- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 152
Tarkalleen ottaen säännöissä lukee: "pitää käyttää vähintään kolmea settiä ja vähintään kahta eri seosta" (jos ei sada vettä), eli ei puhuta renkaidenvaihdosta tai varikkopysähdyksistä 
Ja mahdollisia punaisen lipun aikana tapahtuvia renkaanvaihtoja ei lasketa, jos kisa ei jatku, ja niistä tulee +30sec per käyttämätön setti (tai jos ei ole käyttänyt kahta seosta), koska ei niitä renkaita ole käytetty. Jos kisa jatkuu, niin tietysti lasketaan.
(Mielestäni, niin kuin monen muunkin, ei punaisten aikana autoon saisi tehdä mitään muutoksia/korjauksia sis. renkaanvaihdot (Olisi siinä kyllä toisaalta ongelmansa kylmässä säässä vanhoilla kovilla renkailla ylimääräisen heat cyclen jälkeen))
Muuten oli kyllä perus Monaco, kuten F1TV:ssä kommentoitiin, ajettaisiin vaikka polkuautolla (tai polkypyörällä(!), niin Bottaksella olisi taas mahkuja)
www.fia.com

Ja mahdollisia punaisen lipun aikana tapahtuvia renkaanvaihtoja ei lasketa, jos kisa ei jatku, ja niistä tulee +30sec per käyttämätön setti (tai jos ei ole käyttänyt kahta seosta), koska ei niitä renkaita ole käytetty. Jos kisa jatkuu, niin tietysti lasketaan.
(Mielestäni, niin kuin monen muunkin, ei punaisten aikana autoon saisi tehdä mitään muutoksia/korjauksia sis. renkaanvaihdot (Olisi siinä kyllä toisaalta ongelmansa kylmässä säässä vanhoilla kovilla renkailla ylimääräisen heat cyclen jälkeen))
Muuten oli kyllä perus Monaco, kuten F1TV:ssä kommentoitiin, ajettaisiin vaikka polkuautolla (tai polkypyörällä(!), niin Bottaksella olisi taas mahkuja)
| Federation Internationale de l'Automobile
The FIA is the governing body of motor sport and promotes safe, sustainable and accessible mobility for all road users across the world. It works across three areas: Sport, Mobility and Campaigns.

For the race in Monaco, each driver must use at least three (3) sets of tyres of any specification described in Article 30.1a)i) during the race and, unless they have used intermediate or wet-weather tyres during the race, each driver must use at least two (2) different specifications of dry-weather tyres during the race, at least one (1) of which must be a mandatory dry-weather race tyre specification as defined in Article 30.2c)ii).
For the race in Monaco, if the race is suspended and cannot be re-started, thirty (30) seconds will be added to the elapsed time of any driver who did not, when required to do so, use at least two (2) specifications of dry-weather tyre during the race, or who did not use at least three (3) sets of tyres of any specification during the race. Furthermore, an additional thirty (30) seconds will be added to the elapsed time of any driver who used only one (1) set of tyres of any specification during the race.