F1 2024 - Monacon GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Steiner kääntyisi haudassaan jos olisi jo mullan alla ;)
 
Sainzilla sentään jarrut toimivat tossa mutkassa, mikä aivan ilmeisesti pelasti kisan jatkon. Kysymys kuuluukin nyt, että miltä sijalta Sainz starttaa uusintalähdössä.
 
K-MAG hoiti molemmat Haasit ja Perezin ulos

Joo taitaakin mennä täysin Magnussenin piikkiin. Periaatteessa Perez olisi voinut antaa tilaa mutta täysin tarpeeton ja riskaabeli yritys. Plus Nico vielä kurkkimassa toiselta puolelta.

Sainzilla sentään jarrut toimivat tossa mutkassa, mikä aivan ilmeisesti pelasti kisan jatkon. Kysymys kuuluukin nyt, että miltä sijalta Sainz starttaa uusintalähdössä.

Eikös tämä lähde samalla järjestyksellä kuin alkuperäinen startti? Ei kuitenkaan keretty ajamaan kuin ehkä puoli kierrosta.
 
Pereziltä surkea lähtö. Ajautui mahdottomaan rakoon. Haasilta hieno viikonloppu.
 
Magnussen veti naula päässä ahtaaseen koloon. Tästä pari virhepistettä niin saa huilata seuraavan kisan.

Muut saa taas kivaa kuvaa Red Bull:n pohjasta. :kippis:
 
Hieno mälli kyllä. Pikkuluokissa ei ollut mitään merkittävää joten hyvä että pääluokka paikkasi,
 
Oconkin hienosti tinttasi tallikaveria.

Saas nähdä tuleeko vielä normaalia tylsempi kisa, jos soft/medium renkailla lähteneet laittavat uusintalähdössä hardia alle ja ajelevat sillä loppuun asti ilman varsinaista varikkopysähdystä.
 
Ehkäpä nämä kärryt ovat hivenen liian massiivisia tälle radalle. Ekalla kierroksella montako autoa sieltä nyt tipahtu, neljä vai enemmän? Ehkä tästä tuleekin selviytymistaistelu, että kuinka moni jää jäljelle ja yltää pisteille.
Voisi kunnioituksesta Kimille käydä hakemassa jäätelön tähän väliin.
 
Eikös tämä lähde samalla järjestyksellä kuin alkuperäinen startti? Ei kuitenkaan keretty ajamaan kuin ehkä puoli kierrosta.
Jos ajoivat ensimmäisen sektorin/ajanottopisteen läpi jo ja järjestys tiedossa niin tuskin lähtee startin mukaisesti vaan samassa järjestyksessä missä silloin olivatkin.
 
Mikähän liivi Verskulla on haalarin alla, tuli mieleen joku g voimia vähentävä
 
Millos viimeks on ollu tällasta rytinää ja punanen lippu monacon alussa?
1995
f7afa0bfa1128d1e5bd64385b6096f87.jpg
 
Jaa`a onkohan nuo metalliaidat määrämittasia ja niitä löytyy varastosta vai joudutaanko tässä uittaa naapurimaasta äkkiä metallimiehet paikalle.
 
Käykö tässä nyt niin, että mediumeillä lähteneet voivat vaihtaa kovat ja ajaa kisan loppuun, kun taas hardeilla lähteneet joutuvat vaihtamaan vielä mediumit? Epäreilua.
 
Toivottavasti teillä on tarpeeksi juomia kylmässä tämän seuraamiseen. Uusintastartti 1544, eli yksi kierros ajettu kolmessa vartissa. Tästä voi tulla pitkä päivä.
 
Jaa`a onkohan nuo metalliaidat määrämittasia ja niitä löytyy varastosta vai joudutaanko tässä uittaa naapurimaasta äkkiä metallimiehet paikalle.
Noihan nikkaroi tohon aivan edellisen näköiset aidat tosta vaan eikä eroa entiseen huomaa mistään. Nyt on kuule ammattiroudarit asialla. Onhan se nyt aika selvää, ettei noi ole mitään kullasta tehtyjä taideaitoja, vaan että materiaalia on radan tekemiseen, kun tää joka tapauksessa on erikseen rakennettu ja pystytetty kondikseen tätä viikonloppua varten kerran vuodessa.
 
Uusintalähtöjärjestys pelattiin sitten Ferrareiden pussiin ja Valtterin tappioksi. Katsotaan sitten päivän lopuksi, että oliko sillä jotakin vaikutusta pisteisiin.
 
Taisi tämä kisa olla tässä, ellei joku töhöile. Muuten ajellaan renkaita säästellen, ilman varikkokäyntejä tämä kisa.
 
Mediumien piti kestää kisan loppuun asti. Bottas silti varikolle ja tarkkailuasemiin.
 
Bottas jäänyt vain 10sek Zhousta..

Edit: nyt kaventaa näköjään eroa.
 
Bottas ottaa jonon kiinni varmaan viidessä kierroksessa. :D F1 tekee itsestään pellen tuolla.
edit. meni kolme kierrosta.
 
Ei mitään järkeä tässä kisassa. TV kiinni ja töihin.
 
Kieltämättä näillä nykyautoilla tämä on jokseenkin älytön ja tylsä kisa (tai sellaisen irvikuva). Kaikki koittavat ajaa mahdollisimman hitaasti ilman ohitetuksi tuloa. Aika-ajo sen sijaan on mielenkiintoinen, joten en kokonaan poistaisi kalenterista. Täällä voisi hyvin koittaa jotain uutta konseptia, vaikka variaatiota aika-ajosta, ja jättää normaali kisa kokonaan väliin. Mielenkiintoisempaa olisi katsoa esimerkiksi sitä, että kaikki kuljettajat vetäisivät kisan sijaan 5 kierrosta yksin radalla sata lasissa ja pisteet jaettaisiin tuon mukaan. Aika-ajo voisi sitten vaikka määrittää lähtöjärjestyksen tuohon ”aikasprinttiin” niin saataisiin ns. normaali määrä ohjelmaa viikonloppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Kilpaurheilun irivkuva tämä kisa. Vestappen ja Hamilton voi tehdä jo kohta ilmaisen varikkokäynnin, kun Tsunoda on 22 sekkaa perässä.
edit. 30 sekkaa jo ero. Miksi ihmeessä Hamilton ei vaihda renkaita.
 
Kieltämättä näillä nykyautoilla tämä on jokseenkin älytön ja tylsä kisa (tai sellaisen irvikuva). Kaikki koittavat ajaa mahdollisimman hitaasti ilman ohitetuksi tuloa. Aika-ajo sen sijaan on mielenkiintoinen, joten en kokonaan poistaisi kalenterista. Täällä voisi hyvin koittaa jotain uutta konseptia, vaikka variaatiota aika-ajosta, ja jättää normaali kisa kokonaan väliin. Mielenkiintoisempaa olisi katsoa esimerkiksi sitä, että kaikki kuljettajat vetäisivät kisan sijaan 5 kierrosta yksin radalla sata lasissa ja pisteet jaettaisiin tuon mukaan. Aika-ajo voisi sitten vaikka määrittää lähtöjärjestyksen tuohon ”aikasprinttiin” niin saataisiin ns. normaali määrä ohjelmaa viikonloppuun.
Onhan tässä mielenkiintoisia taktisia aspekteja. Liittyen siis pyyntöihin hidastella, että Mclaren ei saa ilmaista varikkopysähdystä.
Mitä tulee tuohon ehdotukseesi 5 kierrosta yksin, niin siinähän viimeisellä kuljettajalla olisi melkoinen etu kun radassa huomattavasti parempi pito kuin kaikkein ensimmäisellä. Toki ajettiinhan ne aika-ajotkin aikanaan vähän samaan tapaan, mutta vain yksi kierros. Minusta se oli jotenkin jännittävämpi tapa ratkaista aika-ajot. Tai sitten aika kullannut muistot.
 
Onhan tässä mielenkiintoisia taktisia aspekteja. Liittyen siis pyyntöihin hidastella, että Mclaren ei saa ilmaista varikkopysähdystä.
Mitä tulee tuohon ehdotukseesi 5 kierrosta yksin, niin siinähän viimeisellä kuljettajalla olisi melkoinen etu kun radassa huomattavasti parempi pito kuin kaikkein ensimmäisellä. Toki ajettiinhan ne aika-ajotkin aikanaan vähän samaan tapaan, mutta vain yksi kierros. Minusta se oli jotenkin jännittävämpi tapa ratkaista aika-ajot. Tai sitten aika kullannut muistot.

Tuo pitää toki paikkaansa, että viimeisellä olisi tuossa ehdotuksessa suuri etu. Se toisi toki aika-ajoon tuossakin merkitystä. Todennäköisempänä pitäisin mahdollisuutta voittaa paalun ulkopuolelta tuossa ehdottamassani formaatissa kuin tässä oikeassa kisassa.

Ja juu, taktiikkaa löytyy mutta tuollainen tarkoituksellinen hidastelu on jotenkin niin kisaamisen vastaista ettei oikein innosta..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 806
Viestejä
4 568 890
Jäsenet
75 300
Uusin jäsen
Tokimune

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom