F1-kausi 2021

Muistan saman, enkä vieläkään täysin ymmärrä mitä Mercedes tuolla ajoi takaa. Ensi kauteen lähdetään kuitenkin suurelta osin samoilla autoilla, lähinnä aerodynamiikkaa taitaa saada kehittää tässä kausien välissä? Joten tämän vuoden autoon panostettu kehitys on suurelta osin vielä ensi kaudellakin käytettävissä.
Vaikka lähdetään "samoilla" autoilla niin kyllä siellä on paljon kehitettävää uusien sääntöjen vuoksi.



Moottoripuolella Ferrarillakin on käytännössä uusi moottori konsepti.
 
Onhan tuossa vaikka mitä muutosta ensi kaudelle niin ei ihme että mersu aloitti ajoissan valmistelut.
 
Tilasiko joku holtitonta tinahattuilua ketjuun? Hyvä, koska sitä on tarjolla: Fittipaldi lisäsi Twitter-profiiliinsa tekstin "Haas F1-driver" ja Mazepin taas poisti lähes kaikki Haas aiheiset twiittauksensa.

Muistetaan, että nämä profiilit on se luotettavin lähde, kuten Bottas-saagassa saimme huomata.
 
Mazepin kohujen keskellä jo ennen kauden alkua, ei yllättänyt.. :think:
 
Ihan vaan viihteen ja sosiaalipornon vuoksi toivon, että Mazepin pääsee edes aloittamaan kisakuskina. Sitäpaitsi, jos sattuu olemaan helvetin hyvä niin saa ihan rauhassa olla nuori kusipää (terveisin mm. Verstappen). Toki tämä jannu ei ole samalla tasolla ajotaidoissa mutta voimme todeta sen sitten :tup:
 
Onkohan tallin muut sponssit tyytyväisiä että ne yhdistetään nyt jatkuvasti tähän Mazepin-perseilyyn.. Halpaa mainostilaa luvassa kohta :think:
 
Heh taas se nähtiin että some profiileja ei ehkä kannata lukea saatika uskoa.

Minun mielestä nuo profiilit on ihan hyvä lähde. Onhan noita nähty, että kuski päivittää profiiliin jotain mitä ei ole virallisesti tiedotettu tai ainaki vahvan vinkin tulevasta.

Tietenkään niitä ei kannata virallisesti kuuluttaa missään.
 
Onkohan tallin muut sponssit tyytyväisiä että ne yhdistetään nyt jatkuvasti tähän Mazepin-perseilyyn.. Halpaa mainostilaa luvassa kohta :think:
Aika vähissä noiden sponssit haas automation lisäksi, jotain neverhear farkkumerkkiä, kelloa ja autokemikaalifirma. Luulisi että tarvittaessa uralchem tyttärineen kyllä pystyy sponssaamaan kaiken mitä venäläinen richkid käyttäytymällä kuin venäläinen richkid onnistuu hukkaamaan.
 
F1-kisaviikonloppuihin muutoksia - tunti pois treeniajasta

F1-sarjassa otetaan askeleita kohti lyhyempiä, eli kahden päivän mittaisia kisaviikonloppuja.
Kausi 2021 tulee tarjoamaan jo suuntaviivoja tästä.

Kansainvälisen autoliitto FIA:n julkaisemista kilpailusäännöistä ilmenee, että ensi kaudella GP-viikonvaihteiden harjoitusaikaa leikataan tunnilla.
Perjantain molemmat vapaat harjoitukset on ajettu tähän asti 90 minuutin mittaisina. Kaudella 2021 ne ovat 60 minuutin mittaisia.

Lauantaina aika-ajoja edeltävän kolmannen vapaan treenin pituuteen ei sen sijaan kajota. Se on edelleen 60 minuutin mittainen.

Lähde:

 
Hieman hymyilyttää kyl tapaus Mazepin, ku Räikkösen kohdalla mietittiin aikanaan, että onko liian kokematon ja vaarallinen ykkösiin. Sit tää kaveri tulee ykkösiin todistettuaan olevan vaarallinen muille(+nuoren Räikkösen meiningit radan ulkopuolella). Viihdettä ainaki luvassa, mut saas nähdä rauhottuuko isojen poikien seurassa.
 
Hieman hymyilyttää kyl tapaus Mazepin, ku Räikkösen kohdalla mietittiin aikanaan, että onko liian kokematon ja vaarallinen ykkösiin. Sit tää kaveri tulee ykkösiin todistettuaan olevan vaarallinen muille(+nuoren Räikkösen meiningit radan ulkopuolella). Viihdettä ainaki luvassa, mut saas nähdä rauhottuuko isojen poikien seurassa.
Kuinkahan monta kisaa menee, ennen kuin Max antaa palautetta? :eat:
 
Jotenkin kadonnut vuosien saatossa ajantaju, että kauanko Bottas / Hamilton ovat olleet tiimikavereita. Jos molemmat ajaa kaikki 23 kisaa, niin ensi kauden jälkeen ovat olleet historian toiseksi pisimpään tallikavereina, 101 kisaa. Edellä enää Barrichello / Schumacher 104 kisalla.
 
Kyllä Hamin sopimustilanteesta ainakin paljon huhuillaan:

Tiedä sitten mikä tilanne oikeasti kulissien takana on, yllättävän pitkälle mennään ennenkuin on nimi paperissa.

De Telegraafin mukaan Mersu on nyt tehnyt selväksi, että se haluaa tarjota Hamiltonille vain yhden vuoden jatkosopimuksen.

Hamilton on toivonut pidempää diiliä, ja mies on tottunut sellaisia halutessaan saamaan.
 
Mielelläni olisin nähnyt Alonson vielä esim. Hamiltonin kanssa samassa tallissa, olisi kunnon kilpailua ja draamaa. Kausi kaudelta on mennyt tylsemmiksi kisat, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta.
 
Mielelläni olisin nähnyt Alonson vielä esim. Hamiltonin kanssa samassa tallissa, olisi kunnon kilpailua ja draamaa. Kausi kaudelta on mennyt tylsemmiksi kisat, joitakin yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Joo täytyis jotain draaman tynkää tulla. Nico ja Lewis sentään pelasivat radan ulkopuolellakin psyykkistä sodankäyntiä.
 
Mielenkiintosta seurattavaa tulossa..Perez RedBullilla..edellinen huippupesti oli kai McLarenilla joskus 2013 ja siinä mies epäonnistui..
 
Mersu ottaa kaiken irti "sillisiisonin" rippeistä:


En kyl osaa sanoa kumpi tarvii kumpaa enemmän. Välivuosihan se Hamiltonille olis, jos ei soppariin tartu. Se tuskin ongelma olisi Hamiltonille, varmasti löytyy kysyntää ens kaudenki jälkeen. Jotenki sellainen tutina, että palkka ei ole ongelma, vaa sopparin pituus? Tai sit tässä vaa yksinkertaisesti pidetää huhumylly päällä mahd. pitkään..

edit: Oisko tää parempi tuolla ens kauden ketjussa? Jatkakaa vaikka sinne, jos lainaatte?
Lisäsin siihen varmaan eri lähteen, kun kopajointi ei tuonut linkkiä mukana.

Mutta oishan Russell varmaan kokonaisuuden kannalta kiinnostavampi kuski Mersulla kuin Hami.
Kuitenkin pahaa pelkään, että kyseessä on ennemmin mediapeli ja hyvissä ajoin ennen kauden alkua (kunhan tiedetään koska kausi alkaa) julistetaan Hamiltonin soppari.
Mikään muu talli ei kuitenkaan pysty maksamaan Hamille niin paljoa kuin Mersu nyt tarjoaa, joten tallit lienee aika vähissä, vaikka välivuosi olisikin vaihtoehto.
 
Ensi kausi lienee viimeinen "jo etukäteen varma" mestaruus Hamiltonille, ja kun kyse on historiallisesta 8. mestaruudesta niin onhan siinä valtavasti sitä neuvotteluvaraa suuntaan ja toiseen riippuen siitä miten härskiksi kumpikin osapuoli haluaa mennä. Mersu nyt voittaisi kuskimestaruuden Russellillakin, ja teoriassa Hamilton ajaisi Bottasin palkalla kauden siitä ilosta että saa kahdeksannen mestaruuden. Mutta loppupeleissä se menee joka tapauksessa siihen, että Hamilton tekee erittäin rahakkaan sopparin ja sillä selvä. Kyse on lähinnä vaan siitä ettei nyt ihan lähde palkkataso käsistä.
 
SIellähän on Ferrarilla täys tohina menossa Fioranossa. Ajattavat seitsemää eri kuskia (Carlos Sainz , Charles Leclerc, Giuliano Alesi, Marcus Armstrong, Robert Schwartzman, Mick Schumacher ja Callum Ilott) vuoden 2018 Ferrarilla nyt maanantaista perjantaihin.
143498267_4245123762183882_6329956870737024942_o.jpg
 
SIellähän on Ferrarilla täys tohina menossa Fioranossa. Ajattavat seitsemää eri kuskia (Carlos Sainz , Charles Leclerc, Giuliano Alesi, Marcus Armstrong, Robert Schwartzman, Mick Schumacher ja Callum Ilott) vuoden 2018 Ferrarilla nyt maanantaista perjantaihin.
143498267_4245123762183882_6329956870737024942_o.jpg
Onpa jännä.
Toki varmasti junioreille kiva kokeilla F1:stä.
Mutta miten esim. siipien testaaminen eri rungolla toimii vs. tuulitunneli, jos ajattelee vielä tälle kaudelle parannusta? En siis tiedä, niin joudun kysymään.
 
Onpa jännä.
Toki varmasti junioreille kiva kokeilla F1:stä.
Mutta miten esim. siipien testaaminen eri rungolla toimii vs. tuulitunneli, jos ajattelee vielä tälle kaudelle parannusta? En siis tiedä, niin joudun kysymään.

Kaipa siihen siiven taakse laitetaan testilaitteet ja katsellaan datasta, miten ilmavirta on liikkunut? Tiedetään siis, mitä halutaan. Tuulitunnelista puuttuu random-muuttujat, joita ei välttis testaamatta huomata/älytä.
edit: tähän tyyliin esimerkiksi:
1017346648-20190219-ms1_1921.jpg

Onhan tossaki jousitus ym. tiellä toki, mut kaipa tuulitunnelissa on voinut olla samanlainen etupää ja saadaan jotain vertailua? Jos siis etusiipeä kehitetään ja tahdotaan tietyllä tapaa toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
Onpa jännä.
Toki varmasti junioreille kiva kokeilla F1:stä.
Mutta miten esim. siipien testaaminen eri rungolla toimii vs. tuulitunneli, jos ajattelee vielä tälle kaudelle parannusta? En siis tiedä, niin joudun kysymään.
Ei toimisi, eikä ole mitenkään sääntöjen mukaista. Eihän se olisi 2018 auto jos siinä olisi uudempia osia. Sitä en kyllä osaa sanoa, että kuka pystyy valvomaan onko uusi moottori testissä.
 
Ei toimisi, eikä ole mitenkään sääntöjen mukaista. Eihän se olisi 2018 auto jos siinä olisi uudempia osia. Sitä en kyllä osaa sanoa, että kuka pystyy valvomaan onko uusi moottori testissä.

aa, niin toi oli vain junnuille tarkoitettu "testi"? edit: eipä ollutkaan. edit: piti vähän miettiä, että mikä pointti tossa on muuten kuin antaa kuskeille ajoaikaa, mut tosiaan tuleviin testeihin pystyy tiimikin hieman treenaileen ja valmistautumaan. Kuulostaa äkkiseltää aika rajulta toi kolmipäiväinen testi verrattuna kahteen kolmeen eri testiviikkoon.. ei passaa tulla ongelmia.

Apart from being helpful for all the drivers, the test is also an opportunity for the team itself to prepare for the one and only pre-season test in Barhrain from 12 to 14 March.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, totta, edes mitään osia ei saa testata ennen virallisia testejä.
Eli Ferrari vain haluaa lämmitellä pit crewia tai sitten taustalla on (taas kerran) jotain mitä ei meille kerrota.
No, katotaan, kun kauden pisteet on jaettu...
 
Eiköhän Sepi ole vaan painoa vähentääkseen ajellut hiukset. Parisataa grammakin jo näkyy kierrosajassa.
 
Kaljuuntuvalle miehelle naureskelu ja vittuilu porukalla on näköjään kuitenkin nykymaailmassa ihan ok, mitä nyt F1-tilin kommentteja vilkaisin.
 
Internethän kehitettiin juuri sitä varten, että ihmiskunta voi haukkua ja riidellä virtuaalisesti. Ei ole pelkoa turpaan saamisesta.
 
Tällä kaudella sitten kaksi kaljua kuskia Seb ja Vale

(Ketjun merkkaus)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
260 307
Viestejä
4 519 603
Jäsenet
74 587
Uusin jäsen
JLIproductions

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom