Iso pettymyshän tämä oli alkuperäisen pelin fanille. Vähän kaikki mikä originaalista teki hyvän on tässä hukattu. Visuaalisesti peli on kyllä näyttävä ja musiikit on upeat, mutta esim taistelusysteemi on melko ADHD verrattuna vanhaan vuoropohjaiseen.
Peli on täynnä pelimekaanisesti vanhentuneita täytetehtäviä mallia "juttele ensin henkilölle jolloin sivutehtävä aktivoituu, koska jos menet paikkaan juttelematta ensin henkilölle, niin paikka on tyhjä". Paljon tyhjänpäiväistä edestakaisin juoksentelua. En myöskään pitänyt suunnasta mihin remaken juonta lähdettiin viemään.
Omasta mielestä kamera oli aivan liian lähellä pelihahmoa, joten zoomaus vielä kauemmas tai FOVin säätö varmaan auttaisi jos olisi mahdollista.
Jos jotain verrokkia hakee, niin mieleen tulee vaikkapa Hobitti-elokuvatrilogia, jossa yhden elokuvan verran tarinaa on venytetty aivan liian pitkäksi. Sama tämän pelin kohdalla.
Itse pelasin pelin PS4 Prolla läpi normal modella. Hardcore modea en ole kokeillut, joten en osaa sanoa tekeekö se pelistä yhtään paremman.
Aika päinvastaiset kokemukset täällä.
Peli laajentaa ja modernisoi sopivasti alkuperäistä ja lähes kaikki ”uusi” tarina maistui kyllä mainiosti. Mitä tulee itse tarinaan niin pidän ja arvostan suuresti sitä että otettu rohkeasti erilainen reitti… onko lopputulemana haiseva kasa KH tason tuubaa kyllä hieman pelottaa.
Taistelusta on turha nillittää, SE:ltä turha odottaa 2020 luvulla täysin vuoropohjaista vaikka olisi sellainen toki itsellekin maistunut. Jos vertaa vaikka FFXV taisteluun (joka on kyllä täysin rikki) niin 5/5 pojot ATB & reaaliaikaisuuden yhdistämisestä. Itse pelasin PS4 Prolla platinan ja PS5:lläkin jo toinen läpipeluu hardilla aloiteltu
Koko originaalin pelin maailma ja lore on vaan itselle niin iso juttu, että ei millään jaksaisi odottaa seuraavaa osaa. Tästä tuli kyllä isommat kiksit kun kaikesta muusta compilation tauhkasta aikanaan (Advent Children, Crisis Core - Dirge of Cerberukseen en aio koskea pitkällä tikullakaan).
Viimeksi muokattu: