Forza Horizon 5 (Xbox, PC, Game Pass)

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 408
Jos olettaisi että serverit toimivat. Miten tässä pelataan muita vastaan?

PvP valikkoa ei voi avata ennenkuin on convoyssa. Silloinkin mukaan tulee vaan convoyssa olevat.

Jotenkin musitelisin että H4ssa oli jonkin sortin matchmaking.
Esim. Eliminator.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 049
Kaikille, jotka tuota liika arcademaisuutta kauhistelevat, niin kannattaa muistaa, että tämän pelisarjan kolmannessa osassa oli Hot Wheels laajennus ja edellisessä osassa ajettiin Legoautoilla Legomaailmassa. Horizon 2 oli viimeinen ”realistinen” osa tässä pelisarjassa. Sen jälkeen hassuttelu on ottanut aina vain isompaa roolia :)
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
lvl 60 ja just lataus ikkunassa näytti että peliaikaa 17h pelattu
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
Ei ole mitään keinoa ajaa Road tai street racaja randomeita vastaan? Pitäisi olla aina pre-made?
Hmm. Minä ainakin olen ajanut kaikki online kisat "satunnaisia pelaajia vastaan" kaikissa pelimuodoissa mitä pelannut eli ainakin nuo valikosta löytyvät 4 eri pelimuotoa race, drift, eliminator, playground...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 977
Itse jätän forzathonista yms ne ryhmää vaativat aina näissä tekemättä kun en halua muiden kanssa pelata.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 942
Hmm. Minä ainakin olen ajanut kaikki online kisat "satunnaisia pelaajia vastaan" kaikissa pelimuodoissa mitä pelannut eli ainakin nuo valikosta löytyvät 4 eri pelimuotoa race, drift, eliminator, playground...
Miten? Solo on ainoa vaihtoehto jonka voi valita jos ei ole convoyssa. Jos on convoyssa kaverin kanssa ja valitsee PvP peli käynnistää kisan kahdella kisaajalla, minulla ja kaverilla.
 
Liittynyt
17.09.2018
Viestejä
2
Miten? Solo on ainoa vaihtoehto jonka voi valita jos ei ole convoyssa. Jos on convoyssa kaverin kanssa ja valitsee PvP peli käynnistää kisan kahdella kisaajalla, minulla ja kaverilla.
Mä olen pelannut multiplayeria sieltä "Online" valikon kautta. Tuota kautta pääsee ajamaan muita vastaan. Tietty radat on sitten mitä kone sattuu arpomaan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
Mä olen pelannut multiplayeria sieltä "Online" valikon kautta. Tuota kautta pääsee ajamaan muita vastaan. Tietty radat on sitten mitä kone sattuu arpomaan.
Juurikin noin. Sitten myös se Co Op pelimuoto (Forza Horizon Tour Race Events) missä tiimeittään pelataan on toiminut aina satunnaisia pelaajia vastaan joka löytynee kartalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 328
Seasonal championshipit jatkaa samaa typerää linjaa kuin FH4:ssä. Supralla sorateitä jne. järjetöntä. Peli itsekin ilmoittaa kisaa ennen että hei tää auto ei oo yhtään sopiva tähän kisatyyppiin. AI-kuskeja tämä ei tunnu hidastavan. Ajaa sorateillä kuin asfaltilla eikä jokien ylityskään hidasta niiden vauhtia ollenkaan.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
217
Peli nykii kohtuu paljon vaikka framet ei laske 90 alle. 1440p reso ja ultra preset. Kokeiltu myös high preset ja ei vaikutusta. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Toinen ongelma on pelin käynnistyksessä, horizon kuvan päälle tulee valkoinen ikkuna pelin käyttöliittymä tms. nimellä ja peliin ei pääse ennekuin tämän sulkee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 039
Peli nykii kohtuu paljon vaikka framet ei laske 90 alle. 1440p reso ja ultra preset. Kokeiltu myös high preset ja ei vaikutusta. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Toinen ongelma on pelin käynnistyksessä, horizon kuvan päälle tulee valkoinen ikkuna pelin käyttöliittymä tms. nimellä ja peliin ei pääse ennekuin tämän sulkee.
Ihan samaa ongelmaa raportoin, ei vaikuta framet, eikä asetukset, mutta todella paljon on nykimistä.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
143
Itsellä ainakin loppuu nykiminen kun pelaan soolona. Moninpeli pätkii jostain syystä.
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
526
Peli nykii kohtuu paljon vaikka framet ei laske 90 alle. 1440p reso ja ultra preset. Kokeiltu myös high preset ja ei vaikutusta. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Toinen ongelma on pelin käynnistyksessä, horizon kuvan päälle tulee valkoinen ikkuna pelin käyttöliittymä tms. nimellä ja peliin ei pääse ennekuin tämän sulkee.
Tiistaina toimi ongelmitta, eilen nyki vähän ja tänään tuli parissa tunnissa pari kertaa useita sekunteja kestänyt jumitus. Lisäksi grafiikat ei tahdo kaikkialla latautua, vaan saa melko lähelle mennä, ennenkö kasvillisuus tulee näkyviin. Yks minkä olen huomannut, niin latolöytöjen latojen grafiikat ei ole latautuneet kuin kerran (viidestä?) kunnolla ja muuten on todella suttuiset. Liekkö tullut joku day1-päivitys, joka rikkoi jotain.

Edit: Solona pelaan. Convoyta ei olla saatu kaverin kanssa toimimaan, kuin yhden kisan verran. Katkoo heti yhteyttä kun liittyy convoyhin.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
217
Tiistaina toimi ongelmitta, eilen nyki vähän ja tänään tuli parissa tunnissa pari kertaa useita sekunteja kestänyt jumitus. Lisäksi grafiikat ei tahdo kaikkialla latautua, vaan saa melko lähelle mennä, ennenkö kasvillisuus tulee näkyviin. Yks minkä olen huomannut, niin latolöytöjen latojen grafiikat ei ole latautuneet kuin kerran (viidestä?) kunnolla ja muuten on todella suttuiset. Liekkö tullut joku day1-päivitys, joka rikkoi jotain.

Edit: Solona pelaan. Convoyta ei olla saatu kaverin kanssa toimimaan, kuin yhden kisan verran. Katkoo heti yhteyttä kun liittyy convoyhin.
Samaa ongelmaa grafiikoissa, osa kasvillisuudesta ym. latautuu vasta aivan lähellä.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
153
Tiistaina toimi ongelmitta, eilen nyki vähän ja tänään tuli parissa tunnissa pari kertaa useita sekunteja kestänyt jumitus. Lisäksi grafiikat ei tahdo kaikkialla latautua, vaan saa melko lähelle mennä, ennenkö kasvillisuus tulee näkyviin. Yks minkä olen huomannut, niin latolöytöjen latojen grafiikat ei ole latautuneet kuin kerran (viidestä?) kunnolla ja muuten on todella suttuiset. Liekkö tullut joku day1-päivitys, joka rikkoi jotain.

Edit: Solona pelaan. Convoyta ei olla saatu kaverin kanssa toimimaan, kuin yhden kisan verran. Katkoo heti yhteyttä kun liittyy convoyhin.
Sattuuko sulla olemaan Texture Quality ultralla? Ilmeisesti ultra-asetusten kanssa on ollut jotain isoja ongelmia. Pistin itse extremelle niin korjautui esim. tuo latojen tekstuurihomma, eikä vaikuttanut paljoakaan suorituskykyyn RTX 2060 superilla. Vieläkin kyllä kaukana oleva maasto ja objektit näyttävät kuralta.

Peli nykii kohtuu paljon vaikka framet ei laske 90 alle. 1440p reso ja ultra preset. Kokeiltu myös high preset ja ei vaikutusta. Onko muilla ollu samaa ongelmaa? Toinen ongelma on pelin käynnistyksessä, horizon kuvan päälle tulee valkoinen ikkuna pelin käyttöliittymä tms. nimellä ja peliin ei pääse ennekuin tämän sulkee.
Mulla tulee kanssa pätkimistä, mutta huomasin että se tulee tasaisin väliajoin, joka kerta noin tunnin pelaamisen jälkeen. Uudelleenkäynnistys korjaa asian. Googlettelin asiaa, ja ilmeisesti on kyse memory leak-ongelmasta, ja tätä kyllä nyt epäilisin itsekin. Harmittavan paljon ollut PC:llä suorituskykyongelmia ja kaikenlaisia bugeja, toivottavasti tulee nopeasti korjaavia päivityksiä...
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
526
Sattuuko sulla olemaan Texture Quality ultralla? Ilmeisesti ultra-asetusten kanssa on ollut jotain isoja ongelmia. Pistin itse extremelle niin korjautui esim. tuo latojen tekstuurihomma, eikä vaikuttanut paljoakaan suorituskykyyn RTX 2060 superilla. Vieläkin kyllä kaukana oleva maasto ja objektit näyttävät kuralta.
On ultralla. Kiitti vinkistä, pitääpä seuraavalla pelikerralla kokeilla extremeä :tup:.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
490
Itse pelaan extremellä(1440p), saa starttailla vähintään 2h välein uusiksi kun alkaa nykimään, mutta tekstuuribugeja ei juurikaan ole.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 647
Tähän saa cheat enginellä Ray Tracingin toimimaan myös pelitilassa.




Hyvän näköiset on kyllä auton RT heijastukset.

Eiköhän mikkisofta pistä ainakin pc-versioon ihan virallisen kun tuen tuolle jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
833
Ite en kyllä noiden kylttien takia pysähtele 250 vauhdista. Kyllä ne saa myöhemminkin.

Tässä on kisaa aloittaessa ärsyttävää, kun pitää aina valita auto uusiksi, vaikka olisit jo sopivassa. Eikö FH4 tarjonnut oletuksena ajoautoa.

Ja kisoissa on vaikea pärjätä kikkailematta, kun tietokone ajaa niin aggressiivisesti ja aina ojituspaikassa kolisee.

Ja joka kisa pitää aloittaa 5 kertaa uusiksi kun missaan checkpointin. Eikö niistä nyt vaan voisi antaa jonkun 5sec sakon. Nyt niistä tulee joku 20 sekuntia ja mitään järkeä ole enää ajaa loppuun. Niin rewind mulla on tietysti pois. Saisko jostain sen restartinkin pois :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 328
Tässä on kisaa aloittaessa ärsyttävää, kun pitää aina valita auto uusiksi, vaikka olisit jo sopivassa. Eikö FH4 tarjonnut oletuksena ajoautoa.
Itse taas pidän tästä että peli ehdottaa kisaan sopivia autoja kuten FH3:ssa. Ärsytti kun FH4:ssä lähinnä puskettiin sitten alla olevalle autolle sopivaa blueprintiä vaikka auto ei sille radan reitille sopisi kuitenkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 076
Itse pelaan extremellä(1440p), saa starttailla vähintään 2h välein uusiksi kun alkaa nykimään, mutta tekstuuribugeja ei juurikaan ole.
Kummallinen bugikasa tämä peli. Se, että tekstuurit latautuu miten sattuu ja on pop iniä extreme asetuksista huolimatta niin toisinaan tulee totaali jäätyminen kun peli alkaa pyöriä 1fps tasolla. Siitä se kuitenkin tokenee kun valikossa odottelee jonkinaikaa. Jos nyt kuitenkin jotain positiivista niin musiikit on paremmat kuin nelosessa ja autojen äänet ottaneet pölynimuriäänistä askeleen parempaan. Kyllä tätä silloin tällöin pieninä annoksina pelaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Ite en kyllä noiden kylttien takia pysähtele 250 vauhdista. Kyllä ne saa myöhemminkin.

Tässä on kisaa aloittaessa ärsyttävää, kun pitää aina valita auto uusiksi, vaikka olisit jo sopivassa. Eikö FH4 tarjonnut oletuksena ajoautoa.

Ja kisoissa on vaikea pärjätä kikkailematta, kun tietokone ajaa niin aggressiivisesti ja aina ojituspaikassa kolisee.

Ja joka kisa pitää aloittaa 5 kertaa uusiksi kun missaan checkpointin. Eikö niistä nyt vaan voisi antaa jonkun 5sec sakon. Nyt niistä tulee joku 20 sekuntia ja mitään järkeä ole enää ajaa loppuun. Niin rewind mulla on tietysti pois. Saisko jostain sen restartinkin pois :hmm:
Mua enemmän ärsytty FH3 ja 4 se että samalla autolla mentiin koko peli läpi. Eli tykkään enemmän tästä että peli ehdottaa jotain muuta autoa käyttöön ja nyt olenkin yrittänyt joka kisaan ottaa eriauton. FH4:n ajoin varmaan alle 10:llä autolla läpi.

Laita rewind päälle jos checkpointit ärsyttää? Itse oppinut ottamaan vähän vauhtia pois jotta osuu checkpointteihin, mutta silti on tilanteita että tullaan jostain hypystä tai mutka onkin jyrkempi kuin kuvitteli niin checkpointista mennään ohi. Silti kyllä aika hyvin ilman rewindiä pärjätty.

EDIT: Piti ihan käydä kurkkaamassa niin FH4:sta on tullut pelattua 32 441min. Ehkä pieni syy miksi rewindia ei ihan joka kisassa tartte, eikä checkpointteja hirveästi missailla :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
856
Onko muille selkeää miten tässä menee tuo career mode/story mode taimikäsenytonkaan?
Jotenkin helkkarin sekavalta tuntuu. En ymmärrä noista accoladeista mitään. Kuuluuko esim. Vocho chapterit jotenkin tuohon vai ovatko erillisä tehtäviä?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ite en jaksa välittää accoladeista tai muista. Ajelen kisoja ja ajelen pitkin katuja tutkimassa maisemia. Ei jaksa ressata. Mukavampaa vain nauttia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Mä olen siinä fiiliksessä että tässä ei oikein ole career modea, mikään ei oikein kehity. Rahaa ja leveliä tulee joka suunnasta teki mitä vain.
Accoja voi kerätä sen mitä lystää ja ainakin itse pidän sitä vähän pelin tehtävänä. Vochot kerää accoja.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
490
Onko muille selkeää miten tässä menee tuo career mode/story mode taimikäsenytonkaan?
Jotenkin helkkarin sekavalta tuntuu. En ymmärrä noista accoladeista mitään. Kuuluuko esim. Vocho chapterit jotenkin tuohon vai ovatko erillisä tehtäviä?
About kaikesta mitä teet saat accoladeja, ja niillä avataan showcaset, pitkät kisat, storyt jne. Sitten kun on kaikki avattu niin viimeinen homma on päästä "hall of fameen" niin peli on tarinan puolesta läpi. Ei näissä kummempaa tarinaa ole. Hof jälkeenkin accoladeja kertyy, siinä vain ei enää ole mitään tavoitetta(muutakun pääfestivaalin global leaderboard mikä listaa kaikki pelaajat accoladepojojen mukaan).
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Kuten Fozyzy sanoi, voit pelata ihan miten haluat ja tuo mekanismi on vain noiden eri kisojen avaamista varten. Se "end game" on sitten nuo viikottain vaihtuvat season ja neljän seasonin muodostamat series tavoitteet, joiden kautta voi ansaita autoja jotka ovat muuten esimerkiksi pelkästään wheel spineillä avattavia tai joissain tapauksissa niitä ei voi muuten saada.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
About kaikesta mitä teet saat accoladeja, ja niillä avataan showcaset, pitkät kisat, storyt jne. Sitten kun on kaikki avattu niin viimeinen homma on päästä "hall of fameen" niin peli on tarinan puolesta läpi. Ei näissä kummempaa tarinaa ole. Hof jälkeenkin accoladeja kertyy, siinä vain ei enää ole mitään tavoitetta(muutakun pääfestivaalin global leaderboard mikä listaa kaikki pelaajat accoladepojojen mukaan).
Sitten on nuo Horizon Stories Chapterit joissa yhteensä niitä 65 kpl tarinaan liittyen. Mutta niin kaikenlaista suoritettavaahan tässä on ja vaikkei varsinaista tarinaa olekkaan niin ihan loogisia ovat kaikki eri jutut mitä voi/pitää tehdä jos haluaa "läpäistä pelin" täysin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 328
Tuo on kyllä vähän tympeää kuinka tässäkään ei ole oikeastaan mitään selkeää tavoitetta jota kohti pelata. FH1, FH2 ja FH3 oli selkeä eteneminen pelissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 977
Tosin näissähän sinänsä sitä pelaamista riittää ja riittää. End/loppu tms tulee monta kertaa ja silti jatkuu.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
Tuo on kyllä vähän tympeää kuinka tässäkään ei ole oikeastaan mitään selkeää tavoitetta jota kohti pelata. FH1, FH2 ja FH3 oli selkeä eteneminen pelissä.
Siis kuinka paljon selkeämpiä nämä sitten pitäisi olla? Pelissä on monia eri juttuja mitä voi suorittaa tai olla sitten suorittamatta jos ei halua. Ei minusta juurikaan sen "selkeämpiä" ollut mitkään tavoitteet aikaisemmissakaan osissa mutta eri juttuja on tullut lisää uusiin osiin. Päälle sitten teitenkin rivalsseissa aikojen parantaminen joka vasta onkin hyvinn slekeä tavoite.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 925
Tuo on kyllä vähän tympeää kuinka tässäkään ei ole oikeastaan mitään selkeää tavoitetta jota kohti pelata. FH1, FH2 ja FH3 oli selkeä eteneminen pelissä.
Minusta paljon parempi näin, että ei ole pakotettuja raameja mitä pitkin on pakko edetä jotta pääsee pelin läpi, vaan voi vapaasti edetä miten haluaa. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 328
Siis kuinka paljon selkeämpiä nämä sitten pitäisi olla? Pelissä on monia eri juttuja mitä voi suorittaa tai olla sitten suorittamatta jos ei halua. Ei minusta juurikaan sen "selkeämpiä" ollut mitkään tavoitteet aikaisemmissakaan osissa mutta eri juttuja on tullut lisää uusiin osiin. Päälle sitten teitenkin rivalsseissa aikojen parantaminen joka vasta onkin hyvinn slekeä tavoite.
Niin pelissä nimenomaan on vain kaikkea random sälää tehtävänä eikä mitään "punaista lankaa" ja selkeää päämäärää jota kohti tähdätä. Ei ole mitään mitä tavoitella.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
Niin pelissä nimenomaan on vain kaikkea random sälää tehtävänä eikä mitään "punaista lankaa" ja selkeää päämäärää jota kohti tähdätä. Ei ole mitään mitä tavoitella.
Punainen lankahan on nimenomaan suorittaa pelissä "tehtäviä" kuten missä tahansa pelissä. Tässä ei ole jotain yhtä kisajonoa kuten monissa vanhan tyylin peleissä pelkästään. Tai no itseasaissa on sekin mutta kisat voi sentään valita kartalta suht oman maun mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
95
Itse pidän kanssa tästä vapaudesta. Ei ole pakko ajaa tiettyä kisatyyppiä oikeastaan ollenkaan jos ei halua ja ei silti tarvitse tuntea jäävänsä jostain paitsi. Toki siinä rinnalla voisi olla sellainen hitaampi uramoodi, jonka myös voisi halutessaan jättää täysin pois huomiotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 328
Punainen lankahan on nimenomaan suorittaa pelissä "tehtäviä" kuten missä tahansa pelissä. Tässä ei ole jotain yhtä kisajonoa kuten monissa vanhan tyylin peleissä pelkästään. Tai no itseasaissa on sekin mutta kisat voi sentää nvalita kartalta suht oman maun mukaan.
Vapaassa tahdissa niitä FH3:ssakin sai suorittaa mutta silti siinä oli jokin päämäärä jota kohti tähdätä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 605
Mutta tässä ei ole mitään päämäärää johon tähdätä. Ajetaan vain kisoja ilman sen kummempaa tavoitetta. Tykkään että pelissä on jotain saavutettavaa.
En nyt ymmärrä miten tässä ei ole päämäärää saati saavutettavaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 977
Itse enemmän sillä kannalla että ajopeleissä tai simuissa ajaminen se tärkein. Ei ole tarvetta millekään ura tms moodille, siksipä ei vaikkapa uusimmissa F1:ssä kiinnosta ne urat. Vaikka nyt taaskin olen F1'21:kin hankkinut.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
407
Random ajelua, lyhyitä merkityksettömiä kisoja huonolla tekoälyllä, vielä lyhyempiä pikkutehtäviä tyyliin aja suoran pätkä alle 20s tai hyppää 400 metriä jne. Joku tarinan tynkähän noissa eri luokissa sentään on.

Siltikin upean näköinen, ajotuntuma ilman apuja ok vaikka onkin arcadea mutta pystyypähän ohjaimella ajelemaan mukavasti. Autojen keräily ja virittely ihan hauskaa puuhaa ja omalla kohdalla se juttu tässä.
Kaipaisin kyllä selkeämpää urapolkua tai jotain merkityksellisempää tekemistä. Nyt kaikki on vain coolia happy happy adhd meininkiä. Tulee mieleen vähän ubi kun kartta on täynnä kamertolppia ja rikottavia kylttejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 977
Toki nuo festvaali yms someilut juuri on juttuja joita en tosiaan olisi ajopeleihin kaivannut. Varmaan koska reaalistikin inhoan/vihaan kaiken maailman some yms turhuuksia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 065
Viestejä
4 325 213
Jäsenet
72 146
Uusin jäsen
Rampe__

Hinta.fi

Ylös Bottom