Sanoisin syyksi tuon oman toiminnan sivuuttamisen johtuvan ihan yleisestä kulttuuurista autourheilussa, ja urheilussa ylipäätään, ajetaan täysillä ellei sitä ole erikseen kielletty/estetty. Tänäkin päivänä keltaisten lippujen kohdalla hidastamista seurataan jälkijättöisesti datan perusteella, koska muuten kuskit ajaisivat onnettomuustilanteista huolimatta täysillä. Ja jos ei ajaisi, niin joku muu tulee tilalle ajamaan.
Tässä tapauksessa "järjestelmän" (FIA) pitää varmistaa kuskien turvallisuus heidän puolestaan samoin kuin muidenkin radalla pyörivien virkailijoidenkin. Sanoisinkin, että tuon VSC/SC:n toimintaa pitäisi tehostaa huomattavasti. Autojen järjestystä pitäisi pystyä vaihtamaan jonossa ilman, että ajatetaan kierroksia ja se kierroksella ohittamisen prosessi pitäisi käynnistyä samalla hetkellä, kun SC lähtee varikolta. Tuo 6 kierroksen köröttely on pelleilyä, kuten jo sanoitkin.