Ei tätä trialin aloittamista mitenkään liian helpoksi ole tehty.
Minulla oli joku muinainen Square-Enix tunnus, jonka salasanan olen unohtanut. Oma moka ja siis resetoimaan salasana SE:n sivuille. Tehty, ja toimii hienosti SE:n sivuilla.
Mutta kun se salasana ei kelpaa trialiin rekisteröitymiseen.
Ehkäpä tuossa on vain jotain viivettä, joten päätin kokeilla seuraavana päivänä uudelleen. No ei toimi edelleenkään ja vielä varmistin että tunnus ja salasana tosiaan toimivat edelleen SE:n sivuilla. Jo on merkillistä.
No, julmettu guugletus paljasti että SE:n sivut ja trial ovat kaksi eri tunnusta! Nerokasta! Älkää nyt vain vahingossa vinkatko siitä mitään mahdolliselle uudelle asiakkaalle.
Sain sitten rekisteröityä sinne trialiin ja pelin lataaminen alkoi, joka ihan ymmärrettävästi kesti kauan. Pääsin vihdoin syöttämään tunnukset pelin installeriin, eli tunnus, salasana ja... hetkinen... one-time pass? Mikä se sitten on? Mistä sen saa? Vai voiko sen keksiä itse? No klikka här lisätietoja one-time passista ja sivusto kertoo että voit käyttää jotain ihmeen avaimenperän tms. koodia. Tai rekisteröityä jonkun mobiiliappin käyttäjäksi.
Huokaus...
No, rekisteröidyn mobiiliappin käyttäjäksi. Paitsi että et voi rekisteröityä kun et ole OSTANUT SITÄ VITUN PELIÄ! IDIOOTIT!
Sitten vain vahingossa jätin tuon one-time passin tyhjäksi ja huitaisin entteriä ja katso! Ihme! Sitä one-time passia ei siis vaadittu ollenkaan! GG!
@#&@#!!! Missään tapauksessa tätä tietoa ei siis kannata kertoa potentiaaliselle asiakkaalle...
Vihdoin hahmon luontiin ja valitsemaan palvelin. Joka tietenkin oli täynnä.
Siis jos Square-Enix haluaa houkutella uusia pelaajia ilmaiskokeilun voimin niin yllä olevat ongelmat ovat koulukirjaesimerkki, kuinka aivan liian suuri osa mahdollisista uusista asiakkaista saadaan kääntymään kannoillaan ja valitsemaan joku kilpaileva tuote.