F1 2025 - Monacon GP

Tarkalleen ottaen säännöissä lukee: "pitää käyttää vähintään kolmea settiä ja vähintään kahta eri seosta" (jos ei sada vettä), eli ei puhuta renkaidenvaihdosta tai varikkopysähdyksistä :kahvi:

Ja mahdollisia punaisen lipun aikana tapahtuvia renkaanvaihtoja ei lasketa, jos kisa ei jatku, ja niistä tulee +30sec per käyttämätön setti (tai jos ei ole käyttänyt kahta seosta), koska ei niitä renkaita ole käytetty. Jos kisa jatkuu, niin tietysti lasketaan.

(Mielestäni, niin kuin monen muunkin, ei punaisten aikana autoon saisi tehdä mitään muutoksia/korjauksia sis. renkaanvaihdot (Olisi siinä kyllä toisaalta ongelmansa kylmässä säässä vanhoilla kovilla renkailla ylimääräisen heat cyclen jälkeen))

Muuten oli kyllä perus Monaco, kuten F1TV:ssä kommentoitiin, ajettaisiin vaikka polkuautolla (tai polkypyörällä(!), niin Bottaksella olisi taas mahkuja)
For the race in Monaco, each driver must use at least three (3) sets of tyres of any specification described in Article 30.1a)i) during the race and, unless they have used intermediate or wet-weather tyres during the race, each driver must use at least two (2) different specifications of dry-weather tyres during the race, at least one (1) of which must be a mandatory dry-weather race tyre specification as defined in Article 30.2c)ii).
For the race in Monaco, if the race is suspended and cannot be re-started, thirty (30) seconds will be added to the elapsed time of any driver who did not, when required to do so, use at least two (2) specifications of dry-weather tyre during the race, or who did not use at least three (3) sets of tyres of any specification during the race. Furthermore, an additional thirty (30) seconds will be added to the elapsed time of any driver who used only one (1) set of tyres of any specification during the race.
 
Brundle joka tyrmäsi uuden ohjeistuksen väläytti, että olisivat sitten määränneet tietyn kierroshaarukan molemmille pysähdyksille. Williamsin tallipäälikkö ei myöskään nähnyt että uusi Monaco-sääntö jäisi elämään, vaikka sen avulla saivat pelattua molemmat kuskit pisteille.
Ja kyllähän sen haastatteluissa näkin että Williamsin kuskeja hävetti tämä tällainen taktiikka. Siis kun autot on peräkkäin, niin jälkimmäinen hidastelee noin 3s per kierros kunnes tallikaverusten välillä on niin paljon tilaa että etummainen voi käydä varikolla ja pääsee palaamaan jälkimmäisen eteen omalle paikalleen. Sitten vaihdetaan järjestystä ja sama homma takimmainen hidastelee ja etummainen saa gapin käydä varikolla ja palata taas eteen. Eli molemmat kävi varikolla eivätkä tippuneen sijoituksissa ollenkaan. Ei ihme että Russelilla meni totaalisesti hermot siinä takana.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 295
Viestejä
4 796 309
Jäsenet
77 725
Uusin jäsen
ippepro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom