Final Fantasy VII Remake/Rebirth

Ottaa päähän ja raskaasti, kun parin päivän päästä olisi julkkari, mutta eipä ole kunnollista televisiota millä pelata. Ei kehtaisi alkaa vanhalla 1080p ruudulla tätä vääntämään hikisessä makuuhuoneessa.
No, eiköhän se uuden television odottaminen silti ole nopeampi prosessi kuin odotella tätä PC:lle taas sen ~1½ vuotta koittaen väistellä kaikkia spoilereita :beye:
 
No, eiköhän se uuden television odottaminen silti ole nopeampi prosessi kuin odotella tätä PC:lle taas sen ~1½ vuotta koittaen väistellä kaikkia spoilereita :beye:

Toivotaan, että pian tulisi jotain ostamisen arvoista järkevään hintaan, niin kehtaisi taas pelailla.
 
Ei ole tietoa koska tuo hinta oli muuttunut koska oli myös gigantissa aiemmin sen 70e. Oli pakko samantien pistää tilaukseen koska tuota halvemmalla tuskin sitä mistään tulee saamaan :hmm:
 
Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pelailla tuo Final Fantasy 7 Remake läpi tässä. Kiire tässä ei toki ole, kun tuon Rebirthin PC-version julkaisuun on varmasti vielä hyvä tovi aikaa. Joku taisi ounastella että 1,5 vuotta saisi vielä odotella. Eiköhän sitä siinä ajassa kerkeä ekan osan kahlaamaan läpi.
 
Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pelailla tuo Final Fantasy 7 Remake läpi tässä. Kiire tässä ei toki ole, kun tuon Rebirthin PC-version julkaisuun on varmasti vielä hyvä tovi aikaa. Joku taisi ounastella että 1,5 vuotta saisi vielä odotella. Eiköhän sitä siinä ajassa kerkeä ekan osan kahlaamaan läpi.
Tämä Rebirth tosin voi tulla PC:lle nopeamminkin, tuo 1½ vuotta oli vain heitto peilaten Remaken tilanetta, missä se julkaistiin alunperin PS4:lle 4/2020 ja PC:lle 12/2021.
Sonyn oman vahvistuksen mukaan Rebirthin yksinoikeus olisi vain kolme kuukautta, mutta ei se toki takaa etteikö PC version optimoinnissa menisi kauemmin.
 
Tämä Rebirth tosin voi tulla PC:lle nopeamminkin, tuo 1½ vuotta oli vain heitto peilaten Remaken tilanetta, missä se julkaistiin alunperin PS4:lle 4/2020 ja PC:lle 12/2021.
Sonyn oman vahvistuksen mukaan Rebirthin yksinoikeus olisi vain kolme kuukautta, mutta ei se toki takaa etteikö PC version optimoinnissa menisi kauemmin.
Uskosin ite että FF16 saa PC-versionsa ensin. Siitä on jo hetken aikaa puhuttu ja varmistettiin sen olemassaolo viime syksynä muistaakseni. XVI:n DLC:n trailerissa on lopussa maininta et yksinoikeusikkuna olis päättynyt 31.12.2023, mutta ei tässäkään tapauksessa tarkoittanut et heti sen päätyttyä olis PC tai muiden alustojen versiot valmiina.



Tossa näkyy lopussa. Sama hommahan oli kans remaken kanssa jolla oli tasan vuoden yksinoikeus. Sehän sit oli sen 1,5v yksinoikeutena loppupeleissä ja se PC versio oli aikamoinen räpellys nykystandardeilla sit kuitenkin :beye:
 
Toivottavasti tulisi hyvä peli. Mitä olen revikoita lukenut, niin oikeastaan kaikissa toistuu sama toteamus, että tarina ja myös taistelu on jees, mutta avoin maailma on jonkinlainen pettymys. Ilmeisesti siis tämä aika klassinen asetelma, että maailma on varsin "tyhjä" ja sivutehtävät mielenkiinnottomia. No toisaalta ainakin noiden sivutehtävien osaltahan tämä on oikeastaan koko JRPG genren ominaispiirre, että ne ovat yleensä aika päättömiä (joka pelissä pakolliset kukanpoiminnat ynnä muut). Tekisi kyllä mieli pelata melkein ennen tätä VII Remake uudestaan läpi, kun jotenkin siitä pelistä ei ole oikein muistikuvia. Ei siksi, että se olisi ollut tylsä tai huono, mutta sitä tuli pelattua sellaiseen aikaan, että oli paljon kaikkea muuta meneillään, mikä vei ajatukset pois pelistä ja sen tarinasta. No lähes 50 tuntia siihen olen näköjään kuluttanut ja DLC päälle. Toisaalta kun noita pelaamistaan odottavia pelejä on jokunen hyllyssä, niin ehkä menen vaan suoraan tähän Reborniin, kunhan saan jonain päivänä sen kunnollisen töllön.
 
Toivottavasti tulisi hyvä peli. Mitä olen revikoita lukenut, niin oikeastaan kaikissa toistuu sama toteamus, että tarina ja myös taistelu on jees, mutta avoin maailma on jonkinlainen pettymys. Ilmeisesti siis tämä aika klassinen asetelma, että maailma on varsin "tyhjä" ja sivutehtävät mielenkiinnottomia. No toisaalta ainakin noiden sivutehtävien osaltahan tämä on oikeastaan koko JRPG genren ominaispiirre, että ne ovat yleensä aika päättömiä (joka pelissä pakolliset kukanpoiminnat ynnä muut). Tekisi kyllä mieli pelata melkein ennen tätä VII Remake uudestaan läpi, kun jotenkin siitä pelistä ei ole oikein muistikuvia. Ei siksi, että se olisi ollut tylsä tai huono, mutta sitä tuli pelattua sellaiseen aikaan, että oli paljon kaikkea muuta meneillään, mikä vei ajatukset pois pelistä ja sen tarinasta. No lähes 50 tuntia siihen olen näköjään kuluttanut ja DLC päälle. Toisaalta kun noita pelaamistaan odottavia pelejä on jokunen hyllyssä, niin ehkä menen vaan suoraan tähän Reborniin, kunhan saan jonain päivänä sen kunnollisen töllön.
Jos olet pelanut remaken läpi niin kannattaa katsoa tubesta joku leffa versio niin palauttaa muistoja jos ei halua lähteä kahlamaan 50h.



Harvoin lähden hypetysjunien matkaan kun olen ikuinen pessimisti mutta pakko sanoa että tuo traileri sai vanhan pelin fanin innostumaan että niinkö Resident Evil 2 remake saisi haastajan parhaimpana remakena :x3:
 
Jos olet pelanut remaken läpi niin kannattaa katsoa tubesta joku leffa versio niin palauttaa muistoja jos ei halua lähteä kahlamaan 50h.

Näin se pitää varmaankin ajankäytöllisistä syistä tehdä. Taidan käydä kuitenkin jo tänään töiden jälkeen hakemassa pelin hyllyyn odottelemaan vuoroaan. Viikonloppuna meinaan urakoida FF XVI:n alta pois, vaikka eihän näillä tietenkään mitään muuta yhteistä ole kuin nimi. Saa nähdä, tuleeko se viimeinen osa sitten vielä ensisijaisesti PS5:lle vai joko sen julkaisussa eletään PS6 aikaa. Olisihan se tavallaan "hienoa", että yksi pelisi venyisi kolmen generaation mittaiseksi, kun ensimmäinen osa tuli PS4:lle, tämä toinen nyt PS5:lle ja jos viimeisestä se ensisijainen versio olisikin jo PS6:lle. Toki siitä varmaan myös PS5 versio tulee, oli PS6 jo olemassa tai ei.

P.S. Oli kyllä siisti traileri. Nousi itselläkin mielenkiinto välittömästi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku miten saa fyysisen version pre-order bonuksen? Gigantista ei tullut mitään koodia tai ohjeistusta mailissa tai noudon yhteydessä.
 
Tietääkö joku miten saa fyysisen version pre-order bonuksen? Gigantista ei tullut mitään koodia tai ohjeistusta mailissa tai noudon yhteydessä.

Luulisi, että se jollekin lapulle olisi tulostettuna, jos ovat tiettyyn jälleenmyyjään sidottuja. Eihän vain ole käynyt niin, että Gigantissa ei vaan ole kassa ollut asiasta tietoinen ja tajunnut sitä antaa? Itse kävin pelin aiemmin ruokatunnilla, eivätkä vielä olleet edes hyllyssä. Tiskiltä kysyin, niin kassahenkilö kävi takahuoneesta. Mulla ei siis mitään ennakkotilausta ollut, niin mitään koodiakaan en saanut enkä odottanutkaan saavani.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku miten saa fyysisen version pre-order bonuksen? Gigantista ei tullut mitään koodia tai ohjeistusta mailissa tai noudon yhteydessä.
Ilmeisesti pelaamalla aukeaa pre-order bonukset:
  1. Install FF7 Rebirth on your PS5.
  2. Complete the Nibelheim flashback in the first chapter.
  3. Open the FF7 Rebirth menu.
  4. Select System and then DLC/Bonuses.
  5. Claim your preorder bonus by pressing “x.” All claimed bonuses will show an “acquired” tag.

Näemmä myös pari summon materiaa saa, kunhan konsolissa on remake/intermission tallennus:

1709207824280.png
 
Tuo automaattinen pre-order bonusten aktivointi pelaamalla pätee varmaan vain digiversioon. Ilmeisesti esim Amazon on toimittanut PS Storen koodeja sähköpostilla fyysisten versioiden ennakkotilaajille.
 
Tuo automaattinen pre-order bonusten aktivointi pelaamalla pätee varmaan vain digiversioon. Ilmeisesti esim Amazon on toimittanut PS Storen koodeja sähköpostilla fyysisten versioiden ennakkotilaajille.
Tuossa linkatussa artikkelissa kuitenkin puhutaan myös tuosta Midgar Banglesta, joka pitäisi olla vain fyysisen bonus:
"For example, you may be able to claim the Midgar Bangle Mk. II armor if you preordered the physical copy of FF7 Rebirth in the U.S. or Europe"

Kyllähän peli pystyy tunnistamaan, että se on fyysisellä levyllä (tai siltä asennettu) ja täten aktivoimaan bonuksen pelin sisäisesti sen mukaan esim. kaikille, jotka käynnistävät pelin 2 viikon sisällä julkaisupäivästä.
 
Joo eli se on varmaan niin, että olipa tehty ennakkotilaus tai ei, niin jos sitä levyltä pelailee tarpeeksi pian julkaisun jälkeen, niin aukeaa bonus. Vähän samanlainen juttu kun Nintendon fyysisissä peleissä, että vuoden sisällä pelin julkaisusta pystyy jotain eShoppiin käyviä kolikoita lunastamaan.

EDIT: Tossahan tuo heti alussa sanotaan: "Regardless of which version of FF7 Rebirth you preordered, claiming your bonuses is the same, and you can do so by following these steps: "...
 
Sain pelin kohtaan Chapter 2: A New Journey Begins missä hahmolle voi alkaa vaihtaa kamoja ja materioita. Pelasin ensimmäisen demon läpi (Nibelheim) ja seuraava bonus on nyt saatu:
  • Kupo Charm & Survival Set (acquired-tilassa)

Midgar Banglea ei kuitenkaan vielä ole näkynyt mikä oli ennakkotilauksen bonus.
 
Viimeksi muokattu:


Vielä kun kitarat ja muut soittimet olisi pelissä niin voisi tehdä oman soundtrackin pelillä.
Alkuperäisessä tuo pianon soittaminen oli keino saada Tifalle paras limitti vaiko oliko se paras ase, en nyt muista ulkoa kun en käyttänyt sitä kovin paljoa paitsi silloin kun Cloud ei ollut remmissä.
 
Olikohan tässä joku 1st day update tms mikä olisi hyvä ladata? Pelaan offlinella niin en ole katsonut.
 
Sain Gigantilta jälkikäteen Midgar Banglen PS Storen redeem-koodin. Kun DLC on latautunut niin pelin valikosta System -> DLC/Bonuses se täytyy vielä erikseen lunastaa.

Nyt voi jatkaa pelailua hyvin mielin pre-order bonuksen kera :)
FF_midgar_bangle.jpeg
 
Sain Gigantilta jälkikäteen Midgar Banglen PS Storen redeem-koodin.

Tämä kiinnostaisi itseänikin. Gigantista etukäteen tilattuna ”Nouda myymälästä” -tyylillä ja etukäteismaksulla pari päivää ennen julkaisua eli laskettaneen ennakkotilaukseksi. Peli kassalta käteen ja ulos myymälästä, mistään preorderbonuksista ei noudon yhteydessä puhetta ollut eikä myöskään noudon jälkeisissä (automaattisissa) sähköposteissa mitään mainintaa bonareista.
 
Powerilla oli eilisestä tähän aamuun klo 06 asti jokin tarjous, että osta vähintään satasella niin saa 20€ alennusta. Tuli sitten ennakkotilattua deluxe editio, joka maksoi siellä 99,95€ ja päälle euron joku tilpehööri, niin kokonaishinnaksi tuli 81€ :cigar:
Tänään Power ilmoitti että ennakkotilauksia enemmän kuin tuotetta (yllätys) ja hyvityksenä 15€ krediittiä.

Myös Pre-order Banglet Gigantista vielä saamatta.
 
Tänään Power ilmoitti että ennakkotilauksia enemmän kuin tuotetta (yllätys) ja hyvityksenä 15€ krediittiä.

Myös Pre-order Banglet Gigantista vielä saamatta.

Juu en ole kyllä yllättynyt tuolla hinnalla varsinkin jos sattui saamaan. Itsellä tuo lähti eilen toimitukseen, mutta ei kerennyt viikonlopuksi. Maanantaille näyttää toimitusaikaa.
 
Joo ei tännekkään powerilta ennakkobonuksiä näkynyt, ei tossa vissii mitää ihmeellistä menettäny?
 
kuutosluvun alkuun taisin tänään päästä dynamic vaikeustasolla. +eka pianonsoittaminen kaikki oikein (edelleen toiseksi hitaimmalla) ei tosin taida tarvita kuin seuraavan osaamistason saavuttaminen palkintoihin, eli saa tehdä jonkun verran virheitä. Vähän liian samanlaisia sisällöltään (tekemistä) oli nuo kaksi ensimmäistä isoa ulkomaailma aluetta. Olipa etusormi treeniä uusi laji kuntosalilla, epäsymmetrinen ajoitus olkapainikkeilla ja uutena osittainen painallus...
 
Viimeksi muokattu:
Chapter 6 täälläkin menossa, reilut 25h pelikellossa.

Avoimen maailman tekemistä on hurjan paljon, onneksi sen laatu on ainakin fanipojalle ollut tarpeeksi kiinnostavaa. Paljon ilmeisesti myös lainaillaan juttuja muista avoimen maailman peleistä, eli pyörää ei siltä osin keksitty uudelleen. Queens Blood tuntuu todella syvälliseltä mekaniikoiltaan, maistuu itselle enemmän kuin Gwent aikanaan ja muitakin minipelejä tulee vastaan häkellyttävään tahtiin.

Hahmojen kemiat edelleen tapissa ja maailma on toteutettu kertakaikkisen komeasti, skaala on ihan käsittämätön ja menee kyllä heittämällä ulkoasultaan top kolmoseen PS5 alustalla. Performance mode on toisinaan turhan pehmeä, sillä kuitenkin pelaillut, toivotaan että parantuisi jo nykyraudalla päivityksellä.

Nillityksenä dynaaminen vaikeusaste ei tuo riittävästi haastetta taisteluun, eli hard modea tämäkin kaipailisi heti kättelyssä (mieluiten vielä erilailla toteutettuna kuin Remakessa). Tarinan twistit myös hieman huolettaa, mielestäni aika säästeliäästi niitä tullut vielä vastaan (pois lukien alku).
 
Mites musiikit? Pidin niitä Remaken parhaana sisältönä. Vanhat klassikot remixattuna eri tyyleille toimi todella hyvin. Esimerkiksi Tämä versio Tifas Themestä ihan puhdasta kultaa tai jatkuvasti eskaloituva Jenova biisi taistelussa.

Tänään pääsee ehkä pelaamaan. Säädin uuden television asetukset eilen. Intermission olisi kyllä vielä kesken mutta en tiedä onko malttia pelata sitä nyt.


Toimiiko tuo Dynamic niin että se vaihtelee easyn ja normaalin välillä vai voiko se nostaa vaikeuden yli normaalinkin?
 
Viimeksi muokattu:
Mites musiikit? Pidin niitä Remaken parhaana sisältönä. Vanhat klassikot remixattuna eri tyyleille toimi todella hyvin. Esimerkiksi Tämä versio Tifas Themestä ihan puhdasta kultaa tai jatkuvasti eskaloituva Jenova biisi taistelussa.

Tänään pääsee ehkä pelaamaan. Säädin uuden television asetukset eilen. Intermission olisi kyllä vielä kesken mutta en tiedä onko malttia pelata sitä nyt.


Toimiiko tuo Dynamic niin että se vaihtelee easyn ja normaalin välillä vai voiko se nostaa vaikeuden yli normaalinkin?

Musiikit samaan tapaan kun Remakessa: pääosin tuttuja teemoja uusin sovituksin. Tässäkin kyllä todella korkealla tasolla ja hienosti vaihtuu taisteluun yms. saumatta.

Tuo Dynamic ilmeisesti skaalaa viholliset omaan leveliin, en tiedä onko muuta eroa normaliin.
 
Onkos tässä ainakin noilla normal-tasoilla sama kuin esim. FF XVI:ssä, että kuoleminen ei käytännössä merkitse mitään? Siinähän, jos esim. kesken bossitappelun kuolee, niin voi aloittaa suoraan uuden yrityksen ilman, että lentää jonnekin kauemmas savepisteelle ja potionitkin on vielä maxattuna. Eikon-taisteluissa usein ei tarvitse aloittaa edes koko taistelua alusta, vaan voi jatkaa jostain taistelun keskeltä, riippuen, kuinka paljon pomoa on ehtinyt mättää. Itse olen kokenut tuon liian helpoksi, joten mietin, että olisiko tämä vaikeampi jo muilla kuin vasta läpipeluun jälkeen aukeavalla hard modella. Vähän kuumottelisi kyllä päästä pelaamaan, mutta kun ei ole edelleenkään telkkaria eikä ihan lähitulevaisuudessa taida saadakaan. :itku:
 
Onkos tässä ainakin noilla normal-tasoilla sama kuin esim. FF XVI:ssä, että kuoleminen ei käytännössä merkitse mitään? Siinähän, jos esim. kesken bossitappelun kuolee, niin voi aloittaa suoraan uuden yrityksen ilman, että lentää jonnekin kauemmas savepisteelle ja potionitkin on vielä maxattuna. Eikon-taisteluissa usein ei tarvitse aloittaa edes koko taistelua alusta, vaan voi jatkaa jostain taistelun keskeltä, riippuen, kuinka paljon pomoa on ehtinyt mättää. Itse olen kokenut tuon liian helpoksi, joten mietin, että olisiko tämä vaikeampi jo muilla kuin vasta läpipeluun jälkeen aukeavalla hard modella. Vähän kuumottelisi kyllä päästä pelaamaan, mutta kun ei ole edelleenkään telkkaria eikä ihan lähitulevaisuudessa taida saadakaan. :itku:

Ei ole party kuollut tässä kertaakaan niin en osaa sanoa :hmm: Jos arvata pitää niin samalla tapaa kun Remakessa, FFXVI:n kanssa tällä ei ole mitään yhteistä mekaniikoiltaan.

Queens Blood on tarjonnut eniten haastetta tähän asti.
 
Laitettaan tännekin jos joku on missanut:


"

Sonyn kerrotaan tehneen yksinoikeussopimuksen Square Enixin kanssa Final Fantasy 7 -uusioversioista.



Klassikkoroolipelin modernisoinnin toinen osa julkaistiin vastikään PlayStation 5:lle. Tätä ennen trilogiaksi sovitettavan sarjan ensimmäinen osa on julkaistu PlayStation-konsolien lisäksi pc:lle. Uusien tietojen perusteella koko trilogiaa ei näillä näkymin nähdäkään muilla konsoleilla.

Tähän mennessä Square Enix tai Sony eivät ole vahvistaneet Final Fantasy 7:n PlayStation-yksinoikeussopimusten sisältöä. Washington Postin mukaan yhtiöt ovat kuitenkin projektin alusta alkaen halunneet tuoda pelit markkinoille yksinoikeudella Sonyn konsoleille.

PlayStationille tunnetun pelisarjan yksinoikeussopimuksen edut ovat selkeät, mutta myös pelin kehittäjien kerrotaan hyötyneen sopimuksesta. Tuottaja Yoshinori Kitasen mukaan yksinoikeussopimuksen ansiosta pelin maailmankartta pystyttiin luomaan saumattomaksi, eivätkä kehittäjät joutuneet tekemään kompromisseja pelisuunnittelun suhteen.

Toistaiseksi viime viikolla ilmestynyttä Final Fantasy 7 Rebirthiä ei ole vahvistettu muille alustoille kuin PS5:lle. Trilogian toisen osan voidaan kuitenkin odottaa saapuvan pc:lle mahdollisesti jo kuluvan kesällä, sillä PS5-yksinoikeussopimuksen vähimmäiskeston on kerrottu olevan kolme kuukautta.

"

Tämä tuskin on yllätys ketkä muistaa miten iso hitti FFVII aikoinaan oli PS1:llä
 
Jahas 3 vaikeus tasoon asti piano pimputtelut meni ihan hyvin sen jälkeen rupeaa vasemman thumpstickin ajoitus kompot toimimaan omine aikoineen, eikä ole suoraan yhteydessä oikean thumpstickin compoihin. Piti yrittää useampaan kertaan, että sain ns. vaaditun A tason pisteet. Noista kaikista sitten saa viimeisen vielä vaikeamman nuotin...

Dynamic tasolla pelaillut, hiukan vaativampia oli nuo viimeisimmät summon taistelut (+eräs story vastus) about sen jälkeen kun saa ostettua reviven, jopa heikoimmalla voimalla (väistö/torjunta painotteisia) + typerä mindflayer ensin taistelu. Vihdoin maailma (edelliset alueet yksine uusine questeineen? +mini peleihin lisää vaikeustasoja) "aukesi", kun vesialuksen sai käyttöön. Niin ja 100% eräistä maisemakuvista vaati pitkiä hermoja liikuttelu tarkkuuden takia.

Olisiko ollut ns muisti vuoto, kun peli rupesi hidastumaan pikkuhiljaa ja kuva jumahti kokonaan jonkun ajan kuluttua, ainoastaa chocobo liitelytehtävien yhteydessä tapahtunut (toiselta alueelta tulleena, viimeistä liitelytehtävää epäilen syylliseksi). Ei tosin tapahtunut uudestaan, kun kerran vain tarvitsi tehdä.

Hard modea aloitellut.. sanoisin että pikkuisen liika vahinkoa tekee torjumattomatomat vihulais hyökkäykset, ja turhan nopeita osat niistä hyökkäyksistä... side questi (manuscript) bossit sitten "vaatii" (ainakin helpottavat) kyseisen manuscriptin hahmon kykyjä. exp material aika turha melkein heti lvl70 (chapter 2) party, kun oli lvl51 dynamic lopussa. Kovin dps painotteisia nuo chapter bossis olleet tähän mennessä. Manaa palaa kun kalleilla spelleillä pitää stunnata, että saa edes jonkunlaisen aika jakson hyökäykseen...

Olipa urakka hard modella gilgameshia edeltänyt summon taistelu (neljäs), ja vielä pitäisi uudestaan tehdä kaikki yhteen pötköön... pari chapter bossia aikaisemmin ja muutama combat training vihollis combot mitkä avautuu gilgameshin jälkeen melkein yhtä idioottimaisia ns. "rangen" suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ollut mielestäni hyvä peli. Chapter 7 ja jotain 30h kellossa :)

Tosiaan paljon parempi mielestäni kuin FFVIIRemake. Seikkailun tuntua eikä tunnu venytetyltä.
 
Täällä myös vajaa 30h ja C7 menossa. Aivan mahtavaa menoa ollut tähän asti. Jotenkin tuntuu epätodelliselta pelata välillä. En olisi lopulta uskonut miten hyvin saavat maailman ja kartat suunniteltua.
Pidän ehkä kuitenkin hieman enemmän FF16 taistelumekaniikoista, mutta lähes kaikessa muussa pieksee mainitun pelin 10-0.
 
Itse en ole päässyt vieläkään pelaamaan, kun pelailen edelleen FF 16:sta. Kohta sata tuntia tullut sitä hakattua. :D Olen myös päättänyt vielä kertaalleen vetää FF VII Remaken Hard Modella läpi ennen kuin aloitan tämän.
 
Hieno kuulla positiivisia arvioita tästä pelistä!

Itsellä vasta remake kesken ja sekin maistuu sekä kivaa ollut!
 
Tulipa pelattua juoni läpi, plus karttojen sivuhommat ja questit. Varmaan jotain 140 tuntia kellossa. Mahdollisesti aloittelen pian hardilla vetämään chaptereita uusiksi. Voisin sanoa että kokonaisuutena pidin todella paljon, mutta minipeleistä antaisin miinusta. Osa niistä oli mainioita, esim. korttipeli, piano ja Chocobo-kisat. Mutta valitettavasti moni muu niistä tuntui vain turhauttavilta, ja niitä oli myös aivan liikaa. Heikoimpia räpellyksiä olisi kyllä voinut jättää laittamatta peliin. Esimerkiksi Cactuar-trialit aavikolla, ja hard modet jo valmiiksi turhauttavista Fort Condorista ja mikälie se robotit vs flanit oli. Puhumattakaan Juleksen kuntosalin paluusta, joka potutti jo Remakessa. Tosin päätin nyt että 100% täydelliset tulokset kaikista minipeleistä lienee turhaa keulimista omalla kohdalla, joten tyydyin vain pääsemään riman yli paskoissa minipeleissä ja suorittamaan kivat sitten kunnolla.

Minipeleistä tulikin vuodatettua jo negatiivista reilusti, joten täytyy painottaa että muilta osin tämä oli minusta todella hyvä peli. Juoni koukutti että mitä tässä tulee tapahtumaan (varsinkin että mikä poikkeaa alkuperäisestä). Avoimesta maailmasta olin alussa hieman varautunut, varsinkin kun Ubisoft-tyyliin kiivettiin torneihin paljastamaan karttaikoneita, mutta eipä se onneksi varastanut kuitenkaan liialti pelin fokusta. Pikemminkin sai hetkittäin toikkaroida omassa rauhassa tiukempien dungeoni- ja juoniosuuksien välillä.

Trilogian keskimmäisenä osana juoni tietysti jäi sitten sellaiseen kohtaan että ei muuta kuin kolmatta osaa odottelemaan. Lieköhän nimeksi tulossa Reunion? Aikakone olisi kiva omistaa.
 
Trilogian keskimmäisenä osana juoni tietysti jäi sitten sellaiseen kohtaan että ei muuta kuin kolmatta osaa odottelemaan. Lieköhän nimeksi tulossa Reunion? Aikakone olisi kiva omistaa.
Itseasissa Reunion on "varattu" jo:
Edit: Ei muuten itseasiassa kannatta katsoa tuon Crisis Coren videoita meinaan spoilaa aika pahasti tätä emopeli sarjaa jos joku ei siis pelanut ikinä alkuperäistä kolmanelle levylle saakka.

Toki eihän se estä etteikö sitä voisi käyttää uudestaan tai sitä käytettään ja sillä on vahvasti viitteitä tuohon peliin.

Luulisi kuitenkin että eivät halua aiheuttaa hämmenystä jos puhuttaan FFVII Reunionista että mitä tarkoitettaan.
 
Kannattaako tämä aloittaa suoraan rebirthistä jos on alkuperäinen FFvii pelattu jo aikanaan? Odottelen itse steam versiota, joten ei vielä ihan hetkeen ajankohtainen.
 
Kannattaako tämä aloittaa suoraan rebirthistä jos on alkuperäinen FFvii pelattu jo aikanaan? Odottelen itse steam versiota, joten ei vielä ihan hetkeen ajankohtainen.
Käsittääkseni kyllä jos on VII tuttu jo entuudestaan vaikkakin Remake vihjaa jotain siihen suuntaan että tämä tarina voiskin erota jossian välissä alkuperäisestä.

Jos ei ole iso rasti pelata tai ostaa steamista remakea(Itseasissa on nytten 39€ hintalapulla) tai sitten vähintään katsoa tubesta joku recap video remakesta niin tietää vähän missä mennään.

Ja toinen juttu oli että tämä remakehan oli aikoinaan ekana Epiciin ja sitten kuukausia myöhemmin Steamiin että tuossakin voi olla lisäodotusta, Square repii varmasti joka paikasta hillot jos mahdollista.
 
Kannattaako tämä aloittaa suoraan rebirthistä jos on alkuperäinen FFvii pelattu jo aikanaan? Odottelen itse steam versiota, joten ei vielä ihan hetkeen ajankohtainen.
Mielestäni ensimmäinen osa eroaa alkuperäisestä ja tuo uusia teemoja mukaan sen verran että osa Rebirthin jutuista menee kyllä ohi jos siitä aloittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 542
Viestejä
4 539 749
Jäsenet
74 819
Uusin jäsen
Niemi_81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom