Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
202
Horizon ei käynnisty enää, tulee latausruutu näkyviin ja lähtee lataamaan mutta ei mene peliin. Muutaman kerran on musta ruutu vilahtanut ja heti takaisin työpöydälle. Peli päivitetty, näyttiksen ajurit päivitetty ja kokeiltu myös Windowsin puolelta korjausta ja palautusta, kerran sai tuolla käynnistymään. Onko tähän jotain fixiä olemassa vai pitääkö peli uudelleen asentaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Horizon ei käynnisty enää, tulee latausruutu näkyviin ja lähtee lataamaan mutta ei mene peliin. Muutaman kerran on musta ruutu vilahtanut ja heti takaisin työpöydälle. Peli päivitetty, näyttiksen ajurit päivitetty ja kokeiltu myös Windowsin puolelta korjausta ja palautusta, kerran sai tuolla käynnistymään. Onko tähän jotain fixiä olemassa vai pitääkö peli uudelleen asentaa?
Ootko kokeillu jotain vanhempia ajureita? Vaikka jostain kevättalvelta?
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 281
Horizon ei käynnisty enää, tulee latausruutu näkyviin ja lähtee lataamaan mutta ei mene peliin. Muutaman kerran on musta ruutu vilahtanut ja heti takaisin työpöydälle. Peli päivitetty, näyttiksen ajurit päivitetty ja kokeiltu myös Windowsin puolelta korjausta ja palautusta, kerran sai tuolla käynnistymään. Onko tähän jotain fixiä olemassa vai pitääkö peli uudelleen asentaa?
Vähän oli samaa vikaa täällä, eli peli tuppasi jumiutumaan johonkin latausruutuun ja käynnistyi ehkä n. joka kolmannella yrityksellä. Tällä viikolla peliin tuli isohko päivitys ja ainakin nyt peli tuntuisi starttaavan ihan normaalisti aina ensimmäisellä yrityksellä.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
202
Vähän oli samaa vikaa täällä, eli peli tuppasi jumiutumaan johonkin latausruutuun ja käynnistyi ehkä n. joka kolmannella yrityksellä. Tällä viikolla peliin tuli isohko päivitys ja ainakin nyt peli tuntuisi starttaavan ihan normaalisti aina ensimmäisellä yrityksellä.
Täällä ei käynnisty vaikka kokeilisi useamman kerran putkeen. Myös viimeisin iso päivitys on ladattu. Kokeiltava seuraavaksi poistaa ja asentaa uudelleen.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Miten saan pilvitallennukset takaisin? Asensin koko windowsin ja pelit uudelleen. Kaikki muut pelit kyllä toimii ja tallennukset palautu, mutta ei Forzassa? Kaikki apu tarpeen. Tukeen oltu yhteydessä, netti käyty läpi ym....
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Miten saan pilvitallennukset takaisin? Asensin koko windowsin ja pelit uudelleen. Kaikki muut pelit kyllä toimii ja tallennukset palautu, mutta ei Forzassa? Kaikki apu tarpeen. Tukeen oltu yhteydessä, netti käyty läpi ym....
Tein saman operaation hetki sitten ja mulla valitti "The forza horizon profile you are trying to load is no longer available" ja vikaan auttoi ihan vaan koneen boottaus. Tein samalla myös pelin tiedostojen eheytyksen mutta en tiedä oliko vaikutusta.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Tein saman operaation hetki sitten ja mulla valitti "The forza horizon profile you are trying to load is no longer available" ja vikaan auttoi ihan vaan koneen boottaus. Tein samalla myös pelin tiedostojen eheytyksen mutta en tiedä oliko vaikutusta.
Kaikki mitä netistä oon löytänyt niin kokeillut. Nyt odotin synkronointia pilvestä n.2-3h, ja ajattelin et nyt pääsen pelaamaan. Peli alkaa aivan alusta. Siis mitä h*lvettiä? Eikö mulla ole siis mitään mahdollisuutta saada tietojani takaisin? Enemmän ne siellä "tuessa" tuntuu olevan peukolla keskellä kämmentä ku perustallaajat. Luulis et tän kokoluokan pelissä olisi jotain että saisi saavtutukset takaisin.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Kaikki mitä netistä oon löytänyt niin kokeillut. Nyt odotin synkronointia pilvestä n.2-3h, ja ajattelin et nyt pääsen pelaamaan. Peli alkaa aivan alusta. Siis mitä h*lvettiä? Eikö mulla ole siis mitään mahdollisuutta saada tietojani takaisin? Enemmän ne siellä "tuessa" tuntuu olevan peukolla keskellä kämmentä ku perustallaajat. Luulis et tän kokoluokan pelissä olisi jotain että saisi saavtutukset takaisin.
Siis pelit ja myös steam asennettu uudelleen? Mulla oli sama ongelma kun asensin puhtaana asennuksena win11, tosin aikaa tuosta jo sen verran etten muista tarkkaan mikä sen korjas mutta taisin sillon ottaa pilvitallennuksen pois päältä boottaa kone, pilvitallennus päälle ja boottaa kone uudelleen. Sen muistan että joutu kyllä jonkun aikaa säätää että steam löysi ne tallennukset.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Siis pelit ja myös steam asennettu uudelleen? Mulla oli sama ongelma kun asensin puhtaana asennuksena win11, tosin aikaa tuosta jo sen verran etten muista tarkkaan mikä sen korjas mutta taisin sillon ottaa pilvitallennuksen pois päältä boottaa kone, pilvitallennus päälle ja boottaa kone uudelleen. Sen muistan että joutu kyllä jonkun aikaa säätää että steam löysi ne tallennukset.
Mulla asennettu tietokoneelle xbox sovelluksen kautta, sekä microsoft storen kautta. Ei apuja.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
302
Mulla asennettu tietokoneelle xbox sovelluksen kautta, sekä microsoft storen kautta. Ei apuja.
Mulla auttoi, että poistin pelin ja asensin uudestaan. Ja sit kun käynnistin pelin ekaa kertaa, niin annoin synkata rauhassa (kestää tosi kauan). Ekalla kerralla luulin, että jäi jumiin, niin suljin synkkaus-ikkunan, jolloin peli alkoi alusta. Ja mulla on siis xbox-sovelluksen kautta asennettu myös.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Mulla auttoi, että poistin pelin ja asensin uudestaan. Ja sit kun käynnistin pelin ekaa kertaa, niin annoin synkata rauhassa (kestää tosi kauan). Ekalla kerralla luulin, että jäi jumiin, niin suljin synkkaus-ikkunan, jolloin peli alkoi alusta. Ja mulla on siis xbox-sovelluksen kautta asenettu myös.
Joo, tein saman, ja lopulta synkkays kesti ikuisuuden, ja alkoi aivan pelin alusta.

Eli meillä tapahtunut juuri samat asiat, paitsi mulla ei tiedot palautunut.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Pelistä löytyy nykyään drift cam joka toimii kuin junan vessa. Täytyy pelailla myöhemmin lisää mutta aivan helvetin siistiä ottaa joku kiva luisupulkka alle ja pistellä menemään niitä metsäteitä :drool:. Oli pakko laittaa soimaan Dido - Thank you soimaan 10h versiona (ns. remix Eminemin Stan kappaleesta) nii olihan tossa fiilistä, ainoa harmi et kone lämpeää sen verra että tulee hiki vaikka ei tarvi kuin näppäimistöä painella. Toi biisi on todella käytetty joissain Assetto Corsan videoissa ja sopii japski teemaan hyvin, sadekeli enää puuttui pelistä nii ois ollut vimpan päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 463
Onko toi drift cam joku uusi juttu vai puhututko siitä pään kääntelystä drift kulman mukaan? Sehän on valitettavasti ollut jo monta vuotta mukana. Valitettavasti siksi että jos et ole ennen sitä huomannut. On todella kiva ominaisuus kun tykkää ohjaamosta ajella niin näkee jyrkissäkin luisukulmissa mihin on menossa.
 
Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
302
Cockpit drift camera on ollut jo pitkään, mutta tässä uudessa päivityksessä se toimii myös chase camera tilassa.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Joo chase camera tilassa meinasin drift cameraa. Ei mahdu minun järkeen pelata sisäkameralla kun pelaan näppäimistöltä peliä, ja tähän mennessä kun on driftaillut menemään niin on lähinnä kyllästyttänyt kun kamera heiluu sen verran paljon. Meinaan itse olla nykyään hieman turhan itsekriittinen mutta väsäsin eilen nopeesti tommosen videon, paremmat linjatkin olisi haettavissa mutta ollut vain niin siistiä ajella menemään ilman että ajatellut mitään sen kummemmin niin ei ole malttanut :D.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Itse en tykkää yhtään tuosta drifting kamerasta kun testasin sitä. Hankala hahmottaa auton kulmaa kun ei kamera seuraa autoa. Ihan mukava katsella replaytä tuollaisella kameralla mutta auton ohjaamisesta ei tuu kyllä mitään :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Siinä pitää asettaa järkevät asteluvut(siis ohjaamo/sisä drift-kamerassa), ei niillä defaulteilla halua monikaan pelata/ajaa.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Vieläkö porukka paljon pelailee tätä? Itselle tuli tänään 902h täyteen, tulee aika säännöllisesti tehtyä viikko tehtävät, ajeltua satunnaista driftailua sekä eventlabs mappien testailua mutta muuten "huviajelu" jäänyt pois.

Testasin sit huvikseen myös FH4 kun se jäi aikoinaan todella vähälle huomiolle simu ajelujen takia ja sehän on todella hyvä peli. Talvimaisemat on kyllä parasta koko pelissä, ja tuntuu että autojen fysiikkakin olis ehkä jopa parempi kun vitosessa. Huomasin myös sellasen että mulla on FH5 aina uudesta saakka tehnyt sellasta pientä nykimistä kun törmää johonkin irtoavaan esim vaikka valotolppa tai kaide. Tuo FH4 ei tee sitä, yrittänyt säätää asetuksia tuossa vitosessa mutta mikään ei muuta sitä nykimistä.

Mulla on 10900K, 32Gb sekä 4070Ti. 2K resolla DLSS3 sekä Extreme grafiikat käytössä cpu noin 40-50% ja gpu noin 70-80% käyttö. Fps rajattu 138 ja silti sitä nykimistä ilmenee.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Vieläkö porukka paljon pelailee tätä? Itselle tuli tänään 902h täyteen, tulee aika säännöllisesti tehtyä viikko tehtävät, ajeltua satunnaista driftailua sekä eventlabs mappien testailua mutta muuten "huviajelu" jäänyt pois.

Testasin sit huvikseen myös FH4 kun se jäi aikoinaan todella vähälle huomiolle simu ajelujen takia ja sehän on todella hyvä peli. Talvimaisemat on kyllä parasta koko pelissä, ja tuntuu että autojen fysiikkakin olis ehkä jopa parempi kun vitosessa. Huomasin myös sellasen että mulla on FH5 aina uudesta saakka tehnyt sellasta pientä nykimistä kun törmää johonkin irtoavaan esim vaikka valotolppa tai kaide. Tuo FH4 ei tee sitä, yrittänyt säätää asetuksia tuossa vitosessa mutta mikään ei muuta sitä nykimistä.

Mulla on 10900K, 32Gb sekä 4070Ti. 2K resolla DLSS3 sekä Extreme grafiikat käytössä cpu noin 40-50% ja gpu noin 70-80% käyttö. Fps rajattu 138 ja silti sitä nykimistä ilmenee.
vähän jääny taka-alalle. Itellä ei oo mitään nykimistä ja 3440x1440 resolla pelaan ja siellä rivatuner näyttää et siel 220-240fps pyörii..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Kummassakin FH4 ja FH5 itsellä ollut nykimistä jos pelaa online-tilassa. Kun laittaa sooloksi niin poistuu. Xboxilla siis.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Kävi sitten se mitä pelännyt näiden pilvitallennusten kanssa, pelin tallennukset antaa steamissä erroria eikä niitä löydy. Ongelma alkoi kun latasin pelin uudelle SSD. Yrittänyt nyt tehdä kaikki mahdolliset korjaukset mutta mikään ei auta. Mulla on irrallisella ssd peli ladattuna (siis se viimeksi toiminut versio) jossa myös pelin tallennustiedot mutta edes niiden käyttäminen uuden pelilatauksen kanssa ei toimi. Kevyt vitutus kun 910h peliä häviää bittiavaruuteen. Lähetin forza tukeen myös viestiä mutta netissä on paljon muita joilla ollut sama ongelma eikä asialle enää voi mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Onko steamin versiossa tallennus steamissa vai meneekö silti MS:lle pilveen? No. toivottavasti ei tule konsolilla moinen ongelma eteen missään vaiheessa.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Onko steamin versiossa tallennus steamissa vai meneekö silti MS:lle pilveen? No. toivottavasti ei tule konsolilla moinen ongelma eteen missään vaiheessa.
Tallennukset on MS tiliin sidonnaisia joten luultavasti MS omaan pilveen ne on tallennettu mutta jotain profiili tallennuksia löytyy C: levyltä. Ongelma tässä ja monissa vastaavissa on että windows sekä peli asennettu uudelleen.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Pelitallennuksien synkronointi ongelmaan löytyi korjaus, käytännössä homma meni niin että MS-tilille pitää olla kirjauduttuna ennen pelin asentamista. Eli kun olin jo asentanut pelin ja kirjauduin MS-tilille pelissä, peli pitää poistaa ja ladata uudelleen. Uudelleen latauksen jälkeen peli ei enää pyydä MS-tilin kirjautumista koska tiedot on jo tallessa ja tämä myös palauttaa jo peliä ladatessa pelitallennukset.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Mikähän juttu nyt taas, kun olen nyt poistanut pelin asennuksen jo kolme kertaa ja muutaman päivän päästä se on asentunut uudelleen, vaikka koko xbox-sovellus ei ole edes ollut käynnissä :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Tuli pidettyä sellainen reilu puolen vuoden tauko tästä pelistä. Ajattelin että Forza Motorsport olisi se mihin olisi siirtynyt pelailemaan, mutta sehän olikin aika iso pettymys tähän Horizoniin verrattuna ja kaikista isoin turnoff oli kyllä autojen levuttaminen ja päivitysosien aukaiseminen.

Tähän on näköjään poissaolon aikana julkaistu aika monta uutta autoa kun autokokoelma näyttää nyt 725/799. Tekis mieli ostaa tuo Fast X -autopaketti kun näyttää olevan ihan hauskan näköisiä autoja siinä, yllättävän kallis hinta muutaman auton paketilla. Tämä on ilmeisesti sitten se viimeinen ansaintamalli pelissä kun DLC:t on jo julkaistu.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Itse kyllä otan paljon mieluummin sen mallin, että saa ostaa juuri ne autopaketit/autot, jotka haluaa eikä sitä fomo-paskaa, että pitää viikosta toiseen käydä grindaamassa tehtäviä, että saa kaikki mahdolliset autot. Ja vaikka niissä tehtävissä ei mene kuin tunti-pari, niin itseäni ainakin ihan periaatteesta vituttaa pelit, joita pitää pelata silloin kun peli käskee eikä silloin kuin itse haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 145
Itse kyllä otan paljon mieluummin sen mallin, että saa ostaa juuri ne autopaketit/autot, jotka haluaa eikä sitä fomo-paskaa, että pitää viikosta toiseen käydä grindaamassa tehtäviä, että saa kaikki mahdolliset autot. Ja vaikka niissä tehtävissä ei mene kuin tunti-pari, niin itseäni ainakin ihan periaatteesta vituttaa pelit, joita pitää pelata silloin kun peli käskee eikä silloin kuin itse haluaa.
Vahva tämä. Tuollainen saa vain aikaan sen että sitä peliä ei tee mieli edes pelata yhtään enempää kuin se viikottainen pakkopulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Itse kyllä otan paljon mieluummin sen mallin, että saa ostaa juuri ne autopaketit/autot, jotka haluaa eikä sitä fomo-paskaa, että pitää viikosta toiseen käydä grindaamassa tehtäviä, että saa kaikki mahdolliset autot. Ja vaikka niissä tehtävissä ei mene kuin tunti-pari, niin itseäni ainakin ihan periaatteesta vituttaa pelit, joita pitää pelata silloin kun peli käskee eikä silloin kuin itse haluaa.
Eilen tulleessa päivityksessä oli tällainen maininta

13 Previous Exclusive Reward cars added to the Autoshow
Eli voiko olettaa että ne viikottain julkaistavat uudet autot tulee jossain vaiheessa normaalisti ostettavaksi? En tiiä miten esim. Horizon 4:ssa on nykyään, et onko siellä edelleenkin autoja mitä ei saa muualta kuin viikkotehtävistä ja huutokaupasta.

Olihan tuo yks syy itselläkin miksi lopetin pelin pelaamisen aikaisemmin kun sitä yritti joka viikko grindata ne festivaalitehtävät läpi ja kerätä autot, mutta kyllästyi lopulta.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Eilen tulleessa päivityksessä oli tällainen maininta



Eli voiko olettaa että ne viikottain julkaistavat uudet autot tulee jossain vaiheessa normaalisti ostettavaksi? En tiiä miten esim. Horizon 4:ssa on nykyään, et onko siellä edelleenkin autoja mitä ei saa muualta kuin viikkotehtävistä ja huutokaupasta.

Olihan tuo yks syy itselläkin miksi lopetin pelin pelaamisen aikaisemmin kun sitä yritti joka viikko grindata ne festivaalitehtävät läpi ja kerätä autot, mutta kyllästyi lopulta.
Olisi kyllä hyvä, jos tuollainen muutos tulisi.

Onneksi tuo grindaaminen ei ihan niin hullua ole kuin Horizon 4:ssä silloin kun playlistit julkaistiin ekaa kertaa. Piti saada 100% niistä tehtävistä, että sai sen toisen palkintoauton. Eli tais riittää, että yhdenkin pienen päivätehtävän (Earn 3 awesome drifting skills jne.) jätti tekemättä niin ei saanut autoa :cigarbeye:
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Itsellä nuo viikko tehtävät ja niistä saatavat autot ollut käytännössä ainoa syy pelata peliä. Ei siellä oo enää muuta saavutettavaa eikä huviakaan jaksa ajella. Toisaalta peli alkaa olemaan jo elinkaarensa loppu päässä vaikka sinne kaikkea uutta päivittävätkin mutta ne taitaa olla enemmänkin pohjustusta seuraavaan peliin, autot ja eventlabin voi sellaisenaan siirtää Horizon 6 jos ja kun sitä tekevät.

Noista Horizon 4 viikkotehtävistä niin ei siellä tarvii kaikkia tehtäviä tehdä että saa molemmat autot / autopassin auki. Pelailen tällä hetkellä itse enimmäkseen Horizon 3 ja 4 vaihtelun vuoks.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 006
Noista Horizon 4 viikkotehtävistä niin ei siellä tarvii kaikkia tehtäviä tehdä että saa molemmat autot / autopassin auki. Pelailen tällä hetkellä itse enimmäkseen Horizon 3 ja 4 vaihtelun vuoks.
Se oli silloin ihan alussa, kun playlistit ekan kerran lähtivät pyörimään. Olisko ollut joku yksi tai kaksi playlistiä 100% vaatimus ennen kuin muuttivat sen nykyisenmalliseksi.
 
Liittynyt
29.10.2022
Viestejä
1 582
Mistä mahtaa johtua, et heittää aina Live-pelitallennuksen koneen käynnistyessä manuaaliseksi? Se on ilmeisesti nyt ongelma etten saa pilvestä tallennusta ladattua, kun tässä pari kuukautta ollut pelaamatta?

Näyttökuva 2024-03-03 104826.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 449
Viestejä
4 199 887
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom