• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

No tämä ei kyllä mitenkään yleisesti pidä paikkaansa.

Esimerkiksi usein kisataan siitä, kuka heittää parhaimman jutun. Kun kaveri 1 kertoo jonkun hänelle tapahtuneen asian, kaveri 2 yrittää heti laittaa paremmaksi vielä messevämmällä tapahtumalla.

Kun minä olin nuorempi, niin kyllä saatettiin välillä ihan vääntää kättäkin jotta nähtäisiin, kuka on kovin kädenvääntäjä.
Riippuu taas mistä suunnasta asioita näkee.

Puhutaanko tosiaan lapsuudenajan toiminnasta ja/tai yhä aikuisina juuri samaan tyyliin toimivista?
Itse sanoisin että tuo sun juttu ei pidä YLSEISETI paikkaansa.
Sitä toimintaa varmana siellä täällä on, sitä en epäile, varsinkin lapsuudessa.

Omat kokemukset taas ovat ettei mitään kilpailua tai röyhistelyä ole.
Jos joku kertoi hyvän/hauskan/oudon tarinan, totta kai se herätti halun muidenkin kertoa tarinoita ja kokemuksiaan, mutta rohkenen väittää, ettei siinä mitään kilpailua tai röyhistelyä ollut.
Ei kavereiden, eikä tuttujen kesken.
Ei niissä muutamassa työpaikassa, eikä edes aikuiskoulutuksessa muutaman vuoden aikana.

Tuskin haluaisit väittää, että naiset kilpailevat keskenään tarinoillaan?
Samaa tapahtuu siellä...joku kertoo hyvän/huonon tarinan, helposti sen myötä joku toinen kertoo myös oman tarinan...meinaatko että siinäkin on kilpailua?

Oma näkemykseni on että vaikka miehissä ja naisissa on eroja, ne ovat yllättävänkin monissa asioissa pieniä eroja.

Esimerkiksi usein kisataan siitä, kuka heittää parhaimman jutun. Kun kaveri 1 kertoo jonkun hänelle tapahtuneen asian, kaveri 2 yrittää heti laittaa paremmaksi vielä messevämmällä tapahtumalla.

Kun minä olin nuorempi, niin kyllä saatettiin välillä ihan vääntää kättäkin jotta nähtäisiin, kuka on kovin kädenvääntäjä.

Puhuin aikuisista miehistä.

Puhuin aikuisista miehistä.
Mistä päättelet, että en puhunut aikuisiästä?

Minusta tuollainen kilpailu on vähentynyt tosi paljon, kun ikää alkaa olemaan yli 40+ ja kaikilla perheet, mutta ei silloinkaan ihan kokonaan kadonnut. Kakskytjotain oli vielä paljonkin kilpailua.

Joidenkin kohdalla se ei lopu koskaan. On mulla kavereita, jotka vieläkin röyhistelee panojutuillaan, vaikka juhlitaan jo viiskymppisiä.

Mistä päättelet, että en puhunut aikuisiästä?

Minusta tuollainen kilpailu on vähentynyt tosi paljon, kun ikää alkaa olemaan yli 40+ ja kaikilla perheet, mutta ei silloinkaan ihan kokonaan kadonnut. Kakskytjotain oli vielä paljonkin kilpailua.

Joidenkin kohdalla se ei lopu koskaan. On mulla kavereita, jotka vieläkin röyhistelee panojutuillaan, vaikka juhlitaan jo viiskymppisiä.

No tuo kuvauksesi vain sopi enemmän johonkin teini-ikäisiin tai max parikymppisiin.

Jos me määritellään, että jos jossain porukassa on kilpailua, kyseessä eivät ole miehet vaan pojat, niin miehet eivät tosiaan kilpaile. En vain ymmärrä mitä järkeä on vaihtaa normaalien sanojen merkitys ihan toiseksi.

Ei ainakaan meidän piireissä. Muiden hyville lohkaisuille nauretaaan makeasti ja se siinä, ehkä jatketaan sitä jos on jatkettavaa.

En ole ainakaan itsessäni huomannut tuollaista kaverien, edes työkaerien, kanssa että yrittäisin "pistää paremmaksi", ikäänkuin olisin harmistunut siitä että joku keksi hyvän jutun, enkä vastaavasti ole havainnut samaa kavereissanikaan. Muistan jostain lapsuudestani ala-asteajoilta sellaisen kun olin ihastunut naapurin tyttöön mutta hänen mielestään luokkakaverillani oli hauskempia juttuja, kertoi oikein minullekin miten hauskan jutun kyseinen poika oli sanonut ja minua harmitti, olin kai mustis.

Jos pelattiin yhdessä kössiä tms. niin toki siinä pyrittiin olemaan parempi kuin toinen, mutta se vähän niinkuin kuului siihen.

En ole ainakaan itsessäni huomannut tuollaista kaverien, edes työkaerien, kanssa että yrittäisin "pistää paremmaksi", ikäänkuin olisin harmistunut siitä että joku keksi hyvän jutun, enkä vastaavasti ole havainnut samaa kavereissanikaan.
Tällaista voi joskus joku nähdä siellä missä sitä ei ole. Jotkut kokevat uhkana sen, että joku toinen kehtaa tarinoida heidän juttunsa jälkeen. Riippumatta, onko kyseessä oikeasti Dilbertin "Ylittäjän" tapainen huono käytös vai ihan vaan rehellinen kontribuutio vaiko jotain muuta. Eikä tämä ole mikään miesten juttu.

Naisissa huomaa kun yksi hommaa tietynlaisen takin yms niin on äkkiä kaikilla kanalauman jäsenillä samanlaiset. Kyllä siellä materia ja toisten kopioiminen on ihan arkipäivää.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 554
Jäsenet
81 998
Uusin jäsen
kkaloine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom