Cojin de Raton
Tukijäsen
- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 846
Kohta Mersut kolaroi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mieluummin niin, että ohittamisen eteen pitää tehdä työtä, kuin että se on pelkkä muodollisuus. En laske yhtäkään DRS-"ohitusta" oikeaksi ohitukseksi.Ei kauheasti ohituksia vaikka ois luullut että tällä radalla niitä näkee
Mahtava tuo Guntter Steinerin aksentti. Ainoastaan Mika Häkkinen vetäisi paremmin
Huikeaa, kun 4 tiimiä taistelee voitoista tänä vuonna. Tulee hieno loppukausi, vaikka Max veisikin mestaruuden.
Mieluummin niin, että ohittamisen eteen pitää tehdä työtä, kuin että se on pelkkä muodollisuus. En laske yhtäkään DRS-"ohitusta" oikeaksi ohitukseksi.
Jokohan Perez saisi kirveestä.
Miksi et ?Mieluummin niin, että ohittamisen eteen pitää tehdä työtä, kuin että se on pelkkä muodollisuus. En laske yhtäkään DRS-"ohitusta" oikeaksi ohitukseksi.
Tuskin on jatkamassa redbull pilasi perezin kisan ihan suoraan kun vaihtoivat ekana mediumit ja sitten ottivat vielä etuajassa hardeille kun verstappeni sai kiinni eivätkä vaivautunut vaan tallimääräystä antamaan.Jos Bullilla on hitustakaan järkeä touhuissaan, oli tämä Perezin viimeinen kisa tallissa. Jonkunlainen saavutus tuokin että 2. sijalta putoaa tuonne taakse. Lisäksi onnistui vielä söhläämään Verstappeninkin ajoa kun jäi ensimmäisellä kerralla eteen körröttelemään. Selkeästi heikoin kuski kärkitalleista.
Breaking! Russellin auton mahdollisesti alipainoinen
Näin siinä kävisi.Hammeri voittaisi?
Minusta tuossa otetaan kaikki bensat pois eli on ns. kuivapaino.Mitenhän tuo sääntö menee? Jos Russell ois säästänyt 1,5kg enemmän polttoainetta, olisiko läpäissyt punnituksen? Aika erikoista jos muuten puuttuu painoa 1,5kg...
On kyllä jotenkin käsittämätön virhe tallilta. Mutta eikös Ferrari mokannu ihan samanlailla Vettelin kanssa kun ajoi viimeistä(?) kauttaan siellä.
Se taas ei suoraan liity painoon, vaan tankissa pitää olla näytteenottoa varten riittävä määrä polttoainetta.Ainakin 2021 Unkarissa Vettel hylättiin kun tankissa oli liian vähän löpöä.
Se taas ei suoraan liity painoon, vaan tankissa pitää olla näytteenottoa varten riittävä määrä polttoainetta.
Varmaan huomasit että Bottas ajoi koko välistintin ajan 2 sek Strollin Aston Martinia edellä? Kurkkaas huviksesi missä Strolli oli lopussa kun ei vaihtanut renkaitaan. Bottas olisi n. 2 sek hänen edellään?Miksi Bottas/Sauber ei vetänyt yhdellä stopilla. Piste olisi ollut lähellä.
eli 61 sekuntia kärkeä perässä ja sijalla 11, eihän tuossa olisi tarvittu kuin jollekulle edellä vähän huonoa tuuria ja Bottas olisi ollut pisteillä.Varmaan huomasit että Bottas ajoi koko välistintin ajan 2 sek Strollin Aston Martinia edellä? Kurkkaas huviksesi missä Strolli oli lopussa kun ei vaihtanut renkaitaan. Bottas olisi n. 2 sek hänen edellään?
Tl;dr Russelin auto maalissa painoi 798kg ja autosta otettiin polttoainetta 2,8l näytettä varten jonka jälkeen auton paino 796,5kg. F1 minimipaino tällä kaudella on siis 798kg.
Ilmeisesti noin 140 litraa (määrähän on rajoitettu kiloina) saa nykysäännöillä olla tanksisa polttoainetta ja lopussa näytteeseen vaaditaan 1 litra. Toisin sanoen ylimääräistä menovettä tässä on ollut 1,8 litraa... Ei tässä mitkään järjettömät marginaalit kyllä ole, ettei tuo kisa päädy tuonne viimeisille kierroksille polttoaineen puutteeseen, jos kisassa ei tule "tapahtumia", jotka hidastavat kierrosaikoja normaalista merkittävästi.
Autohan punnitaan ilman kuskia ja bensaa tankissa. Enemmän veikkaisin renkaiden yli kulumista yhden stopin takia jolloin itse hyöty olisi ollut aika mitätön.Williams ilmoitti kauden kauden alussa että heidän auton on 14kg ylipainoinen ja he häviää tämän takia kierroksella 0,45s. Suoralla matematiikalla Russell sai 0,05s/kierros hyvää kelloon. Lisäksi kevyempi auto kuluttaa rengasta ja polttoainetta vähemmän. Oletaan vaikka että hyöty oli 0,07s/kierros, tällöin hyöty oli 3sec kisassa. Tällä hän olisi ollut vasta 3.
Tietysti totuus on "vähän" monimutkaisempi mutta näin suoralla matematiikalla voi todeta että hyötyä tuosta ehkä oli.
En lähtisi heti tallia lynkkaamaan. Esim. kisan alla Russellilla on voinut olla vatsapöpöä tai tankkaus epäonnistunut jne. Tällöin kuski on kuivempi punnituksessa.