Final Fantasy VII Remake/Rebirth

Tuo uutinen on vähän huonosti tehty kun sanotaan pelin olevan Sony exclusive
"Launch exclusive", mikä pitää ihan paikkaansa ja myöhemmin artikkelissa myös mainitaan: "It bears mentioning that Final Fantasy 7 Remake is only a timed exclusive for the PlayStation 4 and will be available on other systems in the future."

Verrataan tietty muihin yksinoikeus-peleihin ja siinä samalla saa kuvan että myös FF7R olisi moinen, mikä tuottaa hämmennystä.
 
Hyvin menee kaupaksi :)

94133335_3102592179777211_4404257824087998464_o.jpg
 
Ottaen huomioon ettei square ollut tyytyväinen Tomb Raider 2013 menestykseen kun saavutti viiden vai kuuden miljoonan myynnit niin saapi nähdä miten tämän kanssa käy.

Toki myyntejä voi laskea nykyinen korona tilanne ja se ettei ole ole täysi kokonaisuus mutta saadaksemme pelin tarinan lopun niin sen on myytävä, varmaan sellainen lähellä 10miljoonaa on se tavoite ja sitten alkaa part 2 saamaan vihreetä valoa tuotanon aloittamiseksi.
 
Ottaen huomioon ettei square ollut tyytyväinen Tomb Raider 2013 menestykseen kun saavutti viiden vai kuuden miljoonan myynnit niin saapi nähdä miten tämän kanssa käy.

Toki myyntejä voi laskea nykyinen korona tilanne ja se ettei ole ole täysi kokonaisuus mutta saadaksemme pelin tarinan lopun niin sen on myytävä, varmaan sellainen lähellä 10miljoonaa on se tavoite ja sitten alkaa part 2 saamaan vihreetä valoa tuotanon aloittamiseksi.

On jo kehitteillä.
 
Millä logikalla nuo Summonit tulee? Onko siihen joku systeemi vai ihan randomilla?
Tässä ei ole erikseen kutsuttavissa?
Joten veikkaan että mennään 15 malliin elikkä:
Niille oli eri ehtoja kutsua per summon, jotkut vaativat että olet lähes häviämässä ottelua(Low healt tai kaverit kuoleet) tai sitten taistelu/paikka kohtainen.

Firstly, important battles. If you are fighting a powerful enemy or even a boss, Summons are very likely to appear regardless of any other circumstances. The other two main points are enemy difficulty and character health. For example, during the early stages when you fight The Huntsman, he beat me down to about 20% HP. At this point the summon gauge appears.

Once the Summon Gauge appears you just need to survive long enough for it to fill. Once it has filled, open the action menu and select Summon. You sill need the appropriate amount of ATB gauge to use it so pay close attention to that. If you are in a non-boss battle, it seems there is a higher chance of Summons appearing when you are at low health. Worry not, they are far more common than FFXV.
Edit: Toisin sanoen sinnittele tarpeeksi kauan low hp kanssa niin ne tulevat pelastamaan päivän.
 
Niin loistatava kuin FF7R onkin niin toivoisin Trials of Manan kaltaista selkeyttä taisteluihin. Tuossa pysyy kokoajan perillä mitä tapahtuu eikä ole ruutu täynnä efektejä ja hyökkäyksiä joita on täysin mahdotonta väistää tai ehtiä blokata

 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuossa Battle Intelin "Stagger Effect part 1"-tehtävässä/haasteessa pitää tarkalleen tehdä? Peli selittää tuon todella epäselvästi. Jotenkin pelatessa on tullut 9/10 suoritettua, mutta tuota viimeistä ei tunnu saavan millään.
 
Mitä tuossa Battle Intelin "Stagger Effect part 1"-tehtävässä/haasteessa pitää tarkalleen tehdä? Peli selittää tuon todella epäselvästi. Jotenkin pelatessa on tullut 9/10 suoritettua, mutta tuota viimeistä ei tunnu saavan millään.
Kolmiossa olevaa hyökkäystä kun käyttää staggerattuun viholliseen. Kätsinä se et samalla iskulla pitäis saada ATB-palkki ladattua. Täysin paskastihan toi on tossa selitetty.
 
Melkoinen pelikokemus oli tämä. Meni minuutin yli 50h läpäisyyn itsellä. Laitan kokemuksia varmuudeksi spoiler tagin alle
Itselle FFVII oli ensimmäinen pelaamani jrpg tai roolipeli yleensäkin ja itselle vieläkin parikymmentä vuotta myöhemmin kaikkien aikojen paras peli joten tämä remake oli todella odotettu ja iso juttu.

Kyllä oli nostalgiset fiilikset pelata ja (melkein) koko pelin ajan tunnelma, hahmot ja fiilis oli ihan kuten alkuperäinen peli. Iso peukku miten onnistuivat tekemään wall marketin, vaikka jättivätkin pois pieniä yksityiskohtia niin olivat myös laittaneet mukaan uutta hyvää (tanssikohtaus) joka sopi hyvin teemaan.

Pelin jälkeen tuli todettua, että muutamassa kohdassa huomasi miten peliä oltiin tarkoituksella pitkitetty. Esim koko Chapter 4 oli mielestäni täysin turha filleri, vaikka tuo toikin Avalanchen hahmoihin syvyyttä. Lisäksi tässä Chapterissa ollut Roche täysin turha hahmo, joka ei tuonut mitään lisää. Tuntui että chapter oli tehty vain, jotta saataisiin moottoripyöräkohtaus aikaisemmin.

Muut chapterit oli juoneen sopivia ja aika hyvin alkuperäistä mukaillen, ehkä chapter 10 viemäri oli turhan pitkä veto, rupesi puuduttamaan.

Osasin koko pelin ajan odottaa, että Sepihiroth olisi viimeinen bossi, vaikka omasta mielestä olis voitu jättää taistelu tekemättäkin ja laittaa myöhempiin osiin. Tuli jotenkin fiilis, että onko se myös seuraavan pelin lopetuksessa ja taas viimeisessä pelissä. Ehkä tämä kingdom hearts mainen fate mörkö veti tarinan aika yli ja loppukohtauksessa huomasikin, että tulee olemaan erilainen seuraava peli eikä mukailemaan sitä alkuperäistä. Toiv kumminkin saisivat mahd paljon tarinallisesti sitä vanhaa mukaan kuten tässä pelissä.

Nautein kuitenkin melkein joka hetkestä ja haikea fiilis tuli pelin loputtua. Ylempänä sanoin etten jaksaisi hardia, mutta pienen tauon jälkeen varmasti maistuu uusi yritys. Suosittelen.
 

eats out FFXV


In the three days following its launch, Final Fantasy VII Remake moved 3.5 million copies both "shipped and sold digitally," but it looks like due to strong word of mouth, the rest of the month was very fruitful for Square Enix.

Mat Piscatella of the NPD group shared this morning that Final Fantasy VII Remake had pushed enough copies to make it the "launch month unit and dollar sales best in franchise history," beating out the previous franchise king during the same period: Final Fantasy XV.

NPD data also claims that it was the best-selling game of April 2020, and "instantly" became the number three best-selling game of the year in a matter of days. It's also the top-seller in all of 2020 on PS4 specifically.

Coming in second in April is Call of Duty: Modern Warfare, followed by Animal Crossing: New Horizons. With how wildly popular those two games are, it just goes to show you how much power the Final Fantasy name has, and how big the Final Fantasy VII brand still is. It also must be extremely stressful (and tiring) for the Final Fantasy development teams to try and top themselves with each subsequent release.
Onkohan tuossa FFXV vertailussa myös Xbox One versio vai pelkkä PS4?
Kuulostaisi aika kovalta suoritukselta jos FFVIIR pieksisi FFXV ekan kuukauden myynnit missä olisi mukana Xbox.

C9cBQ2H.png


Ja vuoden päästä Xbox(?) ja PC versiot tuovat lienee jokusen kakun palan lisää.
 
Omat mietteet pelistä tähän asti:

+Hahmot tuotu aivan upeasti nykypäivään
+Ääninäyttely pääosin hyvää
+Musiikit aivan loistavat
+Visuaalisesti peli on välillä todella upea
+Hienoja pomotaisteluja

-1. osan sijoittaminen pelkästään Midgariin todella typerä idea. Paljon tarpeetonta täytettä ja peli ei yksinkertaisesti tunnu olevan kiinnostava pelata. Vähän samat vibat kun katsoi Hobitti-trilogiiaa, jonka olisi pitänyt olla vain yksi hyvin leikattu noin 2,5h pitkä elokuva
-Ulkoasu välillä häiritsevän buginen, mm. ovigrafiikat näkyvin ongelma, samoin karttavalikon latautuminen kestää välillä kummallisen pitkään jne.
-Sivutehtävät tyhjänpäiväistä "nouda esine tai lyö siellä ja siellä lymyilevää perusmörköä päähän ja palaa kertomaan minulle" -höttöä
-Kamerakulma on edelleen liian lähellä (kuten jo demossakin oli), jolloin välillä pitää pysähtyä ja käännellä kameraa ympäriinsä maisemia katsellakseen ja että löytyykö mitään salaisuuksia
-Peli ei tunnu palkitsevan pelimaailman tutkimisesta oikein mitenkään ja mitään jännittäviä salaisuuksia, erikoisesineitä tai paikkoja tuntuu olevan todella vähän. Kaikki tapahtuu tiukkaan rajatussa putkessa
-Erilaisia materioita on aivan liikaa ja liian helposti saatavilla, jolloin ne menettävät arvonsa. Suurin osa jää myös kokonaan käyttämättä
-Taistelusysteemi on edelleen turhaan sekavaa ADHD-poukkoilua ja ruudulla tapahtuu aivan liikaa asioita yhtäaikaa. Pidin enemmän alkuperäisen pelin simppelistä vuoropohjaisesta systeemistä, eikä uuden pelin Classic mode ole lähellekään sama asia
-Classic modella peli on lapsellisen helppo. Hard mode olisi pitänyt olla avattavissa heti alusta asti

Tällä hetkellä olen menossa muistaakseni 16 tai 17 chapterissa ja peli on ollu nyt varmaan 3-4 viikkoa kokonaan koskematta ja konsoli käynnistämättä, kun tuli totaali kyllästyminen. Pitää yrittää pelata peli jossain vaiheessa loppuun, että voi vetää lopulliset johtopäätökset.

Tähän mennessä ekalle osalle arvosana 7- ja Pettymys isolla P-kirjaimella. Jotenkin todella ristiriitaiset fiilikset pelistä, kun siitä haluaisi niin kovasti pitää, mutta typerät suunnitteluratkaisut kaunista pintaa syvemmällä aiheuttavat pettymyksen. Verrokiksi alkuperäiselle pelille antaisin 9+.
 
Peli on nautonnillisempi Classic Modessa, mutta miksi ihmeessä sille ei voi valita normaalia vaikeustasoksi? Menee liian helpoksi. Toivottavasti korjaavat tämän seuraavaan osaan
 
Mitähän tästä ovat pitäneet tyypit jotka eivät pelanneet alkuperäistä? Varmaan tuo tarina oli ainakin jännittävä!
 
Mitähän tästä ovat pitäneet tyypit jotka eivät pelanneet alkuperäistä? Varmaan tuo tarina oli ainakin jännittävä!

Koitin avata tästä keskustelua jo julkaisun aikana, mutta jengi tuli mussuttamaan että 1-6 ei liity mitenkään tähän ja olihan alkuperäinenkin uutta julkaisussa.
 
Vieläkin testaamatta. Epäilyksiä herättää, että tällainen should be jumalapeli ja näin lyhyt ketju... :confused:

Peli julkaisiin noin sivulla 6 ja juttua jatkui sivulle 7 :zoom:
 
Eipä tuossa ole oikeen mitään keskusteltavaa kuin loppu. Lopustakaan ei hirveästi ole keskusteltavaa kun, se on jätetty sen verran avoimeksi että se voi merkata mitä tahansa. Siitä joko pitää tai ei. Muuten melko suoraviivainen jRPG peli ilman mitään sen kummempia yllätyksiä.
 
Vieläkin testaamatta. Epäilyksiä herättää, että tällainen should be jumalapeli ja näin lyhyt ketju... :confused:

Peli julkaisiin noin sivulla 6 ja juttua jatkui sivulle 7 :zoom:
Eipä tuossa ole oikeen mitään keskusteltavaa kuin loppu. Lopustakaan ei hirveästi ole keskusteltavaa kun, se on jätetty sen verran avoimeksi että se voi merkata mitä tahansa. Siitä joko pitää tai ei. Muuten melko suoraviivainen jRPG peli ilman mitään sen kummempia yllätyksiä.


Sekin voi vähnetää keskustelua että on toistaiseksi julkaistu vain PS4lle. Täällä taitaa olla aika paljon PC-pelaajia? Eikä tule 10 sivua keskustelua bugeista, optimoinnista, grafiikka-asetuksista, laitteistovaatimuksista ym.

Alkuperäisen fanina sain kyllä varmasti enemmän feelsejä kuin FF seiskaa pelaamaton, mutta uskaltaisin sanoa että hyvä peli kyseessä jos pelikuva näyttää kiinnostavalta. Mutta niitä kommentteja alkuperäistä pelaamattomilta nyt ei ole näkynyt, ilmeisesti melkein kaikki sitten ovat pelanneet FF7 täällä ketjussa.

Pelin loppu tuntui itselle että yrittivät liikaa kun halusivat "eeppisen" lopun tälle eka osallekin. Olisin halunnut nähdä lähemmin alkuperäistä mukailevan. Noh, tämän päätöksen lopputulema on selvillä vasta sitten kun kaikki osat ovat julkaistu...

Aloin tuossa miettimään että mihin se alkuperäisen CD1 loppui ja tuli mieleen että eikö olisi ollut mehukkaampi viedä tämä eka osa tuonne asti ja lisätä vähemmän filleriä (tästä olisi voinut karsia noin 7 tuntia hyvin). Tässä näkee mihin asti CD1 meni (spoilereita): Final Fantasy 7 / VII / FF7 - Walkthrough - Disc 1
 
Viimeksi muokattu:
Pelin loppu tuntui itselle että yrittivät liikaa kun halusivat "eeppisen" lopun tälle eka osallekin. Olisin halunnut nähdä lähemmin alkuperäistä mukailevan. Noh, tämän päätöksen lopputulema on selvillä vasta sitten kun kaikki osat ovat julkaistu...
Tämä juuri syö sitten muilta osilta pohjaa ehkä.
Sinun täytyy oletettavasti aloittaa hahmon levuttaminen alusta ja kerätä materialit tms tai jos ei niin sittehän pelin lopussa hahmot ovat overkill.

Tuo on toinen mielenkiintoinen asia miten meinaavat sitten tehdä jatkossa ja mielenkiintoisin on sitten miten open world on toteutettu... mutta part 2 se nähdään sitten ;)
 
FF7 itselle ehkä koko elämän yksi merkityksellisimmistä asioista ikinä, vaikka otettaisiin huomioon pelien ulkopuolisetkin asiat niin silti helposti TOP3 kaikista. Läpipeluukertoja noin 30. En tiennyt tästä remakesta mitään ennakkoon, enkä halunnutkaan tietää. Mutta tänään planeetat liukuivat paikoilleen monella tapaa ja peli päätyi haltuuni.

14h putkeen pelattuna ja ensihetkistä lähtien fiilis oli kuin olisi tullut tulevaisuuden kotiini, oikean kodin ollessa alkuperäisessä versiossa. En ole saanut pelaamisesta oikein mitään irti vuosikausiin (paitsi vanhojen pelien kans+ehkä kaksi(neljä) poikkeusta edelliseen 15 vuoteen) niin tämä kyllä totaalisesti räjäytti pankin. Kehityin heti ihmisenäkin eteenpäin ja pääsin ehkä eteenpäin vuodesta 1997 vihdoin.

Huoh. Harmittaa jo kun tiedän että tämä herkku jää kesken ja pahasti :tdown:

Kai se on nukkumaan mentävä, ei jaksa enää :tdown:

Pari todella ohkasta miinusta pelistä tähän mennessä löytynyt(sepin alun dialogit paskaa, ilman dialogia olis ollut asiallinen lisä alkuun ja se että kissoja ei voi vinguttaa), mutta jos kun mediaani menee siinä että kaikki pelit on nykyään paskaa niin olen täysin myyty. Entinen elämä sai jäädä :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Samat fiilikset olisi itselläni tästä kuin yllä. Alkuperäinen on jumalpeli mikä on tullut hinkattua kymmenet kerrat läpi tunteella. Tämä vielä pelaamatta siis ja taidan suosiolla odottaa että koko kauneus on ulkona ja nautin kerralla koko herkun. Vuosia ja vuosia saa siis vielä odotella, mutta ei vaan viitsi aloittaa kun tietää että jää kesken.
 
FF7 itselle ehkä koko elämän yksi merkityksellisimmistä asioista ikinä, vaikka otettaisiin huomioon pelien ulkopuolisetkin asiat niin silti helposti TOP3 kaikista. Läpipeluukertoja noin 30. En tiennyt tästä remakesta mitään ennakkoon, enkä halunnutkaan tietää. Mutta tänään planeetat liukuivat paikoilleen monella tapaa ja peli päätyi haltuuni.

14h putkeen pelattuna ja ensihetkistä lähtien fiilis oli kuin olisi tullut tulevaisuuden kotiini, oikean kodin ollessa alkuperäisessä versiossa. En ole saanut pelaamisesta oikein mitään irti vuosikausiin (paitsi vanhojen pelien kans+ehkä kaksi(neljä) poikkeusta edelliseen 15 vuoteen) niin tämä kyllä totaalisesti räjäytti pankin. Kehityin heti ihmisenäkin eteenpäin ja pääsin ehkä eteenpäin vuodesta 1997 vihdoin.

Huoh. Harmittaa jo kun tiedän että tämä herkku jää kesken ja pahasti :tdown:

Kai se on nukkumaan mentävä, ei jaksa enää :tdown:

Pari todella ohkasta miinusta pelistä tähän mennessä löytynyt(sepin alun dialogit paskaa, ilman dialogia olis ollut asiallinen lisä alkuun ja se että kissoja ei voi vinguttaa), mutta jos kun mediaani menee siinä että kaikki pelit on nykyään paskaa niin olen täysin myyty. Entinen elämä sai jäädä :cigar:
Samat fiilikset olisi itselläni tästä kuin yllä. Alkuperäinen on jumalpeli mikä on tullut hinkattua kymmenet kerrat läpi tunteella. Tämä vielä pelaamatta siis ja taidan suosiolla odottaa että koko kauneus on ulkona ja nautin kerralla koko herkun. Vuosia ja vuosia saa siis vielä odotella, mutta ei vaan viitsi aloittaa kun tietää että jää kesken.

Remakea pelatessa oli alusta loppuun hymy huulilla, kaikki tärkeimmät ikoniset kohtaukset oli toteutettu todella hyvällä maulla ja alkuperäiselle uskollisesti, OST on aivan täyttä rautaa, taistelusysteemi on todella hienosti mietitty ja toimii jopa hardilla tosin kuin FFXV systeemi joka on ihan ok kiva ns. normaaleissa jutuissa mutta kun mennään vaikeimpiin taisteluihin niin pakka leviää kasaan, se ei vain toimi. Oikeastaan ainoa nipotuksen aihe oli mappisuunnittelu mutta sille on helppo antaa anteeksi. Harva osaa tehdä yhtä mielenkiintoista putkijuoksua kuin God of War ja ehkä epäreilua sellaista vaatiakkaan.

Sen enempää spoilaamatta voin taata että peli kyllä tarjoaa oman kokonaisuutensa jolla on alku ja selkeä loppu, jatkoa odottaa ehkä vähän eri tavalla kuin sitä odottaa ennen pelin läpäisyä ;). Peli siis toimii ainakin omasta mielestäni ihan omilla jaloillaan vaikka toki tietääkin että seikkailu jatkuu, ei tullut tunne että jotenkin töksähtäisi kesken vaan se on ihan tyydyttävä lopetus joka sai aikaan isomman innostuksen jatkosta kuin se oli ennen pelin aloittamista. En missään nimessä suosittele odottamista että koko paketti on ulkona, voin taata että jos tähän saakka on onnistunut pysymään erossa spoileista se ei tule enää onnistumaan kun 2 osa julkaistaan ja kokemus tulee vesittymään. Olen varma että jopa markkinamateriaalissa sitä spoilausta tapahtuu, olihan tämänkin launch trailer aikamoista spoilerfestiä mutta tuleva tulee olemaan aivan toista tasoa voisin kuvitella.

Nyt vain kauppaan peliä hakemaan ja pelaamaan! Jos pleikkaria ei vielä hyllystä löydy niin PS5 tulee sopivasti muutaman kuukauden päästä.
 
Remakea pelatessa oli alusta loppuun hymy huulilla, kaikki tärkeimmät ikoniset kohtaukset oli toteutettu todella hyvällä maulla ja alkuperäiselle uskollisesti, OST on aivan täyttä rautaa, taistelusysteemi on todella hienosti mietitty ja toimii jopa hardilla tosin kuin FFXV systeemi joka on ihan ok kiva ns. normaaleissa jutuissa mutta kun mennään vaikeimpiin taisteluihin niin pakka leviää kasaan, se ei vain toimi. Oikeastaan ainoa nipotuksen aihe oli mappisuunnittelu mutta sille on helppo antaa anteeksi. Harva osaa tehdä yhtä mielenkiintoista putkijuoksua kuin God of War ja ehkä epäreilua sellaista vaatiakkaan.

Sen enempää spoilaamatta voin taata että peli kyllä tarjoaa oman kokonaisuutensa jolla on alku ja selkeä loppu, jatkoa odottaa ehkä vähän eri tavalla kuin sitä odottaa ennen pelin läpäisyä ;). Peli siis toimii ainakin omasta mielestäni ihan omilla jaloillaan vaikka toki tietääkin että seikkailu jatkuu, ei tullut tunne että jotenkin töksähtäisi kesken vaan se on ihan tyydyttävä lopetus joka sai aikaan isomman innostuksen jatkosta kuin se oli ennen pelin aloittamista. En missään nimessä suosittele odottamista että koko paketti on ulkona, voin taata että jos tähän saakka on onnistunut pysymään erossa spoileista se ei tule enää onnistumaan kun 2 osa julkaistaan ja kokemus tulee vesittymään. Olen varma että jopa markkinamateriaalissa sitä spoilausta tapahtuu, olihan tämänkin launch trailer aikamoista spoilerfestiä mutta tuleva tulee olemaan aivan toista tasoa voisin kuvitella.

Nyt vain kauppaan peliä hakemaan ja pelaamaan! Jos pleikkaria ei vielä hyllystä löydy niin PS5 tulee sopivasti muutaman kuukauden päästä.
Ihan hyvin sanottu kyllä ja laittoi ajattelemaan asiaa. PS5 launchissa ei hirveästi mitään itseäni kiinnostavaa pelattavaa tule, joten ehkä tämä sitten voisi olla se mikä lähtisi peluuseen :):thumbsup: PS4 Pro toki löytyy jo, mutta vitosella voisi saada vielä pikkuriikkisen paremman kokemuksen (latausajat yms ehkä hiukan pienempiä).
 
Nyt kun tuli nämä ennen launchia trailerit katsottua uudelleen niin ei voi kuin hämmästellä mitä ne oikein ajatteli :srofl:

En suosittele katsomaan jos peli pelaamatta, itse kyllä katsoin kun en malttanut olla katsomatta mutta näin jälkikäteen kyllä vähän kyseenalaista materiaalia. Noh empä silti kokenut että kokemus olisi sen huonompi ollut kuitenkaan. Toisaalta nämä saivat kyllä taas kiinostuksen jatkamaan tuota hard läpipeluuta.



 
Itse tuli silloin ps1:llä pelattua tämä läpi ja sama 4x cd:n paketti löytyy kaapista vieläkin ja ps3:lle hankittuna myös mutta ei se oo sama. Mutta odottelen vielä sitä PC versiota tästä RE versiosta. Olen siis keväästä asti koittanut hillitä mieltäni että en hankkisi PS4 prota ja tätä peliä mutta vieläkin jään odottelee sitä pc versiota

Edit. Korjataan 3xcd oli se paketti. Muistin väärin kun se tuli siinä 4xcd kotelossa.
 
Viimeksi muokattu:
Itteä taas ajan myötä ruvennu yhä enemmän häiritsemään tän pelin puutteet ja rimanalitukset. Combatista en välitä ihan kauheasti, koska se valahtaa itelle vähän tylsän puolelle, eikä siinä kauheesti syvyyttä ole. On se kuitenkin parempi kun 15 combat, mutta se alko jossain vaiheessa vituttamaan kun pysty suoraan arvata sen, että samalla sekunilla kun Stagger-palkin saa bossilta täyteen, niin peli lyö sulle jonkun lyhyen cutscenen siihen ja bossi vaihtaa phasea, eikä sit ookkaan enää staggerissa. Kiva juttu.

Masentavin osa oli kuitenkin se et kuinka paljon tätä on venytetty. Materiaalia ois max 10h ajaks, ja siinäki olis filleriä pikkasen. Pojat veti sitten 30h pituseks sen, joten voi ihan itekseen miettiä et kuinka ripoteltua se oikeesti hyvä materiaali on. OG:n parin ruudun pituset mestat on vedetty nyt todella pitkiks, eikä ne kuitenkaan silti tarjoa oikeestaan mitään merkityksellisesti uutta siihen vanhaan verrattuna. Sen verran kuitenkin täytyy myöntää, et ne skenet mitkä oltiin otettu originalista ja tehty uskollisesti uusiks oli kyllä huikeita, ja pelasti lopputulosta oikeasti aika yllättävän paljonkin.

Eikä mua niinkään se loppukaan häiritse, tai se ettei tää oo 1:1 remake. Mulla ei sen suurempia tunnesiteitä siihen alkuperäseen ole, eikä mulla oikeesti sen suurempaa napistavaa oo kun pelin combat ja alkuperäsen max 5h content on venytetty tässä 30h mittaseks. Valitettavasti on vaan itelle aika näkyvät ongelmat, ja seuraavassa osassa onkin sit näytön paikka et mitä saavat aikaseks, toivottavasti haukkaavat vähän isomman palasen tarinallisesti, eikä lopputuloksessa sitten näy näitä ilmiselviä fillerkohtia.

Peli jopa ite ei aina ihan tiennyt et mitä yritti, se yks prätkällä ajava jantteri unohtu ihan kokonaan jossain välissä. Ei sillä et sitä itekkään ois tajunnut kaivata, mutta kun asian tajus niin rupeshan sitä miettimään et tais siinäkin potentiaalit mennä hukkaan, ellei se sit jatkossa oo näkyvämmin esillä.
 
Itse tuli silloin ps1:llä pelattua tämä läpi ja sama 4x cd:n paketti löytyy kaapista vieläkin
:swait:
3 cd
FFVIII-IX olivat neljän CD pläyksiä.

Masentavin osa oli kuitenkin se et kuinka paljon tätä on venytetty. Materiaalia ois max 10h ajaks, ja siinäki olis filleriä pikkasen. Pojat veti sitten 30h pituseks sen, joten voi ihan itekseen miettiä et kuinka ripoteltua se oikeesti hyvä materiaali on. OG:n parin ruudun pituset mestat on vedetty nyt todella pitkiks, eikä ne kuitenkaan silti tarjoa oikeestaan mitään merkityksellisesti uutta siihen vanhaan verrattuna. Sen verran kuitenkin täytyy myöntää, et ne skenet mitkä oltiin otettu originalista ja tehty uskollisesti uusiks oli kyllä huikeita, ja pelasti lopputulosta oikeasti aika yllättävän paljonkin.
Tästä toivoisi aikanaan jos/kun tämä projetki joskus saadaan loppuun että tehtäisin tästä "lyhenetty" versio kuten alkuversiosta ja kaikki samat materialit läpi pelin.

Itseäni nytten häiritsee vaikka en ole edes peliä vielä pelanut niin miten ihmeessä ne meinaa tehdä sen homman että tässä part 1 sinulla on huipputason hahmot ja kamat niin mitä läpijuoksua ne loput osat tulee olemaan vaiko "unohtaako" peli sinun saavutukset joka osan kohdalla ja se voi alkaa loppujen lopuksi kyrsimään.

Emme varmaan tule saamaan vastauksia ihan pariin vuoteen mutta odotellaan rauhassa.

Voisi kysellä immeisten mielipidettä siitä että sopiiko tässä ketjussa käsitellään sitten tulevaisuudessa myös seuraavatkin osat ettei tarvitse jokaisen uuden osan kohdalla tehdä uutta langaa?
Periaattessa "samaa" peliähän se on vaikka grafiikka varmasti tulee samaan upgradea PS5 aikana.
 
Itseäni nytten häiritsee vaikka en ole edes peliä vielä pelanut niin miten ihmeessä ne meinaa tehdä sen homman että tässä part 1 sinulla on huipputason hahmot ja kamat niin mitä läpijuoksua ne loput osat tulee olemaan vaiko "unohtaako" peli sinun saavutukset joka osan kohdalla ja se voi alkaa loppujen lopuksi kyrsimään.
Eri pelejähän ne on että ei siinä sinänsä ongelmaa ole, samalla tavalla kuten FFXIII trilogia. Eihän siinäkään siirry mikään pelistä toiseen. Uusi peli ja se alkaa tietystä tasosta ja vihut ovat tietyn tasoisia, alkuun on tietyt skillit ja materiat tai löytyvät nopeasti pelin edetessä. Olihan tuossa ensimmäisessä osassakin jo summoneita mukana vaikka oikeasti ensimmäisen saa vasta chocobo ranchilta OG versiossa. En näe mitään ongelmaa tuon suhteen.
 
Tätä peliä tuli aikanaan ihan odotettuakin, mutta keväällä jäi sitten ostamatta kun oli kaikkea muuta. No nyt sitten eilen heräsi sellainen tunne, että perhana halua pelata tämän pelin. Kävin tänään etsiskelemästä peliä paikallisista putiikeista. Powerissa olisi pitänyt olla hintaan 49,95 €, mutta eipä etsinnöistä huolimatta sitä löydetty, vaikka olevinaan piti yksi siellä saldoilla olla. Prismassa ja Gigantissa oli sen verran kallis, että päädyin tilamaan VDP:stä. Eli toivottavasti tiistaina pääsee tätä pelaamaan. Pitää puhallella pölyt PS4 päältä. En ole sitä ihan lähikuukausina edes käynnistänyt. Alkuperäisen pelin omistan originellina PC-versiona, PS3:lle ladattuna ja onhan tuo myös PS1 Classic konsolin uumenissakin.
 
Wall Market ohi ja olipahan kyllä aivan uskomaton chapteri pelissä. Täällä viimestään huomas että peli on tehty upeasti myös +30v alkuperäisfansseja silmällä pitäen. Upea peli ja don corneo huhheijjaa :lol:

Huomenna ei kerkeä pelaamaan taas, huoh :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt meni läpi, kaikki tehtynä ja enemmänkin. Joku 48 tuntia tais mennä.
Kertakaikkisen upeaa upeaa mahtavaa. Pääsispä jo jatkaan seikkailua koska parhaat jutut edessä :drool:

Lisäksi,
Näinköhän ne jatkossa ymppää Crisis Coren tapahtumat osaksi tarinankerrontaa niin saavat senkin edestä paljon dialogia/pelattavaa seuraavaan osaan :think: Särkee kyllä kuljetuksen jos lisäilevät sitä vastuuttaomasti sinne, tää loppu vaan herätti mietintää CC:n mahdollisuudesta olla osa tätä Remakea.

10/10 - En tiedä mitä teen jatkoja odotellessa. Pelaan varmaan uudestaan ja uudestaan tämän läpi. Etenkin tuo combatti oli aivan uskomattoman siistiä kun sen sisäisti jossain vaiheessa ns. hyvin. Jokaista hahmoa hyvä käyttäää, jokaisella vahvuutensa kun ne rakentaa niin ja jokaista on ennenkaikkea hauska käyttää.

Tifa tottakai paras kaikilla atb boosteilla kun vähän unbridlediä ja sieltä rise&fall->ominstrike->whirling uppercut osoittautui poskettoman ylivertaiseksi combinaatioksi, sitten vähän transference modulella limit breakkia kovaa tahtia päälle niin :drool:
 
No siis...

nehän retconnas Crisis Coren ainakin lopun osalta ihan kokonaan. Eihän säkin ois kuulunut tuolta kävellä pois, mikä kans sit puolestaan sekottaa sitä miten FF7 tapahtumat menee. Eli ollaan tuntemattomilla vesillä sit Part 2 eteenpäin, aika selvää se on et jatkossa ei tulla kulkemaan samoilla raiteilla mitä alkuperänen. Mikä ei mua toisaalta haittaa, tiiän alkuperäsen tarinan, mutta samalla kans huolettaa se et kuinka suuri riski koko hommalla on mennä pieleen
 
No siis...

nehän retconnas Crisis Coren ainakin lopun osalta ihan kokonaan. Eihän säkin ois kuulunut tuolta kävellä pois, mikä kans sit puolestaan sekottaa sitä miten FF7 tapahtumat menee. Eli ollaan tuntemattomilla vesillä sit Part 2 eteenpäin, aika selvää se on et jatkossa ei tulla kulkemaan samoilla raiteilla mitä alkuperänen. Mikä ei mua toisaalta haittaa, tiiän alkuperäsen tarinan, mutta samalla kans huolettaa se et kuinka suuri riski koko hommalla on mennä pieleen

Samaa mieltä viimeisestä lauseesta, mutta koska tämä oli näin uskomattoman hyvin uusittu paketti niin luotto on kova. Kunhan sijoittajat eivät rupea persekairaamaan devitiimiä siten että koskaan ei saataisi enää kunnollista FF7 Remake partia ulos :tdown:

Jos yhtä rakkaudella jatkavat projektin parissa, ei pitäisi olla mitään huolta tulevaisuudesta. :love:
 
Se on varmaan sitten PS5 hankintakin edessä, jos haluaa seuraavan partin pelata. Voisi olettaa, että vie kuitenkin sen verran aikaa, että kehitään suoraan sille.
 
Se on varmaan sitten PS5 hankintakin edessä, jos haluaa seuraavan partin pelata. Voisi olettaa, että vie kuitenkin sen verran aikaa, että kehitään suoraan sille.

Kaikki peliin valmiina, joten ei tarvitse kuin palapeli kasata vrt. tämä ensimmäinen osa missä piti alusta alkaen lähteä rakentamaan aivan kaikki.

Joten en yllättyis vaikka tulis jo ensvuonna ja PS4:lle. Ne pelit ku toimii 5:llä(tälle joku ps5 pätsi ehkä) ja nelosella ostavaa yleisöä 100 miljoonaa ihmistä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään ensimmäistä päivitystä pukkaa

Reports are starting to come in that FFVII Remake update 1.01 has rolled out in certain regions, but at the time of writing, it's not yet available for download in the United States. Before you plan your next playthrough, it's worth stressing that this is a comparatively minor update meant to fix "various bugs."

Pakko japseja arvostaa kun tekevät pelinsä edelleen aika pitkälti valmiiksi eivätkä julkaise länsitrendien mukaisesti läjää ripulia mitä päivitellään vuosi-kaks viikottain :sgiggle:



EDIT: Päivitys latautui ja oli kooltaan 141MB :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Joten en yllättyis vaikka tulis jo ensvuonna ja PS4:lle. Ne pelit ku toimii 5:llä(tälle joku ps5 pätsi ehkä) ja nelosella ostavaa yleisöä 100 miljoonaa ihmistä enemmän.

Toisaalta kyllähän tälläinen iso peli yksinoikeutena PS5:lle olisi taas konsolin myynnin kannalta ihan fiksu veto. Toisaalta näyttää kyllä siltä, että ainakin lähitulevaisuudessa jokainen valmistettava konsoli menee joka tapauksessa varmuudella kaupaksi. Lienee ehkä todennäköisin skenaario, että tulevasta pelistä tulee sekä PS4 että PS5 versio ja sitten vielä mahdollinen jatko-osa onkin varmaan jo PS5 only.
 
Toisaalta kyllähän tälläinen iso peli yksinoikeutena PS5:lle olisi taas konsolin myynnin kannalta ihan fiksu veto. Toisaalta näyttää kyllä siltä, että ainakin lähitulevaisuudessa jokainen valmistettava konsoli menee joka tapauksessa varmuudella kaupaksi. Lienee ehkä todennäköisin skenaario, että tulevasta pelistä tulee sekä PS4 että PS5 versio ja sitten vielä mahdollinen jatko-osa onkin varmaan jo PS5 only.

Sitähän tässä pitää pelätäkin että tuleeko 60e pelistä 600e peli :cigarbeye:
 
Sitähän tässä pitää pelätäkin että tuleeko 60e pelistä 600e peli :cigarbeye:

No kai sitä sen PS5 sortuu kuitenkin jossain vaiheessa ostamaan ihan jo siksi, että pääsee taas kiroamaan, miten paskoja nykypelit ovatkaan. :lol:

Onneksi toistaiseksi ei ole tiedossa yhtään sellaista peliä, jonka perusteella voisi huijata itseään, että kone olisi muka pakko-ostos. Demon's Souls ja Resident Evil nyt joissain määrin kiinnostaisivat, mutta eivät vielä yksinään riitä. Toki jos Final Fantasyn kanssa sellaisen tempun tekisivät, niin sitten voisi jo ollakin.
 
Joten en yllättyis vaikka tulis jo ensvuonna ja PS4:lle. Ne pelit ku toimii 5:llä(tälle joku ps5 pätsi ehkä) ja nelosella ostavaa yleisöä 100 miljoonaa ihmistä enemmän.
En kyllä tiedä mutta jos meinaavat open worldista tehdä onton tai sitten putken missä vain liikuttaan eri kohtien välillä niin sitten voikin onnistua ensivuodeksi.

Mietin vain miten ne suhteuttaa Midgradin koon sitten koko mappiin ja muut kylät että olisi "realistisen" näköinen.

Mä luotan että osaavat tehdä ihan hyvän peli mutta tuon haluan nähdä.
 
En kyllä tiedä mutta jos meinaavat open worldista tehdä onton tai sitten putken missä vain liikuttaan eri kohtien välillä niin sitten voikin onnistua ensivuodeksi.

Mietin vain miten ne suhteuttaa Midgradin koon sitten koko mappiin ja muut kylät että olisi "realistisen" näköinen.

Mä luotan että osaavat tehdä ihan hyvän peli mutta tuon haluan nähdä.

Ajatuksissani tämä tulee kolmessa partissa, kolmen levyn tapaan vaikka nyt leikattukin tästä eri kohdasta tämä ensimmäinen osa pois.

Toiseen partiin ei tarvitsisi tehdä avointa maailmaa kokonaisuudessaan, kun alkuperäisessäki se avoin maailma aukeaa vasta kakkoslevyllä kun päästään highwindin puikkoihin. Siihen saakka maailmankartalla mennään "tiukemmilla" rajoituksilla(broncolla ei pääse esim. tummempaan veteen=iikkuminen rajallista) joten ei tähänkään tarvitsisi suoraan rakentaa koko maailmaa valmiiksi seuraavaan parttiin. Part2 poikki jossain Forgotten Capitalissa ja Part3 jatkuu siitä ja vie pelin päätyyn saakka, sisältäen sen täyden avoimen maailman.

Toki tämä ajatukseni on hyvin pinnallinen ja jättäisi paljon alueita paljon pienemmälle huomiolle kuin mitä Midgar. Toki Midgar on hieman eri asia kuin vaikkapa se Midgarista ulostautumisen jälkeen eteen tuleva Chocobo Ranch, ettei se nyt niin paljon syvennystä sellaiset edes kaipaa. Jotain pientä tietysti, mutta ei mitään Midgar-tason mullistusta.

e: Kalm, se eka kylä Midgarin jälkeen(ja muut merkittävät kylät) luultavasti tulee olemaan samaa kokoluokkaa kun Midgarin Sectorit :think:
 
Viimeksi muokattu:
Ajatuksissani tämä tulee kolmessa partissa, kolmen levyn tapaan vaikka nyt leikattukin tästä eri kohdasta tämä ensimmäinen osa pois.

Toiseen partiin ei tarvitsisi tehdä avointa maailmaa kokonaisuudessaan, kun alkuperäisessäki se avoin maailma aukeaa vasta kakkoslevyllä kun päästään highwindin puikkoihin. Siihen saakka maailmankartalla mennään "tiukemmilla" rajoituksilla(broncolla ei pääse esim. tummempaan veteen=iikkuminen rajallista) joten ei tähänkään tarvitsisi suoraan rakentaa koko maailmaa valmiiksi seuraavaan parttiin. Part2 poikki jossain Forgotten Capitalissa ja Part3 jatkuu siitä ja vie pelin päätyyn saakka, sisältäen sen täyden avoimen maailman.

Toki tämä ajatukseni on hyvin pinnallinen ja jättäisi paljon alueita paljon pienemmälle huomiolle kuin mitä Midgar. Toki Midgar on hieman eri asia kuin vaikkapa se Midgarista ulostautumisen jälkeen eteen tuleva Chocobo Ranch, ettei se nyt niin paljon syvennystä sellaiset edes kaipaa. Jotain pientä tietysti, mutta ei mitään Midgar-tason mullistusta.
Joo mutta eikös sillä Cidin potkuri koneella päässyt aika moneekin paikkaan?
Muistaakseni se Yuffie tehtävä jutun voi suorittaa jo CD1:ssä jolloin pitäisi tässäkin part 2 päästä jo Wutaihin?

En nytten jaksa enää muistaa tarkkaan ja tuskin edes part 2 seuraa orjallisesti enää vanhan tekemisiä kuten ei tämä ekakaan osa(kuulemma)
 
Joo mutta eikös sillä Cidin potkuri koneella päässyt aika moneekin paikkaan?
Muistaakseni se Yuffie tehtävä jutun voi suorittaa jo CD1:ssä jolloin pitäisi tässäkin part 2 päästä jo Wutaihin?

En nytten jaksa enää muistaa tarkkaan ja tuskin edes part 2 seuraa orjallisesti enää vanhan tekemisiä kuten ei tämä ekakaan osa(kuulemma)

Juu, kyllä sen pysty tekeen jo CD1:llä. Junonin ulkopuolella mettästä sen muistaakseni sai ekan kerran neuvoteltua itelleen ja Broncolla pääsi sitten Wutaihin aikasintaan. Rajoitettu maailma se silti oli, oli tietyt reitit mitä pitkin sillä Broncolla pääsi ja kun oikein seilasi niin saattoi löytää reitin Wutaihin.
--

Kyllähän tämä eka meni aika "orjallisesti" pääpiirteittäin alkuperäisen kaavaa mutta väliin oli lisätty ihan hemmetisti syventävää materiaalia että saa hahmoista/maailmasta paljon enemmän irti. Punainen lanka on kuitenkin sama. Mutta siis tietenkin, onhan tämäkin FF7 eikä sitä liikaa saa mennä muuttamaan. Lisätty asioita hyvällä maulla joista ei hirveästi voi olla valittamista kenelläkään.


E:
Siitä Midgaristakin ku mennään ulos niin eihän siinä ole kuin muutaman askeleen verran avointa maailmaa+Kalm+Chocobo Ranch+Käärmelampi+Luola+Se strategiapelilinnoitus+Junon+Laivamatka, sitten ollaankin jo toisella mantereella tiukoissa raameissa siellä aavikkokylässä kunnes saadaan se auto ja sieltä pystyy menemään aika lineaarista reittiä Cosmo Canyoniin josta taas lienaarista reittiä Nibelheimiin. Voihan sen Part2:n vaikka sinnekkin lopettaa, tohon mahtuu jo niin perkuleesti sisältöä jos samalla kaavalla jatkavat eikä kokonaan avoimesta maailmasta tarvitsisi murehtia. Lisäksi tonnehan alkuperäisessä kuuluu Gold Saucer, joten jos senkin sinne väsäävät niin kyllähän Part2 elää jo pelkästään sillä aika pitkälle
:cigar:

Laitoin spoilereihin vaikka pelkkää spekulaatiota tulevaisuudesta 23v vanhan pelin pohjalta :think:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 651
Viestejä
4 542 717
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom