F1 2022 - Miamin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
No Bottaksen sijoitus oli aika-ajoihin verratuna -2. Mites muiden miinusteloiden arvosanat?

Tästähän tulee mieleen vanha kunnon Trulli-juna. Mies joka oli "liian hyvä" aika-ajoissa ja sitten kun kisoissa pakostikin tippui keskikastin auton edellyttämille sijoille niin ei varsinaisesti mainetta niittänyt.
 
Yleensäkään VYaltsun ei olisi pitänyt välittää mitä takanaan tapahtuu, olisi ajanut vain omaa ajoaan. Siihenkin asti meni ihan hyvin, sitten jos olisivat saaneet oikeasti kiinni sitten se olisi ollut sen ajan murhe, mutta tosiaan ei kannata välittää mitä takana tapahtuu kun kisassa ajeteen kuitenkin eteenpäin.
 
Yleensäkään VYaltsun ei olisi pitänyt välittää mitä takanaan tapahtuu, olisi ajanut vain omaa ajoaan. Siihenkin asti meni ihan hyvin, sitten jos olisivat saaneet oikeasti kiinni sitten se olisi ollut sen ajan murhe, mutta tosiaan ei kannata välittää mitä takana tapahtuu kun kisassa ajeteen kuitenkin eteenpäin.
”Oikeasti kiinni” Ham oli alta sekunnin päässä jo pitkän aikaa. Millon olis saanut oikeasti kiinni?
 
Itse en edes muista millon viimeksi Bottas ois ajamalla ohittanut Hamiltonin radalla Mersu vuosina :D kuinkahan monta kertaa ohitti 5v aikana? :hmm:
Minulle on jäänyt mieleen kun Bottas joutui tallimääräyksellä päästämään (saattoi olla Venäjän kisa) häntä selkeästi hitaamman Hamin ohi. Mersu kausina ohittaminen muutenkin oli paljon vaikeampaa, jos oli saman tehoiset laitteet. Nyt on ollut parempi tilanne, kun mutkissa voi paremmin "siiven alla" roikkua.

"Trulli-juna" ongelma on edelleen, jos useampi auto ajaa alle sekunnin junassa toisistaan. Eli joutuu odottelee, että se toisena oleva pääsee ensiksi ohi ellei se eka tee virhettä kuten Bottas tässä kisassa.
Harmi sinänsä, ilman sitä, olisi nähty Bottaksen ja Hamin vääntöä ehkä jopa vika kierrokselle asti, olivat kierrosajoissa aika tasaisia läpi kisan.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan Vale joutui painaa vähän kovempaa kuluneilla renkailla mitä olisi halunnut, ajautui vähän pitkäksi ja likaselle linjalle mikä oli tuolla todella liukas.
Russeli sano Sky:n haastattelussa juuri tuosta liukkaudesta ja mainitsi jopa Bottaksen.

Kuulemma kun menit likaselle linjalle niin olisi kuin vesikelillä tms.
 
Varmaan Vale joutui painaa vähän kovempaa kuluneilla renkailla mitä olisi halunnut, ajautui vähän pitkäksi ja likaselle linjalle mikä oli tuolla todella liukas.
Russeli sano Sky:n haastattelussa juuri tuosta liukkaudesta ja mainitsi jopa Bottaksen.

Kuulemma kun menit likaselle linjalle niin olisi kuin vesikelillä tms.

Niin, Bottaksen oma selostus kisan jälkeen oli, että seurasi peileistä lähestyviä mersuja ja lipsautti likaiselle alueelle eli paineen alaisena tehty (amatöörimäinen) moka.

Renkaiden kuluneisuudesta ei puhunut mitään.
 
Niin, Bottaksen oma selostus kisan jälkeen oli, että seurasi peileistä lähestyviä mersuja ja lipsautti likaiselle alueelle eli paineen alaisena tehty (amatöörimäinen) moka.

Renkaiden kuluneisuudesta ei puhunut mitään.
Ajoin pitkäksi yhdessä jarrutuksessa. Kun täällä ylittää rajaviivat, pitoa ei ole, joten auto aliohjautui ja osuin seinään. Mersuisrta ei maininnut kyllä mitään
 
Ajoin pitkäksi yhdessä jarrutuksessa. Kun täällä ylittää rajaviivat, pitoa ei ole, joten auto aliohjautui ja osuin seinään. Mersuisrta ei maininnut kyllä mitään

Valtteri Bottas paljastaa syyn Miamin F1-kisan kohtalokkaalle virheelleen - Formula 1 - Ilta-Sanomat

Bottas myönsi ajaneensa seinään, koska hänen keskittymisensä herpaantui takana ajaneiden Mercedesten kaksintaistelusta.

– Kun Russell oli ohittamassa Hamiltonia, niin seurasin sitä tilannetta sivupeileistä. He olivat päässeet jo hyvin lähelle ja ajattelin, että minun pitää ehkä puolustautua. Sitten jarrutin sadasosan liian myöhään, Bottas ruoti Motorsportin mukaan.

– Missasin mutkan apexin, jouduin likaiselle puolelle ja vaikka ajoin hiljaa, niin törmäsin kaiteeseen. Onneksi mitään ei mennyt rikki, Bottas selitti.
 
Ei vaan perus ajovirhe. Amatöörimäinen moka on esimerkiksi ajaa turva-auton takana seinään.
Bottaksen takana oli molemmat Mersut jotain 0.3-04 välein. Russel tuoreilla mediumilla ja Hami muistaakseni 4-kierrosta Bottaksen renkaita kuluneimmilla kovilla. Bottas yritti estää oituksen jättämällä jarrun hivenen liian myöhään. Noita vaan sattuu kisoissa eikä ole amatöörivirhe. Russel olisi varmasti mennyt menojaan uusilla renkailla ja Hamikin olisi ohi päässyt
avattavan siiven turvin. Harmi toi Bottaksen virhe. Luulen, että olis nähty Hamin ja Bottaksen välillä muutama paikan vaihto. Sen verran tasaisia oli kierrokset molemmilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 928
Viestejä
4 570 442
Jäsenet
75 332
Uusin jäsen
Wildhoney

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom