Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

Jahas, viimeksi vuosi sitten tullut pelattua tämä ja jäi kahta trophya vaille (hard mode ja jokin monsterimätkintä). Eikös huomenna tule intergrade? Voisi pelailla uudestaan mahd hard mode lla ja nauttia 60fps:)
Muista käydä PS4 version puolella sen verran, että importtaat tallennuksen pilveen jotta voit käyttää sit samaa PS5-versiossa.
 
Muista käydä PS4 version puolella sen verran, että importtaat tallennuksen pilveen jotta voit käyttää sit samaa PS5-versiossa.
Ikävä kyllä ei mahdollista. Aikoinaan ei ollut ps plus palvelua ja ei tullut otettua tallennuksia pilveen. Ennen pleikkari 4sen myyntiä otin backupin laitteesta kovolle, johon kuului myös tallennukset. Ps5 ei kuitenkaan osaa lukea tuota tallennusta erikseen kun kovolla ns se koko ps4paketti. Pitäisi saada nelonen käsiin, heittää koko back uppi sinne ja erikseen kaivaa pelkkä ff remaken tallennukset.

Tarinan opetus kai oli, että ota tallennukset pilveen tai älä myy pleikka nelosta ennenkuin saat siltä tiedostot kopioitua. On noi mulla kovolla tallessa, mutta ei pääse käsiksi..
 
Onko ps5 versio niin paljon parempi, että siitä maksaisi. Vai pelaako tuon ilmaisen PS4 version lävitse ilman herkkuja.
 
Onko ps5 versio niin paljon parempi, että siitä maksaisi. Vai pelaako tuon ilmaisen PS4 version lävitse ilman herkkuja.
Ohan täällä jengiä kun ei suostu pelaamaan 30fps pelejä niin riippunee itsestä että pystyykö. Paljonko tuo maksaa? En täyden pelin hintaa maksaisi jos ilmainen versio löytyy.
 
Joulukuussa melkein ostin tämän, sitten tuli plussaan ja olin että onneksi en ja nyt harmittelen, että perse kun en ostanut silloin 30 eurolla. Ei ole elämä helppoa. :D

Intergrade maksaa storessa 80e, joten ei kiitos nyt samaan aikaan Ratchetin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Platina trophy tuli jo napattua, mutta pakkohan tähän on palata huomenna PS5:llä! Ei taida tulla preloadia tarjolle?

Saven kanssa kävi tismalleen samalla tapaa kuin Joukahainella mutta ei kyllä haittaa yhtään :)
 
Platina trophy tuli jo napattua, mutta pakkohan tähän on palata huomenna PS5:llä! Ei taida tulla preloadia tarjolle?

Saven kanssa kävi tismalleen samalla tapaa kuin Joukahainella mutta ei kyllä haittaa yhtään :)
Itsellä vähän 50/50 harmittaako. Taisin tehdä kaiken tuota hardmodea lukuunottamatta, joten ei tarvitse metsästellä trophyjä enää peruspelissä ja tietää mihin keskittyä materioissa yms. Sitten taas toisaalta uusiks materian kehitykset, levut ja itemit, ja peli läpi, jotta uskaltaa lähteä hard modelle. Muistaakseni melkein 50h oli kellossa nin harmittahaan se... tuskin kuitenkaan olisin hard modessa pärjännyt vaikka tallenus löytyisikin. Hiukan touchi hävinnyt tässä vuoden mittaan.. :lol:
 
Platina trophyssä ainoastaan puku hommelit itsellä meinasi ottaa päähän, muuten hard mode ja lisä bossi ihan tehtävissä niin ja ajokohtaukset ovat sentään skippattavissa.... Mieluummin olisi voinut olla suoraan pelattavissa tuo vaikeampi mode kuin chapter selectin kautta, lukuun ottamatta nuita ajo kohtauksia, ne olisi tarvinnut huikan viilaamista.

Jahas ei vieläkään voi ostaa tuota ladattavaa lisä sisältöä ps5lla, kerta omistaa ps4 version pelistä, konflictaa pre order pakettien kanssa tai jotain.

No nyt pystyy lataamaan. Onkohan tässä joku bugi, ei deluxe editionia saanut ps4 deluxe editionilla.. pitäs uudestaan maksaa deluxe musiikista/kuvista. Väittää delexu version kohdalla että ei voi "ostaa" (ladata) koska olevinaan olisi normaaliversio pelistä, ja dlc ostettuna, vaikka on deluxe lisä osa asennettuna PS4 versioon. Tai sitten vain haluavat 20€ jostain lisä musiikista ja kuvista integratessa? Taitaa olla yufie dlc musiikit ja kuvat tuossa deluxe päivityksessä mukana, itemit ja summonit oli erillisenä ilmaisena latauksena. Mutta kuinka paljon lisää materiaalia tuo 20€ tuo ei tunnu mistään löytävän.
 
Viimeksi muokattu:
Tuon ps4 version voi varmaan poistaa pleikasta kun tuon päivityksen saa ladattua?

edit. Aamulla laitoin latamaan. 84gb tuntuu olevan. Työpäivän jlk pelailemaan.
 


Isoimmat boostit ps5:lla on tekstuureissa, latausajassa(40sek vs 2sek) ja tietenkin perfomance modessa niin 60fps.

Quality mode on 4k ja Perfomance on 1620p

Varjot ottanut myös kehitystä ja PS5 versioon on tietyissä paikoissa lisätty fog.
 
Ohan täällä jengiä kun ei suostu pelaamaan 30fps pelejä niin riippunee itsestä että pystyykö. Paljonko tuo maksaa? En täyden pelin hintaa maksaisi jos ilmainen versio löytyy.
No ehkä sitä malttaa odottaa jotain tarjousta, onhan tuossa pelejä odottamassa. :)
 
Ja hintaa tälle koko komeudelle 79,95e. Sairasta ei voi muuta sanoa.
Vaikka itsekin olisin kyllä 60€ puolesta mutta pelithän ovat vielä halvempia verrattuna mitä ne olivat 90 luvulla.
Nykyvaluutan arvon mukaan pelien arvo pitäisi olla noin 100€ että olisivat 90 luvn tasolla ja pelien tuotantokustanukset varmaan 10 kertaistuneet noista ajoista.

Mutta eiköhän tämä johonkin PSN store alennuksiin tule viimeistään jouluksi tai sitten ostaa halvalla jostain PS4 version
 
Ja hintaa tälle koko komeudelle 79,95e. Sairasta ei voi muuta sanoa.
Tossa on peruspeli sen 59, 95e ja lisäri 19,95. Ihan normi lisärihinta. Peruspeli vähän kalliimman puoleinen kun kuitenin on jo ollut ilmaisenakin jaossa. Ehkä 40e olisi sopivampi hinta peruspaketillle
 
Turhaa tuosta hinnasta on kitistä. Pelien hinnat eivät ole juurikaan muuttuneet 30 vuoteen. Tai oikeastaan ovat, ne on laskeneet. Se on enemmänkin ihme että hinnat eivät ole nousseet aikaisemmin.

Tässä käppyrää jos ei enää muista miltä ne hinnat näyttivät 90-luvulla.

 
Hyvin on muistissa, miten 90-luvulla maksoi monet SNES-pelit 500-700 markkaa. Se oli tosi kova hinta ottaen huomioon sen ajan palkkatason. Ihan hyvä, että tämä PS5 versio sentään annetaan ilmaiseksi PS4 version omistajille. Olisihan sitä voineet siitäkin vielä joiltakin rahat pois ottaa.
 
Ja hintaa tälle koko komeudelle 79,95e. Sairasta ei voi muuta sanoa.
Eikö tuo ole sen 40e ollut jo myynnissä? Lisäri maksaa 20e ilmeisesti. En nyt tiedä onko niin sairasta tai outoa hinnoittelua.

Jos tuo on digital versio niin tuliko jotenkin yllätyksenä että PSN on kalliita pelit? Senkus ostaa fyysisen normi hintaan.

Hyvin on muistissa, miten 90-luvulla maksoi monet SNES-pelit 500-700 markkaa. Se oli tosi kova hinta ottaen huomioon sen ajan palkkatason. Ihan hyvä, että tämä PS5 versio sentään annetaan ilmaiseksi PS4 version omistajille. Olisihan sitä voineet siitäkin vielä joiltakin rahat pois ottaa.

Tätä tuli jokin aika sitten pyöriteltyä kun muisteli että N64 pelit olivat sen +500MK ja PS1 oli jotain 300-350MK.
 
Hyvin on muistissa, miten 90-luvulla maksoi monet SNES-pelit 500-700 markkaa. Se oli tosi kova hinta ottaen huomioon sen ajan palkkatason. Ihan hyvä, että tämä PS5 versio sentään annetaan ilmaiseksi PS4 version omistajille. Olisihan sitä voineet siitäkin vielä joiltakin rahat pois ottaa.
FF7 alkuperäistä on tullut ostettua itse enemmän kun mitään muuta peliä. Pleikkari ykköselle taisin ostaa kahdesti kun levy hajosi alkperäisestä. Omistan sen myös pcllä, switchillä ja vitalla. Taisi joskus löytyä kännykältäkin:rofl: Remake tuli ostettua neloselle ja nyt onneksi ilmainen päivitys vitoselle. Olisin kyllä varmaan maksanut vaikkei olis ilmanen ollutkaan. Dlcstä tuli nyt maksettua parikymppiä.
 
Ja hintaa tälle koko komeudelle 79,95e. Sairasta ei voi muuta sanoa.
Ei ole pakko maksaa niin paljon jos ei halua. Esim. Gigantissa normi versio alle 50€ ja intergade alle 65€. Ja ne ei ole edes tarjoushintoja vaan normihintoja.
 
Lähinnä ajattelin niitä kenellä on digiversio ps5:sta. Ei varmasti naurata tuommoinen hinta. Onhan se ollut aina tiedossa että levyversioita saa huomattavasti halvemmalla.
 
Totta. Mutta silloinhan konsoli on saatu halvemmalla. Kyllä se digiversiokin jossain vaiheessa alennukseen tulee, pitää vaan malttaa vähän pitempään.
 
Totta. Mutta silloinhan konsoli on saatu halvemmalla. Kyllä se digiversiokin jossain vaiheessa alennukseen tulee, pitää vaan malttaa vähän pitempään.
Jos on raha tiukassa niin jenkkistoresta 57€ hinnalla digiversiota. Tai sitten odottelee alennuksia joihin kauaa tuskin menee.
 
Johan digipelit olivat 70 euroa ilman mitään DLC:tä ennen PS5 julkaisua PSN:ssä PS4:lle. Ei pitäisi kenellekään tulla yllärinä että 60e + 20e lisäri on hinta. Eiköhän jatkossa pelkkien emopelien hinta ole 70 euroa. Gigantista ja vastaavista saa sitten halvemman fyysisen jo julkaisupäivänä.
 
Johan digipelit olivat 70 euroa ilman mitään DLC:tä ennen PS5 julkaisua PSN:ssä PS4:lle. Ei pitäisi kenellekään tulla yllärinä että 60e + 20e lisäri on hinta. Eiköhän jatkossa pelkkien emopelien hinta ole 70 euroa. Gigantista ja vastaavista saa sitten halvemman fyysisen jo julkaisupäivänä.
79,95€ on uusi normaali hinta AAA luokan PS5 peleille, katso vaikka Demons Soul tai uusi Ratchet and Clank
 
Perskula, savemokien takia täytyy tehdä trophyt uudestaan. Hikoilin leuanvedoissa viimeksi jokusen tunnin. Mekkoseikkailu kolmesti myös edessä. Perskele:lol::cautious:
 
Jahas dlc loppu kun tarina pääsi alkuun... nooh saa varmaan pelata 100x läpi että saa materiaalit levettatua ei paljon x3 x2 kertoimet auta kun sen verran vähän vihollisia. 11h hitaasti pelattuna, jäi summon taistelu ja laatikoiden hajottamisesta kakkos vaiheista tekemättä (exp materia ja gil materia). Pari lisätaistelu taisi avautua scs taisteluihin dlc osaan (3) ja pääpeliin (1).

3 lvl vaille 50 kahden normaali läpi peluun jälkeen, ei jaksanu tuota exp materiaalia tousta laatikoiden hajottamis tehtävästä tehdä vieläkään. Joku ihme taktiikka pitäisi kehittää, kun ei aika millään tunnu riittävän (lähes kaikki laatikot pitäs hajoittaa). Jahas ensin piti heittää heittotähteä kohteeseen, että area spell teki tarpeeksi damagea (ei missään lukenu tätä), sen jälkeen aikaa oli runsaasti.

Hard vaikeustason scs taistelu (limit accassoryt x2, hieman lyhetty (bahumat, ramuh, pride and joy)) perus pelistä, tosin kahdella hahmolla... pride and joy heti grappaa toisen, sitten juostaan ympyrää (fire immuty toimi hyvin iffritin ja pride joyn kanssa) ja ressataan kaveri ennenkuin tulee beam (en kyl ymmärtänyt tekniikka tämän vättämiseksi kokoajan) samaa area mp skilliä ja elec banish (3+ stack) + yhteis limit break.... ei oikein dps riittäny ramuhin kanssa niin sekin tykkäsi ultimatea spammata, nooh kaveri suuremmaksi osassa selvisi niistä hengissä ja sacrifice resurrectas, paras vain olla tarpeeksi mp että saa heti ressattua kaverin ja toivoa että ramuh ei teleporttaa heti... bahumat oli suht helppo ingnore iffrit (fire immunity). ja spammaa mitä pystyy -> banish max spammia. Typeriä kyllä kahdella hahmolla, 90% ajasta pelattavaa hahmoa jahtaavat, yritä siinä sitten tehdä vahinkoa. Nooh nyt on limit accessorit jäljellä oleviin taisteluihin.

yksi fort condur unit kadoksissa act yhdessä, olisiko sekin vain hard modessa saatavissa, ja tietty notet kans.. pitenää nuita ruveta etsimään seuraavaksi. Sentään sain tiedot scannattua kaikista otuksista.

jeps hard modessa oli tuo viimeinen fort condur yksikkö, ja kaksi uutta materiaalia. Ei ainakaan eka act ollu kovin kummoinen, kahden normaalin vaikeustason läpi peluun jalkeen. Fort condur lvl5 vastukset (samat vanhat, olevinaan modatut tablet ja voitto ehdot muutettu) meni tismalleen samalla laudalla ja yksiköillä kuin normaalilla vaikeus tasolla master. Act kaksi alussa vl 50...

No eipä act 2 bossitkaan olleet kovin erikoisia, ainostaan viimeisen bossin ihan viimeinen vaihe tarvitsi "onnea". Turhan monta noita vaihetta niin ei voinut taktikoida burst damagella ihan kokonaan, nooh ryhmä skilleillä pressure melkei stunniin, joka laukaistaan toiseksi viimeisen vaiheen loppuun ja toivoaa että ei heti nirhaa pelaajan hahmoa yhteis limit breakin jälkeen.

Jahas varsinainen reaktio check taistelu taitaa olla tuo normipeliin lisätty taistelu, väistä oikeaan aikaan... tuntui näin ensi alkuun kolmannen vaiheen liikkeet kovin nopeilta. No menihän tämäkin, limit break x2 valmiiksi kolmanteen vaiheesen, = 3 limit break kokonaisuudessaan, ja bahumat summon kun menee toisen kerran kakkos vaiheeseen muutamalla healt pisteillä... ei oikein parhaalla tavalla mennyt staggerit jotain 230-260% kertoimille vain ja taisi missata yksi skilli ekasta staggerista muuten olisi kuollut aikaisemmin, eka kakkos vaihe meinasi vaan dragata turhan pitkään, nooh sai tarvittavat limit break pisteet kolmos vaiheeseen. Nyt kolme limit break accessorya varsinaisessa pelissä...

FF7R taas 100% trophyt tehtynä.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin peli aloitettu viikonlopun aikana ps5, odotukset oli jo ps4 kovat mutta 30fps ei viittiny kiusata näin laadukasta peliä. Harmitus ollut myös koska tiedossa että tämä on vasta part 1, ja orginal ff7 loppupeli oli enemmän omaan makuun open worldin ja ilmalaivan jälkeen.
Squaren julkkarissa ei vissiin mitään vihjeitä episode 2 julkaisusta vielä tullut ?

Chapter 10 menossa, ja tuntuu että tämän haluaisi pelata yhdeltä istualtaan.

Hyvistä tarjouksista bongasin cm tarjouskorin. Joissain oli 30e, mutta paikallisessa 35e, tuon viittii näin laadukkaasta ps5 pelistä maksaa. Tuo dlc nyt sen 20e lisää, mutta voipi olla etten osta ennenkö tuo episode 2 on selvillä tulisiko könttänä molemmat.
 
Maltoin säästää pelin kunnollisen aloittamisen tämän PS5 version julkaisuun asti, mutta nyt tekisi vielä mieli odottaa, että pääsisi pelaamaan sitä 4K OLED-televisiolla 1080p sijaan. Onkohan tällä minkäänlaista uudelleenpeluuarvoa, jos nyt tällä vanhalla 1080p telkkarilla läpi pelaankin..? Parina iltana olen pelannut ja nyt on jo noin 10 tuntia takana.
 
Maltoin säästää pelin kunnollisen aloittamisen tämän PS5 version julkaisuun asti, mutta nyt tekisi vielä mieli odottaa, että pääsisi pelaamaan sitä 4K OLED-televisiolla 1080p sijaan. Onkohan tällä minkäänlaista uudelleenpeluuarvoa, jos nyt tällä vanhalla 1080p telkkarilla läpi pelaankin..? Parina iltana olen pelannut ja nyt on jo noin 10 tuntia takana.
Hard Mode ja pari trophya ainakin. Kaikkia sidequestejä et saa avattua ekalla vaan pitää pelaa tietyt chapterit uusiksi. Itsellä toinen pelikerta menossa ja maistuu hyvin. Meinaan vielä mennä hardilla, mutta silloin tulee skipattua cutscenet.
 
Tämähän ei ole varsinaisesti uutinen mutta pikkuhiljaa ehkä se on sieltä tulossa:

"Toinen näistä on jo tovin aikaa odotettu tapaus eli Final Fantasy VII Remaken pc-versio. Tähän mennessä PlayStation 4:lle ja PlayStation 5:lle tuodun pelin on tiedetty olleen aina nimenomaan ajallinen PlayStation-yksinoikeus, joten pc-julkistusta on odoteltu jo tovin aikaa. Pelin uusi versio Final Fantasy VII Remake Intergrade on sen viimeisimmän trailerin mukaan PS5-yksinoikeus ainakin ensimmäisen puolen vuoden ajan. Tovin aikaa pc-versiota jouduttaneen vielä siis odottamaan. "
 
Viikonloppuna tuli taas tahkottua. Välistä hyvinkin mukavia nostalgisia fiiliksiä herää, mutta kolme ärsytystä herättävää piirrettä olen huomannut.
1. Lineaarisuus. Lineaarinen oli toki alkuperäisteoskin Midgarin osalta, mutta vuonna 2021 toivoisi jotenkin enemmän mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ympäristön kanssa. Vaikka jossain kohtaa näyttäisikin olevan tie auki, niin äkkiä tuleekin näkymätön seinä vastaan jne.
2. Järjettömät sivutehtävät. Näiden tarkoitus on tietenkin vaan saada vähän pituutta pelille, mutta on typerää, että suurin osa niistä ei kytkeydy itse tarinaan mitenkään. Olisi ollut parempi, jos sivutehtävätkin olisivat jotenkin enemmän avanneet maailmaa tai syventäneet päähahmojen tarinaa.
3. Puzzlet. Näissäkin oikeastaan sama juttu kuin sivutehtävissä. Kai tarkoituksena on tuoda vaan vähän vaihtelua ja pituutta peliin. Ongelma on vaan siinä, että ne ovat niin helppoja, että tuntuvat lähinnä ajanhukalta.
 
Kyllä ne lisätehtävät syventävät hiukan, kuinka paljon teet missäkin alueessa vaikuttaa nyyhky kohtaukseen myöhemmin (ja valinta), ja tietty ne puvut sitä ennen. Mutta joo köyhänlaisia tarinan suhteen nuo auttamis tehtävät, keskustelua lukuun ottamatta. Itsekin tuli peruspeli taas tahkottua uudelleen hard modella, pari keskustelu kohtaa tuntui erillaiselta. Tietty ohjaimen käyttö "osista" parhaat kommentit (ei epäonnistumisia)... paljon helpommalta vaikutti se eka vipujen liikuttelu osa 60fps. 2 ajotehtävän hard modella tosin jätin edelleen tekemättä.
 
Viimeksi muokattu:
1. Lineaarisuus. Lineaarinen oli toki alkuperäisteoskin Midgarin osalta, mutta vuonna 2021 toivoisi jotenkin enemmän mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ympäristön kanssa. Vaikka jossain kohtaa näyttäisikin olevan tie auki, niin äkkiä tuleekin näkymätön seinä vastaan jne.

Onko mitään modernia jRPG joka ei ole lineaarinen? Olen pelannut kaikki modernit eri sarjoista kuten FF, Tales, Octopath, Bravely Default, Dragon Quest yms.

jRPGiden kohdalla ehkä turha tästä lineaarisuudesta kitistä. Vähän sellainen kutina että jengi joka näitä pelaa nimenomaan haluaa sitä. Se vähän niinkuin kuuluu siihen jRPG formulaan jota jengi rakastaa. Ne moniosaiset open world hässäkät ovat länsimaisten pelien ominaisuus ja markkinat ovat pullollaan niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mitään modernia jRPG joka ei ole lineaarinen? Olen pelannut kaikki modernit eri sarjoista kuten FF, Tales, Octopath, Bravely Default, Dragon Quest yms.

jRPGiden kohdalla ehkä turha tästä lineaarisuudesta kitistä. Vähän sellainen kutina että jengi joka näitä pelaa nimenomaan haluaa sitä. Se vähän niinkuin kuuluu siihen jRPG formulaan jota jengi rakastaa. Ne moniosaiset open world hässäkät ovat länsimaisten pelien ominaisuus ja markkinat ovat pullollaan niitä.
Varmaan haettiin sitä, että oli aika putkisuora poislukien nyt kolme-neljä chapteria, jossa oli noita sidequesteja ja sai mennä muuallekkin kun putkea eteenpäin. Vanhoissa FFissä ulkopuolella jopa eksyi tai oli monia paikkoja johon saattoi mennä/oli mahdollista päästä eikä ne vieneet eteenpäin.
Talessit ja Dragon questit samaten niin onhan noissa kaupungeissa ja maaimassa paljon tutkittavaa tai paikkoja johon mennä tai ei niin suoraa putkea. Paljon paremmin tämä toki oli toteutettu kuin ff xiii jos lineaarisuudesta puhutaan.

Alkuperäisrssä FFVII ei kyllä midgarissa eksymään päässyt ja mielestäni tämä oli toteutettu hemmetin hyvin tässä. Jopa hämmästyin miten hyvin saivat minipelit ja tunnelman niin hyväksi kuin alkuperäisessä (wall market täysi kymppi).
 
Onko mitään modernia jRPG joka ei ole lineaarinen? Olen pelannut kaikki modernit eri sarjoista kuten FF, Tales, Octopath, Bravely Default, Dragon Quest yms.

jRPGiden kohdalla ehkä turha tästä lineaarisuudesta kitistä. Vähän sellainen kutina että jengi joka näitä pelaa nimenomaan haluaa sitä. Se vähän niinkuin kuuluu siihen jRPG formulaan jota jengi rakastaa. Ne moniosaiset open world hässäkät ovat länsimaisten pelien ominaisuus ja markkinat ovat pullollaan niitä.
Faikkareilla on kyllä paha tapa olla aika putkimaisia kokonaisuuksia. Dragon Quest XI on ainakin huomattavasti avoimempi sen suhteen, vaikkei sitäkään kyllä ihan hirveän avoimeksi voi kehua, sillä lähtökohtaseisti ei siellä nurkissa ole mitään nähtävää.

Mut Xenobladet ainakin moderneista JRPG:eistä on niitä avoimen maailman räimintöjä. Isot alueet, paljon sidequesteja, joista suurin osa valitettavasti aika fetchquesteja. Mut Xenobladet on kyllä ainoot jotka tulee mieleen edes pikkasen avoimemmista JRPG:eistä, eikä se lineaarisuus mulle sinänsä oo ongelma. FF7R ei vaan missään vaiheessa yrittäny edes peitellä sitä ja kun katot karttoja niin se on muuten aivan helvetin klaustrofobista putkea toisen perään.
 
Joo ei tässä tosiaan tarkoitus ollut sanoa, että FF:n pitäisi olla joku open world RPG, ei suinkaan. Kuitenkin ainakin itselleni maistuisi paremmin, että ihan koko ajan ei kartalla näkyisi se seuraava piste minne mennä. Esim. vaikka tuolla wall marketissa, kun pitää käydä juttelemassa eri tyypeille, ei olisi mitenkään mahdoton ajatus, että sitä tyyppiä joutuisi oikeasti vähän etsimään. Eihän siinä alkuperäisessäkään vastaavissa tilanteissa ollut nuolta osoittamassa, että minne mennä. Mutta joo, siis kaikesta huolimatta on tämä minunkin mielestäni erinomainen peli. Se, että pelaamista ei malttaisi lopettaa, vaikka kello kertoo, että aamuherätykseen on liian vähän aikaa, on kyllä selvä merkki.
 
Vähän aikaa tätä nyt viitospleikkarilla pelaillut ja vaikka pelinä onkin ihan ok niin vähän tässä PS4 käännös PS5:llä paistaa läpi. 4k ja 60fps on vähän liian suuria kompromisseja kumpikin kun ei se 4k-tilakaan nyt niin näyttävä ole kuin joku R&C 60fps tilassa tai ainakin sellainen vähän epäoptimoitu fiilis jää.

Pelillisesti ennakoi vähän ankeaa kokonaisuutta jos tässä nyt Midgardin slummissa tai Shinra-buildingissä 30 tuntia fedexataan. Jos ei merkittävästi ole paikat laajentuneet alkuperäisestä niin ihan hirveän paljoa maisemaa ei tässä tule näkemään. Ja pistää miettimään etenkin jatkon kannalta kun Midgardista poistumisen jälkeen maisemat vaihtuivat hyvinkin tiuhaan tahtiin alkuperäisessä joten seuraavat osat tulevat olemaan huomattavasti laajempia tai parempi olisi?

Overworld map olisi toki kiva juttu mutta epäilen ettei tämän päivän geimerit enää taivu. Oliskohan alueiden välillä kylmästi vaan välianimaatiota ja teleporttia tiedossa? Tappaa aika tehokkaasti yhden tärkeän osa-alueen alkuperäisen viehätyksestä jos ei kartalta enää voi edes salaisuuksia etsiä.
 
DLC vielä ostamatta, onko sillä paljon pituutta? Hinta oli mikä jos omistaa peruspelin?


Tuosta ei ainakaan suorilta näy hintaa "ei ostettavissa"
 
DLC vielä ostamatta, onko sillä paljon pituutta? Hinta oli mikä jos omistaa peruspelin?


Tuosta ei ainakaan suorilta näy hintaa "ei ostettavissa"
20€. Kuulemma jotain 5-6h pintaan jos ei jää ihmettelemään suuremmin. Ostin ite kyllä julkkarissa, mutta oonko pelannu käynnistämistä pidemmälle? No en.
 
Yuffie muutenkin koko pelin vähiten mielenkiintoinen hahmo heti Cait Sithin jälkeen. Oli kuitenkin sentään kova taistelussa, mikä oikeastaan oli ainoa peruste tiimin kokoonpanolle.
 
Alkuperäisessähän Yuffie tarjoo sen "sidequestin" sinne sen kotimaahan(en nyt muista nimeä)
Itsellä oli tylsät valinnat aina alkuperäsiessä kun Cid, Cloud and Red olivat lähes poikkeuksetta remmissä.

Alkuperäisessähän Yuffie ja Vincet olivat vaihtoehtoisia hahmoja joten ne pystyi hyvin missaamaan jos et tiennyt mistä etsiä niitä ja siksi niitä ei näkynyt mm loppuvideossa.

Edit: Onko tässä remakessa muuten myös se 7777hp systeemi? hahmo kenellä on tuon verran HP niin lyö aina 7777 damaa ja monethan käyttivät tuota peittoakseen pahimpia vihollisia ja esim Barretin limitti tuolla oli aika musertava.
 
Alkuperäisessähän Yuffie tarjoo sen "sidequestin" sinne sen kotimaahan(en nyt muista nimeä)
Itsellä oli tylsät valinnat aina alkuperäsiessä kun Cid, Cloud and Red olivat lähes poikkeuksetta remmissä.

Alkuperäisessähän Yuffie ja Vincet olivat vaihtoehtoisia hahmoja joten ne pystyi hyvin missaamaan jos et tiennyt mistä etsiä niitä ja siksi niitä ei näkynyt mm loppuvideossa.

Edit: Onko tässä remakessa muuten myös se 7777hp systeemi? hahmo kenellä on tuon verran HP niin lyö aina 7777 damaa ja monethan käyttivät tuota peittoakseen pahimpia vihollisia ja esim Barretin limitti tuolla oli aika musertava.

Alkuperäisessä Yuffien sidequesti oli joku kasvutarina ja tausta lähinnä, että Wutai halusi kahmia materian itselleen syystä tai toisesta. Mitään kytköstä pääjuoneen hänellä ei oikein ollut. Vincent sen sijaan oli mielenkiintoinen hahmo ja taustatarina kytkeytyi pelin tapahtumiin. Hänelle oli oma pelinsäkin:


Kumpaakaan ei varsinaisesti kai voinut lopullisesti missata. Yuffie ja Cid muodostivat Cloudin kanssa yleensä tiimini ihan vaan sen perusteella, että löivät kovaa enkä jaksa katella mitään turreja. Vincent oli hauska pelattava mutta liian random kun sen limit breakit pisti sen berserkiin.
 
Kumpaakaan ei varsinaisesti kai voinut lopullisesti missata.
Minulla on jokin sellainen muistikuva että jos et ajoissa tuota Yuffieta saa porukoihisi niin sitten tämä Wutai tehtävä ei aktivoidu enään, minulla kävi tämä joskus.

Ja Vincet kyllä liittyy hyvin tarinaan ja varsinkin kun käyt siellä piilopaikassa(vesiputoksen takana/Lucrecia tarina) kurkkimassa sen tarinan kaaren.

Mielenkiinnolla odotan kyllä tässä remakessa miten ovat toteuttaneet kaikki nämä mutta nytten odotan(sanonut varmaan tuhat kertaa tässä ketjussa jo) että miten ne toteuttaa tuon open worldin, aita mistä on matalin teleporttaat eri paikkoihin vaiko ihan seikkailu fiiliksellä päästään menemmään ja tutkimaan maailmaa kuten vanhassa versiossa oli mahdollista.
 
Kumpaakaan ei varsinaisesti kai voinut lopullisesti missata. Yuffie ja Cid muodostivat Cloudin kanssa yleensä tiimini ihan vaan sen perusteella, että löivät kovaa enkä jaksa katella mitään turreja. Vincent oli hauska pelattava mutta liian random kun sen limit breakit pisti sen berserkiin.

Jos nyt jostain voi originaali FF7 kritisoida, niin siitä että kaikki löivät loppupeleissä käytännössä yhtä kovaa - materiasysteemi tasapäisti hahmoja vähän liikaa. Lähinnä limit breakit sitten erottivat hahmoja toisistaan.

Materia systeemi on silti edelleen oma suosikki FF sarjassa ja Remakessa hahmoista on saatu paljon paremmin erilaisia päivitetyn taistelusysteemin myötä.
 
Kumpaakaan ei varsinaisesti kai voinut lopullisesti missata. Yuffie ja Cid muodostivat Cloudin kanssa yleensä tiimini ihan vaan sen perusteella, että löivät kovaa enkä jaksa katella mitään turreja. Vincent oli hauska pelattava mutta liian random kun sen limit breakit pisti sen berserkiin.
Sivuhuomiona FF7 endingissä ei ole Vincenttia eikä Yuffieta, ihan täysin optional hahmoja.
 
Eikös muuten kaikki hahmot saanut 255 statseille niin halutessaan?

Joten kun hahmot oli grindanut tarpeeksi koville tasoille niin ainoastaan limit breakit erotti ne mutta tästähän ei käytännön hyötyä paljoa ole kun pelin "vaikein" vastustaja tarvitsee vain yhden hahmon sen nurjetamiseksi kunhan materiaalit ja tietty taso on saavutettu.

Edit: Materiaali systeemi oli kyllä paras, opin näin 20v jälkeenkin uusia kombo yhdistelmiä.
Seiskan jälkeen tuleekin sitten FFX se kykypyy juttu.

Kasin systeemi oli ihan sieltä missä auringo ei paista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 414
Viestejä
4 511 724
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
PerusJantteri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom