoi aivan pelin alusta.

Eli meillä tapahtunut juuri samat asiat, paitsi mulla ei tiedot palautunut.

Waldo

Pelistä löytyy nykyään drift cam joka toimii kuin junan vessa. Täytyy pelailla myöhemmin lisää mutta aivan helvetin siistiä ottaa joku kiva luisupulkka alle ja pistellä menemään niitä metsäteitä :drool:. Oli pakko laittaa soimaan Dido - Thank you soimaan 10h versiona (ns. remix Eminemin Stan kappaleesta) nii olihan tossa fiilistä, ainoa harmi et kone lämpeää sen verra että tulee hiki vaikka ei tarvi kuin näppäimistöä painella. Toi biisi on todella käytetty joissain Assetto Corsan videoissa ja sopii japski teemaan hyvin, sadekeli enää puuttui pelistä nii ois ollut vimpan päälle.

Onko toi drift cam joku uusi juttu vai puhututko siitä pään kääntelystä drift kulman mukaan? Sehän on valitettavasti ollut jo monta vuotta mukana. Valitettavasti siksi että jos et ole ennen sitä huomannut. On todella kiva ominaisuus kun tykkää ohjaamosta ajella niin näkee jyrkissäkin luisukulmissa mihin on menossa.

Cockpit drift camera on ollut jo pitkään, mutta tässä uudessa päivityksessä se toimii myös chase camera tilassa.

Waldo

Joo chase camera tilassa meinasin drift cameraa. Ei mahdu minun järkeen pelata sisäkameralla kun pelaan näppäimistöltä peliä, ja tähän mennessä kun on driftaillut menemään niin on lähinnä kyllästyttänyt kun kamera heiluu sen verran paljon. Meinaan itse olla nykyään hieman turhan itsekriittinen mutta väsäsin eilen nopeesti tommosen videon, paremmat linjatkin olisi haettavissa mutta ollut vain niin siistiä ajella menemään ilman että ajatellut mitään sen kummemmin niin ei ole malttanut :D.

Itse en tykkää yhtään tuosta drifting kamerasta kun testasin sitä. Hankala hahmottaa auton kulmaa kun ei kamera seuraa autoa. Ihan mukava katsella replaytä tuollaisella kameralla mutta auton ohjaamisesta ei tuu kyllä mitään :D

Siinä pitää asettaa järkevät asteluvut(siis ohjaamo/sisä drift-kamerassa), ei niillä defaulteilla halua monikaan pelata/ajaa.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
223 870
Jäsenet
67 800
Uusin jäsen
Pepe12

Hinta.fi

Ylös Bottom